skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> saskyn2: ked vola v ponuke varianta ocel / liatina ktora ma vyssiu zivotnost ?
-> Jarda/felda: Třeba železná od iny je běžný že je za 20000km horší jak ta původní
Pro verzi s dpf to bylo vždycky hned prodaný, ale obyčejná 1.9 si myslím není žádná vzácnost. Možná jednu mám ve sklepě, ale bude to z BXE vůbec nevím jestli je to stejný, spíš bych řekl že nee.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 02.08.24 09:33:21: vzhledem k tomu že PD se vráběli do 2010 tak už to ted nevidim moc reálně že by našel něo schopnýho ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jarda/felda: Klidně bych dal nějakou jetou pěknou, nová vačka z druhošky nevydrží ani to co ta z vrakáče a nová origo je asi 18t![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Udělal bych to jak píše saskyn, dal bych novou vačku- tady se moc nevyplatí jít do jetý protože ty PD jsou všechny ohoblovaný
k ní šály hydroštely a rozvody (tady je potřeba přípravek asi za 3 stovky) samo nový olej- pozor na normu 505.01
tohle jsem dělal před 6? lety když ještě fungovali CC autodíly a bez rozvodů (ty byli tou dobou zánovní) to stálo 7 v dílech![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
tohle jsem dělal před 6? lety když ještě fungovali CC autodíly a bez rozvodů (ty byli tou dobou zánovní) to stálo 7 v dílech
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj 02.08.24 07:09:26: to podle mě proklepnul zdvihátko, v passatu mi ten motor jel na dva litry oleje (extrémně začal žrát přes turbo) - polovina náplně a nezaklepal ani prd a po dolití si vesele jede dál
hlavu po repasy jsem kupoval za 8 s tím že 1500 z toho byla záloha za starou
ta mi tu ted leží v regálu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
hlavu po repasy jsem kupoval za 8 s tím že 1500 z toho byla záloha za starou
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Pokud to duní do sání tak bude projetej jeden hydroštel a nejspíš ohoblovaná vačka, ale to je spíš nájezdem než tím že by tam nebyl olej. Pak hlavu vůbec nesundavej, sundej jen rozvody a vačku, dej nový hydra, někde sežen slušnou vačku, dej nový rozvody a odjezd. Hlavu ani vstřiky nevyndavej, přidělal by sis spoustu zbytečné práce.
-> Bukaj 02.08.24 07:09:26: To bude ohoblovaná vačka a možná díra ve zdvihátku, když to bouchá do sání.
-> saskyn2: Jinak najeto to má tuším něco kolem 230 tisíc, když to před 4 lety kupovali jako rodinný vůz, tak to prý bylo v luxusním stavu, ale tenhle kamarád je technický antitalent (absolutně nemá technické myšlení a "cit pro materiál"), takže bych se nedivil, kdyby to auto za ty 4 roky odjel...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> saskyn2: Díky za info
Podle slov majitele s tím jel a když to začalo rachtat, tak zastavil na prvním možném místě (ujel s tím asi 2 km). Pak teprve zjistil, že tam není olej (otázka, zda to byla příčina, protože prý když pak vytáhl měrku, tak na špičce měrky olej byl - a co vím ze zkušenosti, tak většinou u motorů jsou sací koše níž, než měrka). Kontrolka oleje nesvítila, ale když jsem pak přečetl paměť závad, byly tam sporadické "sonda hladiny a teploty oleje - přerušení nebo zkrat na kostru" a "sonda hladiny a teploty oleje - zkrat na plus".
Když jsem auto před odtahem nastartoval, tak to znělo, jako by se flákal jeden válec (měl jsem podezření na ventily, protože to dunělo do sání), ale volnoběh tomu neodpovídal - běželo to na nafťáka poměrně klidně - až na ten rachtavý zvuk, na přidřenou kliku to taky nevypadalo...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Podle slov majitele s tím jel a když to začalo rachtat, tak zastavil na prvním možném místě (ujel s tím asi 2 km). Pak teprve zjistil, že tam není olej (otázka, zda to byla příčina, protože prý když pak vytáhl měrku, tak na špičce měrky olej byl - a co vím ze zkušenosti, tak většinou u motorů jsou sací koše níž, než měrka). Kontrolka oleje nesvítila, ale když jsem pak přečetl paměť závad, byly tam sporadické "sonda hladiny a teploty oleje - přerušení nebo zkrat na kostru" a "sonda hladiny a teploty oleje - zkrat na plus".
