Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18671 příspěvků (zobrazeno 201 až 250) od 04.01.2015 do 13.11.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
09:50:16
29.08.2024
Bukaj
Hned za klapkou je cosi - asi nějaký podtlakový ventil - co je zahumusené už dost a pochybuji, že to ještě funguje. Je to připojené asi na nějakou větev výfukového potrubí - podle nerezové trubky a podle toho, že v té trubce a přírubě za ní je karbon sušší - vypálený?
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Bukaj vložen 29.08.2024 09:50:16
09:46:56
29.08.2024
Bukaj
...respektive za klapkou:
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Bukaj vložen 29.08.2024 09:46:56
09:45:00
29.08.2024
Bukaj
-> saskyn2 02.08.24 00:20:55: Tak jsem dneska shodil víko vačky a moudrý z toho nejsem, takže pár dotazů:

Na první pohled nevypadá, že by byla "probroušená zdvihátka", jak tu zaznělo. Takže se obávám, že bude spíš podpálený nějaký ventil?

Tomu by odpovídalo asi i to, že je příšerně zakarbonované sání - vrstva místy až centimetr a odlupující se kusy9 Sací hadice od intercooleru? (nebo odkud to je, TDI neznám) je poměrně čistá, jen mastná od oleje, první stopy karbonu se objevují ve škrticí klapce:
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Bukaj vložen 29.08.2024 09:45:00
22:07:11
16.08.2024
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 16.08.24 21:25:38: kdyby netěsnil vstřik tak to bude hulit 8 tohle nezakouří 4
21:25:38
16.08.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Nemuze ta pena jit ze vstrikovacu? Jak je to tam zapojeny? Vis, jakoze by kompresni tlak zpetne proudil pres netesnici vstrik a dostavalo se to do vratky...
21:23:39
16.08.2024
Jarda/felda
21:20:07
16.08.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Tyvole takze fakt cerpadlo v prdeli?
20:41:33
16.08.2024
Jarda/felda
-> Jarda/felda 15.08.24 17:38:10: tak jsem to zakřiknul, dneska jsem dal průhledný hadice a do čerpadla saje krásně bez bublin a z přepadu jede skoro pěna 8 8
11:51:23
16.08.2024
Jirik_Tuňák1983
11:41:02
16.08.2024
Sita
-> Jirik_Tuňák1983: neni tady rec o sedanu s plastama z kombiku?
upraveno 2x, naposled 16.08.2024 11:44:46
11:27:03
16.08.2024
Jirik_Tuňák1983
-> MXMarek 15.08.24 22:01:42: Mi se to nelíbí u žádného auta a na značce nezáleží. Kdyby ty stříbrný "jakoby" ozdůbky byly z nerezu, tak prosím, takhle mi to přijde jako když se nějakej vesničan dostal k plechovce stříbřenky. 3
22:01:42
15.08.2024
MXMarek
-> Nwkt 15.08.24 16:20:50: me se originalni scout vzhledove fakt strasne moc libi, ale tohle je teda hnus 3
17:38:10
15.08.2024
Jarda/felda
-> Jarda/felda 11.08.24 16:17:29: tak to vypadá že to všechno dělal termoventil (to černý plastový Téčko na filtru) 9
16:20:50
15.08.2024
Nwkt
Potkal jsem jeden zajímavej počin 2
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Nwkt vložen 15.08.2024 16:20:50
06:59:58
12.08.2024
jans
-> Milan 136 02.08.24 16:44:27: Jen pro info, kolegovi to po dotazu vysvětlili takto: položka znamená, dobíjení 12V soustavy externím zdrojem, během napojení vozu na diagnostiku a během prací při zapnutém zapalování.



Takže je to tak, jak jsi psal. Díky
upraveno 1x, naposled 12.08.2024 07:00:27
17:14:17
11.08.2024
Milan 136
Možná blbost. Ale co víčko nádrže? Zkus to bez něj, nebo s povoleným.
16:43:33
11.08.2024
Jarda/felda
-> StepaNoFUN 11.08.24 16:38:15: mam tu přímo odsavačku sady-naradi.heureka.cz/ya to-yt-0673 můžu to zkusit s ní
16:42:20
11.08.2024
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 11.08.24 16:36:17: chcíplo to na vycucnutí nafty z filtru, v tu chvíly jsem to přitáhnul, vyčistil sací koš v nádrži a vyměnil filtr pak pořád běhaly bubliny takže jsem provrtal zpětný ventil v nádrži (koš opět venku) a přidán druhý zpětný ventil a pořád žádná změna 8
16:38:15
11.08.2024
StepaNoFUN
-> Jarda/felda: zkus to podtlakem. Jestli dostanes naftu k motoru rucni pumpickou. Treba tou blbosti na vymenu oleje v sekacce.

