![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> palinator 10.09.24 08:46:35: tyhle se šedým vrškem jsem měl a nic moc
lepší jsou tyhle celočerný allegro.cz/nabidka/8-x-sk
lenice-ventilu-vw-passat-g
olf-1-9-2-0-tdi-1358481217
0?utm_feed=7...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Kod motoru by mohl být na štítku na krytu rozvodů, na štítku u rezervy, v servisce, v techničáku, v malém techničáku ve variantě, a u novějších aut bývá i na výrobním štítku ale to myslím u O1 ještě nebude. Jinak pokud je to 74kw tak to bude AXR nebo ATD.
-> Bukaj:
Kód motoru by měl bejt na bloku, ale nevim jestli půjde vidět, bejvá to různě zasraný a ještě je potřeba se koukat přes zrcátko.. Každopádně zdvihátka jsou asi pro PD všechny stejný.. Rozdíl mezi PD a rotačkou doufám chápeš když už máš sundaný víko ventilů..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/038109309c-zdvihatko -ventilu-hydrostel-ina-381 4.html
Kód motoru by měl bejt na bloku, ale nevim jestli půjde vidět, bejvá to různě zasraný a ještě je potřeba se koukat přes zrcátko.. Každopádně zdvihátka jsou asi pro PD všechny stejný.. Rozdíl mezi PD a rotačkou doufám chápeš když už máš sundaný víko ventilů..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/038109309c-zdvihatko -ventilu-hydrostel-ina-381 4.html
-> Milan 136:
A stojej za něco? Občas se vyměněj zdvihátka a je to horší než předtim..![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A stojej za něco? Občas se vyměněj zdvihátka a je to horší než předtim..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136: Já vlastně ani nevím, co je to za motor...
Kde najdu kód motoru (papíry u sebe nemám).
Případně dle VIN?
Kde najdu kód motoru (papíry u sebe nemám).
Případně dle VIN?
-> Bukaj 09.09.24 23:02:52: Zdvihátka určitě všechna nová. Ty na odkazu jsou na starej diesel. Na PD musí být černý s DLC povrchem.
Ina dělá sadu.
Ina dělá sadu.
-> saskyn2: Aha, už tomu rozumím - nenastavuje se vůle v klidovém stavu mezi vačkou a rolnou, ale ve zmáčknutém stavu se jen šroub dotáhne na doraz a povolí o půlotáčku, díky
A zdvihátka asi rovnou vyměnit všechna za nová?
Je to toto (nejsem si jist, jestli se liší pro různé verze 1,9TDI)? www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/034109309ad-zdvihatk o-ventilu-sdi-tdi-hydroste l-ina-11031.html
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
A zdvihátka asi rovnou vyměnit všechna za nová?
Je to toto (nejsem si jist, jestli se liší pro různé verze 1,9TDI)? www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/034109309ad-zdvihatk o-ventilu-sdi-tdi-hydroste l-ina-11031.html
-> Bukaj: zdvihátka-hydroštely bych asi nějaký taky našel, ale raději kup nový. Normálně točíš motorem - vačkou tak aby bylo vahadlo co nejvíc zmačknuté, dotáhneš šroub co jde(bez vůle) povolíš o 180 abys tam měl vůli. Na úchylkoměr ser, ten není třeba, ale jinak takhle www.google.com/search?sca
_esv=a7...
-> saskyn2: Asi nerozumím, jak to myslíš - "dojedeš na maximum zmáčknutí a povolíš o 180°" - jako pootáčením vačky? Předpokládám, že v nejnižším zdvihu (v klidové poloze) nastavuji vůli? A jaká ta vůle má být?
A zdvihátka budeš k té vačce taky mít, nebo se dají normálně koupit? To jsou ony pověstné "hydroštely"? Ty je třeba nějak plnit olejem nebo je to PnP?
