-> King: Nevim jestli jsem zvolil nejvhodnejsi obrazek, ale princip je jasny.
Nebral bych v potaz jaka je ucinnost pri vyrobe elektriny, to ma kazdy palivo stejny pocatecni podminky.
Chapu narazku na rychlost nabijeni, tesla model 3 nabije 100km za 5min, 400km za 30min. Stale jsme na zacatku vyvoje. Ale uz tohle je vec, ktera by me standartne neomezovala na mych cestach. Vyjizdis se 450km dojezdem, nejsem robot abych ujel 400km na jeden zatah, nabijecky jsou na kazdym rohu, takze se auto muze nabijet pri kazdym chcani.
A hlavni auto se ti nabije pres noc, takze nabijeni se te tyka jen na cestach nad 400 km.
Bavime se o dnesku, kdy auto na vodik v cesku natankujes jen na jednom miste a jeste jen na pulku.
Ano dalsi milion narazek na nabijeni na sidlistich… ale rozhodne to bude mensi problem, nez udelat infrasktrukturu pro tankovani stejneho poctu vodikovych aut.
PS: vyroba 1kg vodiku elektrolyzou spotrebuje 60kWh. Mirai na to ujede 130km.
Kdyz si mam vybrat vodik nebo EV. Tak EV.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Elektromobilita
prohledat
1254 příspěvků (zobrazeno 1151 až 1200) od 04.09.2021 do 17.12.2024, založil/a Jirik_Tuňák1983
21:06:42
15.09.2021
15.09.2021
King
-> pavucina 15.09.21 15:16:00: Jen, ze kdu jen tak kolem - 15 minut tankovani H2 vs. ...jak dlouha doba na dobiti baterek s dojezdem porovnatelnym treba s tim vodikem? Rychlonabijeni soucasnejch baterek a transport energie ma tedy skoro 100 pct. ucinnost?
19:53:58
15.09.2021
15.09.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> dragon_cb_cz: Nebo plusy a mínusy u příspěvku :-)
19:43:11
15.09.2021
15.09.2021
dragon_cb_cz
-> pavucina: Evža by tu měl přidat funkci "podepisuji"
15:16:00
15.09.2021
15.09.2021
pavucina
-> dragon_cb_cz: Na vodikovy auta vzdy rikam. Lidi nechteji sedet na baterkach, protoze hori, ale uz nevi, ze jim daji dost dlouho dopredu vedet, ze je neco spatne a v klidu utecou.
Ale uz maji kecy na LPG, ale i tak podporuji vodik, vysoce horlavy plyn, a budou sedet na 600barech totohle plynu a podporuji to jenom proto, protoze se to tankuje podobne jako benzin, ale to kde se ziskava a kolik to stoji energie, ze se tankuje 15min ve trech stupnich, aby nepraskla nadrz a ze se mezitim musi chladit cerpadla a ve vysledku da cerpacka da omezeny pocet aut za den, to nikdo nevidi :)
Ale uz maji kecy na LPG, ale i tak podporuji vodik, vysoce horlavy plyn, a budou sedet na 600barech totohle plynu a podporuji to jenom proto, protoze se to tankuje podobne jako benzin, ale to kde se ziskava a kolik to stoji energie, ze se tankuje 15min ve trech stupnich, aby nepraskla nadrz a ze se mezitim musi chladit cerpadla a ve vysledku da cerpacka da omezeny pocet aut za den, to nikdo nevidi :)
13:16:06
15.09.2021
15.09.2021
dragon_cb_cz
-> rsvancara: Jo jo, viz -> pavucina 15.09.21 11:26:25: .Byť teda to jsou problémy trochu jinýho druhu.
-> pavucina: Určitě to bude ještě zajímavý, to souhlasím. Na druhou stranu, ty požáry baterek jsou myslím víc mediální než reálný strašák - teoreticky velké nebezpečí, prakticky k tomu prostě dochází velmi velmi velmi vzácně i v zemích, kde už to rozšíření je nezanedbatelné - a určitě bude tlak na výrobce, aby v tomhle směru bezpečnost ještě zvyšovali.
