Tak koupím přípravky a zkusím to rozebrat. Pak někdy dám vědět.
Budu doufat, že není někde ulomený kus ventilu a že by se to mohlo vyřešit bez demontáže hlavy...
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> palinator 29.08.24 10:24:00: u e4+ to nejni tak snadný
pouhým zaslepením se zapíše chyba a rozsvítí kontrolka motoru, je třeba to SW ošetřit
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj 29.08.24 10:02:59: ano vačkový kolo má šrouby na doladění vzájemný polohy vačky a kliky, to se pak dělá podle diagnostiky ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj:
EGR se dá deaktivovat, ale dneska bych to už asi nedělal. Jednou za život toho auta EGR a sání vyčistit a děj se vůle boží. Je to prostě diesel.
EGR se dá deaktivovat, ale dneska bych to už asi nedělal. Jednou za život toho auta EGR a sání vyčistit a děj se vůle boží. Je to prostě diesel.
-> Bukaj: Jak píše saskyn nejdřív si sežen přípravky, na kliku nasadíš hřebínek (na rozvodovým kole a na přípravku jsou šipky ty musí být proti sobě při nasazení a čepík zapadne do dirky v bloku) vačku zaaretuješ kolíkem pak můžeš začít rozebírat ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj: Jinak než to budeš rozebírat, tak si rozvody nastav na přípravky, dolu se dává takový hřebínem, nahoru tyčka-ta se dá nahradit 6mm vrtákem
Tohle www.autodily-pema.cz/quat ros-aretace-motoru-vag-1.2 -1.4-1.6-1.9-2.0-tdi-qs103 65?utm_source...
Tohle www.autodily-pema.cz/quat ros-aretace-motoru-vag-1.2 -1.4-1.6-1.9-2.0-tdi-qs103 65?utm_source...
-> Bukaj 29.08.24 10:04:58: to je tandemový čerpadlo, je to vývěva na vzduch a tlačí to naftu do vstřiků, proto tam jsou palivový hadičky
-> Bukaj 29.08.24 09:50:16: to je egr a zahumusený je to takhle běžně
-> Milan 136 29.08.24 09:55:11: A dá se tomu nějak zabránit?
A teď k těm dotazům:
1) Než sundám vačku, tak bych se ujistil, zda musím někde něco poznačit (vzájemnou polohu kol na rozvodech atd, nebo to lze rozebrat a následně podle nějakých továrních "rysek" poskládat?
2) Vačkové rozvodové kolo je k vačce chyceno třemi šrouby a v kole jsou oválné otvory (asi na nějaké jemné doladění rozvodového mechanismu) - je patrné, že v nedávné minulosti někdo měnil polohu kola. Správnou polohu kola budu pak schopen nastavit (za předpokladu, že ten motor nebude na odpis)? Viz obrázek:
3) na druhém konci vačky je "domeček" (něco od Bosch) - to je co zač (předpokládám vývěva pro posilovač brzd - dle hadice k posilovači - ale proč do toho vedou palivové hadičky?) a musím to sundavat při demontáži vačky, nebo je do toho jen zasunuta a lze ji vysunout s ponecháním "domečku" na místě?
1) Než sundám vačku, tak bych se ujistil, zda musím někde něco poznačit (vzájemnou polohu kol na rozvodech atd, nebo to lze rozebrat a následně podle nějakých továrních "rysek" poskládat?
2) Vačkové rozvodové kolo je k vačce chyceno třemi šrouby a v kole jsou oválné otvory (asi na nějaké jemné doladění rozvodového mechanismu) - je patrné, že v nedávné minulosti někdo měnil polohu kola. Správnou polohu kola budu pak schopen nastavit (za předpokladu, že ten motor nebude na odpis)? Viz obrázek:
3) na druhém konci vačky je "domeček" (něco od Bosch) - to je co zač (předpokládám vývěva pro posilovač brzd - dle hadice k posilovači - ale proč do toho vedou palivové hadičky?) a musím to sundavat při demontáži vačky, nebo je do toho jen zasunuta a lze ji vysunout s ponecháním "domečku" na místě?
