Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18719 příspěvků (zobrazeno 2651 až 2700) od 04.01.2015 do 18.11.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
12:00:01
27.09.2022
minno
-> StepaNoFUN: Aha-> Milan 136: vďaka za foto, zaujímavo označené teda :)



-> MOLSO 26.09.22 21:15:52: Kritickosť dostupnosti dielov neviem posúdiť, pretože možno sa dá toho dosť zohnať ešte cez autorizované servisy, ale to pre mňa nie je moc pohodlná cesta, najbližší autorizák Fiat mám 50-70 km a ceny budú asi nezmyselné. Ale cez "normálnych" predajcov ND toho už dosť zohnať nejde. Auto mám ročník 2007 (vyrábalo sa myslím do 2010) a už pred 5 rokmi nešlo kúpiť napr. misky predných pružín (železo), t. j. pri výmene pružín/tlmičov treba nechať staré hrdzavé, alebo si vyčleniť týždeň na renováciu. Krytky (gumené) žiaroviek predných svetiel nezohnateľné, teraz som riešil brzdy, tak som chcel dať komplet všetko nové, no držiaky strmeňov sa nepredávajú - musel som renovovať staré. Dokonca ani nie sú v katalógu ND. Štíty zadných bubnových bŕzd detto, toto je v katalógu zas ako celý komplet, ale kúpiť to aj tak nejde. Interiérové veci ani len pomyslieť.

Ale vravím, možno priamo vo Fiate to majú.
09:08:56
27.09.2022
palinator
07:32:18
27.09.2022
MOLSO
-> darklord 26.09.22 22:31:42: presne toto som myslel ....



Objednával som veľmi veľa vecí na BMW, z originál katalógov, zadal som do katalógu a cink...do 48 hodín u nás na predajni. Nehanbia sa za to, čo vyrobili a stále majú podstatnú časť dielov. tento prístup považujem za veľké +. Zatiaľ všetko čo som objednával som mal bez problémov do 12 - 24 hodín na predajni.



A škodovka ? odpadlo, prečíslované, nedodáva sa, odpadlo bez náhrady, namiesto klučky za 30 € musíš objednať celý tapacír za 600 ....



Napr Hadica FAB1 1.4 MPi - horná od termostatu do chladiča. Už je pár rokov nedostupná. Repliky na ňu sa tiež nevyrábali. Verím, že ak by som potreboval ľubovolnú vodnú hadicu napr. na E46, E39 tak ju zoženiem jak origo, tak 4 - 5 značiek v aftermarkete.
01:15:49
27.09.2022
COL
-> Bukaj 26.09.22 22:55:09: nebo nebyla ochota to na internety vystavit, mne se pouze před cca 10-15 lety podařilo vyrazit z thorn autotecnic (když ještě existoval) export dílů s prefixama 110- až 114- do excelu. Pár zajímavých věcí jsem tam z toho pak koupil.
upraveno 1x, naposled 27.09.2022 01:20:49
23:35:53
26.09.2022
saskyn2
-> darklord: Jenže ten blok ti ve skladu zabere skoro stejný místo jak ten 50kg z BMW a logistiku s tím máš taky stejnou, lidi ve skladě a v prodejně musíš zaplatit taky stejně. A i kdyby byl za těch 1000e, tak se nenajde dostatek lidí co by zaplatili výrobu nebo skladování takového artiklu.

-> Bukaj: Ale to někdo musí jít, ten sklad prohledat, přecenit to, někdo to schválit atd, někde to zainzerovat nebo o tom dát vědět. Spousta času zaměstnanců který můžou vydělávat jinde. Dělat auta v ceně jedný výplaty je prostě ekonomickej nesmysl, at se jedná o servis, o nové díly, nebo použité díly.
22:55:09
26.09.2022
Bukaj
-> saskyn2: "Balíčky za symboliku" jsou fajn, ale to dělají jen některé autorizáky. Když přijde pokyn shora "zbavte se toho", tak někde to prostě vyházej do kon´táků7

A blok na Favorita za 90 tisíc nikdo nekoupí, ale kdyby se místo toho, aby skončily zásoby v kovošrotu, nabízely třeba za poloviční cenu, tak na tom neprodělá nikdo.

