skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mazda Mx-5 a jiný rejžožrouti:d
prohledat
2447 příspěvků (zobrazeno 101 až 150) od 18.08.2015 do 14.12.2024, založil/a Mantrabeach
19:52:25
09.04.2023
09.04.2023
Skili
-> Tom Troll: ekvalizér to asi nebude, v modrých rámečkách to píše
セット (set) potom エンジンオ *dál nečitelny* (engine o**)
オイル*zase nečitelny* (oil*)
potom je tam právě タイヤ (tyre) což mě zmátlo a proto jsem se ptal jestli to má hlídání tlaku v pneu
セット (set) potom エンジンオ *dál nečitelny* (engine o**)
オイル*zase nečitelny* (oil*)
potom je tam právě タイヤ (tyre) což mě zmátlo a proto jsem se ptal jestli to má hlídání tlaku v pneu
18:55:47
09.04.2023
09.04.2023
Tom Troll
-> Skili: Tpms to nemá, tohle bude hádám zrovna ekvalizér.
18:13:55
09.04.2023
09.04.2023
Skili
-> Tom Troll: Škoda té mázlé fotky.
To má i snímače tlaku v pneu?
To má i snímače tlaku v pneu?
12:01:47
09.04.2023
09.04.2023
Tom Troll
-> Hřib: Ok
Transkript mého postu z FB:
Proč by se v Japonsku zahazovali se západním faux luxusem, když dokáží vyrobit vlastní dokonalý vůz dle obrazu svého.
Stručný výčet vlastností kterými disponuje:
Toyota Crown ve výbavě Royal Saloon z roku 1989 (typ od 1987)
- Čtyřdveřová hardtop karoserie sedící na rámu, ve všech dimenzích menší než BMW E34
- Bezrámová okna dveří
- 4.0L 1UZ-FE DOHC V8 + zde laděný výfuk
- Hydraulický adaptivní podvozek, tj regulace tvrdosti do zatáček, při brždění, stavitelná výška (4x nezávislé odpružení samozřejmostí)
- V interiéru jsem napočítal 9 obrazovek, možná jsem nějaké přehlédl. Segmentové displeje na topení, (vpředu i vzadu), hodiny, digitální budíky, CRT televize v palubní desce pro infotainment a navigaci (+ Analogová televize, která v evropě však nelze naladit, + GPS navigace)
- CD Přehrávač (kazeta už nikoliv), radio vpředu i vzadu + asi tak milion reproduktorů
- Všechno představitelné v elektrice, od zrcátek až po stavitelný volant s pamětí, po vypnutí klíčku se přisune k paluní dece pro snadnější nástup a výstup
- Semišové koberce a čalounění obecně hodné pětihvězdičkového hotelu - teké tak bylo cítit, včetně kufru
- Drobnosti jako kmitání větracích mřížek ze strany na stranu, a to včetně vzadu uprostřed, a vzadu na stropě. Blinkry vyvedené optickými vlákny na horní stranu blatníků, atd atd.
Co mě zarazilo je, že paradoně tento vůz neměl v konfiguraci navoleno dálkové odemykání.
Crown šel objednat ve velmi široké paletě výbav, od personálního korábu jako je toto, až po standardní taxíky s koženkovými lavicemi pro šest, řazením pod volantem, a naftovými čtyřválci.
Tento raketoplán dotáhl včetně dovozu na druhou stranu planety, cla, registrace, daně, atd, za cenu u nás obdobné "pouhé" W124, nebo hezčího Rapida.
... A potom jsem po týdnu přijel ze služebky domů a obratem jel Š120 na nákup, s rohlíkem od ucha k uchu. Některým lidem se prostě nezavděčíš.
Transkript mého postu z FB:
Proč by se v Japonsku zahazovali se západním faux luxusem, když dokáží vyrobit vlastní dokonalý vůz dle obrazu svého.
