-> Bukaj 04.02.25 22:58:47: tam uplne nejde o to, ze dobijis baterku z baterky, ale o to, ze si vykrejes tou baterkou proudovy spicky napriklad pri rozbehu motoru a zaroven budes nejakym proudem dobijet to EV.
Ono to nebude trvat dlouho a bude to vcelku bezny. Postupem casu bude nejvetsi polozka v elektrine tzv. "Rezervovanej prikon", neboli hodnota hlavniho jistice. A bude jednodussi (a v delsim casovym horizontu i levnejsi) koupit tu baterku i treba domu a platit jistic 16A, misto toho, abys platil 25A, kvuli rozbehu cirkularky jednou za 14dni, nebo pusteni pracky zaroven se sporakem 3x do tejdne.
Ja si pamatuju uz pred vic jak 20ti lety, ze na jedny pile v okoli meli centralu, kterou spousteli a prifazovavali k siti kvuli rozbehu katru. Bylo to z toho duvodu, ze jim CEZ proste nepovolil takovej odber, jakej potrebovali. Teda oni by i povolili. Ale stalo by to tenkrat naprostej nesmysl, protoze vymena trafa, vymena vedeni a samozrejme chteli, aby se na tom zadatel financne podilel.
Nebo podobnej pripad v uplne malym u mne doma - mel jsem tu 12V zdroj, kterej dal cca 8A, ale potreboval jsem z nej spickove (treba pul hodiny denne, v kratsich intervalech) brat i 15A. Jinak byl odber v radu miliamper az 2A. Nez kupovat jinej zdroj za nesmysl, pripojil jsem k nemu paralelne autobaterii (vyrazenou), ta se trvale dobijela a vykrejvala ty spicky.
A k ty powerbance - to pochopis, az nebudes mit Nokii 3310, u ktery baterka vydrzi tejden. :-D
Proste nekdy neni v dosahu zasuvka a ten mobil potrebujes nabit. Tak hodis do kapsy powerbanku a nabijis.
Nebo v aute vozim powerbanku, ktera se nabiji z USB a kdyz je plne nabita, tak dokaze nastartovat auto s mrtvou 12V baterkou..