A což teprv vodíkový auta
-> pavucina: Určitě to bude ještě zajímavý, to souhlasím. Na druhou stranu, ty požáry baterek jsou myslím víc mediální než reálný strašák - teoreticky velké nebezpečí, prakticky k tomu prostě dochází velmi velmi velmi vzácně i v zemích, kde už to rozšíření je nezanedbatelné - a určitě bude tlak na výrobce, aby v tomhle směru bezpečnost ještě zvyšovali.
A což teprv vodíkový auta
12:02:05
15.09.2021
15.09.2021
rsvancara
-> dragon_cb_cz: "aby se v nich s LPG dalo parkovat" to je zajímavé téma k dořešení, protože elektroauto je v tomhle asi ještě větší problém než LPG :)
11:26:25
15.09.2021
15.09.2021
pavucina
-> dragon_cb_cz: Ta appka me teda dost srala. Já to kupoval hlavně kvůli vyhodám, a provozním nákladů (ne nebudu objahovat jestl ise to vyplatí, já to mam spocitané, že me ano). Ale pokud se to zdaní všechno se zruší a bude ještě možné rozumne po praze jezdit na LPG, tak klidne přesednu, ale musím uznat, že je to dost složité ted sednout a jezdit normálním autem.
Ohledne LPG se vsim souhlasím, neco jsem se na to najezdil
A ohleden garáží to neni ani tak o té porizovaci cene, ale spis sraní s revizema, kontrolama, požárním zabezpečením atd...
Čekám až chytré české hlavičky vymyslí zákaz vjezdu elektroaut do garáže, to bude teprve sranda.
Nebo budou muset byt nesmyslné opatření (třeba zaplavitelná parkovací místa do 40cm vodou) a to už tuplem nikdo nebude chtit dělat, když nechtejí ani LPG.
Tedka horici baterka je v zásade konstrukční / montážní chyba, až to dostanou do ruky kutilové, to bude mrtvejch.
Ohledne LPG se vsim souhlasím, neco jsem se na to najezdil
A ohleden garáží to neni ani tak o té porizovaci cene, ale spis sraní s revizema, kontrolama, požárním zabezpečením atd...
Čekám až chytré české hlavičky vymyslí zákaz vjezdu elektroaut do garáže, to bude teprve sranda.
Nebo budou muset byt nesmyslné opatření (třeba zaplavitelná parkovací místa do 40cm vodou) a to už tuplem nikdo nebude chtit dělat, když nechtejí ani LPG.
Tedka horici baterka je v zásade konstrukční / montážní chyba, až to dostanou do ruky kutilové, to bude mrtvejch.
11:12:55
15.09.2021
15.09.2021
dragon_cb_cz
-> vhml 15.09.21 10:10:25: Určitě to není zanedbatelný, ale to samý se dá říct o naftě a té taky nikdo dálniční známky zdarma nedává a navíc je ještě výrazně víc zdaněná, než LPG...
Hlavně ale platí to co už jsem napsal - že ta podpora není myšlená k tomu, aby "co nejvíc lidí jezdilo na ekologický palivo". Je myšlená na to, aby na něj začalo jezdit dost lidí na to, aby se roztočilo kolečko úspor z rozsahu na infrastruktuře, vývoji atd - a tím se odbourala většina překážek, které většině lidí brání na to ekologický palivo přejít. Až se to stane, tak nám ho prostě nařídí a bude...
U LPG tohle už není relevantní, infrastruktura je, kdo na něj chtěl přejít tak už měl dávno tu možnost, cenová bariéra tam taky není. Koho nepřesvědčí 40% nebo kolik úspora nákladů na palivo, toho asi těžko přesvědčí ušetřených 1500 Kč ročně za dálničku. Což teda platí pochopitelně i pro ty elektromobily, v bilanci spalovák-elektro těch 1500 Kč těžko bude hrát nějakou zásadní roli a moc nechápu, proč tam to osvobození dávali... asi nějaká psychologická hra
Pokud by stát opravdu chtěl podpořit větší rozšíření LPG (což je ale blbost, když auta který ho budou moci používat už jsou na ústupu a za pár let se už nebudou prodávat), tak bude třeba podporovat investice do podzemních garáží, aby se v nich s LPG dalo parkovat atd.
