Elektromobilita

prohledat
1254 příspěvků (zobrazeno 1101 až 1150) od 04.09.2021 do 17.12.2024, založil/a Jirik_Tuňák1983
řadit dle data
09:44:43
23.09.2021
dragon_cb_cz
-> Bukaj: No, jelikož to vypadá, že za nějakých osm let už si nový spalovák v Evropě nekoupíš, tak je to asi otázka toho, jestli těch +- 15 let za který se stanou menšinovou záležitostí považuješ za krátkou nebo dlouhou dobu... A to je současný scénář, ale jsou tlaky na to, aby se to urychlilo. Což mi teda ale moc realistické nepřijde.



Takže to nakonec stejně půjde nejspíš skrz cenu těch paliv...
upraveno 1x, naposled 23.09.2021 09:45:39
09:40:14
23.09.2021
Bukaj
-> dragon_cb_cz: SPíš se přikláním k Bordererovu názoru, že fosilní paliva (benzín, plyn) z automotive jen tak nezmizí - jednak kvůli levné ceně výroby a druhak kvůli vybudované infrastruktuře...
09:32:30
23.09.2021
dragon_cb_cz
Syntetický benzín bych viděl spíš jako alternativu pro pokračující provoz veteránů a celkově pro staromilce, ale rozhodně ne něco masového. Přesně z toho důvodu co píše -> pavucina 22.09.21 20:40:17: , ta účinnost toho motoru bude dost tragická. Celková bilance CO2 z toho třeba vyjde dobře, takže to projde přes ekologické revoluční výbory, ale o tom že by to byla nějaká masová záležitost mám své pochybnosti.
09:28:13
23.09.2021
Borderer
-> pavucina: A není to vlastně jedno? Když budou brát elektřinu ze solárů a zpracovávat vzdušný CO2? Spálením toho paliva vlastně jen vrátíš CO2 zpátky kde si ho vzal a spotřebuješ na to elektřinu, která by se jinak nikdy nevyrobila. Možná náklady na výrobu a recyklaci solárů? ...ale to přece dneska vůbec nikoho nezajímá...asi jako celková ekologická zátěž batterypacků.



Ale asi to nebude stát 30kč/l...i když, třeba až se to rozjede a zdokonalí se know how, tak to bude lepší cesta než vodík. Protože infrastruktura je.
upraveno 1x, naposled 23.09.2021 09:29:20
22:13:32
22.09.2021
palinator
-> pavucina:

Tak ono po konci surovinovýho mejdanu není domyšleno skoro nic. Zrecyklovat umíme akorát sklo, kovy a párkrát papír. Elektřinu po konci uhlí a plynu kdoví kde vezmeme.



Nakonec bude chybět úplně všechno.
20:40:17
22.09.2021
pavucina
-> SO545: ekologicky a bude to i ekonomicky ?

Zajimalo by me, kolik bude stat litr toho syntetickýho paliva. Potom za kolik kWh se vyrobi 1l toho paliva. A porad ten motor budet mit nevyjssi ucinnost 38%, takze pri vyrobe se uvolni velký mnozství tepla do vzduchu a pri spalování taky, ale jsem an to zvedav so vymyslí. Ale to uz je opravdu zbytecny to resit, ale fakt me zajiam cena za litr. Porad to smeruje k tomu, že pokud bude tenhle ekoterorismus, tak je jedno na co se bude jezdit, proste to prestane být dostupné.



No a ten dieselagregat, v minulosti bylo takových přeslapů v PR automobilek, že je to vlastne jedno, jen to je to voda na mlejn odpurcum.
20:38:54
22.09.2021
Syny
-> Jirik_Tuňák1983 21.09.21 20:13:20: Asi se holt lidi nechtej cpat v MHD s respiratorama na cumaku a jeste se nechat vozit negramotem bez slusnyho vychovani. Pokud chce mesto co nejvice lidi v MHD, tak to podle toho taky musi vypadat, coz zdrazeni jizdneho a nabrani totalnich retardu jako ridicu tomu zameru moc do karet nehraje. Nicmene jsem v posledni dobe jel pres mesto autem kolem poledne nekolikrat a zadna tragedie to nebyla. Spis mi prekvapilo, kolik lidi je v Kauflandu v 11 dopoledne 3 Jsem cekal, ze tam budu bloudit skoro sam s par duchodcema a tam lidi jak na Vaclavaku :)
upraveno 2x, naposled 22.09.2021 20:42:50
20:16:31
22.09.2021
SO545
-> pavucina 21.09.21 19:14:00: z roadshow sa stava komedia.