Stručný výčet vlastností kterými disponuje:
Toyota Crown ve výbavě Royal Saloon z roku 1989 (typ od 1987)
- Čtyřdveřová hardtop karoserie sedící na rámu, ve všech dimenzích menší než BMW E34
- Bezrámová okna dveří
- 4.0L 1UZ-FE DOHC V8 + zde laděný výfuk
- Hydraulický adaptivní podvozek, tj regulace tvrdosti do zatáček, při brždění, stavitelná výška (4x nezávislé odpružení samozřejmostí)
- V interiéru jsem napočítal 9 obrazovek, možná jsem nějaké přehlédl. Segmentové displeje na topení, (vpředu i vzadu), hodiny, digitální budíky, CRT televize v palubní desce pro infotainment a navigaci (+ Analogová televize, která v evropě však nelze naladit, + GPS navigace)
- CD Přehrávač (kazeta už nikoliv), radio vpředu i vzadu + asi tak milion reproduktorů
- Všechno představitelné v elektrice, od zrcátek až po stavitelný volant s pamětí, po vypnutí klíčku se přisune k paluní dece pro snadnější nástup a výstup
- Semišové koberce a čalounění obecně hodné pětihvězdičkového hotelu - teké tak bylo cítit, včetně kufru
- Drobnosti jako kmitání větracích mřížek ze strany na stranu, a to včetně vzadu uprostřed, a vzadu na stropě. Blinkry vyvedené optickými vlákny na horní stranu blatníků, atd atd.
Co mě zarazilo je, že paradoně tento vůz neměl v konfiguraci navoleno dálkové odemykání.
Crown šel objednat ve velmi široké paletě výbav, od personálního korábu jako je toto, až po standardní taxíky s koženkovými lavicemi pro šest, řazením pod volantem, a naftovými čtyřválci.
Tento raketoplán dotáhl včetně dovozu na druhou stranu planety, cla, registrace, daně, atd, za cenu u nás obdobné "pouhé" W124, nebo hezčího Rapida.
... A potom jsem po týdnu přijel ze služebky domů a obratem jel Š120 na nákup, s rohlíkem od ucha k uchu. Některým lidem se prostě nezavděčíš.
11:36:21
09.04.2023
09.04.2023
Hřib
-> Tom Troll: viděl jsem na FB, hoď sem popis výbavy
22:41:12
08.04.2023
08.04.2023
Tom Troll
-> darklord: Mercedes tomuhle nesahá ani po kotníky, ale reálně.
-> Skili: 4.0 DOHC V8 1UZ-GE, ale to je vpodstatě jenom drobnost v tom, co všechno to auto umí.
-> Skili: 4.0 DOHC V8 1UZ-GE, ale to je vpodstatě jenom drobnost v tom, co všechno to auto umí.
22:09:48
08.04.2023
08.04.2023
darklord
-> Tom Troll: volaky zvlastny mercedes
22:04:28
08.04.2023
08.04.2023
Skili
-> Tom Troll: Těžká závist. Co tam je za motor?
10:09:06
06.04.2023
06.04.2023
Kuladmin
Tak to vypadá, že se musí od odvzdušnit s diagnostikou - otevírá jednotlivé ventilky v absku.
13:43:32
03.04.2023
03.04.2023
gim
-> Kuladmin: záleží jak moc je to měkký :-D ve srovnání s koncernem a PSA výrazně. Z hlediska brzdného účinku si nemůžu stěžovat, ale chápu jak to myslíš. Máme ji v rodině 150kkm, tak vím jak se má chovat.
10:13:28
03.04.2023
03.04.2023
Kuladmin
-> gim: Tak teď jen jestli je to opravdu vlastnost nebo máš stejný problém jako já. Je pravda že takhle to člověka nutí jet alespoň klidnou jízdou a nehnat těch 150 koníku, který budou žrát asi i trávu okolo.
Otákou jen zůstává zda se to nemusí dělat s diagnostikou... nevíte někdo? nemáte někdo přístup
Otákou jen zůstává zda se to nemusí dělat s diagnostikou... nevíte někdo? nemáte někdo přístup
09:58:32
03.04.2023
03.04.2023
gim
-> Kuladmin: dvojkový CRVčko máme na chalupě jako rezervní vozidlo pro naše. Ony ty měkký brzdy jsou u CRVčka vlastnost - v klidu je pedál tuhý a za provozu, jak když šlápneš do hnoje. Tak jestli se nesnažíš dosáhnout neexistujícího stavu. Taky jsme se s tím natrápili.