Hlavně ale platí to co už jsem napsal - že ta podpora není myšlená k tomu, aby "co nejvíc lidí jezdilo na ekologický palivo". Je myšlená na to, aby na něj začalo jezdit dost lidí na to, aby se roztočilo kolečko úspor z rozsahu na infrastruktuře, vývoji atd - a tím se odbourala většina překážek, které většině lidí brání na to ekologický palivo přejít. Až se to stane, tak nám ho prostě nařídí a bude...
U LPG tohle už není relevantní, infrastruktura je, kdo na něj chtěl přejít tak už měl dávno tu možnost, cenová bariéra tam taky není. Koho nepřesvědčí 40% nebo kolik úspora nákladů na palivo, toho asi těžko přesvědčí ušetřených 1500 Kč ročně za dálničku. Což teda platí pochopitelně i pro ty elektromobily, v bilanci spalovák-elektro těch 1500 Kč těžko bude hrát nějakou zásadní roli a moc nechápu, proč tam to osvobození dávali... asi nějaká psychologická hra
Pokud by stát opravdu chtěl podpořit větší rozšíření LPG (což je ale blbost, když auta který ho budou moci používat už jsou na ústupu a za pár let se už nebudou prodávat), tak bude třeba podporovat investice do podzemních garáží, aby se v nich s LPG dalo parkovat atd.
10:10:25
15.09.2021
15.09.2021
vhml
-> dragon_cb_cz 15.09.21 09:47:53: tak v dnešní době za nesmyslného šetření jednotek gramů CO2 mi nepřijde úspora nějakých 10% úplně zanedbatelná. Někde se psalo, že v rámci celýho procesu od výroby až po spotřebu je to až 25%.
To je i důvod, proč Dacia prodává tovární LPG skoro zadarmo. Hodí se jim to do portfolia skrz snižování CO2.
To je i důvod, proč Dacia prodává tovární LPG skoro zadarmo. Hodí se jim to do portfolia skrz snižování CO2.
09:47:53
15.09.2021
15.09.2021
dragon_cb_cz
-> vhml 15.09.21 09:40:59: Ono LPG ale proti benzínu nijak zásadně lepší není (o trochu jo, ale ne úplně dramaticky). A hlavně už je fakt brutálně zvýhodněný cenou, takže nějaká dálnička to fakt nevytrhne...
09:40:59
15.09.2021
15.09.2021
vhml
-> dragon_cb_cz 15.09.21 09:08:45: no jakože podpora ekologickýho paliva ne?
09:08:45
15.09.2021
15.09.2021
dragon_cb_cz
-> Borderer: Tak já hlavně marně přemýšlím, proč by auta na LPG měly mít nějakou slevu (jasně, mají jí auta na CNG a taky mi to moc smysl nedává, i když o trochu větší). Stačí že mají sakra slevu na palivu, ne? Proti tomu je ta dálnička zanedbatelná, její cenu ušetříš na dani po natankování dvou nádrží LPG...
Za mě je tohle (v rámci toho, jak je "systém" nastavený) OK - kompenzuje to částečně voser lidem, který do toho jdou už v době kdy to "má svý mouchy" a prošlapávají cestičku ostatním. Až bude prošlapaná, tak už nebude ten voser, tak nebude ani důvod podporovat.
Ale že by v ČR kde kdo chtěl počkat až bude všechno sluníčkový a pak chtěl ještě podporu, to je mi jasný...
Za mě je tohle (v rámci toho, jak je "systém" nastavený) OK - kompenzuje to částečně voser lidem, který do toho jdou už v době kdy to "má svý mouchy" a prošlapávají cestičku ostatním. Až bude prošlapaná, tak už nebude ten voser, tak nebude ani důvod podporovat.
Ale že by v ČR kde kdo chtěl počkat až bude všechno sluníčkový a pak chtěl ještě podporu, to je mi jasný...
