Lpg pro lpgisty

prohledat
2672 příspěvků (zobrazeno 1701 až 1750) od 09.05.2007 do 24.09.2024, založil/a spartra
řadit dle data
22:20:22
31.10.2013
MOLSO
-> darklord: 3 prva vec bola 5q a napravy ...



tak to rovno vypustim a vymenim si aj termostat pred zimou sa to akurat hodi 3



je treba si davat na nieco pozor ? podla obrazkov to vyzera len tak ze to oddeklujem vytiahnem stare gumy, polozim nove a zadeklujem naspäť
20:23:59
31.10.2013
darklord
-> MOLSO: samozrejme, to mala byt hned prva vec ked si to kupil...
20:23:28
31.10.2013
MOLSO
-> darklord: no auto mam od minuleho augusta a system mal devať rokov 40 myslim že to nikto nemenil ....



tak asi určite vymeniť hej ?
19:59:34
31.10.2013
darklord
-> MOLSO: tyvole to tam mas 10 rocne membrany? 3 A to este vobec funguje? 3
19:32:01
31.10.2013
MOLSO
-> Vrba: to by museli byt velke teplotne vykyvy ... reduktor je trvale horuci a na volnobeh by to nemalo mat vplyv kedze je tam maly odber plynnej fazy a teda aj tepla ....



skor mi to pride ako keby boli uz stvrdnute membrany ktore nemaju pruznost ako ked boli nove alebo nieco na ten sposob. V januari lpg system oslavi 10 rokov a je v plane vymena nadrze ... rozmyslam vymenit aj filter kvapalnej fazy a uvazujem nad tymi membranami .... nie je to velka polozka a ak by to pomohlo ....
19:17:09
31.10.2013
Vrba
-> MOLSO: Jakožto nováček možná řeknu blbost,ale nemůže to dělat i zavzdušněný vodní okruh v reduktoru? Ze by nebyla stabilní teplota při odpařování. Zdálo se mi,že u mě pokles hladiny v expanzce způsoboval podobný jev-haprování volnoběhu. Teklo mi topení a bylo tam málo vody.
18:04:54
31.10.2013
MOLSO
Chlapi mám problém



už týždeň sa snažím vyladiť bohatosť (bvolnobezne otacky) na tom mojom približovadle ... nastavil som ventily predzapal, volnobeh na benzíne a nasledne prepol na plyn a doladil som šrób na reduktore.



otáčky nastavím cca na 1000 pri prevádzkovej tepote. Ráno vždy velmi obtiažny štart, a volnobeh nedrží ani pri 70°C (možno okolo 400 ot/min), dalšou jazdou sa to postupne dostane na nejakých 900. vždy to potom tým bohatostným šróbom ide zladiť na 1000. Dnes som prišiel domov, otáčky cca 800, pootočil som šróbom na 1000 vypol motor počkal 10 sekúnd naštartoval a zas to držalo len nejakých 700 ....



môžu to robiť staré membrány v reduktore ?
23:50:47
20.10.2013
srdcar 120L
Vyřadil jsem předehřev od sběrače výfuku úplně, byly menší problémy na plynu, když se měnil proud vzduchu kvůli klapce v sání, tak jsem ji vyndal úplně. A mimo toho se po čase přidíraly osičky klapek v karbeci. Otočení filtrboxu vypadá takto: a musel jsem pouze převařit odvětrávací trubku a převrtat vstup na plyn. Vzpěra filtrboxu je chycená na sběrači výfuku.
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od srdcar 120L vložen 20.10.2013 23:50:47
upraveno 2x, naposled 20.10.2013 23:55:29
23:44:10
20.10.2013
srdcar 120L
-> Jarda: Teplý vzduch tam právě nejde, protože to nasává těsně pod kapotou u mřížky
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od srdcar 120L vložen 20.10.2013 23:44:10
21:57:11
20.10.2013
King
-> srdcar 120L: Jo, jedna makovice odesla prave na prasklinu mezi 2a 3 valcem. Vzhledem k tomu, ze je to zvlast na lpg nejvic tepelne namahana cast makovice, tak jsem to nebral jako zahadu.
20:38:52
20.10.2013
Jarda - zrušená registrace
-> srdcar 120L: ten otocenej filtrbox je zajimavej, ale nejde tam teplý vzduch od vyfuku nebo to mas nejak poresene?
19:46:42
20.10.2013
srdcar 120L
-> Jarda: Mám motor z Fáva 136. Právě kvůli časté výměně hlavy na původním 120 motoru jsem dal Fávo. Jak správně uvádíš, bez úprav vydržela litinová max.45.000 km. Pouze jednou jsem nechal do litiny vsadit tvrzená sedla, vyšlo to na asi 3.000 Kč. Hlava záhadným způsobem praskla mezi 2.a 3. válcem ve společném výfukovém kanálu po asi 65.000 km. Tak jsem se konečně dopálil, sehnal Fávo motor, 5-ti kvalt a celé předělal. Přibližně po těch 5 až 6.000 km to víceméně pouze kontroluji, když se mi nepozdává chod motoru na volnoběh. Mám otočený filtrbox na druhou stranu, takže se k víku ventilů dostanu bez problémů a nemusím prakticky nic odpojovat či sundavat.
13:08:26
20.10.2013
King
-> srdcar 120L: Tak to patris k tem stastnejsim. Na 105ce jsem musel stelovat kazdejch 5tkm a to uz se vule blizily nule a kdyz jsem prohanel 4kvalt po dalnici, tak se stelovalo kazdej tejden :-) Ovsem svoji roli hralo i zamerny nastaveni na chudsi smes. Kazdopadne pa 30-40tkm si to vzdycky reklo o novou makovici, protoze uz nebylo kam sroubovat pri nastavovani vule :-) Favomotoru to pak uz bylo jedno a stacilo jednou za 10km zkomtrolovat a doladit.
09:50:57
20.10.2013
MOLSO
-> Jarda: a odkial by ten hydroštel bral olej ?
06:58:35
20.10.2013
Jarda - zrušená registrace
-> srdcar 120L: u rapida klidne 25tis. km a jednou byly vule dokonce vetsi, tzn. muselo dojit k vetsimu opotrebeni zdvihatek/vacky nez samotných sedel ventilu

