skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Bukaj: Náboj se nesundavá kvůli kotoučům, ložiskem kola bych začal. Nejlevnější oprava.
Dotaz na odborníky:
Jezdím teď s kolegou jeho OIII (nějaká naftová 4x4) a začalo tam vzadu hučet nějaké ložisko.
Je to úplně stejný zvuk, jako když hučí ložisko na vlečce...
Bude to ložisko kola nebo to může být ložisko diferáku?
Pár dní předtím, než to začalo hučet, mu měnili kotouče - může to mít souvislost? Nemusí se kvůli výměně kotoučů sundavat náboj, jako u škodovky, že by při výměně v servise něco podělali?
Jezdím teď s kolegou jeho OIII (nějaká naftová 4x4) a začalo tam vzadu hučet nějaké ložisko.
Je to úplně stejný zvuk, jako když hučí ložisko na vlečce...

Bude to ložisko kola nebo to může být ložisko diferáku?

Pár dní předtím, než to začalo hučet, mu měnili kotouče - může to mít souvislost? Nemusí se kvůli výměně kotoučů sundavat náboj, jako u škodovky, že by při výměně v servise něco podělali?
-> dragon_cb_cz 06.10.22 21:13:26: Díky. To je právě ono. Ten design je často kritizovaný jako konzervativní, ale stárne to mnohem pomaleji. Minulý týden jsem potkal ve městě fakt pěknou O1 RS a je to pořád pěkný auto.
-> Milan 136 05.10.22 22:19:58: Máš to fakt pěkný
A je fakt, že jakkoliv mě ty auta moc neberou, tak se musí nechat, že Oktávie obecně vzhledově stárnou velice pomalu. Třeba Mazdy nebo v jistým období i Fordy byly často daleko odvážnější a na první pohled koukatelnější, ale zastarávají daleko rychleji...

-> saskyn2 06.10.22 20:09:34:
Tak jednou má bejt něco černý, pak to má bejt bílý, v tom aby se blbej vyznal..
Já třeba mám modrou a doplňky se samy dávají do barvy rezavé. Už mám asi 3 cm2 dohromady.
Tak jednou má bejt něco černý, pak to má bejt bílý, v tom aby se blbej vyznal..

Já třeba mám modrou a doplňky se samy dávají do barvy rezavé. Už mám asi 3 cm2 dohromady.

-> Milan 136: jedno zanedbaný žlutý mi tu stojí
zkusím přeleštit jestli bude bílá:)

-> saskyn2 06.10.22 20:09:34: Ale musí být čistá. Když je to pak nějaký zanedbaný žlutý auto, tak to není žádná sláva.
-> Milan 136: Ona ta bílá je na OII hlavně fakt hezká barva která se k tomu hodí. Teda resp. na FL který nemá černý lišty. A samozřejmě ten RS nárazník je jinej level

-> Syny 06.10.22 19:09:30: Jen blbni, člověk aby pak platit autorská práva T#2
(který okopíroval již vymyšlené).
-> minno 06.10.22 18:59:05:

To původně byly. Teď jsou v černé perleťi, stejně jako maska, hagusy atd.
-> Pavel P@nkáč 06.10.22 19:43:52: Jojo. I hagusy.

-> minno 06.10.22 18:59:05:


To původně byly. Teď jsou v černé perleťi, stejně jako maska, hagusy atd.
-> Pavel P@nkáč 06.10.22 19:43:52: Jojo. I hagusy.
-> Milan 136: 9910 to máš dokonce v metle jo...

-> Syny: To je ono

A me by se tam libilo jeste zacerneni B a C sloupku (respektive ramu dveri). Ale chapu, ze zrovna u O2 to moc dobre nejde, kdyz tam neni zadna hranka, odkud kam to vzit. A cernej pruh dolu na dvere jeste 

-> Jarda/felda 06.10.22 18:21:19: Áno, a napr. k bielej nie
-> Milan 136:
Ako je to pekné, ale osobne by mi tam viac sedeli zrkadlá vo farbe auta.