08:09:20
15.09.2021
15.09.2021
Borderer
-> dragon_cb_cz: Přesně do chvíle, kdy už těch aut bude jezdit tolik, že se to státu vyplatí. Jako když vymejšleli elektronický dálniční známky. V podstatě se veřejně přiznali, že nechtějí dávat slevu autům na LPG, protože jich jezdí hodně. :)
00:22:22
15.09.2021
15.09.2021
dragon_cb_cz
-> pavucina: Tak automat/lístek řeší appka v telefonu. Jako pro někoho to výhoda být může, to nepopírám, ale bude velmi dočasná...
19:56:19
14.09.2021
14.09.2021
pavucina
V Praze parkuji docela často a vyhoda to bezesporu je, nejde uplne o finance, ale o to že zaparkuju a neresim zadnej listek, automat atd... Nepocital jsem to, ale kdyz vidim kolik to parkovani za hodinu stoji, tak uz by to par tisic za rok hodilo.
16:31:41
14.09.2021
14.09.2021
dragon_cb_cz
-> Mr._Nosferatu: A mě tu budou říkat, že tvořím teoretický konstrukce
14:52:39
14.09.2021
14.09.2021
Mr._Nosferatu
-> stepan: -> dragon_cb_cz: Tak kdybych tam pracoval a měl EL značky tak bych samozřejmě parkovat co nejblíž práci nebo bytu abych nemusel pěšky, což jen za stání 10h denně by bylo 50-150tis ročně za parkování…
Což je 1-3 roky a zaplatí se rozdíl mezi benzinem a hybridem.
Což je 1-3 roky a zaplatí se rozdíl mezi benzinem a hybridem.
13:43:08
14.09.2021
14.09.2021
Pavel P..
-> gim: Jo se zónama ve Strašnicích je to stejně nahovno jako předtim, jestli jsem večer kroužil půl hodiny abych našel místo tak teď je to jen čtvrt hodiny.... Ještě si tam parkujou zmrdi co si zakrývaj SPZ listním nebo papírem..... tak těm to vždycky rád sundám
12:47:44
14.09.2021
14.09.2021
gim
-> dragon_cb_cz: to je taky otázné. Bydlel jsem ve Vršovicích u Bohemky, loni tam zavedli modré zóny. Neměl jsem tam trvalé bydliště a byl problém na světě. Manželka naštěstí jo, takže jsme auto převedli na ní a platilo se 1300,- ročně.
Musím říct, že tam kde jsme bydleli modré zóny pomohli a to celkem hodně. Dřív nebyl problém půl hodiny / hodinu kroužit, než jsem vůbec našel volné místo v okruhu kilometru od baráku. Po zavedení zón většinou přímo před domem.
Se služebákem, už byl celkem problém, fialové zóny tam byly, ale totálně přecpané a placené i přes noc. Při příjezdu kolem 5-6 a odjezdu v 7 ráno, mě přenocování auta vyšlo kolem 400,-. To už jsem si hodně rozmýšlel, kdy to auto fakt druhý den ráno potřebuju.
Dočasně jsem to vyřešil, že jsem si půjčil elektroauto, ale taky to nebylo samospásné řešení. Nabíjet jsem jezdil do obchoďáků okolo, nejbližší normální nabíjecí stanice byla pod žižkovskou věží.
Musím říct, že tam kde jsme bydleli modré zóny pomohli a to celkem hodně. Dřív nebyl problém půl hodiny / hodinu kroužit, než jsem vůbec našel volné místo v okruhu kilometru od baráku. Po zavedení zón většinou přímo před domem.
Se služebákem, už byl celkem problém, fialové zóny tam byly, ale totálně přecpané a placené i přes noc. Při příjezdu kolem 5-6 a odjezdu v 7 ráno, mě přenocování auta vyšlo kolem 400,-. To už jsem si hodně rozmýšlel, kdy to auto fakt druhý den ráno potřebuju.
Dočasně jsem to vyřešil, že jsem si půjčil elektroauto, ale taky to nebylo samospásné řešení. Nabíjet jsem jezdil do obchoďáků okolo, nejbližší normální nabíjecí stanice byla pod žižkovskou věží.