09:28:50
03.04.2023
03.04.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Kuladmin 03.04.23 09:14:31: Jak jako my.
09:14:31
03.04.2023
03.04.2023
Kuladmin
-> Jirik_Tuňák1983: Ani ne díky když jsem to psál právě toho 1 tak jsem dlouho nechápal než my to došlo. V editaci ok a potom ....
09:03:49
03.04.2023
03.04.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Kuladmin 03.04.23 08:56:06: Nechceš napsat U-geenovi, aby ti individuálně zapnul Virt verze 1.4.2023?
08:56:06
03.04.2023
03.04.2023
Kuladmin
-> charon: To my říkej prošel jsem to už x krát vždy my někdo šlapal na pedál a nikde nic neteče, hadice se nenafukují, pístky se hýbou, brzdovka neubývá, je tam někde bota v tom ABSku pač se zhasnutým motorem to na podruhý případně napotřetí šlápnutí tuhne a je tvrdej pedál ale při nastartovaným to je bláto. Ještě jsem i četl, že u hond pomáhá jízdou aktivovat absko někde na klukým povrchu že tím člověk vyžene ten vzduch ven z oné jednotky. Uvidím teď ještě povyměnuji další díly co je třeba a pojedu to projet ven z dílny.
06:39:47
03.04.2023
03.04.2023
charon
Ja teda auto s ABS odvzdusnuju vzdy aspon se zapnutym zapalovanim. Vzdycky si ale davam setsakra pozor, aby mi pri rozdelavani z ABS nic nevyteklo a celkove ze systemu vyteklo co nejmene.
Tohle bych zkusil odvzusnit pres diagnostiku. Prece to nemuze delt nic jineho nez vzduch v systemu. Pokud by to nekde chcalo, tak bude minimalne ubejvat brzdovka
Tohle bych zkusil odvzusnit pres diagnostiku. Prece to nemuze delt nic jineho nez vzduch v systemu. Pokud by to nekde chcalo, tak bude minimalne ubejvat brzdovka
13:16:58
02.04.2023
02.04.2023
Karel.
-> Kuladmin: odvzdušni to hned u HBV
12:43:48
02.04.2023
02.04.2023
Jarda/felda
-> Milan 136 02.04.23 09:46:52: kámošovi to začal dělat tranzit a to jen vyměnil destičky
12:42:56
02.04.2023
02.04.2023
Jarda/felda
-> Kuladmin 02.04.23 09:15:20: nejen hondy dělá to spousta aut
11:55:11
02.04.2023
02.04.2023
Kuladmin
Tak jsem prolil pár litrů trubkame a nic zkusil jsem povolovat i jednotlivé trubky na ABS okamžitě šla ven jen kapalina. Zhasnuty motor celkem ok nepropadá se . Nastartovaný jde dolů končím s tim
09:46:52
02.04.2023
02.04.2023
Milan 136
-> Kuladmin 02.04.23 08:13:53: Tak to nechal ten dotyčný vytéct nádobku a bude vzduch v abs. Přitom stačí přemýšlet a nemusí z toho při rozebrání téct nic.
Mohlo by pomoct i uvést někde na kluzkém povrchu abs do činnosti a pak to odvzdušnit. Nebo přímo na tom ABS no.
Mohlo by pomoct i uvést někde na kluzkém povrchu abs do činnosti a pak to odvzdušnit. Nebo přímo na tom ABS no.
09:15:20
02.04.2023
02.04.2023
Kuladmin
Teď jsem ještě vyčetl že by se mělo odvzdušňovat s nastartovaným motorem právě kvůli tomu absku ty hondy jsou v tom nějak zvláštní
08:34:48
02.04.2023
02.04.2023
vhml
-> Kuladmin 02.04.23 08:13:53: zkus odvzdusnit ABS, normálně našlapej a povol na něm trubku.
08:13:53
02.04.2023
02.04.2023
Kuladmin
Auto se v tomhle stavu koupilo, někdo předtím měl kompletně rozebrané zadní brzdice jsou tam nové pístky a gumičky, a já musel pregumickovat i PP. Všude pěkně teče brzdová při odvzdušneni, mě napadá nemusí se pomocí PC diagnostiky ale u takhle starýho verku bych to nečekal.uz právě nevím co s tim
20:32:47
01.04.2023
01.04.2023
Milan 136
-> Kuladmin 01.04.23 20:29:20: Jak se to stalo? Samo od sebe? Nebo po nějakém zásahu?