-> Milan 136:

Ako je to pekné, ale osobne by mi tam viac sedeli zrkadlá vo farbe auta.
-> Pavel P@nkáč 06.10.22 14:17:40: ono ty černý doplňky sedí jen k určitým barvám 

-> Pavel P@nkáč 06.10.22 14:39:17: Díky. Tady je chemicky sundaný chrom a je to nalakované černou 9910. Znaky mám nové, ale úplně všude.
I na motoru
I na motoru

-> Pavel P@nkáč: jj, to se snadno zamění. To víme



-> MATTESS: ano na Milana, máte podobný obrazek u Nicku tak se me to nějak "spojilo"

-> Pavel P@nkáč: jo, tydýt to odflákne a podle toho to vypadá. Pochvala za auto byla jistě na Milana
Já dával folii na ten rámeček někdy v roce 2010, dnes má auto synovec a folie stále drží

-> MATTESS: mě příjde zas kýč jak to každej tydýt zasprejuje mátofkou naplácá tam znaky který tam nepatřej protože je nějakej jouda nanosil z fabriky v tašce a v kolech nechá ty původní, maska se mu po půl roce loupe a prosvítá chrom...ale ty to máš na jiné o mnoho lepší urovni. celkově je vidět že je to poměrně dost vymazlené a udržované auto.
-> Pavel P@nkáč: jediný chrom tam byl rámeček masky, ne? Osobně mi to přijde jako pěkný kýč. Takhle to je více uhlazený. Stejně jsem to měl na FI.
-> Milan 136: Já teda nemám rád ty černé doplnky jak jsou dnes v modě, ale na tyhle tvé fotce to vypadá celkem fajn, máš to pěkné, ale dostat se mě to do ruky tak asi stejně dám chrom zpět, zrcátka do barvy karoserie a stříbrný kola...není nad klasiku

-> saskyn2 05.10.22 23:02:33: V březnu 2016

-> Syny 06.10.22 00:24:59: A třeba změním názor - právě vyjíždím do Plzně jedno zánovní (jen 25 let staré) vyzvednout... 

-> Syny: Tak vycházím z toho, co vidím na silnicích. Samozřejmě, že auto bude vypadat hnusně, když bude mít dodrbané ráfky a spodky lakovaných nárazníků od obrubníků a na každých dveřích šrám a orvané hrany od zdi, ale co se týče základní údržby, tak ta je u moderních vozů mnohem snazší - lak se dřív začne loupat (tak po 20 letech negarážovaného provozu), než by zprašivěl, prahy a lemy jsou mnohem lépe chráněny před mechanickou erozí a vznikem orezlin, na autě je minimum pohledových míst, které je třeba mýt kartáčkem na zuby, protože houba na mytí či kartáče automatické mycí linky se tam prostě nedostanou atd., atd.
Snad jediná věc, která je na údržbu horší u moderních aut, je interiérový koberec (ten když je špinavý, tak se kloudně umýt nedá, při vysávání či tepování se narušuje povrch jeho struktury) a především stropovice - kdo proboha vymyslel ten lisovanej karton s přes vrstvu molitanu nalepeným hadrem, jehož životnost je sotva 20 let a nedá se bez poškození kloudně vyčistit...?
Snad jediná věc, která je na údržbu horší u moderních aut, je interiérový koberec (ten když je špinavý, tak se kloudně umýt nedá, při vysávání či tepování se narušuje povrch jeho struktury) a především stropovice - kdo proboha vymyslel ten lisovanej karton s přes vrstvu molitanu nalepeným hadrem, jehož životnost je sotva 20 let a nedá se bez poškození kloudně vyčistit...?

-> Bukaj: To si tedy zrovna nemyslim - je videt, ze takovy auto nemas 

-> StepaNoFUN: Výhoda moderních vozů je v tom, že té péče zase tolik nepotřebují - tedy na to, aby vypadaly dobře (péče o lak a předem prohraný boj s korozí) - na rozdíl od té plechovky, kterou jezdím já... 