-> Bukaj 29.08.24 09:52:20: Tohle je bohužel "normální".
Hned za klapkou je cosi - asi nějaký podtlakový ventil - co je zahumusené už dost a pochybuji, že to ještě funguje. Je to připojené asi na nějakou větev výfukového potrubí - podle nerezové trubky a podle toho, že v té trubce a přírubě za ní je karbon sušší - vypálený?
-> saskyn2 02.08.24 00:20:55: Tak jsem dneska shodil víko vačky a moudrý z toho nejsem, takže pár dotazů:
Na první pohled nevypadá, že by byla "probroušená zdvihátka", jak tu zaznělo. Takže se obávám, že bude spíš podpálený nějaký ventil?
Tomu by odpovídalo asi i to, že je příšerně zakarbonované sání - vrstva místy až centimetr a odlupující se kusy
Sací hadice od intercooleru? (nebo odkud to je, TDI neznám) je poměrně čistá, jen mastná od oleje, první stopy karbonu se objevují ve škrticí klapce:
Na první pohled nevypadá, že by byla "probroušená zdvihátka", jak tu zaznělo. Takže se obávám, že bude spíš podpálený nějaký ventil?
Tomu by odpovídalo asi i to, že je příšerně zakarbonované sání - vrstva místy až centimetr a odlupující se kusy
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu 16.08.24 21:25:38: kdyby netěsnil vstřik tak to bude hulit
tohle nezakouří ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda/felda: Nemuze ta pena jit ze vstrikovacu? Jak je to tam zapojeny? Vis, jakoze by kompresni tlak zpetne proudil pres netesnici vstrik a dostavalo se to do vratky...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 16.08.24 21:20:07: vypadá to tak ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jarda/felda: Tyvole takze fakt cerpadlo v prdeli?
-> Jarda/felda 15.08.24 17:38:10: tak jsem to zakřiknul, dneska jsem dal průhledný hadice a do čerpadla saje krásně bez bublin a z přepadu jede skoro pěna
![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: neni tady rec o sedanu s plastama z kombiku?
-> MXMarek 15.08.24 22:01:42: Mi se to nelíbí u žádného auta a na značce nezáleží. Kdyby ty stříbrný "jakoby" ozdůbky byly z nerezu, tak prosím, takhle mi to přijde jako když se nějakej vesničan dostal k plechovce stříbřenky. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Nwkt 15.08.24 16:20:50: me se originalni scout vzhledove fakt strasne moc libi, ale tohle je teda hnus ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda 11.08.24 16:17:29: tak to vypadá že to všechno dělal termoventil (to černý plastový Téčko na filtru) ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Milan 136 02.08.24 16:44:27: Jen pro info, kolegovi to po dotazu vysvětlili takto: položka znamená, dobíjení 12V soustavy externím zdrojem, během napojení vozu na diagnostiku a během prací při zapnutém zapalování.
Takže je to tak, jak jsi psal. Díky
Takže je to tak, jak jsi psal. Díky
Možná blbost. Ale co víčko nádrže? Zkus to bez něj, nebo s povoleným.
-> StepaNoFUN 11.08.24 16:38:15: mam tu přímo odsavačku sady-naradi.heureka.cz/ya
to-yt-0673 můžu to zkusit s ní
-> Matthes, záškodník z TechWebu 11.08.24 16:36:17: chcíplo to na vycucnutí nafty z filtru, v tu chvíly jsem to přitáhnul, vyčistil sací koš v nádrži a vyměnil filtr pak pořád běhaly bubliny takže jsem provrtal zpětný ventil v nádrži (koš opět venku) a přidán druhý zpětný ventil a pořád žádná změna ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jarda/felda: zkus to podtlakem. Jestli dostanes naftu k motoru rucni pumpickou. Treba tou blbosti na vymenu oleje v sekacce.