Možná zavzdušnéné ABS?
Možná zavzdušnéné ABS?
20:29:20
01.04.2023
01.04.2023
Kuladmin
Nemáte někdo tip Honda CR-V druhá generace rv 2002 nový hl. brzdový válec měněno právě s tohoto důvodu ale nezabralo, vše odvzdušněno pístky se hýbou jdou i zasunout, hadice ok, nikde nic neteče ale s nastartovaným motorem se propadá brzdový pedál. Se zhasnutím se taky propadá ale pomalu a když se vícekrát nášlape tak i drží ale za několik minut opět až k podlaze. Mě napadá už snad jen problém s ABS. Nemáte někdo zkušenosti resp. nápad. Díky předem.
11:34:52
04.03.2023
04.03.2023
Jirik_Tuňák1983
21:51:03
16.02.2023
16.02.2023
Jirik_Tuňák1983
18:54:11
16.02.2023
16.02.2023
Syny
-> minno: Vsak pisu, ze by to tam chtelo treba ciselnou hodnotu teploty jak vody, tak oleje. Ale u VW ten teplomer standardne ukazuje 90 od 70 do 110 stupnu, coz je fakt uplne k prdu. Buh vi jak dlouho jsem jezdil se zaseklym pootevrenym termostatem a na budiku to nepoznal - i kdyz diagnistika ukazovala 75 stupnu... To je mi ten budik fakt k nicemu - vidim na nem jen do kdy cca je voda tak nejak studena a to buh vi jak presne. To uz mi stejne poslouzi i ta kontrolka. Nwkt mi to ale predelal a ted uz to ukazuje realnou hodnotu, tak uz to k necemu alespon trochu je. Ale obecne spis stejne vic sleduju teplotu oleje.
14:16:51
16.02.2023
16.02.2023
minno
-> Syny: Tak asi nejde len o tú strednú hodnotu - tam mi to nevadí, že to ukazuje pri bežnom rozsahu prevádzkovej teploty (cca 75-95°C) stále v strede.
To rozpätie hodnôt je tam ale určite väčšie ako hlúpa kontrolka "studené".
Na budíku sa mi ručička začne hýbať od cca 40°C. Vidím, ako sa to postupne ohrieva. Ak nechám auto v mrazoch štartnuté len na voľnobeh, vidím, že tá ručička moc nelezie hore, pri normálnom ohreve jazdou zas vidím otvorenie termostatu (ručka na moment poklesne a nazad sa vráti do stredu). Naopak keď bol vadný termostat, v mrazoch jazdou dole kopcom tá teplota výrazne klesala a na budíku som to videl.... Len príklad.
Ale ak vám stačí kontrolka, kupujte si len také autá :)
To rozpätie hodnôt je tam ale určite väčšie ako hlúpa kontrolka "studené".
Na budíku sa mi ručička začne hýbať od cca 40°C. Vidím, ako sa to postupne ohrieva. Ak nechám auto v mrazoch štartnuté len na voľnobeh, vidím, že tá ručička moc nelezie hore, pri normálnom ohreve jazdou zas vidím otvorenie termostatu (ručka na moment poklesne a nazad sa vráti do stredu). Naopak keď bol vadný termostat, v mrazoch jazdou dole kopcom tá teplota výrazne klesala a na budíku som to videl.... Len príklad.
Ale ak vám stačí kontrolka, kupujte si len také autá :)
13:49:51
16.02.2023
16.02.2023
Syny
-> vhml: Kdyby tam namisto raficky na teplotu vody byl dispej, kde by byly uvedeny stupne vody a oleje, bylo by to o dost lepsi :) Je fakt, ze mnohem vic sleduju teplotu oleje nez vody. A kdyz je ta raficka jeste seriove oblbnuta, ze pri 90 +/- 20 stupnu ukazuje stejne furt 90, tak to uz to tam fakt bejt nemusi...
