
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Dacia - zkušenosti, vychytávky, vylepšení
-> ajok 08.03.25 11:39:04: No já umývám auto jen wapkou ale tam už ho 2x myli,že ho předají,tak doufám,že nic dalšího nenajdu.Auto doted nemělo žadné poškození.Při parkovaní vždy vybírám místa kde bud kolem není možné zaparkovat a nebo při nejhorším parkovaní kdy je auto vepředu a zamnou,hlavně nesmí být z boku

-> Mil@n 08.03.25 11:09:42: taky duvod, proc se vyhybam servisum, ze vzdy je pak na aute neco poskozene :/
-> 11mAjA11 07.03.25 21:33:47: No to nevím,jedem pořád na jeden zakazkový list.Vždy dojedu,zkusíme to a jedu dom.Radši bych měl spravené auto.Navíc jsem zjistil,že mi poškodili,poškrabali dveře u řidiče tak ještě řešíme toto.

-> ajok 08.03.25 08:43:51: tyhle problémy jsou nejhorší
kdyby něco odešlo "natvrdo" tak jdeš najisto, takhle začneš měnit věci, bude to stát milion a ve výsledku to bude ta nejméně pravděpodobná věc za pět korun 


-> ajok 08.03.25 08:43:51: Husty, uvidis, kdo je tady praskac 

co jsou ty cervene podtrzeny prispevky? podle me kdyz dacii protika olej a nekdo to porovnava s jinejma znackama aut, kde a jak to taky protika/neprotika, tak to neni off, protoze to muze pomoci k reseni problemu
Ale to je jedno, kdyz dacie, tak dacie a o nicem jinym se nebavme :)

Ale to je jedno, kdyz dacie, tak dacie a o nicem jinym se nebavme :)

Hej to snad ani nemůže být možné ne , to je potřetí. Můžeš to tím pádem vrátit už 

Tak dnes jsem si byl pro auto podle servisu už 3x opravené a závada tam stále je.Tak jsem ho tam opět nechal a ozvou se cca 17.3. jak to vypadá.Ted zkusí konečně to turbo a pokud by to stále pokračovalo tak ta čidla.
-> StepaNoFUN 02.03.25 11:58:41: No to věřím 

-> Bukaj 02.03.25 12:24:14: Jenze Fabia mela "utesnenej" konektor a ne faton. Takze tam to nebylo hned videt. To, ze to neteklo nekam do svazku bylo dany jen tim, ze k tomu cidlu vedl jen jeden drat.
-> StepaNoFUN 02.03.25 09:40:30: Protejkání oleje baroskopem a kolek konektoru ven nebyla žádná novinka u Fabií - to tu bylo už od počátku výroby MBček a vydrželo až do Felicií - a zjevně tato tradice pokračovala dál... :-D
-> Milan 136 02.03.25 11:46:23: Tohle je zajimavy u silovejch kabelu v zemi. Mnohokrat se mi stalo, ze nasi kluci pretrhli nejakej kabel v zemi a kdyz jsem ho sel opravovat, tak pri ohnuti dolu z nej na ferovku vytejkala voda. To je pak prdel to opravovat a resit, aby to melo nejakou izolaci pri tom napeti. U 12V je je to sranda. To funguje snad i pod vodou...
Ale u silovejch kabelu se pak spis resi izolace jednotlivejch zil mezi sebou, pripadne i zatesneni vnitrku kabelu jako takovyho v miste spojky. Ono 1000 Ohm na Volt (hranicni hodnota aby to alespon nejak fungovalo a nevyhazovalo to jistic) neni pak uplne jednoduchy dosahnout.
Ale u silovejch kabelu se pak spis resi izolace jednotlivejch zil mezi sebou, pripadne i zatesneni vnitrku kabelu jako takovyho v miste spojky. Ono 1000 Ohm na Volt (hranicni hodnota aby to alespon nejak fungovalo a nevyhazovalo to jistic) neni pak uplne jednoduchy dosahnout.
-> StepaNoFUN 02.03.25 09:40:30: Přesně tak. Když z kabelu teče voda, nafta, nebo olej, tak je to k smíchu bez ohledu na značku.
-> Mil@n: Já teď asi nějak ty Tvé reakce nechápu.
-> StepaNoFUN: Jo, to beru.Ale když ti v servise při mé závadě nejsou schopni najít závadu,chytám se i pomyslného stébla kdy by se závada konečně našla.Jinak myslel jsem,že pomuže výměna čidel tlaku označeno zde -> Mil@n 28.02.25 10:46:04: kde bylo vidět,že to tam kouří.Bohužel kouření se trošku zmenšilo ale kouří to furt dal.V servise celý motor očistili a tvrdí,že tam žádný unik neni.Takže jak zavolají,že to opraveno a zas dojedu a bude to kouřit,zkusím je nasměrovat -> 11mAjA11 01.03.25 15:37:52: To by vysvětlovalo,že nevidí unik.
-> Mil@n 02.03.25 08:44:01: Ten Milanuv komentar s vysmatym smajlikem byl predpokladam na to, ze z kabelu tece nafta/ fridex a ze to je usmevna zavada. Kdyz kabelem tece neco jinyho nez elektrickej proud. Asi tak usmevy, jako kdyz jsem sem daval fotku cedulky na rozvadeci "Hlavni uzaver elektriny"
Ja na to reagoval tim, ze na jednickovy Fabii byla bezna zavada, ze z konektoru olejovyho cidla vytejkal olej. A ten konektor nesel odpojit po jizde. Muselo se pockat, az postupne klesne tlak oleje v motoru.
Na coz Milan reagoval tim, ze to uz je davno, zapomelo se na to a tudiz je to promlceny.
Rozhodne to nebylo urcite mysleny tak, ze koncernovy auta se neserou.
Ja na to reagoval tim, ze na jednickovy Fabii byla bezna zavada, ze z konektoru olejovyho cidla vytejkal olej. A ten konektor nesel odpojit po jizde. Muselo se pockat, az postupne klesne tlak oleje v motoru.
Na coz Milan reagoval tim, ze to uz je davno, zapomelo se na to a tudiz je to promlceny.
Rozhodne to nebylo urcite mysleny tak, ze koncernovy auta se neserou.
-> Milan 136: Aby to nevypadalo,že jen haním.Tak kámoš koupil Octavii 3 z roku 2014 s 1,4TSI při koupi najeto 96tkm.Za 2 roky najel dalších 110tkm a kromě běžného servisu auto jezdí bezvadně.Ted řeší jestli komplet udělat(rozvody,tlumiče a napravy...) nebo koupit nové a toto auto prodat