Když jsem auto před odtahem nastartoval, tak to znělo, jako by se flákal jeden válec (měl jsem podezření na ventily, protože to dunělo do sání), ale volnoběh tomu neodpovídal - běželo to na nafťáka poměrně klidně - až na ten rachtavý zvuk, na přidřenou kliku to taky nevypadalo...
-> Bukaj: Hele ze zkušenosti dost pochybuju že by bez oleje šla srát první vačka, bez mazání jde určitě jako první turbo, pak dlouho nic pak jsou na řadě šály na klice, vačka jako taková je až naposled, takže bud je opravdu ohoblovaná vačka ale spíš nájezdem(nebo vypadlý záslepky), nebo tam kepalo něco jinýho. Takže to spíš rozeber a podle toho se pak rozhodni jestli koupíš hlavu, nebo celý motor. Jinak když budeš dělat hlavu tak určitě PD hlava na takovýho veterána bude mít vymlácený šachty na vstřiky, tak rovnou koupit vyvložkovanou, nebo nechat udělat šachty pro vstřiky. Takže jako první fakt rozebrat, ani bych se nedivil kdyby na to ten servis nesáhnul, protože jim hned ve vratech muselo být jasný že opravu nikdo nezaplatí.
Teda jestli se bavíme o autě bez oleje, pokud myslíš nekontroloval, jako že jezdil a neměnil, tak je ta vačka celkem možná.
Jinak jetá hlava bude stát prd, počítej do 3000 max, ale pak ji nachat vyvložkovat, nějaký těsnění pod hlavou, gumičky na vstřiky, těsnění pod sání turbo tandem, určitě nový rozvody když budou dole a budeš v tom v materiálu tak 11 počítej
Teda jestli se bavíme o autě bez oleje, pokud myslíš nekontroloval, jako že jezdil a neměnil, tak je ta vačka celkem možná.
Jinak jetá hlava bude stát prd, počítej do 3000 max, ale pak ji nachat vyvložkovat, nějaký těsnění pod hlavou, gumičky na vstřiky, těsnění pod sání turbo tandem, určitě nový rozvody když budou dole a budeš v tom v materiálu tak 11 počítej
Dotaz na zdejší servismany
Kamarád nekontroloval olej u jedničkové Octavie (nafta, 74 kW), až motor začal klepat...
...v servise to rozebrali a prý vačky (nebo vačka?).
Samozřejmě že se to nevyplatí nechat opravit v servise (naceněno na cca 50 kKč), ale na kolik by vyšly díly na opravu a jak moc by to bylo náročné, kdybych to dělal doma?
Nevím, jak je ten motor řešený, pravděpodobně to bude mít vačku nebo vačky v hlavě (OHC, DOHC?), takže předpokládám asi celou hlavu z vrakáče? Pak těsnění, rovnou rozvody, ještě něco?
Nebo je lepší koupit komplet motor a přehodit?
Předpokládám, že na tyto vozy už budou díly levnější, než bývaly (asi před 10 lety jsem sháněl motor na 1,8 20V a tehdy byly motory na 1,9 naftu docela drahé - kolem 15 tisíc (motor na 1,8 benzín jsem sehnal za 4000), ale dneska už to bude pomalu veterán...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Kamarád nekontroloval olej u jedničkové Octavie (nafta, 74 kW), až motor začal klepat...
...v servise to rozebrali a prý vačky (nebo vačka?).
Samozřejmě že se to nevyplatí nechat opravit v servise (naceněno na cca 50 kKč), ale na kolik by vyšly díly na opravu a jak moc by to bylo náročné, kdybych to dělal doma?
Nevím, jak je ten motor řešený, pravděpodobně to bude mít vačku nebo vačky v hlavě (OHC, DOHC?), takže předpokládám asi celou hlavu z vrakáče? Pak těsnění, rovnou rozvody, ještě něco?
Nebo je lepší koupit komplet motor a přehodit?
Předpokládám, že na tyto vozy už budou díly levnější, než bývaly (asi před 10 lety jsem sháněl motor na 1,8 20V a tehdy byly motory na 1,9 naftu docela drahé - kolem 15 tisíc (motor na 1,8 benzín jsem sehnal za 4000), ale dneska už to bude pomalu veterán...
Zrovna dochlazuji :)
Jinak me potesila nulova spotreba oleje za Chorvasko, 2500km a na merce se to nehlo ani o 1 mm, ten motor je vybornej a znicit ho smejdskejma svickama by byla fakt skoda, jinak TSi civky taky funguji, jen nevim jestli je vetsi prinos ty densa nebo civky, kdyz jsem to vymenil najednou.