Nebo takovej ten balonek, jak bejval na nekterejch starejch naftach.
16:36:17
11.08.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Ale profouknuti furt neznamena, ze neni derava. Ofce ma to vedeni pod podlahou v takovym tunelu ne? Neni to prervany? A jak to bylo, tys menil filtr a uz to nejde rozjet nebo to chciplo nekde a borec ti to dal na servis?
upraveno 1x, naposled 11.08.2024 16:37:24
16:34:43
11.08.2024
Jarda/felda
-> StepaNoFUN 11.08.24 16:31:00: jo klasická 81kw rotačka 8 v nádrži je to průchozí koš byl venku dvakrát, po odpojení jsem byl schopnej tu hadici samotnou profouknout hubou 4
16:31:00
11.08.2024
StepaNoFUN
-> Jarda/felda: neni to 4x4?

Pokud ne, tak nekde netesnost na saci hadici, nebo je v haji ten saci bazmek v nadrzi. Napriklad praskla ta hadicka na nem. Zkus to podtlakovou pumpou.

Edit: mluvime doufam o rotacce.
upraveno 1x, naposled 11.08.2024 16:32:53
16:29:41
11.08.2024
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 11.08.24 16:26:54: když jsem dal před filtr flašku tak to běželo 8 vedení vypadá dobře- loužičky nenechává 8
16:26:54
11.08.2024
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: No a nemas deravy vedeni, ze to saje vzduch misto nafty? Nebo v pici podavaci cerpadlo v cerpadle?
upraveno 1x, naposled 11.08.2024 16:27:19
16:17:29
11.08.2024
Jarda/felda
Mám tu jednu specialitu O1 tdi nesaje naftu z nádrže 9 vždycky jenom vycucne co naleju do filtru a pak se zavzdušní 8 vedení je průchozí, zpětný ventilky jsem provrtal a dal jiný na hadici a pořád to dělá 8



e: samozřejmě filtr nový champion a gumičky na téčku taky vyměněný a těsný
upraveno 1x, naposled 11.08.2024 16:19:22
08:01:02
03.08.2024
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

3
20:36:07
02.08.2024
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 02.08.24 19:03:51: Přesně tak. Sice o tom nic nevím, ale chci tě podpořit. 1
19:03:51
02.08.2024
Milan 136
18:05:10
02.08.2024
saskyn2
-> Jarda/felda: to si pleteš s BLS, žádný BXE nemělo DPF jak píše Milan ale jestli to je stejný se 74Kw fakt nevím
17:44:07
02.08.2024
Jarda/felda
-> Milan 136 02.08.24 16:43:49: ve škodovce ne, ale v jiných koncernových autech ho mohlo mít 4
16:50:23
02.08.2024
jans
-> Milan 136 02.08.24 16:44:27: Jako ukon kontrola dobijeni? Mozna ano.



EDIT: Na fakture to bylo asi za 90 korun.
upraveno 1x, naposled 02.08.2024 17:17:35
16:44:27
02.08.2024
Milan 136
-> jans 02.08.24 15:20:29: To bude nějaký nabíjení baterky ne?
16:43:49
02.08.2024
Milan 136
-> Jarda/felda 02.08.24 15:39:07: BXE nikdy nemělo DPF.
15:39:45
02.08.2024
Jarda/felda
-> MOLSO 02.08.24 12:36:12: já dával ET litinu a drží 4
15:39:07
02.08.2024
Jarda/felda
-> saskyn2 02.08.24 11:44:49: všechny PD vyjma dpf mají stejnou vačku 4 u BXE je to ale na hraně(podle auta) byli s dpf i bez 8
15:20:29
02.08.2024
jans
Dotaz na ty, co pracují v autorizáku.



Kolega byl se služební O3 v servisu. Kromě běžných věcí má na faktuře uvedenou položku "palubni napeti site udrzovat 98000062". Nic jsem k tomu nevygůglil. Ví někdo, co to je (pro zajímavost)?