A zdvihátka budeš k té vačce taky mít, nebo se dají normálně koupit? To jsou ony pověstné "hydroštely"? Ty je třeba nějak plnit olejem nebo je to PnP?
-> Bukaj: Dojedeš na maximum zmáčknutí toho vahadla a pak ho povolíš o 180 stupnů, něco jako ventily na 120.
Uf, tak to jsou potěšující zprávy
-> Milan 136: Tenhle motor není tak čistej, jako to na Tvé fotce, takže jsem tam ty šroubky přes černej olej neviděl
A pak mne ještě bude zajímat, jak se nastavují ty 4 vahadla s rolnami (asi ke vstřikům?), ale to je ještě předčasné![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Milan 136: Tenhle motor není tak čistej, jako to na Tvé fotce, takže jsem tam ty šroubky přes černej olej neviděl
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A pak mne ještě bude zajímat, jak se nastavují ty 4 vahadla s rolnami (asi ke vstřikům?), ale to je ještě předčasné
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 09.09.24 21:22:58: tu vačku kouknu, ale myslím že ji mám. Ne ty šrouby co drží hlavu hlavně nepovoluj, to jednou udělal bývalý kolega, myslel jsem že ho zabiju![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 09.09.24 21:22:58: pd vahadla mají svoje šrouby, hlavu nedrží
pak má vačka klemy který drží M6 šroubky ty určitě dej nový
ps: pokud nemáš "malý momenťák" tak si ho taky sežen všechny tyhle šroubky mají sranda momenty a úhel na dotažení![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
ps: pokud nemáš "malý momenťák" tak si ho taky sežen všechny tyhle šroubky mají sranda momenty a úhel na dotažení
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj 09.09.24 21:22:58: Jsem to říkal, že bude díra ve zdvihátku.
Na rozebrání úplně třeba nejsou. Ale na napnutí řemenu ano.
Jinak hlavové šrouby se nevyndavají.
Na rozebrání úplně třeba nejsou. Ale na napnutí řemenu ano.
Jinak hlavové šrouby se nevyndavají.
-> saskyn2: Tak jsem odkryl rozvod a je to jednodušší, než jsem myslel - ty přípravky ani nejsou potřeba...
...Také jsem blíže ohledal vačkový hřídel a zdvihátka a měls´ pravdu - první zdvihátko a jeho vačka je v háji.
Takže kdybys našel nějakou slušnou vačku, tak Tě jí rád zbavím
Ale ještě mne děsí jedna věc - vypadá to, že u toho motoru drží horní víka vačky na šroubech, které zároveň drží hlavu k bloku - je má domněnka správná?
A pokud ano, dá se to nějak rozebrat bez demontáže hlavy (vypouštění chladicí kapaliny a výměny těsnění pod hlavou) - třeba sundavat jedno víko po druhém a opět vrátit šrouby? Nebo je prostě nutnost kvůli vačce vypustit vodu a vyměnit těsnění?
...Také jsem blíže ohledal vačkový hřídel a zdvihátka a měls´ pravdu - první zdvihátko a jeho vačka je v háji.
Takže kdybys našel nějakou slušnou vačku, tak Tě jí rád zbavím
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ale ještě mne děsí jedna věc - vypadá to, že u toho motoru drží horní víka vačky na šroubech, které zároveň drží hlavu k bloku - je má domněnka správná?
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
A pokud ano, dá se to nějak rozebrat bez demontáže hlavy (vypouštění chladicí kapaliny a výměny těsnění pod hlavou) - třeba sundavat jedno víko po druhém a opět vrátit šrouby? Nebo je prostě nutnost kvůli vačce vypustit vodu a vyměnit těsnění?
-> Bukaj: Jinak ten hřebínek je na kliku, šipka proti šipce podle toho co tam máš to tam dáš za typ přípravku. A pak tím trnem zaaretuješ vačku do dírky. Dvě otáčky kliky=jedna otáčka vačky
Tak mám doma tu sadu na aretaci rozvodů -> saskyn2 29.08.24 10:14:42: a bláhově jsem se domníval, že tam bude nějaký návod k použití, ale nic takového tam není...