13:46:54
16.02.2023
16.02.2023
minno
-> vhml: Asi ako u akého auta.
13:41:04
16.02.2023
16.02.2023
vhml
-> minno 16.02.23 13:24:36: přitom je to přece nesmysl. Ten teploměr neukazuje nic. Jen při dosažení nějaké teploty se pohne doprostřed. To je stejné jako tlakoměr v MX-5. Pokud to nějaký tlak má ( "nesvítí" kontrolka ) tak to prostě ukazuje prostředek budíku. Ani to čidlo neumí nic měřit, je tam jen spínací čidlo jako ve škodovce.
13:24:36
16.02.2023
16.02.2023
minno
-> darklord 16.02.23 12:04:24: Toto je už celkom cajk. Aspoň sú tam budíky :)
-> darklord 16.02.23 12:05:51: Sto ľudí, sto chutí. Pre mňa, ako pre človeka, čo sa okolo áut trochu motá, je ten absentujúci teplomer zle a v živote by som si také auto nekúpil. Detto bez otáčkomera a podobných "štandardov". Ale viem a možno aj trochu chápem, že veľa ľudí - povedzme laikov, žien, čo majú auto len na presun a nehľadajú za tým nič iné technické, si to skoro ani nevšimnú, resp. aj tak ani na "normálnom aute" nepoznajú a nevšímajú si 90% kontroliek a ukazovateľov, čo sa im tam zobrazuje
Áno, budíky teplomerov dnešných áut tak trochu klamú a prižmurujú oči nad miernymi odchýlkami, ale neklamú zas až tak moc, aby to bolo úplne nepoužiteľné. Resp. to aspoň na oko vyzerá normálne
-> darklord 16.02.23 12:05:51: Sto ľudí, sto chutí. Pre mňa, ako pre človeka, čo sa okolo áut trochu motá, je ten absentujúci teplomer zle a v živote by som si také auto nekúpil. Detto bez otáčkomera a podobných "štandardov". Ale viem a možno aj trochu chápem, že veľa ľudí - povedzme laikov, žien, čo majú auto len na presun a nehľadajú za tým nič iné technické, si to skoro ani nevšimnú, resp. aj tak ani na "normálnom aute" nepoznajú a nevšímajú si 90% kontroliek a ukazovateľov, čo sa im tam zobrazuje
Áno, budíky teplomerov dnešných áut tak trochu klamú a prižmurujú oči nad miernymi odchýlkami, ale neklamú zas až tak moc, aby to bolo úplne nepoužiteľné. Resp. to aspoň na oko vyzerá normálne
12:05:51
16.02.2023
16.02.2023
darklord
-> minno 16.02.23 11:05:06: usetrili miesot na zbytocny budik, takto ti chvilu svieiti kontrolka a potom uz mas v pecku kym to funguje. Ine automobilky daju budik s hodnotami "studene, ok, teple", mozno pre pocit je to lepsie ale ten budik aj tak neukazuje pravdu
12:04:49
16.02.2023
16.02.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 16.02.23 11:54:15: Ale hovno. Jinak co znamená párkrát jsem jel?
Párkrát znamená třá 5 let denně?
Nebo jako kolega 8 let denně?
To že je to z tvého komediálního pohledu kravina neznamená, že je to nesmysl obecně. Jezdil jsem vždy se všemi variantami umístění budíků naráz a nikdy jsem s tím neměl problém. Tak nevykládej nesmysle, že mám zase jako vždy pravdu.
Párkrát znamená třá 5 let denně?
Nebo jako kolega 8 let denně?
To že je to z tvého komediálního pohledu kravina neznamená, že je to nesmysl obecně. Jezdil jsem vždy se všemi variantami umístění budíků naráz a nikdy jsem s tím neměl problém. Tak nevykládej nesmysle, že mám zase jako vždy pravdu.
12:04:24
16.02.2023
16.02.2023
darklord
-> Milan 136: tieto yaris ufo budiky su divne aj keby boli za volantom. Ja mam daco taketo, a skorej mi vadi ked presadnem do ineho auta, ze cez volant nikdy nevidim uplne vsetko...