Prý mu zhruba od té doby nefunguje start-stop. Může to mít souvislost? Díky 6
12:36:12
02.08.2024
MOLSO
-> saskyn2: ked vola v ponuke varianta ocel / liatina ktora ma vyssiu zivotnost ?
11:44:49
02.08.2024
saskyn2
-> Jarda/felda: Třeba železná od iny je běžný že je za 20000km horší jak ta původní3 Pro verzi s dpf to bylo vždycky hned prodaný, ale obyčejná 1.9 si myslím není žádná vzácnost. Možná jednu mám ve sklepě, ale bude to z BXE vůbec nevím jestli je to stejný, spíš bych řekl že nee.
10:33:18
02.08.2024
Jarda/felda
-> saskyn2 02.08.24 09:33:21: vzhledem k tomu že PD se vráběli do 2010 tak už to ted nevidim moc reálně že by našel něo schopnýho 8
09:33:21
02.08.2024
saskyn2
-> Jarda/felda: Klidně bych dal nějakou jetou pěknou, nová vačka z druhošky nevydrží ani to co ta z vrakáče a nová origo je asi 18t3
09:21:31
02.08.2024
Jarda/felda
-> Bukaj: Udělal bych to jak píše saskyn, dal bych novou vačku- tady se moc nevyplatí jít do jetý protože ty PD jsou všechny ohoblovaný 8 k ní šály hydroštely a rozvody (tady je potřeba přípravek asi za 3 stovky) samo nový olej- pozor na normu 505.01



tohle jsem dělal před 6? lety když ještě fungovali CC autodíly a bez rozvodů (ty byli tou dobou zánovní) to stálo 7 v dílech 8
09:14:50
02.08.2024
Jarda/felda
-> Bukaj 02.08.24 07:09:26: to podle mě proklepnul zdvihátko, v passatu mi ten motor jel na dva litry oleje (extrémně začal žrát přes turbo) - polovina náplně a nezaklepal ani prd a po dolití si vesele jede dál 4

hlavu po repasy jsem kupoval za 8 s tím že 1500 z toho byla záloha za starou 4 ta mi tu ted leží v regálu 3
09:14:45
02.08.2024
saskyn2
-> Bukaj: Pokud to duní do sání tak bude projetej jeden hydroštel a nejspíš ohoblovaná vačka, ale to je spíš nájezdem než tím že by tam nebyl olej. Pak hlavu vůbec nesundavej, sundej jen rozvody a vačku, dej nový hydra, někde sežen slušnou vačku, dej nový rozvody a odjezd. Hlavu ani vstřiky nevyndavej, přidělal by sis spoustu zbytečné práce.
07:58:03
02.08.2024
Milan 136
-> Bukaj 02.08.24 07:09:26: To bude ohoblovaná vačka a možná díra ve zdvihátku, když to bouchá do sání.
07:13:41
02.08.2024
Bukaj
-> saskyn2: Jinak najeto to má tuším něco kolem 230 tisíc, když to před 4 lety kupovali jako rodinný vůz, tak to prý bylo v luxusním stavu, ale tenhle kamarád je technický antitalent (absolutně nemá technické myšlení a "cit pro materiál"), takže bych se nedivil, kdyby to auto za ty 4 roky odjel...7
07:09:26
02.08.2024
Bukaj
-> saskyn2: Díky za info6

Podle slov majitele s tím jel a když to začalo rachtat, tak zastavil na prvním možném místě (ujel s tím asi 2 km). Pak teprve zjistil, že tam není olej (otázka, zda to byla příčina, protože prý když pak vytáhl měrku, tak na špičce měrky olej byl - a co vím ze zkušenosti, tak většinou u motorů jsou sací koše níž, než měrka). Kontrolka oleje nesvítila, ale když jsem pak přečetl paměť závad, byly tam sporadické "sonda hladiny a teploty oleje - přerušení nebo zkrat na kostru" a "sonda hladiny a teploty oleje - zkrat na plus".