Co kam nasadit a v jaké poloze kol rozvodu?
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Co kam nasadit a v jaké poloze kol rozvodu?
-> Jarda/felda: Ja ti to rikal Jaromire
Radost toto opravovat...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 16.08.24 21:25:38: tak asi to fakt bude tim vstřikem, čerpadlo vyměněný a ted to pro změnu tlačí naftu-bublinky do přívodu
![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Tak koupím přípravky a zkusím to rozebrat. Pak někdy dám vědět.
Budu doufat, že není někde ulomený kus ventilu a že by se to mohlo vyřešit bez demontáže hlavy...
Budu doufat, že není někde ulomený kus ventilu a že by se to mohlo vyřešit bez demontáže hlavy...
-> palinator 29.08.24 10:24:00: u e4+ to nejni tak snadný
pouhým zaslepením se zapíše chyba a rozsvítí kontrolka motoru, je třeba to SW ošetřit
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj 29.08.24 10:02:59: ano vačkový kolo má šrouby na doladění vzájemný polohy vačky a kliky, to se pak dělá podle diagnostiky ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj:
EGR se dá deaktivovat, ale dneska bych to už asi nedělal. Jednou za život toho auta EGR a sání vyčistit a děj se vůle boží. Je to prostě diesel.
EGR se dá deaktivovat, ale dneska bych to už asi nedělal. Jednou za život toho auta EGR a sání vyčistit a děj se vůle boží. Je to prostě diesel.
-> Bukaj: Jak píše saskyn nejdřív si sežen přípravky, na kliku nasadíš hřebínek (na rozvodovým kole a na přípravku jsou šipky ty musí být proti sobě při nasazení a čepík zapadne do dirky v bloku) vačku zaaretuješ kolíkem pak můžeš začít rozebírat ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: Jinak než to budeš rozebírat, tak si rozvody nastav na přípravky, dolu se dává takový hřebínem, nahoru tyčka-ta se dá nahradit 6mm vrtákem
Tohle www.autodily-pema.cz/quat ros-aretace-motoru-vag-1.2 -1.4-1.6-1.9-2.0-tdi-qs103 65?utm_source...
Tohle www.autodily-pema.cz/quat ros-aretace-motoru-vag-1.2 -1.4-1.6-1.9-2.0-tdi-qs103 65?utm_source...
-> Bukaj 29.08.24 10:04:58: to je tandemový čerpadlo, je to vývěva na vzduch a tlačí to naftu do vstřiků, proto tam jsou palivový hadičky
-> Bukaj 29.08.24 09:50:16: to je egr a zahumusený je to takhle běžně
-> Milan 136 29.08.24 09:55:11: A dá se tomu nějak zabránit?
A teď k těm dotazům:
1) Než sundám vačku, tak bych se ujistil, zda musím někde něco poznačit (vzájemnou polohu kol na rozvodech atd, nebo to lze rozebrat a následně podle nějakých továrních "rysek" poskládat?
2) Vačkové rozvodové kolo je k vačce chyceno třemi šrouby a v kole jsou oválné otvory (asi na nějaké jemné doladění rozvodového mechanismu) - je patrné, že v nedávné minulosti někdo měnil polohu kola. Správnou polohu kola budu pak schopen nastavit (za předpokladu, že ten motor nebude na odpis)? Viz obrázek:
3) na druhém konci vačky je "domeček" (něco od Bosch) - to je co zač (předpokládám vývěva pro posilovač brzd - dle hadice k posilovači - ale proč do toho vedou palivové hadičky?) a musím to sundavat při demontáži vačky, nebo je do toho jen zasunuta a lze ji vysunout s ponecháním "domečku" na místě?