Ako ked porsche stava rafinerku na synt.benzin niekde v juznej amerike ci kde....aby mohlo prezentovat svoje auta a veterany ekologicky....no OK.



Nech to stoji co to stoji....
08:40:55
22.09.2021
Borderer
-> palinator: Tak obratníky? Nevim, prostě ty pouště na jihu od nás (ne Brno). 3
upraveno 1x, naposled 22.09.2021 08:41:11
08:19:45
22.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 22.09.21 08:07:34: Ne, bydlíme 15 let na jednom místě a mám oči.
08:07:34
22.09.2021
palinator
-> Jirik_Tuňák1983:

Možná srovnáváš s více lockdownovým rokem nebo máš selektivní paměť. A nebo je buď v Západních nebo ve Východních Čechách nějaká anomálie. 3

Koukám z okna a provoz v PCE v centru centra aktuálně poměrně slabý. To, že je obecně aut hodně a nebaví mě kvůli tomu kamkoliv jezdit, je pravda, ale spíš mi přijde že se to pozvolna zhoršuje, než že by byla teď nějaká bláznivá doprava.

Je fakt, že někdy docela čumim, kdo dokáže jezdit 2x xx km denně sám autem, třeba ještě do školy, přičemž bych neřek, že zrovna tyhle na to budou mít prachy.

Já teda tu samou trasu jezdil taky, ale to jsem byl jednak zapálenej autíčkář a v podstatě bych neměl kam jinam jezdit a druhak jsem vozil spolužáka, takže to vycházelo finančně docela dobře. Dnes na to jebu, za ty nervy mě to nestojí.
20:19:44
21.09.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jirik_Tuňák1983: Ted se mi stalo 2x v Blance (takovej ten predrazenej tunel v Praze), ze jedu v pravym a levym pruhem se blizi sanitka. Lidi z levyho pruhu se logicky radej do pravyho... doted dobry, jenze se vzdycky najde najekej vymrdanec, kterej v tom pravym zacne brzdit skoro do zastaveni... To by jeden uvaril klakson. Pritom je to brzdeni uplne k hovnu...
upraveno 1x, naposled 21.09.2021 20:20:16
20:13:20
21.09.2021
Jirik_Tuňák1983
Já si fakt říkám, kam teď všichni celej den kurva jezděj? Vždyť je zapráskané celé město od rána do pozdního odpoledne. Přitom vloni ani roky předtím tomu tak nebylo. To byla zácpa chvíli, když se lidi táhli z práce, ale nikdy ne taková a přes den bylo město volné. 9

Lidi jsou takoví dementi, že fakt potřebují přes prsty a násilím vecpat alternativní způsoby dopravy. 78
19:14:00
21.09.2021
pavucina
-> SO545: Viz.-> pavucina 19.09.21 16:28:49:

Prijdu k reditelstvi obchodaku, ze chces pripojit treba jen 2x32A zasuvku, poslou te k sipku, tak si pronajmes DA a s tim objedes celou roadshow 3
17:11:21
21.09.2021
Mr._Nosferatu
-> SO545: Tak předváděčka na parkovišti, kde nemají nabíječky...
09:27:31
21.09.2021
palinator
-> Borderer 16.09.21 12:14:18:

Co bys chtěl stavět u rovníku, když tam imrvére chčije? 3
09:37:02
20.09.2021
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 19.09.21 19:55:24: Tak v ČR je vlastnické bydlení výrazně rozšířenější než jinde, tzn že narážíme na limity jeho dostupnosti není ani tak divný. Samo o sobě to zvedá ceny.