Jinak me potesila nulova spotreba oleje za Chorvasko, 2500km a na merce se to nehlo ani o 1 mm, ten motor je vybornej a znicit ho smejdskejma svickama by byla fakt skoda, jinak TSi civky taky funguji, jen nevim jestli je vetsi prinos ty densa nebo civky, kdyz jsem to vymenil najednou.
Tak na nafte zas vymenen zadni snimac ABS, uz to funguje, zas prerusenej a to byl dokonce origo (vubec nebyl ohnilej a ani nestihl za ten rok zahnit), tak jsem dal chinu za 165,-.kcs :), premyslim jestli nedat do serie treba nejaky rezistor, ale to by chtelo vyzkouset, jestli by fungovalo...
Jinak se chci zeptat, jak pecujete o nekryte unibaly? ja na nich mam jeste pekne manzety, ale na nafte uz jsou rozpadle a odkryte, zadek pri propruzeni vrzal, tak jsem to zkousel strikat WD, apod. a nepomohlo, ted to prestalo vrzat, kdyz jsem to maznul ATE vazelinou na pistky. U sve octy jsem si tou vazelinou rozchodil paku rucky na trmenu, ale u naftove se mi trmen na ridicove strane nedari uplne rozhybat, ta paka se vraci tak na 75% a jde dotlacit celkem lehce rukou. Nevim co s tim dela, vzdy jeste ztrati tu vratnou pruzinu, na prave strane neni a vraci se, tady jsem ji zas dal a stejne ne uplne :/
Jinak se chci zeptat, jak pecujete o nekryte unibaly? ja na nich mam jeste pekne manzety, ale na nafte uz jsou rozpadle a odkryte, zadek pri propruzeni vrzal, tak jsem to zkousel strikat WD, apod. a nepomohlo, ted to prestalo vrzat, kdyz jsem to maznul ATE vazelinou na pistky. U sve octy jsem si tou vazelinou rozchodil paku rucky na trmenu, ale u naftove se mi trmen na ridicove strane nedari uplne rozhybat, ta paka se vraci tak na 75% a jde dotlacit celkem lehce rukou. Nevim co s tim dela, vzdy jeste ztrati tu vratnou pruzinu, na prave strane neni a vraci se, tady jsem ji zas dal a stejne ne uplne :/
-> Jarda/felda 05.07.24 22:13:03: Jo když to bereš takhle že 4cm mlolitan je to samé co mm vrstva lepidla tak pak jo, já si stejně myslím že to je trochu jiný![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ajok: Hele zkus se poptat. Mohl jsem napsat rovnou, že na fakturách bylo napsáno OlfinCar, i když mi to objednává kamarád přes svůj servis.
-> Hurdis 07.07.24 10:56:03: a neumel by origo RS brzdove desky?, nejlip predek i zadek :)
jak se vlastně u Contisealu řeší průpich? Např vrut. Nechat, vyndat?
-> Jarda/felda: Ježíš letos přispěl na převodovku do Rapida. :-) Zase mám o kolečko víc.
Na tohle beru do zásoby specifické díly od jiného zdroje. Neřekl bych to, ale jeden z největších dealerů koncernových aut v ČR je ještě vloni dával i s množstevní slevou ve výši desítek % v rámci uvolnění skladových zásob.
Na tohle beru do zásoby specifické díly od jiného zdroje. Neřekl bych to, ale jeden z největších dealerů koncernových aut v ČR je ještě vloni dával i s množstevní slevou ve výši desítek % v rámci uvolnění skladových zásob.
Po čtyřech letech a občasných zásazích ku prospěchu technického stavu a interiéru minulý týden vytaženo ven z výlohy a přesunuto k dokončení. Chybí naladit tlakování turbodmychadla a vyzkoušet, zda si to přebere jednotka CIMBU. A přezout. Za poslední dva roky od STK, která byla bez závad najeto 9 km. Partnerka tvrdí, že to auto má nějakou kletbu. Já tomu nevěřím, ale kamarád, který měl mít na starosti konečnou úpravu techniky den před utrpěl úraz oka, druhý po dovozu spadl doma ze žebříku a třetí si pak vzal neschopenku asi z preventivních důvodů. Možná je čas sehnat kněze.
-> saskyn2 05.07.24 21:26:51: ano, ale pořád je to materiál nalepený zevnitř běhounu pneu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda/felda: ne seal je samozacelovací tohle je protihlukový
-> Milan 136 05.07.24 10:26:05: takže princip stejný, materiál trochu jiný ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda/felda 05.07.24 10:09:29: jak píše Milan 136: tohle je něco jiného, dej dogooglu contisilent
-> Jarda/felda 05.07.24 10:09:29: Tohle ale není seal. To jsou takový třeba filcový pláty nalepený uvnitř pneu.
