Dotaz na zdejší servismany
Kamarád nekontroloval olej u jedničkové Octavie (nafta, 74 kW), až motor začal klepat...
...v servise to rozebrali a prý vačky (nebo vačka?).
Samozřejmě že se to nevyplatí nechat opravit v servise (naceněno na cca 50 kKč), ale na kolik by vyšly díly na opravu a jak moc by to bylo náročné, kdybych to dělal doma?
Nevím, jak je ten motor řešený, pravděpodobně to bude mít vačku nebo vačky v hlavě (OHC, DOHC?), takže předpokládám asi celou hlavu z vrakáče? Pak těsnění, rovnou rozvody, ještě něco?
Nebo je lepší koupit komplet motor a přehodit?
Předpokládám, že na tyto vozy už budou díly levnější, než bývaly (asi před 10 lety jsem sháněl motor na 1,8 20V a tehdy byly motory na 1,9 naftu docela drahé - kolem 15 tisíc (motor na 1,8 benzín jsem sehnal za 4000), ale dneska už to bude pomalu veterán...