A jestli z toho bude víc úzkostí... nevím. Občas mám pocit, že lidi co mají první poslední jich mají skoro víc. Jo, pokud zásadně zdraží potraviny atd, tak to je průser. Ale pokud by auta zdražily na desetinásobek, hodně lidí by najednou mělo problémů o dost míň 1
23:27:27
19.09.2021
pavucina
Kdy bude konec ropy se přesně neví a muze to byt fakt za dlouho. Ale kdy bude konec uhlí ? Tam verim, že pomalu, ale jistě končíme. Jde hlavne o černé uhlí, z něčeho se musí nadále vyrábět ocel atd.. (nemám nastudované náhrady), ale co chci hlavně říct, na konec uhlí se musíme připravit také hlavně, i kdyby nebyla tahle ekozelená histerie, tak proste jednou dojde.

No nebo se otevrou zavrene doly, budou mensi vyteznosti, takze ve vysledku to stejne zdraží 3.



Jediné co nás za pár let/desítek let spasí je umělé slunce a teleport. 1
19:55:24
19.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> SO545 19.09.21 17:09:54: Krom toho jsem viděl ještě nadpis článku ve smyslu, aby si lidi zvykali na podnájmy, že vlastní bydlení začalo být nedosažitelné.



Pak si k tomu připočítejte to co psal dole pavucina, vytípnu - nic nebude a všechno zdraží. To přibude depresí, duševních poruch, sebevražd a násilí.
upraveno 1x, naposled 19.09.2021 19:55:48
17:09:54
19.09.2021
SO545
-> pavucina 19.09.21 16:28:49: ak sa zamyslime tak hned v druhej rovine po tejto je ze corona je celkom fajn nastroj na naucenie sa horsim casom....nech boh da aby tomu tak nebolo....sme ako kobylky....
16:28:49
19.09.2021
pavucina
No nebude to prdel, zajímalo by me, jak vypadá evropská studie, jak se plánuje vyrabet zelená elektřina a jaké tam jsou rizikové faktory, protože tímto rozhodnutím, bez žáložních elektráren, hrozí neuveritelny pruser ve všem: průmysl(ať už strojní výroba nebo potravináství, doprava, domácnosti/vytápění).



Proste nebude nic a zdraží uplne vsechno, protože nic bez elektriky nejde vyrobit.

a to že je to pruser snad mimo Francie a severských zemí pro celou evropu se jde presvedcit zde, kde je videt tok energie a jaká zeme ma jakej prumer CO2 www.electricitymap.org/ma p

Hlavne tam jsou i instalované příkonu jednotlivých typů elektráren v dané zemi.



A jelikož jsme v EV tématu, tak pro porovnání výroba benzínu a nafty taky něco sežere elektriky, zdroje se ruzní, ale je to cca 2-4kWh na litr, k tomu jeste zapoctete distribuci, čerpaní ropy atd.. A tzn. well-to-wheel pro benzin a naftu je docela hustá, když si o tom něco přečtete.



Ale benzinu/nafte se nedá upřít jejich skladovatelnost, ta v případě elektřiny je zatím nic moc



3



A jeste taková srandicka na kterou jsem narazil, když si lidi delaji srandu, když se někdy EV nabíji z dieselagregátu:

insideevs.com/news/.../te sla-model-s-charged-by-die sel-generator-more-efficie nt-than-ice-w-video
11:49:58
19.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> King 19.09.21 11:03:07: Dnes byl třeba na hovínkách článek, že Škodovka bude vyrábět další tři elektromobily (není jediná) a hned pod tím, že se Evropa potýká s nedostatkem plynu a elektřiny. Asi jsem natvrdlej, ale pořád jsem ještě nepřišel na to, jak chtějí tu elektrifikaci skloubit s rostoucími cenami energií a současně i jejich nedostatkem. Hodně naproti tomu jde i zelí, kteří zakazují např. v DE provoz jaderných a elektráren na fosilní paliva a prosazují elektrárny, které nejsou schopny z dostupných zdrojů a přírodních vlivů produkovat dostatek elektřiny. Jsou to všechno čůráci a nebo jsem něco nepochopil?