-> Milan 136 05.10.22 22:19:58: pěkné, ani jsem nějak nezaregistroval kdy si nahazoval RS nárazník

-> Milan 136: pěkný 

-> Milan 136: To vypadá. Ale nebude to za chvilku jako Bukaj a jeho Š130? Aby ta nutná péče nepřesáhla použití. Přece jen je to už dneska taky skoro veterán. :-D
-> Milan 136: aha. Pořeším, jak budou doma. Díky za tip
-> MATTESS 04.10.22 23:59:50: Z těch, co tam budeš mít teď na 99% ne.
VW má asi 3 velikosti a Škoda má pořád jeden.
Myslím, že to jsou tyhle.
www.sbazar.cz/motoyamaha3 /.../168897221-stredove-kr ytky-poklicky-vw-56mm-1j06 01171
VW má asi 3 velikosti a Škoda má pořád jeden.
Myslím, že to jsou tyhle.
www.sbazar.cz/motoyamaha3 /.../168897221-stredove-kr ytky-poklicky-vw-56mm-1j06 01171
-> Milan 136: nepasují z VW kol?
-> MATTESS 04.10.22 22:38:21: Tak ještě středové krytky k tomu 

-> Milan 136: jj, na něj
-> MATTESS 04.10.22 20:10:33: Budeš dávat na Golfa?
Myslel jsem, že mám v TP jedny 16", ale jsou dvoje:
6x16 ET48 (momentální plechy) a 6,5x16 ET46
Tak asi vyhrají ty širší
6x16 ET48 (momentální plechy) a 6,5x16 ET46
Tak asi vyhrají ty širší
-> Milan 136: asi si je koupím, plecháče už mám hrozný a auto si ještě pár let nechám, jak to vypadá
-> MATTESS 04.10.22 08:26:16: Jo, ty tuším byly v tom výprodeji.
-> Milan 136: jo, originály z OIII, Star 16". Koukám, že v jejich e-shopu už nejsou
Na netu je několik inzerátů na nová alu kola, ještě v krabicích, za slušné ceny (sada do 10t Kč). Nemůže to být nějaká levá?
-> minno 27.09.22 12:00:01: Zrovna ceny dílů v autorizácích Fiat mi přišli vcelku lidové (a pokud jsi je nechal dělat i práci, tak přidali ještě 30% slevu, ale to asi nebude tvůj případ). Že se do běžné distribuce spousta origo dílů nedostane mě až tak nepřekvapuje...
-> StepaNoFUN: Aha-> Milan 136: vďaka za foto, zaujímavo označené teda :)
-> MOLSO 26.09.22 21:15:52: Kritickosť dostupnosti dielov neviem posúdiť, pretože možno sa dá toho dosť zohnať ešte cez autorizované servisy, ale to pre mňa nie je moc pohodlná cesta, najbližší autorizák Fiat mám 50-70 km a ceny budú asi nezmyselné. Ale cez "normálnych" predajcov ND toho už dosť zohnať nejde. Auto mám ročník 2007 (vyrábalo sa myslím do 2010) a už pred 5 rokmi nešlo kúpiť napr. misky predných pružín (železo), t. j. pri výmene pružín/tlmičov treba nechať staré hrdzavé, alebo si vyčleniť týždeň na renováciu. Krytky (gumené) žiaroviek predných svetiel nezohnateľné, teraz som riešil brzdy, tak som chcel dať komplet všetko nové, no držiaky strmeňov sa nepredávajú - musel som renovovať staré. Dokonca ani nie sú v katalógu ND. Štíty zadných bubnových bŕzd detto, toto je v katalógu zas ako celý komplet, ale kúpiť to aj tak nejde. Interiérové veci ani len pomyslieť.
Ale vravím, možno priamo vo Fiate to majú.
