-> Syny: Tak ono Yeti co mám doma je 2010, takže asi taky žádný moderní Haldex... Nedokážu posoudit, kolik spotřeby u Yetiho dělá to, že je to bedna, kolik dělá DSG a kolik 4x4, ale oproti OCTIII jsem při podobném stylu jízdy cca +1l/100 km.
Ale je fakt, že já s Yetim jezdím "agresivněji", často i do hor a tím pádem na sněhu, kde se to projevuje nejvíc... Odhaduju, že moje žena s jejím "dědkostylem" jízdy, navíc kolem komína, ani neví, že tam nějakou 4x4 má...
Osobně bych to řekl asi tak, že pokud najdeš za dobrou cenu pěkné auto se 4x4 a nebude alternativa bez toho, tak bych se toho nebál... Pokud si budeš moct vybrat, tak bych se na to vykašlal...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> palinator: No prave, taky jsem mel (nebo mam) takovej nazor, ale zajimaly by me zkusenosti :)
-> Jumbo: No ja jezdil 3 roky s tou haldexovou B6, ale tam to tusim fungovalo opravdu jen pri prokluzu prednich kol. Myslim, ze ty dnesni uz berou i pri rojzedu bez prokluzu - alespon mam pocit, ze jsem to nekde cetl. Nicmene u ty B6 to jen zralo o dost vic a vyuzil jsem to za ty 3 roky asi 2x, kdyz jsem vyjizdel od bytu do kopecka, kde byl led. Myslim, ze by to vyjela i dvoukolka, ale bylo cejtit, ze to zadek priplo a vyjel jsem to jako prd. Nicmene u sluzebaku mi to bylo tak nejak jedno, u svyho uz premejslim, jestli se tech X kilo navic vyplati. Za mokra jsem nikdy nepozoroval problem ani s dvoukolkou, ale je fakt, ze srovnani s modernim haldexem nemam, tak tezko rict. Z rozjezdu s piskajicima gumama uz jsem ale asi vyrostl
Nerad bych si zaplatil za 4 kolu a pak s tim mel akorat starsoti, vetsi spotrebu a prinos veskerej skoro zadnej
Jo a taky by to bylo v kombinaci s DSG pravdepodobne.
-> Jumbo: No ja jezdil 3 roky s tou haldexovou B6, ale tam to tusim fungovalo opravdu jen pri prokluzu prednich kol. Myslim, ze ty dnesni uz berou i pri rojzedu bez prokluzu - alespon mam pocit, ze jsem to nekde cetl. Nicmene u ty B6 to jen zralo o dost vic a vyuzil jsem to za ty 3 roky asi 2x, kdyz jsem vyjizdel od bytu do kopecka, kde byl led. Myslim, ze by to vyjela i dvoukolka, ale bylo cejtit, ze to zadek priplo a vyjel jsem to jako prd. Nicmene u sluzebaku mi to bylo tak nejak jedno, u svyho uz premejslim, jestli se tech X kilo navic vyplati. Za mokra jsem nikdy nepozoroval problem ani s dvoukolkou, ale je fakt, ze srovnani s modernim haldexem nemam, tak tezko rict. Z rozjezdu s piskajicima gumama uz jsem ale asi vyrostl


-> Syny: Poznáš to i za mokra, hlavně při rozjezdech, kdy si to auto prostě nehrábne a vystřelí... Taky jsem v Yetim nehledal 4x4, ale kombinace 2,0 TDi a DSG se jinak než 4x4 nedělala. A když to srovnám se služební OCT III, tak tomu Yetimu věřím daleko víc, hlavně když nejsou ideální podmínky. Za mokra, na náledí a na sněhu/břečce už mi párkrát ta zadní náprava pomohla, kdy jsem cítil znatelné "kopnutí", když předek začal klouzat a po připnutí zadku se auto najednou srovnalo.
S Yetim jezdí hlavně žena, takže mám aspoň trochu větší klid, když je mokro, nebo zima, že dojede v pořádku, že to to auto podrží...
Edit: Servisně je to taky v pohodě, zatím jsem nechal měnit olej v haldexu a zadním diferáku, ale to bylo spíš jen jako prevence...
S Yetim jezdí hlavně žena, takže mám aspoň trochu větší klid, když je mokro, nebo zima, že dojede v pořádku, že to to auto podrží...
Edit: Servisně je to taky v pohodě, zatím jsem nechal měnit olej v haldexu a zadním diferáku, ale to bylo spíš jen jako prevence...
-> Syny:
Osobně bych se na to vybodnul, ale pravděpodobně budu přehlasován.
Osobně bych se na to vybodnul, ale pravděpodobně budu přehlasován.