www.seznamzpravy.cz/clane k/evrope-chybi-elektrina-i -plyn-je-vydana-na-milost- rozmarum-pocasi-174945

www.seznamzpravy.cz/clane k/skoda-auto-bude-vyrabet- dalsi-elektromobily-174950

upraveno 1x, naposled 19.09.2021 11:57:47
13:09:46
16.09.2021
dragon_cb_cz
-> Borderer: Masivní odklon od jádra v českých podmínkách nevidím a ani celosvětově se nějak dramaticky nekoná...
13:00:50
16.09.2021
Borderer
-> dragon_cb_cz: A bereš v potaz účinnost pouze v létě nebo celoročním průměru? To, co sem napsal utipie je, ale pokud se začneme masivně odklánět od jádra, tak nám podle mne stejně nic jinýho nezbyde. Beztak bude muset většina států předimenzovat rozvodnou síť při masivním nástupu EV.



edit: A co se týče toho vodíku, já se bavím o instalovaném výkonu, který by zůstal bez užitku.
upraveno 1x, naposled 16.09.2021 13:02:01
13:00:06
16.09.2021
dragon_cb_cz
-> darklord 16.09.21 12:00:58: Dost často si říkám, že všechny kola co by lidi na podobný použití mohli potřebovat už jsou dávno vyrobený... při podobný recyklaci jsou asi největší problém pláště, jinak jde opravdu ze šrotu vytáhnout skoro cokoliv a pojede to.
12:57:10
16.09.2021
dragon_cb_cz
-> Borderer 16.09.21 12:14:18: Protože když uděláš všechno tohle, tak to pořád nemění nic na tom, že vodík prostě je výrazně méně efektivní než baterky. To že potřebujeme elektriku vyrábět líp je pravda, ale s dilematem vodík-baterky je to ortogonální problém.



A ty distribuční ztráty (ať už bys transportoval elektřinu, nebo "hotový" vodík) by byly enormní. Další věc je, že v oblastech kde skoro nikdo nebydlí a svítí se tam de facto pořád jaksi chybí infrastruktura pro podobný projekty, o bezpečnosti nemluvě...
upraveno 2x, naposled 16.09.2021 12:58:56
12:14:18
16.09.2021
Borderer
-> pavucina: Energetickou bilanci vodíku nezpochybňuju, ta je jasná, ale proč nemůžeme vyrábět vodík pomocí fotovoltaiky tam, kde svítí v podstatě pořád a v podstatě tam nikdo nežije? A tohle platí obecně, proč se u nás staví fotovoltaický elektrárny, při průměrný době slunečního svitu nula hovno? Proč na chalupě v blízkosti Bernartic u Žacléře koukám na tři větrníky, který jsem za celý dva roky viděl točit asi 3x?



Pokud se začne vyrábět elektřina v obrovským množství tak, že to začne dávat smysl - vodní elektrárny v horách, solární panely v neobydlených oblastech kolem rovníku a vystaví se distribuční síť, zbyde dost energie pro vodík. Bude se moct jednoduše vyrábět, když nebude odběr. Pak si můžeme z obou technologií vyzobat to lepší a co se nám hodí.



Mne obecně sere to, jakým způsobem se to všecko vyvíjí, protože prostě jde zase v první řadě o prachy a ne ekologii. Já klidně budu jezdit elektrosráčem, ale jak z povahy povolání tak i z toho, že sem prostě vesnickej balík co najezdí řádově tisíce km s vlekem ten vehykl, co najede na nádrž osmset a během 5ti minut jsem z benzinky pryč, potřebuju.



edit: A nejde o počet kilometrů, ale spíš o nemožnost plánování trasy dopředu s časovou náročnosti.
upraveno 1x, naposled 16.09.2021 12:20:56
12:00:58
16.09.2021
darklord
-> dragon_cb_cz:

není úplně nereálný jezdit jen na tom co člověk dostane zadarmo

47
11:53:24
16.09.2021
dragon_cb_cz
-> pavucina 16.09.21 11:02:15: Jooo, nad tím už jsem taky mnohokrát přemýšlel - moje kilometrový náklady na kole jsou asi taky vyšší než v autě 4 Ale to je daný hlavně tím, že těch kol mám hodně. Pokud bych to bral čistě utilitárně, měl jedno univerzální kolo a jeho ekonomiku provozu nějak řešil, tak by to byla hodně jiná story. Rozumně použitelný kolo který by nějakou dobu mělo "jen jezdit" s výměnama spotřebního materiálu (brzdy, pláště, řetěz) se nechá postavit tak za 2-3 tisíce v klidu a ten spotřebák je pak třeba v řádu 0.2 Kč/km.