-> Milan 136 01.03.25 17:36:24: jinak to mělo spíš odkazovat na tento komentař,ale nečekal jsem,že to tak budeš řešit.Proste na každém modelu auta se budou objevovat vady.Což je pochopitelne vzhledem k čimdal větší složitosti.Jinak jsem viděl někde na youtube video s majitelem Octavie 4 kde furt řešil nějaké chybové hlašky.Takže jestli to je vlastnost a ještě k tomu třeba převodovka bude nic moc tak chudaci budoucí majitele. Ano čidlo je promlčeno ale vyznělo to od tebe jak kdyby se ty novější modely nekazili.

-> Milan 136: Myslel jsem to tak,že to je technika a sere se vše.Něco víc něco mín
No právě že autorizák,vždy dolili a utřeli,zákazník odjel a myslel že je vše OK.Víc k tomu nevím,bylo to při řeči o mé závadě a tak mě uklidnoval,že tady se aspon snaží v záruce to opravit.Tak trvanlivost těchto převodovek muže být dobrá a mohl jako já narazit na špatný kus nebo se časem ukaže,že jsou nic moc.

-> Mil@n 02.03.25 08:44:01: Jak to souvisí s tím mým komentářem? Já to myslel v tom smyslu, že už to je dávno.
Kdo to jako neřešil tu převodovku? Zákazník? Servis?
Kdo to jako neřešil tu převodovku? Zákazník? Servis?
-> Milan 136 01.03.25 18:10:57: No kámoš ted řeší Octavii 4 s DSG 7kvalt která jezdila do autorizaku a dlouhou dobu unikal převodový olej z převodovky a neřešili to.Ted má majitel po záruce a je z toho neštastný.Takže je to o lidech a přístupu...
-> 11mAjA11 01.03.25 15:37:52: Díky za radu.Pokud na to nepřijdou,zkusím jim to poradit.

No vono nejnesmyslnější a nejvíce nepravděpodobné věci občas pravdivé sou..
-> StepaNoFUN 01.03.25 18:06:23: To už je promlčeno

-> Milan 136 01.03.25 17:36:24: se moc netlem. Uz jsi zapomel na FAB I a jeji olejovy cidlo?
Takova hloupost, koukni do konektorů kolem toho prostoru jestli se tam neprotlačil olej z nějakého čidla přes kabely..takhle se nám na hyundajich tlačí vnitřkem kabelu nafta, pak voda z IC a občas i ten olej..že by to ukáplo z toho konektoru 

Bohužel tam nic takové určitě není.Dojeli jsme,zastavili jsme koukame do motorovýho prostoru.Tak to parkrat proturuju na volnoběh a koukame,tak po 3minutách to začlo kouřit.