Zajimal by me vas nazor. Ma pro bezny jezdeni nejaky vyhody kupovat haldexovou 4 kolku (napriklad v OIII FL) ? Na horach nebydlim, snih se u nas vyskytuje sporadicky. Tak nevim, jestli to neni spis jen zbytecna zatez a starosti se servisem. Nebo to ma nejaky zasadni vyhody i pri beznem jezdeni? Ne ze bych po 4 kolach koukal, ale spis kdyz uz se neco peknyho vyskytne, tak jestli se na to vylozene vykaslat kvuli zbytnosti toho haldexu?
-> Milan 136:
A když neni kontakt, neni láska.
A když neni kontakt, neni láska.

-> Milan 136:
No.. právě.
No.. právě.

Sklopná má pod závitem ještě takový výstupek/čepík
-> StepaNoFUN:
Ještě se zeptám bratrance, ale díky za snahu.
Ještě se zeptám bratrance, ale díky za snahu.

-> palinator: Si to po těch cca 6ti letech už nepamatuju.... :-/ Ale asi je to ono. Stávala nesmysl.
Kdybys objednával, tak 936,-... Na origa je tam skoro howno.
Kdybys objednával, tak 936,-... Na origa je tam skoro howno.
-> Milan 136: Nepasuje tam náhodou prut třeba z FEL? Jen by nebyl sklopnej ale jen demontovatelnej? Závity by měly bejt stejný, jen nevím, jestli do OCT došáhne.
-> palinator: Se podívám na půdu. Anténu jsem na svý kdysi měnil (bo vyhnilej zesilovač), ale nevím, jestli jsem prut nechával, nebo vyhodil. BTW - jen litr? Origo stávala myslím 2,5k...
-> palinator: Se podívám na půdu. Anténu jsem na svý kdysi měnil (bo vyhnilej zesilovač), ale nevím, jestli jsem prut nechával, nebo vyhodil. BTW - jen litr? Origo stávala myslím 2,5k...
-> palinator 08.08.22 17:52:05: Kouknu, ale myslím, že už žádnej nemám.
-> palinator: asi jsem to vyhazel...
Nevíte kde sehnat samostatně prut sklopné antény na OI? Litr za komplet se mi dávat nechce.
-> Milan 136 06.08.22 15:09:10: ano i ne, záleží jestli měl sundavací kouli
-> Milan 136 06.08.22 15:09:10: Nemá být ničím zakrytá ani pozměněná čitelnost. Tady vidím problém v tom, že to fakt zasahuje do těch identifikačních znaků.
-> dragon_cb_cz 06.08.22 11:42:47: tu SPZ si nalepil ako kokot vysoko...ale stale sa to da koser upravit....
Ten cirkus okolo snad tiez...aj ked som uz mal par pripadov ked si to pako nelepilo sekundakom.
Ten cirkus okolo snad tiez...aj ked som uz mal par pripadov ked si to pako nelepilo sekundakom.
-> dragon_cb_cz 06.08.22 11:42:47: Nesmí to tak být, ale reálně na to myslím dost serou.
Nedávno jsem viděl nějakýho tuším Peugeota s RZ dost dole a přes celou byla koule tažného. To je taky dost v rozporu, ne?
Nedávno jsem viděl nějakýho tuším Peugeota s RZ dost dole a přes celou byla koule tažného. To je taky dost v rozporu, ne?
-> Jirik_Tuňák1983: Bod navíc za volbu dobově odpovídajícího názvu
-> Milan 136 05.08.22 09:34:03: Tam bych se skoro nedivil, kdyby si na něm nějaký příslušník smlsnul...

-> Milan 136 05.08.22 09:34:03: Tam bych se skoro nedivil, kdyby si na něm nějaký příslušník smlsnul...
Nemate nekoho provereneho z Brna a okoli, kdo by vycistil vstriky na Yetakovi 2,0 TDi CR? Prijde mi, ze jeden uz je trochu nacaty a zvedla se spotreba, tak bych zkusil, jestli to nepomuze...
-> Milan 136 21.07.22 17:34:08: obcas to povolujem zvarackou...obrusim jemne heftnem nejaku skrutku a este za tepla to celkom slusne vylezie.... Tie skrutky su snad z cistej hrdze lisovane...

-> minno: Nic nemění na tom, že pokud nejseš Tukan, tak si toho všimneš při výměně kol zimní/letní. 