11:03:56
14.09.2021
14.09.2021
dragon_cb_cz
-> Mr._Nosferatu: Já v Praze bydlím a pracuju a za parkování dám řádově desetikoruny za měsíc...
08:51:56
14.09.2021
14.09.2021
stepan
-> Mr._Nosferatu: Jenže za pár let, až bude elektroaut víc, se to parkování, nabíjení a dálnice zadarmo samozřejmě zruší.
18:11:57
13.09.2021
13.09.2021
Jirik_Tuňák1983
Já jsem hlavně rád, že jsme se nesplašili a nekoupili nějakou píčovinu. Máme dalšího potomka, nikam na kraj světa se vyloženě nechystáme, takže klidně budeme sledovat situaci a vyčkávat. To už bude paní možná zase v práci, takže bůhví, co toho vyleze a kam bude případně dojíždět.
15:17:32
13.09.2021
13.09.2021
Mr._Nosferatu
-> dragon_cb_cz: Já bydlet nebo pracovat v praze tak mám taky hybrid, jelikož by se za pár let ten cenový rozdíl oproti benzínu zaplatil na parkovném...
08:36:53
13.09.2021
13.09.2021
dragon_cb_cz
-> Mr._Nosferatu 10.09.21 23:20:23: Tak pokud máš možnost dobíjení a jezdíš hlavně město, tak výhody jsou dost jasný...
00:06:23
13.09.2021
13.09.2021
Jirik_Tuňák1983
16:56:36
12.09.2021
12.09.2021
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 11.09.21 14:22:09: Se spolehlivostí/životností není problém (rozhodně ne výrazně větší než u jiných automatů) a většina těch převodovek už dneska má i virtuální stupně. Dva kamarádi to mají v Outbacku, jeden asi dva roky, jeden už snad 7 let, problémy nula.
A Toyota má u hybridů taky CVT... najíždí to stovky tisíc, problémy pokud vím zásadní hlášený nejsou. Nebál bych se toho, pokud ti jízdní projev přijde OK. Speciálně při tvých nájezdech (myšleno ty se kterými auta kupuješ i ty, které na nich pak máš sám).
A Toyota má u hybridů taky CVT... najíždí to stovky tisíc, problémy pokud vím zásadní hlášený nejsou. Nebál bych se toho, pokud ti jízdní projev přijde OK. Speciálně při tvých nájezdech (myšleno ty se kterými auta kupuješ i ty, které na nich pak máš sám).
16:21:55
11.09.2021
11.09.2021
U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: najednou uplne ne, CVT se sporadicky objevovaly uz driv. Suzuki treba melo CVTcka u S-Crossu (a asi i posledni Vitary) a pak presli "zpet" na klasicky automaty, jeste u 1.6 N/A... nevim proc. Ono to CVT tak nejak dava smysl, ale asi jsem si to predstavoval jinaci, u toho Forestera to byl vylozene efekt motorovyho clunu, na dalnici ve 110 na to slapnes, motor jde do otacek a jinak se nic moc nedeje.
14:22:09
11.09.2021
11.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 11.09.21 13:35:22: Přesně tak, jak zazdít pěkný auto divnou převodovkou s pochybnou životností a spolehlivostí. Co se vůbec ti Japonci tak najednou posrali s těma CVTčkama? Přitom Mazda si drží pořád klasiku... Jsou vůbec ty Mazdy pořád takové hniloby a ty jejich Skyactivy furt tak kostrbatě spolehlivé a nebo se to už o něco zlepšilo?
13:35:22
11.09.2021
11.09.2021
U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983 11.09.21 07:43:08: měl jsem půjčený auto s CVT a hrozně mě to štvalo... možná to bylo jen nízkým výkonem nebo naladěním převodovky (Forester 2018? 2.0N/A) ale tohle bych fakt domů nechtěl.
10:41:05
11.09.2021
11.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> pavucina 11.09.21 10:24:27: Co je autoforum?