Někde mám novej blok na stodvacítku, kterej jsem před lety kupoval ve výprodeji za cca 2000 Kč, možná míň - blok na Fáčko by nebyl o moc dražší. Ale je to také o tom, že případní zájemci se nedozví o tom, že je něco na prodej - když třeba vidím, jak na Aukru lidi kupujou některý věci, které se běžně dají koupit v obchodě za třetinovou cenu...

...stejně, jako jsem slyšel spoustu příběhů prodejců autodílů, jak některé, dnes vzácné a nedostatkové díly, kdysi nikdo nechtěl ani za pár korun, tak skončily v odpadu - není to ale tak, že by je nikdo nechtěl, jen je v tom skladu nikdo neobjevil a internety nebyly...4
22:54:35
26.09.2022
darklord
-> saskyn2: tak blok na favo tiez nema 50 kilo a neni z auta za 80 tisic mariek. Ale keby bol na 1000EUR, tak verim tomu ze sa zaujemca najde cca v rovnakej frekvencii ako na to BMW. Tu proste ide o tu prestiz, ze zozenies cokolvek na 30 rocne auto, a vela veci aj na 40 rocne. Skodovka sa k starym autam nehlasi, co sa v pripade 742 dalo pochopit, ale ze nemaju uz veci na oktavie a fabie prvej generacie, to je smutok. Hlavne ked sa pri nejakej promo kampani za poslednych 10 rokov odvolavali na stare rapidy, ktore dovtedy a odvtedy pre nich vlastne ani neexistuju.
22:42:40
26.09.2022
saskyn2
-> Bukaj: Však víš že výprodeje dělají, ale samozřejmě se jim nevyplatí vyprodávat spínač světel za 50Kč, aby pro to někdo musel jít do skladu, pak papír do tiskárny atd... tak to třeba prodaj za nějakou symboliku jako balíček, pokud se najde zájemce.

Jinak zrovna ten spínač světel na F1 se pořád koupit dá, za 16004

-> darklord 26.09.22 22:31:42: Jasně, a ted mi tady na rovinu řekni kolik lidí by si koupilo blok na fávo za 90731CZK s DPH3 A proto co? Proto to nemá smysl ani nabízet...
22:33:07
26.09.2022
Bukaj
-> saskyn2: Tam je zase trochu nepoměr v té ceně - tedy pokud opravdu stála stropovice 10 KKč a spínač světel dvojku - kdyby nastavili rozumnou cenu dílu (dobře, u té stropovice budiž, to se blbě skladuje a není to nezbytné pro provoz), odpovídající výrobním nákladům (předpokládám, že výrobní náklady na spínač světel, vyráběný ve statisícových seriích, budou v řádu (maximálně vyšších) desetikorun.

Ale to je taková obchodní strategie - nasadíme cenu schválně nesmyslně, dokud je to nové auto v hodnotě statisíců, tak se to bude prodávat a my vyděláme, až to bude starý křáp za pár desítek tisíc, tak zbytek dílů vyhodíme, protože to nikdo nekoupí. Mohli by třeba dělat výprodeje za zlomek původní ceny - dnes jsem třeba v Lidlu kupoval pečivo s 90 % slevou - to jsem ještě nezažil...1
22:32:46
26.09.2022
saskyn2
-> darklord: To jsou hrozný pohádky, na BMW je spousta nedostupnejch dílů, každou chvíli kolega řeší věci co prostě nejsou a to jsou třeba věci i na motor. Tady se nebavíme o spotřebce, to se dá běžně sehnat i na tu škodovku. Navíc BMW je trochu jinde, to má dost velkou základnu fanoušků který na 30 let starej krám nenají problém vypláznout klidně 3x tolik za novou stropnici, což prostě u škodovky tak nějak chybí, kromě 110R3