Resp. skoro si myslím, že kdyby člověk hodně chtěl, tak asi není úplně nereálný jezdit jen na tom co člověk dostane zadarmo, vytáhne ze šrotu atd... ale už by to asi vyžadovalo jistou kreativitu.
11:02:15
16.09.2021
pavucina
-> dragon_cb_cz: Shodou okolnosti jsem na toto měl rozhovor s lidma co pracují v kancelářích na Pankraci, ten rikal, že má auto na víkendy a do práce jezdí na kole nebo elektrokoloběžce a dodal, ze provozní náklady kola na km jsou podstatne dražší než u auta 1 a kdyz to vyjmenoval tak u jeho kola má pravdu (samozrejme kdyz to bude stara liberta tak tomu tak nebude).





Obecne dnešní situaci je nutné rozdělit na více oblastí, určite větší mesta a zbytek ČR. Tím chci hlavne nastínit situaci nabíjeni na sidlištích, tam proste řikam, no nebude se to tam nabíjet, protože z auta ve vetsim meste se stane drahej luxus, není udržitelná situace, že každej má 1-2 auta, tohle se stalo v 90s, kdy auta zlevnili a každej si to mohl dovolit, potom zpohodlněl, díky tomu se zrusily ruzné spoje prodloužily intervaly atd, takže je to začarovaný kruh, protože kdo by rád jel MHD, tak nejede protože je zku*vený, každý jezdí autem a proto je zku*vený. 3. Je to muj pohled, který si myslím, že je reálny a je jedno co po těch(EV nebo spalovací) silnicích jezdí nebo parkuje, sitauce neni udržitelná.

-> Borderer 16.09.21 07:42:15: Tlačenka na vodík samozřejme probíhá, tlačí se to do MHD, kamionu, ale třeba Toyota, která to tlačila začíná otáčet. Bilance je jasná, pokud nechces vodík vyrábět z ropy (proč teda se tedy tlačí na rušení spalovacích aut), tak elektrolýzou je to neuvěřitelně energeticky náročné od výroby 1kg vodíku za 60kWh, pak převoz, chlazení, čerpaní. A proč se nepíše, kde se na tohle veme elektrika ? Protože to nikdo nevidí a nebo řekne, ale dyt se to vyrábí z fotovoltaiky, ale druhou větou zmíní že EV má komín v Tušimicích.

Jasně baterie jsou taky energeticky náročné na výrobu, už jen že se 12h suší elektrody, protože se používá mokrá cesta výroby, ale to výrobci už řesí jak použít suchou cestu, protože 12h nekde musí ležet strašný kvantum baterek - prostor, cashflow atd... Ale jakmile je baterka vyrobená, tak za tech 60kWh najedes v přímeském provozu 300-500km dle auta. Dobře ještě recyklace... ale ta přijde s vetším mnozstvi vyrazených baterii, ale předpokládám, že to bude stejné silenstvi jako s katalyzátory a bude se to vykupovat a recyklovat, protože težba není levnejsí a hlavne to je stejne vzácný materiál...



Mě to zajíma a snažím se nové situaci prizpůsobit a hlavně o tom něco vědět, než jen říct, je to na hovno, nedojedu do chrovatska.
upraveno 2x, naposled 16.09.2021 11:08:57
09:09:00
16.09.2021
dragon_cb_cz
-> darklord: Nejsem si jistej, že v současným nastavení společnosti existuje způsob, jak to "vytrhnout" hromadnou dopravou... ale určitě je co zlepšovat.



Z těch elektrověcí v tomhle nakonec možná daleko víc přínosu udělají různý koloběžky, elektrokola atd...
09:04:17
16.09.2021
darklord
-> dragon_cb_cz: ja by som sa v prvom rade snazil zrusit prave to "jezdil kazdej den do prace". Ked uz toto musi byt, tak nech je nejaka rozumna HD, a nie ze kazdy pojde eletromobilom na ktory je nutne rozdrbat pol zemegule kvoli baterkam. Velke auto na cestu do chorvatska nech kazdy ma, ale jazdit s nim kazdy den par kilometrov, to je imo na palicu.
08:54:23
16.09.2021
dragon_cb_cz
-> Borderer: Ale tu principiální neefektivitu z něj neodstraníš. A baterky jsou snad tlačený nějak víc než vodík? Kým?