-> MOLSO 26.09.22 21:15:52: Kritickosť dostupnosti dielov neviem posúdiť, pretože možno sa dá toho dosť zohnať ešte cez autorizované servisy, ale to pre mňa nie je moc pohodlná cesta, najbližší autorizák Fiat mám 50-70 km a ceny budú asi nezmyselné. Ale cez "normálnych" predajcov ND toho už dosť zohnať nejde. Auto mám ročník 2007 (vyrábalo sa myslím do 2010) a už pred 5 rokmi nešlo kúpiť napr. misky predných pružín (železo), t. j. pri výmene pružín/tlmičov treba nechať staré hrdzavé, alebo si vyčleniť týždeň na renováciu. Krytky (gumené) žiaroviek predných svetiel nezohnateľné, teraz som riešil brzdy, tak som chcel dať komplet všetko nové, no držiaky strmeňov sa nepredávajú - musel som renovovať staré. Dokonca ani nie sú v katalógu ND. Štíty zadných bubnových bŕzd detto, toto je v katalógu zas ako celý komplet, ale kúpiť to aj tak nejde. Interiérové veci ani len pomyslieť.
Ale vravím, možno priamo vo Fiate to majú.
-> darklord 26.09.22 22:31:42: presne toto som myslel ....
Objednával som veľmi veľa vecí na BMW, z originál katalógov, zadal som do katalógu a cink...do 48 hodín u nás na predajni. Nehanbia sa za to, čo vyrobili a stále majú podstatnú časť dielov. tento prístup považujem za veľké +. Zatiaľ všetko čo som objednával som mal bez problémov do 12 - 24 hodín na predajni.
A škodovka ? odpadlo, prečíslované, nedodáva sa, odpadlo bez náhrady, namiesto klučky za 30 € musíš objednať celý tapacír za 600 ....
Napr Hadica FAB1 1.4 MPi - horná od termostatu do chladiča. Už je pár rokov nedostupná. Repliky na ňu sa tiež nevyrábali. Verím, že ak by som potreboval ľubovolnú vodnú hadicu napr. na E46, E39 tak ju zoženiem jak origo, tak 4 - 5 značiek v aftermarkete.
Objednával som veľmi veľa vecí na BMW, z originál katalógov, zadal som do katalógu a cink...do 48 hodín u nás na predajni. Nehanbia sa za to, čo vyrobili a stále majú podstatnú časť dielov. tento prístup považujem za veľké +. Zatiaľ všetko čo som objednával som mal bez problémov do 12 - 24 hodín na predajni.
A škodovka ? odpadlo, prečíslované, nedodáva sa, odpadlo bez náhrady, namiesto klučky za 30 € musíš objednať celý tapacír za 600 ....
Napr Hadica FAB1 1.4 MPi - horná od termostatu do chladiča. Už je pár rokov nedostupná. Repliky na ňu sa tiež nevyrábali. Verím, že ak by som potreboval ľubovolnú vodnú hadicu napr. na E46, E39 tak ju zoženiem jak origo, tak 4 - 5 značiek v aftermarkete.
-> Bukaj 26.09.22 22:55:09: nebo nebyla ochota to na internety vystavit, mne se pouze před cca 10-15 lety podařilo vyrazit z thorn autotecnic (když ještě existoval) export dílů s prefixama 110- až 114- do excelu. Pár zajímavých věcí jsem tam z toho pak koupil.
-> darklord: Jenže ten blok ti ve skladu zabere skoro stejný místo jak ten 50kg z BMW a logistiku s tím máš taky stejnou, lidi ve skladě a v prodejně musíš zaplatit taky stejně. A i kdyby byl za těch 1000e, tak se nenajde dostatek lidí co by zaplatili výrobu nebo skladování takového artiklu.
-> Bukaj: Ale to někdo musí jít, ten sklad prohledat, přecenit to, někdo to schválit atd, někde to zainzerovat nebo o tom dát vědět. Spousta času zaměstnanců který můžou vydělávat jinde. Dělat auta v ceně jedný výplaty je prostě ekonomickej nesmysl, at se jedná o servis, o nové díly, nebo použité díly.
-> Bukaj: Ale to někdo musí jít, ten sklad prohledat, přecenit to, někdo to schválit atd, někde to zainzerovat nebo o tom dát vědět. Spousta času zaměstnanců který můžou vydělávat jinde. Dělat auta v ceně jedný výplaty je prostě ekonomickej nesmysl, at se jedná o servis, o nové díly, nebo použité díly.