Navíc pořizovačka toho nového BMW je trochu vyšší, tak třeba z ní můžou zadotovat skladový hospodářství pro plebs co to koupí jako ojetou jebku no3

-> Matthes, záškodník z TechWebu: jo pokrok to je obrovskej, o tom žádná, ale přesně si ted odpověděl proč se ty díly vyplatí raději hodit do šmelcu, než na ně nechat sedat prach ve skladu4
22:31:42
26.09.2022
darklord
-> Bukaj: -> Bukaj: cena bola isto viac ako 4x vacsia, ale aj tak... Predstava ze prides dneska do skodovky a zozenies napr motor na favo, ci napr blok? U BMW sa divam ze shortmotor uz tento rok neni k dispozicii (minuly rok este bol v cenniku), ale blok co sa montoval 92-96 je stale skladom, za pouhych 90731CZK s DPH. Proste, kym som este mal obstarozne ciganske BMW, tak som nenarazil na ziadny diel, ktory by mi nevedeli dodat... (viackrat sa stalo ze podla verejnej databaze bol nedostupny, ale v autorizku ho zohnali). Toto so skodovkou si neviem ani len predstavit...
22:25:56
26.09.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> StepaNoFUN: -> saskyn2: Nojo no, nejvetsi problem byla stahovacka ridicova okna, to jsem koupil na vrakecu no... 3



Jinak alespon to byl z feldy nejakej pokrok...
upraveno 1x, naposled 26.09.2022 22:26:23
22:25:32
26.09.2022
Bukaj
-> darklord 26.09.22 22:20:33: Možná proto, že pořizovací cena toho BMW byla dvoj až trojnásobná, než té škodovky4
22:21:32
26.09.2022
saskyn2
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ale tak tady se bavíme o tom jestli to co dělají automobilky má smysl, já říkám že jo, že to mají moc dobře spočítaný. Tak se zeptám, kolik na to za ty dva roky máma sháněla interierových dílů, za který by byla schopná dát ceny nových origo ND?

A pardon, důchodce co najezděj ročně 500Km do lidlu jsem opomněl, jsou trochu jiný sport3
22:20:33
26.09.2022
darklord
-> saskyn2 26.09.22 22:06:59: a teraz mi povedz preco BMW sa to oplati? Drzat diely na 30 rokov stare auta...
22:19:36
26.09.2022
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu: a co je 20 let stary auto jinyho?
22:17:22
26.09.2022
StepaNoFUN
-> saskyn2: Ja se tomu nedivim. Jen konstatuju aktualni stav. To ze jsou to dnes veterani vim a podle toho na ne shanim dily...
22:15:29
26.09.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> saskyn2: Tyjo dva roky zpet jsem mame koupil jednickovou fabii, aby mela nejakej upgrade a nejezdila ne moc bezpecnou feldou a ted se rika, ze je to taky starej kram 3
22:06:59
26.09.2022
saskyn2
Já nevím čemu se furt divíte, kde není poptávka není ani nabídka. Dneska se už ani dvojkovou ovci nevyplatí rozebírat na díly, natož že by nějakej blázen měl držet skladem nový interierový díly na jedničkovou fábii. V těch autech vesměs už nechtějí jezdit ani pobírači sociálních dávek, představa že běžný uživatel(ne virták3 ) s takovým autem půjde a vyplázne 2000 spínač světel nedej bože za 15k za sedačku, nebo 10k za stropnici je naprosto mimo. Pokud by to automobilka měla vyrábět a držet skladem tak ty náklady musí bud promítnout do ceny, nebo je přenést do ceny nového auta což by jim snižovalo konkurenceschopnost.
21:19:44
26.09.2022
Milan 136
21:15:52
26.09.2022
MOLSO
-> minno: som si myslel, že horší support ako škodovka už budu mať len mrtve automobilky 47 takže fiat je na tom ešte horšie hej ?