-> saskyn2 04.07.24 23:37:25: To nevím, s tím jsem do styku nepřišel.
-> Jirik_Tuňák1983 03.07.24 23:08:25: to bych tam fakt to telátko dávat nemusel :)
-> Jirik_Tuňák1983 03.07.24 23:08:25:
Hele když tě tady vidím, ty by si tohle mohl vědět. Dneska volal kámoš že má na opravu pneu a že v tom je nalepená protihluková izolace a co s tím má dělat jestli to z toho vytrhat nebo co. Nejsem gumař, ale tak jsem mu poradil at tam nacpe knoty
Ale zajímal by mě jaký je ofiko postup opravy defektu těhle pneu, nebo co se s tím dělá.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Hele když tě tady vidím, ty by si tohle mohl vědět. Dneska volal kámoš že má na opravu pneu a že v tom je nalepená protihluková izolace a co s tím má dělat jestli to z toho vytrhat nebo co. Nejsem gumař, ale tak jsem mu poradil at tam nacpe knoty
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 04.07.24 20:26:29: aha... :)
-> ajok: To byl nejspíš kamarád, kterej dělá automechanika u PČR... ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 04.07.24 18:24:03: tak to byl někdo jinej... O1 barva modrá nebo jiná tmavá už nevím, sedan a asi predface, spíš teda Bukaj by mohl vědět.
-> ajok: Heh, jedinej majak co mam, je oranzovej magnetickej v transitu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 03.07.24 22:50:46: a ty modrý majáky tenkrát u Bukaje? nebo to byl někdo jinej?:)
-> Borderer 04.07.24 10:57:31: tak startují starou dlouho nivu už 7 let, ale tlačítko bylo montováno v Kazachstánu
-> Jirik_Tuňák1983: Si dělej srandu. Kolega Octavku rok startoval tlačítkem ze zvonku.
A ne, neměl ho navíc. Člověk se k němu doma dozvonil tak, že spojil dva drátky. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 03.07.24 22:10:57: to mám teď na zelené felde, u octy se mi s tím nechtělo srát... ABS už nevypínám u ničeho, ale asi to udělám u nivy
-> minno 03.07.24 20:46:29: Ještě tam může mít takovej ten pákovej z elektrického křesla. Ale to bychom už asi věděli, páč by to bylo i s příběhem, jak k němu přišel. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: Stary Octavka ma taky asi 5 prepinacu navic, ani nevim, co kterej dela
Nejakej asi tlumi budiky nebo dokonce vypina podsvit. Dalsi snizuje napeti pro potkavaci svetla jakoze denni sviceni a zbytek nevim ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: -> Matthes, záškodník z TechWebu: To auto musi vevnitr vypadat nejak takhle... Jinak si to nedovedu predstavit...
A sekvence pri startu bude podobna...
A sekvence pri startu bude podobna...
-> Milan 136: Ja si zas vzpominam na psychologickej vybrzdovac ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Jarda má vypínače i na ABS, takže vypínač na větrák nemůže nikoho překvapit ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: nečudoval by som sa![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 02.07.24 20:29:24: ten termospinac na chladiči má dva kontakty, nejde to ani přes telátko a do 3, spíš dvou let to přestane spínat velkou rychlost, dle mě hlavní důvod, proč tydlev motory zakarbonovavaji, ukazuje to stále 90°C, ale realita je klidně 110, jak pustíš Klímu,btak vrtule běží na pomalou nebo i ten spínač to zvládá, díky nižšímu proudu na pomalu, na rychlo velmi rychle umře, tak jsem tam dal telátko a proč ho rovnou nepremostit spínačem? Je to dobré i na rychlé docházení, když člověk vlítne třeba na benzinku, 165kW měla tuším ještě nějakou přídavnou El. vodní pumpu![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> ajok 02.07.24 16:43:53: Jak dáváš vrtule naplno?
Neříkej, že tam máš ruční spínač.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Tak k Jadranu dojela, ale jela pěkně jen, dokud mi nedošla flaga plyn, pak jsem natankoval něco ve slovinsku za nektestanskych 0,87euro a už akcelerace tak čistá nebyla :/ No teď jsem bral na ine za 0,79 eur a zdá se to být lepší..
Jinak v automatickým režimu mi už teplota přes 95°C neleze , ale stejně jak vidim kopec nebo kolonu, tak dávám obě vrtule naplno.
Jinak v automatickým režimu mi už teplota přes 95°C neleze , ale stejně jak vidim kopec nebo kolonu, tak dávám obě vrtule naplno.