No to je tedy velice záhadné místo..nekape tam třeba z kapoty/nebo něčeho, konzervační vosk jak se to nahřeje od motoru ?
Když to kouřilo tak se žádna kapka neobjevila jako den předtím ale o to víc to kouřilo

Já mám ještě starý znak a mám motorový prostor trochu jinak viz foto na kterem je označený kryt pod kterým to kouří.Lepší foto nemám,hledal jsem co se fotilo pro servis.
Na konci Ledna 24 jsem poprve začínal cítit smrad.Tak jsem hlasil unik oleje.Pak byla v Březnu 24 druhá garančka kdy jsem doufal,že se vratí opravené auto.Bohužel nic nevyřešili a tak jsem někdy cca Květen 24 kdy to čoudilo se měnila tato čidla tlaku.Z toho černého očouzeného bylo viditělně vidět jak to kouří.Po opravě hned ze servisu to kouřilo se závadou kterou ted řeším.Tak jsem se tam vratil a bylo mě tvrzeno,že tam stříkali WDčkem a nešlo to moc dobře povolit a to se odpařuje ale časem to má zmizet.Měnilo se taky gufero na klice,takže kouř podle servisu časem zmizí,že to bylo potekle olejem.
Hele nevyfotil si to náhodou v tom motoru nebo nenahrál ?
Podle mě tam něco prolína,protože dnes se žádna kapka nevytvořila.Vznik přes kryty neni vidět ale bylo to jako když máš funkci napařování na žehličce.Kouří to všude ale kde,neni vidět

Tak dnes to po ujetí cca 30km opět kouřilo.Jinak už to vypadalo,že mě odpalkují.Stalo se to při poslední zkoušce,než jsem byl ochoten akceptovat hlavního technika,že podle něj je auto OK.Koukal na to a byl hodně překvapen.Když jsem se ptal jak to smrdí říkal jak plast.Podle mě to je spíš guma ale pachne to dost.Každopadně myslím,že jsou v koncích,protože si myslel že to je opravené.Kdybych ho včera neukecal na dnešní den,nechal mě odjet s autem domů.
Tak to je jak se říká na posrani..jelikož sem dneska musel n opravu čelního skla tak sem se do garáže už za světla nedostal..takže zítra kdyžtak..
Tak dnes první testovací projíždka s příjímacím technikem,kdy po zastavení se vytvořila světle hněda kapka na vrchním krytu nad turbem při pohledu do motoru v levé spodní časti a kapla směrem ke katalyzatoru a bloku.Zakouřilo to tak jsme jeli zpět.Hlavní technik to chtěl vidět tak jsem stejnou trasu jel s ním 2x a už to neudělalo.Tak jsme to nechali přes hodinu zchladnout a znova nic,vše OK.Tak zkusíme ještě zítra ráno hned první jízdu s hlavním technikem jestli to udělá jako dnes po studeným startu.Tak doufám,že to zítra ráno udělá.Jedna cesta má cca 25km a udělalo to jen při první jízdě a pak už nic a to jsem tomu dával i skoro omezovač.Podle hlavního technika je to OK.což chápu protože jakakoliv jízda s ním byla naprosto normalní a nekouřilo to.

Jasná věc, zítra zajdu do garáže a něco pofotim.
-> 11mAjA11: To jsem taky zvědavý.Mohl bys udělat nějaké foto zezadu motoru kolem svodů,turba,filtru?Kdyby to zítra nevyšlo,tak at mám nad čím dumat.Fotky prosím dej sem at se i ostatní co to zajímá podívají.
Hmm to bude zajímavý výsledek sem zvědav. Kouknu na ten motor co mám náhradní jak to tam vypadá s tím sestavením od hlavy k turbu a k filtru.
Tak dnes volali,že přesponkovali výfukové potrubí a mělo by to být spraveno.Zítra si pro auto jedu,tak dám info jak to dopadlo

tak aspon zastavil, sou kusy které opravdu nezastavíš a to doslova..

-> 11mAjA11: Vzpomíná, jak se kamarádovi vysypala služební I40 s ohromným nápisem na boku "Hyundai nezastavíš".
Auto odstavený ke krajnici a k němu vedla čára směsi oleje a chladící kapaliny. 


Ix20 už nějakou dobu nesesroubovavame, i30 taky měly plechy, ix35 taky..ono to bylo na všech krámech dokud byl platnej patent od VW (bo korek nechtěl za patent platit..) , patent vypršel, tak teď už máme několik málo let plastové nádrže konečně.. nicméně i ty mají občas nějaké ten defektik..
-> 11mAjA11: Jo korejec v 21 století prý dává na IX20 plechový nádrže
a jelikož hnijou tak starší sehnat nejdou a nová 17 litrů




Kazí se všechno a kdo tvrdí že ta či ona značka/model se nekazí tak je jen zaslepeny..Hyundaje padají jeden za druhým s ne banalnima závadama (dpf, EGR, olejové pumpy, nasátí vody z IC do motoru - ohnutá ojnice, nemluvě o závadách na hybridech a konach elektro...)akorát o tom lidi nešíří informace..
Ten kouř by mě teda zajímalo co to je / může být jestli máš tip. Ze kterých míst se to šíří a jak to je cítit (typ smradu jakože palivo, olej, chladicovka, něco jiného..)
Ten kouř by mě teda zajímalo co to je / může být jestli máš tip. Ze kterých míst se to šíří a jak to je cítit (typ smradu jakože palivo, olej, chladicovka, něco jiného..)