pre predstavu dneska už v podstate nekúpiš žiadny origo interiérový diel na fabiu prvej generácie - lištu, krytku , madlo do tapacíra.... všetko "odpadlo bez náhrady". Čo je horšie "odpadli" aj niektoré spínače svetiel, ktoré sa nevyrábali ani v replikách a v práci musím ľudí posielať hladať po vrakoviskách.
17:07:36
26.09.2022
StepaNoFUN
-> minno: Predni trmeny, ktery zacaly (u skodovky) na O1 a pouzivaj se dodnes.
upraveno 1x, naposled 26.09.2022 17:08:48
17:02:06
26.09.2022
minno
-> StepaNoFUN: Čo je FSIII?3-> MOLSO: Nie, skôr sa zaujímam len pre porovnanie so značkou Fabbrica Italiana, kde je to - povedal by som dosť bieda. Možno v autorizáku by sa určité veci ešte dali, ale inak 0.



To fakt skôr zoženiem niečo na Škodu 1203
15:59:26
26.09.2022
MOLSO
-> minno: uvažuješ o modernizacii ?40



Neviem aky cca rocnik mas na mysli ale podvozkove veci este ako tak ale napr interierove cingrlatka tapaciry listicky a podobne uz asi moc dlho nebudu/ uz nie su.
15:54:00
26.09.2022
StepaNoFUN
-> minno: tak traba brzdice jsou casto stejny s novejma. Treba takovy FSIII se pouzivaj uz snad 20 let. Ale s dilama na O1 a FAB1 je to uz chvilema zajimavy... aneb krasna hlaska : "Odpadlo bez nahrady"
15:45:05
26.09.2022
Milan 136
-> palinator 26.09.22 13:09:14: Spíš se brutálně zlomilo rameno, nebo se vytrhnul čep.
13:09:14
26.09.2022
palinator
-> Milan 136:

Nějak si to ani s tim obrubníkem nedovedu představit... To muselo bejt kolo na sračku a nějak zevnitř to namáčknout na kotouč?
12:48:50
26.09.2022
minno
Ako je to s dostupnosťou nových ND na cca 10-15 ročné vozy VW/Škoda? Konkrétne ma zaujíma dostupnosť "nespotrebných" dielov, ktoré sú teoreticky "doživotné". Napr. držiaky brzdičov, tehlice, štíty bubnových bŕzd...
19:55:47
13.09.2022
Milan 136
19:55:28
13.09.2022
Milan 136
Přijel Karoq, že vibrují brzdy a že možná záruka. Sednu do toho, zabrzdím a děs. Vylezu, koukám na kotouče, zvenku jako nový. Zvednu to a hned mě bije do očí neorigo spodní čep(matky se silonem). Pak koukám, že i rameno nebude úplně origo, že chybí kus štítu a že je kotouč na hadry.

Volali jsme zákazníkovi a že to prý skočilo na obrubník a měnilo se rameno 3

Nějakej odborník v garáži vyměnil rameno a tohle tam nechal 3
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Milan 136 vložen 13.09.2022 19:55:28
16:54:02
30.08.2022
MXMarek
-> saskyn2: -> Milan 136: -> Nwkt: Tak to byl starter, uz vymeneno a pani muze zase jezdit.
08:44:04
30.08.2022
Milan 136
-> Nwkt 29.08.22 22:58:27: Nepovídej 3



Dobře, když budu brát opravdu škatuli, ve které je třeba 25 a 17 dohromady, tak těch škatulí je 19.



Jinak u O2 s el stahováním vzadu má samostatné jednotky se svýma adresama 62 a 72.
23:57:09
29.08.2022
Nwkt
-> saskyn2: A pak to zase kompenzuje třeba zadní dveře jsou jako slave pod předníma, stěrače a destak slave pod bcm 3
upraveno 1x, naposled 29.08.2022 23:57:29
23:45:25
29.08.2022
saskyn2
-> Nwkt: Mu taky musíš zkazit každou radost3 A ještě snímač úhlu a imo taky nejsou fyzicky jednotky3
upraveno 1x, naposled 29.08.2022 23:46:00
22:58:27
29.08.2022
Nwkt
-> Milan 136 29.08.22 22:33:29: Otazka jak to počítáš. Třeba bcm a komfort je fyzicky jedna. To samý navi a radio....
22:33:29
29.08.2022
Milan 136
-> Bukaj 28.08.22 10:38:41: To už tak dnes je, no. Od 02 od začátku.