10:24:27
11.09.2021
11.09.2021
pavucina
-> Jirik_Tuňák1983: Min cti autoforum silnicni dan pro EV driv nebo pozdeji bude.. kde stat dorovna dane z paliv…
10:01:37
11.09.2021
11.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 11.09.21 10:00:13: Ok, děkuji.
10:00:13
11.09.2021
11.09.2021
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983: Jak už tu bylo psáno. Jakýkoliv kabel je zamknutý v zásuvce auta. Jak si v tomhle případě vyřešíš přívod je asi na tobě. Ale z auta ho prostě nevyndáš bez zničení.
08:56:11
11.09.2021
11.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> pavucina 11.09.21 08:52:57: Taky jsem to už četl.
A je pravda, že někde mají nějakou silniční daň, protože elektromobily zatěžují silnice nadměrně svojí vahou. Nejdříve velké halo, dotace na pořízení a pak tohle. Ale už nevím kde to bylo a kde jsem ten článek periferně zaregistroval.
A je pravda, že někde mají nějakou silniční daň, protože elektromobily zatěžují silnice nadměrně svojí vahou. Nejdříve velké halo, dotace na pořízení a pak tohle. Ale už nevím kde to bylo a kde jsem ten článek periferně zaregistroval.
08:52:57
11.09.2021
11.09.2021
pavucina
-> Jirik_Tuňák1983: Sice jsem jeste nevidel termin, kdy se hybridum EL znacky prestanou davat, ale prijde to…
Tak jako casem v Praze vezmou vyhodu EL znackam, ptz to lidi sere. Tak si pospes
Tak jako casem v Praze vezmou vyhodu EL znackam, ptz to lidi sere. Tak si pospes
08:47:35
11.09.2021
11.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> pavucina 11.09.21 08:32:22: Ono by to muselo být určitě něco bez prostoru pro lidovou tvořivost. Už jen kvůli tomu, že by se muselo žádat na městě.
Svým způsobem jsou hybride bez nutnosti nabíjení asi lepší, jak psal upír níže, ale dosáhnou na ELE značky při nějaké kulturním výkonu soustavy? Musím ještě pořádně pročíst Corollu a teď nově i Kia ProCeed. Ale to je kombík a to jsme úplně nechtěli, stejně jako SUV.
Svým způsobem jsou hybride bez nutnosti nabíjení asi lepší, jak psal upír níže, ale dosáhnou na ELE značky při nějaké kulturním výkonu soustavy? Musím ještě pořádně pročíst Corollu a teď nově i Kia ProCeed. Ale to je kombík a to jsme úplně nechtěli, stejně jako SUV.
08:32:22
11.09.2021
11.09.2021
pavucina
-> Jirik_Tuňák1983: Treba toto ?
www.elnex.cz/27-zasuvky-s -blokovanim-a-vypinacem
Pripadne zasuvka a pred ni casove rele, sice pujde vypojit vidlice, ale porad to je zamceny v aute.
www.elnex.cz/27-zasuvky-s -blokovanim-a-vypinacem
Pripadne zasuvka a pred ni casove rele, sice pujde vypojit vidlice, ale porad to je zamceny v aute.
07:43:08
11.09.2021
11.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 11.09.21 02:20:26: Přímo na nájezdu do garáže. Ale máme jen jednu garáž, tam stojí Volvo a protože je to dům z 1937, je garáž uvnitř užší, pokud vezmu v potaz ponk a regály po stranách, takže není úplně nejpohodlnější tam zajistit nalodění dětí atd. To už je prostě před domem pohodlnější. Ale ptám se hlavně do budoucna a ze zájmu.
Navíc jsem teď četl nějaké článek o Mitsubishi Outlander s 2.4 + p. in hybrid a líbilo se mi to jak vzhledově, tak parametry a rozměry. Mám u Mitsubishi i nějaké kontakty. Ale to CVT, nevím nevím....
Navíc jsem teď četl nějaké článek o Mitsubishi Outlander s 2.4 + p. in hybrid a líbilo se mi to jak vzhledově, tak parametry a rozměry. Mám u Mitsubishi i nějaké kontakty. Ale to CVT, nevím nevím....