-> Bukaj 16.07.22 12:22:58: načatou odhalí při TKAni tomuto by som moc neveril

-> Jarda/felda: Jo, ale předtím, než se protočí nebo rupne rozvod, už bude motor beztak na padrť...
-> Bukaj 16.07.22 16:51:55: v 1.3 felda se potká 

-> isti: Samozřejmě myšleno s nadsázkou. Ale oproti generálce motoru je to malina
Tedy pokud se nebavíme o zadomotorové škodovce, ale ta se zase "nepotká"

Tedy pokud se nebavíme o zadomotorové škodovce, ale ta se zase "nepotká"

-> Bukaj: Za pár minut,tomu sám neveríš

-> minno 15.07.22 18:34:42: Tak hadice ti nerupne z ničeho nic, načatou odhalí při TK a když by náhodou rupla, oprava bude na pár minut a nebude drahá, na rozdíl od opravy potkaného motoru. O kolika fatálních selhání brzd jsi za život slyšel a o kolika skočených rozvodech? V tom asi bude ta "poctivost" při výměně...

-> saskyn2 15.07.22 23:37:03: Jak to má A2 netuším, ale na Saabu je domeček s filtrem před zadním kolem, krásně přístupnej.
-> dragon_cb_cz 15.07.22 17:10:51: Jo to je úžasný, vždycky když dělám A2 nebo podobnej verk, tak bych s chutí těm vývojářům zpřerážel pazoury

-> minno: Brzdovku nechávám měnit u všech aut při koupi. A jelikož se mě žádný víc jak těch 5 let většinou nedrží, tak mám splněno 

-> Jarda/felda: Áno, to je to, čo mám namysli. Ale rýpem aspoň do tých, čo sa snažia tak poctivo meniť rozvody. Že keď tak veľmi myslia na motor, či aj na brzdy.
-> minno 15.07.22 18:28:41: nikoho nenapadne měnit brzdovou kapalinu, natož hadici
No, to je síce pekné držať sa zubami-nechtami práve u rozvodov časového intervalu 5-6 rokov, ale nikoho ani len nenapadne meniť raz za 5 rokov napr. brzdové hadice

-> Cumper 15.07.22 10:51:10: Jak říkal kámoš, tak dlouho se mění rozvody, až se mění hlava 

-> dragon_cb_cz 15.07.22 17:10:51: Tak u toho idiota, co prováděl výměnu je to asi jedno. Ten lehce zničí něco dalšího. Takhle zničenej filtr jsem ještě neviděl.
-> palinator: Že když to zkurvíš, tak výsledkem není potenciálně potkaný motor...
-> dragon_cb_cz:
Jako že to nejde zkurvit nebo cos tím chtěl říct?
Jako že to nejde zkurvit nebo cos tím chtěl říct?

-> Milan 136: Koukám, že řešení s filtrem mimo motorák je ještě zlatý...
-> Milan 136 15.07.22 10:49:18: To spis nekdo zkurvil sroubovakem, kdyz to sundaval ne?
Tchán má na 1.6 mpi původní z roku 1997 a najeto cca 120tkm. Vždycky chce abych se podíval jestli je to ještě dobrý, což já nechci, říkám mu jedině vyměnit
a tak to žije dál. Naštěstí k moři pojedou s naší malou sluzebakem, tak pro ně snad nebudu muset 


-> charon 14.07.22 06:19:51: Úplně v klidu bych je nechal třeba 10 let a 80 tis. km.
Na svoji 1.9 tdi 66 kw jsem měnil rozvody po 12 letech, najeto asi 75 tis. a na řemenu bylo vidět malinko opotřebení ale jinak nic.
Pak jsem dělal Fabii 1.4 16v a polo s totožným motorem, oboje najeto okolo 90 tis. a rozvody původní 20 let starý. Tam už to bylo horší, řemeny už měly na povrchu prasklinky a u fabie byla rozpadlý plast na vodící kladce
. Ale vydrželo to prostě 90 tis (což je interval výměny) a místo 5 let to tam bylo 20
Myslím že po 5 letech těm rozvodům nemůže bejt absolutně nic a bylo by mi líto je měnit
Na svoji 1.9 tdi 66 kw jsem měnil rozvody po 12 letech, najeto asi 75 tis. a na řemenu bylo vidět malinko opotřebení ale jinak nic.
Pak jsem dělal Fabii 1.4 16v a polo s totožným motorem, oboje najeto okolo 90 tis. a rozvody původní 20 let starý. Tam už to bylo horší, řemeny už měly na povrchu prasklinky a u fabie byla rozpadlý plast na vodící kladce


Myslím že po 5 letech těm rozvodům nemůže bejt absolutně nic a bylo by mi líto je měnit

-> StepaNoFUN 15.07.22 10:41:17: Hlavně tam to víčko napřed máčnout. Takhle ho zdeformovat šroubkama, to je teda umění.