Nebo takovej ten balonek, jak bejval na nekterejch starejch naftach.
Nebo takovej ten balonek, jak bejval na nekterejch starejch naftach.
-> Jarda/felda: Ale profouknuti furt neznamena, ze neni derava. Ofce ma to vedeni pod podlahou v takovym tunelu ne? Neni to prervany? A jak to bylo, tys menil filtr a uz to nejde rozjet nebo to chciplo nekde a borec ti to dal na servis?
-> StepaNoFUN 11.08.24 16:31:00: jo klasická 81kw rotačka
v nádrži je to průchozí koš byl venku dvakrát, po odpojení jsem byl schopnej tu hadici samotnou profouknout hubou ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda/felda: neni to 4x4?
Pokud ne, tak nekde netesnost na saci hadici, nebo je v haji ten saci bazmek v nadrzi. Napriklad praskla ta hadicka na nem. Zkus to podtlakovou pumpou.
Edit: mluvime doufam o rotacce.
Pokud ne, tak nekde netesnost na saci hadici, nebo je v haji ten saci bazmek v nadrzi. Napriklad praskla ta hadicka na nem. Zkus to podtlakovou pumpou.
Edit: mluvime doufam o rotacce.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 11.08.24 16:26:54: když jsem dal před filtr flašku tak to běželo
vedení vypadá dobře- loužičky nenechává ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jarda/felda: No a nemas deravy vedeni, ze to saje vzduch misto nafty? Nebo v pici podavaci cerpadlo v cerpadle?
Mám tu jednu specialitu O1 tdi nesaje naftu z nádrže
vždycky jenom vycucne co naleju do filtru a pak se zavzdušní
vedení je průchozí, zpětný ventilky jsem provrtal a dal jiný na hadici a pořád to dělá ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
e: samozřejmě filtr nový champion a gumičky na téčku taky vyměněný a těsný
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
e: samozřejmě filtr nový champion a gumičky na téčku taky vyměněný a těsný
-> Jirik_Tuňák1983:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 02.08.24 19:03:51: Přesně tak. Sice o tom nic nevím, ale chci tě podpořit. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda/felda 02.08.24 17:44:07: Nesmysl.
-> Jarda/felda: to si pleteš s BLS, žádný BXE nemělo DPF jak píše Milan ale jestli to je stejný se 74Kw fakt nevím
-> Milan 136 02.08.24 16:43:49: ve škodovce ne, ale v jiných koncernových autech ho mohlo mít ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Milan 136 02.08.24 16:44:27: Jako ukon kontrola dobijeni? Mozna ano.
EDIT: Na fakture to bylo asi za 90 korun.
EDIT: Na fakture to bylo asi za 90 korun.
-> jans 02.08.24 15:20:29: To bude nějaký nabíjení baterky ne?
-> Jarda/felda 02.08.24 15:39:07: BXE nikdy nemělo DPF.
-> MOLSO 02.08.24 12:36:12: já dával ET litinu a drží ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> saskyn2 02.08.24 11:44:49: všechny PD vyjma dpf mají stejnou vačku
u BXE je to ale na hraně(podle auta) byli s dpf i bez ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Dotaz na ty, co pracují v autorizáku.
Kolega byl se služební O3 v servisu. Kromě běžných věcí má na faktuře uvedenou položku "palubni napeti site udrzovat 98000062". Nic jsem k tomu nevygůglil. Ví někdo, co to je (pro zajímavost)?
Prý mu zhruba od té doby nefunguje start-stop. Může to mít souvislost? Díky![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Kolega byl se služební O3 v servisu. Kromě běžných věcí má na faktuře uvedenou položku "palubni napeti site udrzovat 98000062". Nic jsem k tomu nevygůglil. Ví někdo, co to je (pro zajímavost)?
Prý mu zhruba od té doby nefunguje start-stop. Může to mít souvislost? Díky
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)