-> Matthes, záškodník z TechWebu: Nutí tě snad momentálně někdo? 4 Ještě máš čas.



Každopádně jsme zase u toho - společnost, ve který dává smysl, abys 1x týdně jezdil do Ostravy asi není úplně zdravě nastavená. A u toho zamyšlení o kterém -> pavucina 16.09.21 00:08:45: mluví.



Celkově mi přijde ta česká mentalita "dokud s tím nedojedu na jeden zátah do Chorvatska i s vozíkem naloženým salámem, pivem a paštikama, tak je to k hovnu" fakt podivná. Stejně jako kupovat si kvůli podobnýmu využití velký auto, přestože celej rok jezdím prázdnej sám do práce...
upraveno 1x, naposled 16.09.2021 08:54:43
07:42:15
16.09.2021
Borderer
-> pavucina: Na druhou stranu, kdyby byl vodík tlačenkou jako baterky, tak už to taky mohlo bejt někde jinde.
07:12:40
16.09.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> pavucina: Nerikam, ze tak jezdim kazdy den, to bych asi chcipnul za chvili... Jezdim jednou za tejden...



Trasa neni vzdy stejna, toto je vcerejsek.



Jinak elektroauta nehejtuju obecne. Pro mamu nebo i pro pritelkyni by to bylo pouzitelny. Jen me sere ten tlak na prestup na elektriku, kdyz to neni jeste vychytany...
zvětšit Elektromobilita - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 16.09.2021 07:12:40
upraveno 1x, naposled 16.09.2021 07:15:06
04:26:32
16.09.2021
Mr._Nosferatu
-> pavucina 15.09.21 22:03:54: nabíječky na každém rohu jsou možná v Praze, ale pokud vyjedeš do pustiny tak nejsou…
00:43:14
16.09.2021
pavucina
-> Jirik_Tuňák1983: Ja jsem trapak, 800km za den tak 2x rocne.



S tim zaskatulkovanim mas pravdu 3



Ale fakt me ta jeho jizda zajima.
00:30:09
16.09.2021
Jirik_Tuňák1983
-> pavucina 16.09.21 00:08:45: To asi nemá moc cenu zkoušet. Nic lepšího z toho asi nevyždímeš a k zaškatulkování už došlo. 1 Mimochodem, ty nejezdíš 800 km denně? 47
00:08:45
16.09.2021
pavucina
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ja ti to nenutim 4. Ja jenom nemam rad pohled, je to sracka, protoze bych se musel zamyslet… nebo tskhle to tady funguje 100let, tak proc to menit.

Ale asi se shodnem, ze to nezvladne 800km, protoze to nedava smysl.



Jenom popis ve zkratce jak vypada tvoje 800km dlouha cesta. Me to zajima.
upraveno 1x, naposled 16.09.2021 00:09:43
22:36:50
15.09.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> StepaNoFUN: Hjondé i30. Asi jen 1400 kg auto... Já vepř 95 kg a tak cca 100 kg náhradních dílů. Dvojspojka automat s 85 kW CRDi. Jinak jezdim tak 140 na tempomatu.
upraveno 1x, naposled 15.09.2021 22:37:12
22:33:56
15.09.2021
StepaNoFUN
-> Matthes, záškodník z TechWebu 15.09.21 22:24:05: co ze to mas za povoz a klik to vazi? Ja jezdim cca okolo 10ti (9.8 tam na mne sviti), ale litam s tim a ma to 3t...
22:24:05
15.09.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> pavucina 15.09.21 22:03:54: Heh, dneska jsem najel 800 km, tankoval jsem včera odpoledne a teď ještě mi tam svítí dojezd lehce přes 200 km. Spotřeba 4,9 l/100 km. Auto s DPF a SCR. Nemyslím, že by v dohledné době byla rozumně použitelná nějaká elektrická plečka...
Extreme Tyres