12:03:56
16.02.2023
16.02.2023
gim
-> minno: prvního Yarise měla máti a ty budíky mi celkem vyhovovaly. Byl to ze začátku nezvyk, ale po pár kilometrech bych řekl, že možná i lepší než budíky pod volantem. Jsou v periferním vidění, takže byl permanentně přehled co se děje a nemusel jsem sklápět zrak.
11:54:15
16.02.2023
16.02.2023
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 16.02.23 11:39:58: Máš samozřejmě jako vždy pravdu. Ne, je to stejně debilní, jako na tom Peugeotu. V pár takových bazarových skvostech jsem tu jel a ne, díky. Určitě nevíš líp než já, co je pro mě lepší.
11:44:41
16.02.2023
16.02.2023
Jirik_Tuňák1983
-> minno 16.02.23 11:05:06: Včera jsem jel s Rapidem 1.4 TDI, celé se klepe, že by tě to převrátilo na semaforech na bok, holobyt mimochodem taky bez teploměru, bez palubáku, centrál na klíček, bez tempomatu. Hlučné až běda. Mělo to najeto 159 000 km a jede to hůř než druhý kus, se kterým jsem jel před měsícem, ten má 300 000 km, ale ten zase žere vodu. U obou se čeká až padnou a půjdou do likvidace. Jsou to stejné hroby jako C-Elysee a P301.
11:39:58
16.02.2023
16.02.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 16.02.23 10:46:52: Není. Je to stejně dobré jako ty zvýšené budíky u Peugeotu.
Většinu údajů dokážeš sledovat periferně. O tom může plkat jenom někdo, kdo s tím nejezdil několik let a vaří z vody a pochybných recenzí, kdy v tom recenzent seděl jen po dobu "testu".
Nebo ty 90% jízdy hypnotizuješ budíky skrz volant a bez toho nemůžeš bejt?
Většinu údajů dokážeš sledovat periferně. O tom může plkat jenom někdo, kdo s tím nejezdil několik let a vaří z vody a pochybných recenzí, kdy v tom recenzent seděl jen po dobu "testu".
Nebo ty 90% jízdy hypnotizuješ budíky skrz volant a bez toho nemůžeš bejt?
11:16:40
16.02.2023
16.02.2023
Milan 136
-> minno 16.02.23 11:05:06: Netuším
11:05:06
16.02.2023
16.02.2023
minno
-> Milan 136: To nechápem ani ja. Inak s tou tmou, že nevidíš ani na volant, to je fakt des.
Nie je tam ani teplomer chladiacej kvapaliny. Za studena tam svieti len zelená kontrolka s nápisom "cool". Po chvíli zhasne a OK
Inak neviem, či je to vlastnosť, alebo je to rozbité, ale ak je auto v zábere, tak fučí ventilátor kúrenia, aj keď je vypnutý Som sa čudoval, prečo je to auto tak aerodynamicky hlučné a to sa furt točí vetrák (akoby na rýchlosti 2), aj keď je vypnutý. Stlačím spojku a fučanie prestane, rovnako na neutráli je ticho.
Pri rozbehu na 1 sa točí pomaly (asi rýchlosť 1) a od rýchlosti 10-15 kmh sa to prepne akoby na rýchlosť 2 Vlastnosť?
Nie je tam ani teplomer chladiacej kvapaliny. Za studena tam svieti len zelená kontrolka s nápisom "cool". Po chvíli zhasne a OK
Inak neviem, či je to vlastnosť, alebo je to rozbité, ale ak je auto v zábere, tak fučí ventilátor kúrenia, aj keď je vypnutý Som sa čudoval, prečo je to auto tak aerodynamicky hlučné a to sa furt točí vetrák (akoby na rýchlosti 2), aj keď je vypnutý. Stlačím spojku a fučanie prestane, rovnako na neutráli je ticho.
Pri rozbehu na 1 sa točí pomaly (asi rýchlosť 1) a od rýchlosti 10-15 kmh sa to prepne akoby na rýchlosť 2 Vlastnosť?
10:46:52
16.02.2023
16.02.2023
Milan 136
-> minno 16.02.23 09:00:46: To je hrozný. Hlavně nechápu, jak mohli schválit do provozu auto s ukazateli mimo zorné pole řidiče. Vždyť je to snad nebezpečné