1) Než sundám vačku, tak bych se ujistil, zda musím někde něco poznačit (vzájemnou polohu kol na rozvodech atd, nebo to lze rozebrat a následně podle nějakých továrních "rysek" poskládat?
2) Vačkové rozvodové kolo je k vačce chyceno třemi šrouby a v kole jsou oválné otvory (asi na nějaké jemné doladění rozvodového mechanismu) - je patrné, že v nedávné minulosti někdo měnil polohu kola. Správnou polohu kola budu pak schopen nastavit (za předpokladu, že ten motor nebude na odpis)? Viz obrázek:
3) na druhém konci vačky je "domeček" (něco od Bosch) - to je co zač (předpokládám vývěva pro posilovač brzd - dle hadice k posilovači - ale proč do toho vedou palivové hadičky?) a musím to sundavat při demontáži vačky, nebo je do toho jen zasunuta a lze ji vysunout s ponecháním "domečku" na místě?
-> Bukaj 29.08.24 09:52:20: Tohle je bohužel "normální".
Hned za klapkou je cosi - asi nějaký podtlakový ventil - co je zahumusené už dost a pochybuji, že to ještě funguje. Je to připojené asi na nějakou větev výfukového potrubí - podle nerezové trubky a podle toho, že v té trubce a přírubě za ní je karbon sušší - vypálený?
-> saskyn2 02.08.24 00:20:55: Tak jsem dneska shodil víko vačky a moudrý z toho nejsem, takže pár dotazů:
Na první pohled nevypadá, že by byla "probroušená zdvihátka", jak tu zaznělo. Takže se obávám, že bude spíš podpálený nějaký ventil?
Tomu by odpovídalo asi i to, že je příšerně zakarbonované sání - vrstva místy až centimetr a odlupující se kusy
Sací hadice od intercooleru? (nebo odkud to je, TDI neznám) je poměrně čistá, jen mastná od oleje, první stopy karbonu se objevují ve škrticí klapce:
Na první pohled nevypadá, že by byla "probroušená zdvihátka", jak tu zaznělo. Takže se obávám, že bude spíš podpálený nějaký ventil?
Tomu by odpovídalo asi i to, že je příšerně zakarbonované sání - vrstva místy až centimetr a odlupující se kusy
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 16.08.24 21:25:38: kdyby netěsnil vstřik tak to bude hulit
tohle nezakouří ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda/felda: Nemuze ta pena jit ze vstrikovacu? Jak je to tam zapojeny? Vis, jakoze by kompresni tlak zpetne proudil pres netesnici vstrik a dostavalo se to do vratky...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 16.08.24 21:20:07: vypadá to tak ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jarda/felda: Tyvole takze fakt cerpadlo v prdeli?
-> Jarda/felda 15.08.24 17:38:10: tak jsem to zakřiknul, dneska jsem dal průhledný hadice a do čerpadla saje krásně bez bublin a z přepadu jede skoro pěna
![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: neni tady rec o sedanu s plastama z kombiku?
-> MXMarek 15.08.24 22:01:42: Mi se to nelíbí u žádného auta a na značce nezáleží. Kdyby ty stříbrný "jakoby" ozdůbky byly z nerezu, tak prosím, takhle mi to přijde jako když se nějakej vesničan dostal k plechovce stříbřenky. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt 15.08.24 16:20:50: me se originalni scout vzhledove fakt strasne moc libi, ale tohle je teda hnus ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda 11.08.24 16:17:29: tak to vypadá že to všechno dělal termoventil (to černý plastový Téčko na filtru) ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Milan 136 02.08.24 16:44:27: Jen pro info, kolegovi to po dotazu vysvětlili takto: položka znamená, dobíjení 12V soustavy externím zdrojem, během napojení vozu na diagnostiku a během prací při zapnutém zapalování.
Takže je to tak, jak jsi psal. Díky
Takže je to tak, jak jsi psal. Díky