Na vše je jednotka. V mojí O2 je jich tuším 221
10:59:54
28.08.2022
Nwkt
-> MXMarek: Ja ted dělal taky na Sharanu jeden startér. Dojel s už neodjel, klepání nepomohlo...
10:38:41
28.08.2022
Bukaj
-> vhml 28.08.22 10:24:56: 3 Jo, trochu mne to překvapilo, to uznávám4
10:24:56
28.08.2022
vhml
-> Milan 136 27.08.22 10:26:53: z toho bude Bukaj divokej az si přečte ze sloupek rizeni ma svoji ridici jednotku 3 2
10:26:53
27.08.2022
Milan 136
-> Matthes, záškodník z TechWebu 27.08.22 09:01:32: Tam vedou od toho spodku(spínače zapalování) nějaký 0,25 drátky do jednotky sloupku řízení.
09:01:32
27.08.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Milan 136: Aha husty, bych jeste cekal, ze jo...
08:19:32
27.08.2022
Milan 136
-> Matthes, záškodník z TechWebu 26.08.22 22:38:12: Spínačku bych vyloučil. O2 nemá silovou spínačku.
23:33:13
26.08.2022
MXMarek
-> Milan 136: -> saskyn2: Klepani nepomohlo, nic nejiskri a kostra nevypada upadla.

Jinak zeshora k tomu starteru neni moc pristup a ani ted u sebe nemam cim to zmerit. V pondeli to holt pustim z kopce a odvezu do servisu. Nemam ted moc cas se hrabat ve veteranech 1
22:38:12
26.08.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Jasne, ale... Pokud bude clovek lama, odpoji ten ovladaci drat na starteru, zmeri, ze tam je napeti pri startu a pujde do LKQ koupit novej starter. Namontuje ho, otoci klicem a zase hovno, protoze je prechodak ve spinacce 3
22:31:48
26.08.2022
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 26.08.22 22:26:01: jasně ale pokud startér nic nedělá tak jako základ stačí změřit jestli jde spínací proud do startéru, pak by bylo jasnější kde hledat chybu
22:26:01
26.08.2022
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Milan 136: -> Jarda/felda: No ono to mereni u starteru neni uplne jednoduchy, vzhledem k prechodovejm odporum a vysokejm proudum. Je potreba merit i napeti (v dobe "startovani") mezi minusem starteru a minusem baterky; silovym plusem starteru a plusem baterky a taky mezi plusem baterky a tim ovladacim dratem (zapojenym na starter) co jde od spinacky ke starteru... Kdo tomu nerozumi, tak si po precteni tohohle textu bude myslet, ze jsem idiot 3
22:20:29
26.08.2022
Milan 136
-> Jarda/felda 26.08.22 21:26:37: To beru jako samozřejmost.
21:26:37
26.08.2022
Jarda/felda
-> Milan 136 26.08.22 18:14:51: a když už tam bude tak rovnou proměřit jestli jde proud do startéru 4
18:15:41
26.08.2022
saskyn2
-> MXMarek: vem kladivko a udělej poklep starteru při držení spínačky druhým člověkem. Většinou to bývá v něm.
18:14:51
26.08.2022
Milan 136
-> MXMarek 26.08.22 16:49:52: Typická ani ne. Může to být spousta věcí. Od zapomenutého tajného vypínače, přes upadlý kabel od spínače, uhnilý kabel od uhlíků ke spínači, upadlou kostru motoru, vadný spínač. Koukni tam ke startéru, jestli není něco vidět, nebo to nejiskří při pokusu o start.
Extreme Tyres