02:20:26
11.09.2021
11.09.2021
U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983: tak klasickej kabel ma na jedný straně vidlici (kterou můžeš nějak zamknout třeba do nějaký krabice jen s dírou na vlastní kabel) a na druhý straně už je to zamčený v autě... jen teda nějak elegantně vymyslet tu napájecí stanici (sloupek by už asi řešilo město, nevim jak parkuješ?)
23:33:13
10.09.2021
10.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Mr._Nosferatu 10.09.21 23:20:23: Ať si to lidi kupují třeba na okrasu, ale přijde mi fajn, že ženská odjezdí týden převážně na elektriku a pak se o víkendu dá u vozu využít i dalších výhod s nižší spotřebou, než by mělo auto stejné velikosti na běžná paliva.
Krom toho si myslím, že nemá moc smysl pořizovat teď klasické auto a za poslední se zajímám kvůli renovaci elektroinstalace v garáži a předgaráži.
Třeba u Outlandera doporučují pravidelně nabíjet.
Evžen mi odpověděl s Milanem na zamykání kabelu v případě wallboxu.
Ohledně klasického kabelu, aby si ho někdo nepůjčil při nabíjení, zatím nevím jak se to dá řešit.
Zatím koukám na videa a přečetl jsem pár článků ze zvědavosti, jinak jsem to nijak do hloubky nezkoumal.
Krom toho si myslím, že nemá moc smysl pořizovat teď klasické auto a za poslední se zajímám kvůli renovaci elektroinstalace v garáži a předgaráži.
Třeba u Outlandera doporučují pravidelně nabíjet.
Evžen mi odpověděl s Milanem na zamykání kabelu v případě wallboxu.
Ohledně klasického kabelu, aby si ho někdo nepůjčil při nabíjení, zatím nevím jak se to dá řešit.
Zatím koukám na videa a přečetl jsem pár článků ze zvědavosti, jinak jsem to nijak do hloubky nezkoumal.
23:20:23
10.09.2021
10.09.2021
Mr._Nosferatu
-> Jirik_Tuňák1983: on někdo kupuje hybrid z jiného důvodu než výhod EL značky v kombinaci s benzínovým pohonem ?
23:15:51
10.09.2021
10.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Mr._Nosferatu 10.09.21 23:14:09: Bavím se o nabíjecím, ale prostě to holt i na tom telefonu vyklepu polopatě. Ale jestli je teď na programu slovíčkaření, tak to může moderátor od 21:14 všechno smazat.
23:15:12
10.09.2021
10.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> StepaNoFUN 10.09.21 23:12:55: Není to jedno? Když mluvím o hybridu a dobíjení, tak jsem předpokládal, že to někomu dojde.
Pro provoz ve městě bys dobíjet měl, pokud to chceš na elektro používat.
Pro provoz ve městě bys dobíjet měl, pokud to chceš na elektro používat.
23:14:09
10.09.2021
10.09.2021
Mr._Nosferatu
23:12:55
10.09.2021
10.09.2021
StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983: O plug-in mluvis az ted a musis dobit? Nemusis. Kdyztak to ta integrovana centrala dobije sama.
23:09:05
10.09.2021
10.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> pavucina 10.09.21 22:55:47: Jak píšu níže, tak se nebavím o wallboxu, ale o kabelu který vozíš v kufru a připojuješ ho do klasické 230V zásuvky. Jak jde v těchto případech bezpečně zajistit nabíjení před domem.
23:07:15
10.09.2021
10.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Mr._Nosferatu 10.09.21 22:53:55: A na to jsi přišel jak? Myslíš, že plug in hybridy mají ty zásuvky pro zkrášlení blatníku nebo prostoru pod víčkem?
22:55:47
10.09.2021
10.09.2021
pavucina
-> Jirik_Tuňák1983: Kabel je zamceny v aute i ve wallboxu(pokud neni kabel integrovany z wallboxu). Wallbox spousten pomoci cipu, kartičky nebo pres mobilni aplikaci.
Nejake strihani kabelu atd se zatim moc nekona.
Nejake strihani kabelu atd se zatim moc nekona.