Když jsem auto před odtahem nastartoval, tak to znělo, jako by se flákal jeden válec (měl jsem podezření na ventily, protože to dunělo do sání), ale volnoběh tomu neodpovídal - běželo to na nafťáka poměrně klidně - až na ten rachtavý zvuk, na přidřenou kliku to taky nevypadalo...
00:20:55
02.08.2024
saskyn2
-> Bukaj: Hele ze zkušenosti dost pochybuju že by bez oleje šla srát první vačka, bez mazání jde určitě jako první turbo, pak dlouho nic pak jsou na řadě šály na klice, vačka jako taková je až naposled, takže bud je opravdu ohoblovaná vačka ale spíš nájezdem(nebo vypadlý záslepky), nebo tam kepalo něco jinýho. Takže to spíš rozeber a podle toho se pak rozhodni jestli koupíš hlavu, nebo celý motor. Jinak když budeš dělat hlavu tak určitě PD hlava na takovýho veterána bude mít vymlácený šachty na vstřiky, tak rovnou koupit vyvložkovanou, nebo nechat udělat šachty pro vstřiky. Takže jako první fakt rozebrat, ani bych se nedivil kdyby na to ten servis nesáhnul, protože jim hned ve vratech muselo být jasný že opravu nikdo nezaplatí.

Teda jestli se bavíme o autě bez oleje, pokud myslíš nekontroloval, jako že jezdil a neměnil, tak je ta vačka celkem možná.

Jinak jetá hlava bude stát prd, počítej do 3000 max, ale pak ji nachat vyvložkovat, nějaký těsnění pod hlavou, gumičky na vstřiky, těsnění pod sání turbo tandem, určitě nový rozvody když budou dole a budeš v tom v materiálu tak 11 počítej
23:15:27
01.08.2024
Bukaj
Dotaz na zdejší servismany 1

Kamarád nekontroloval olej u jedničkové Octavie (nafta, 74 kW), až motor začal klepat...

...v servise to rozebrali a prý vačky (nebo vačka?).

Samozřejmě že se to nevyplatí nechat opravit v servise (naceněno na cca 50 kKč), ale na kolik by vyšly díly na opravu a jak moc by to bylo náročné, kdybych to dělal doma?

Nevím, jak je ten motor řešený, pravděpodobně to bude mít vačku nebo vačky v hlavě (OHC, DOHC?), takže předpokládám asi celou hlavu z vrakáče? Pak těsnění, rovnou rozvody, ještě něco?

Nebo je lepší koupit komplet motor a přehodit?

Předpokládám, že na tyto vozy už budou díly levnější, než bývaly (asi před 10 lety jsem sháněl motor na 1,8 20V a tehdy byly motory na 1,9 naftu docela drahé - kolem 15 tisíc (motor na 1,8 benzín jsem sehnal za 4000), ale dneska už to bude pomalu veterán...
11:14:47
09.07.2024
ajok
Zrovna dochlazuji :)

Jinak me potesila nulova spotreba oleje za Chorvasko, 2500km a na merce se to nehlo ani o 1 mm, ten motor je vybornej a znicit ho smejdskejma svickama by byla fakt skoda, jinak TSi civky taky funguji, jen nevim jestli je vetsi prinos ty densa nebo civky, kdyz jsem to vymenil najednou.
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od ajok vložen 09.07.2024 11:14:47
upraveno 1x, naposled 09.07.2024 12:41:09
04:14:01
09.07.2024
ajok
Tak na nafte zas vymenen zadni snimac ABS, uz to funguje, zas prerusenej a to byl dokonce origo (vubec nebyl ohnilej a ani nestihl za ten rok zahnit), tak jsem dal chinu za 165,-.kcs :), premyslim jestli nedat do serie treba nejaky rezistor, ale to by chtelo vyzkouset, jestli by fungovalo...

Jinak se chci zeptat, jak pecujete o nekryte unibaly? ja na nich mam jeste pekne manzety, ale na nafte uz jsou rozpadle a odkryte, zadek pri propruzeni vrzal, tak jsem to zkousel strikat WD, apod. a nepomohlo, ted to prestalo vrzat, kdyz jsem to maznul ATE vazelinou na pistky. U sve octy jsem si tou vazelinou rozchodil paku rucky na trmenu, ale u naftove se mi trmen na ridicove strane nedari uplne rozhybat, ta paka se vraci tak na 75% a jde dotlacit celkem lehce rukou. Nevim co s tim dela, vzdy jeste ztrati tu vratnou pruzinu, na prave strane neni a vraci se, tady jsem ji zas dal a stejne ne uplne :/
upraveno 1x, naposled 09.07.2024 04:17:57
Extreme Tyres