Ty mas tvrdokovova sedla nebo mluvis o litine? to pak bych s Tebou souhlasil, ale serizovat to po 6 tis.km, to bych se radeji poohlizel po hydrostelech4 u tvrdokovovych 15tis. km musi byt OK4



ja teda serizuju na 0,25 vsechno
upraveno 1x, naposled 20.10.2013 07:02:22
23:41:00
19.10.2013
srdcar 120L
Podělím se s vámi o jednu novou zkušenost. Mám téměř 18 let ve škůdce plyn a letos mě začala zlobit elektrika u plynových ventilů. .10 Zapnu zapalování, rozsvítí se mazání a dobíjení, ale kontrolka na přepínači benzin-plyn nic. Naněkolikrát zapnu a vypnu zapalování a teprve se uráčí rozsvítit kontrolka přepínače plynu. Kontroloval jsem kdeco, včetně ukostření ventilů, kostru na motoru, všechno v pohodě. Nakonec jsem prohlížel pojistkovku a zase vše v pohodě, mám tam porcelánové pojistky a jsou čisté. Nakonec jsem našel ještě jeden držáček na pojistku na kabelu k plynovému přepínači, na který jsem samozřejmě zapomněl, byl schovaný za čalouněním, od první montáže, pojistka má 10 A. Bohužel po rozebrání jsem zjistil, že za ty roky má vyhřátou pružinku a je tam plastová pojistka, která pořádně zoxidovala. Místo toho je tam držák s novou nožovou pojistkou a už to běhá bez problémů. 3 Jinak ještě k ventilům: seřizuji je po 6.000 km, na 0,20 mm oba, mívají trošku menší vůle, ale nestalo se, že by byly bez vůlí. Myslím, že seřizovat je po 10.000 a víc, je už docela dost.
upraveno 1x, naposled 20.10.2013 00:28:40
20:24:17
15.10.2013
Jarda - zrušená registrace
-> King: ja ted to poznal u feldy, spotreba pod 7l LPG a po 10tis. km vyfukove ventily témer bez vule, tak jsem tomu zas trochu pridal na bohatosti4
12:03:06
15.10.2013
King
-> Syny: Někdy si říkám, že by při zápisu alternativního pohonu do TP neškodil IQ test :)
11:56:41
15.10.2013
Syny
-> King: Soukromej taxikar, kterej mi vozi pravidelne z a na letiste u nas v CR ma toho terenniho medveda (nevim ted oznaceni, ale to je fuk). A rikal, ze uz ma v predli 3. motor. A za teprve az ted zjistili, ze to je LPGckem. Ze bylo nejak blbe nastaveny/namontovany a ze teplota horeni byla snad 3x vyssi nez mela bejt :) Prej mu to normlane po case roztavilo pisty a zadrel to. Tak rikal ze uz po 3. bude muset dat tech 250 tisic za novej motor 3
upraveno 2x, naposled 15.10.2013 12:09:14
11:54:07
15.10.2013
King
-> Minik03: Na upravovanejch motorech s lpg si na to na netu už pár lidiček stěžovalo - když se sejde vyšší teplota hoření lpg umocněná chudou směsí (stačí v některejch režimech), předstih taky nemusí bejt optimální + třeba vyšší k.p., tak je vymalováno.
11:36:58
15.10.2013
Minik03
-> King: Jakože zvýšít podtlak? mno můžu zkusit vložku na nějaký čas "přicpat". Setkal se někdo s něčím podobným? Už jsem postupně povyměňoval všechny písty, pouze 2. zazím záhadně drží.
10:00:58
15.10.2013
King
-> Minik03: Bud nejaky experimenty s mixerama a nebo zkusit to moje zaslepovani sani. Je to sice vysmech vsem tunerskejm snaham o minimalne restriktivni sani, ale ve spouste pripadu to pomaha.
09:54:23
15.10.2013
Minik03
Praskají mi písty. Ale pouze na LPG. Předstihem to není, kompresí také ne. Poslední možnost... Zvýšit bohatost směsi. Šroubem na reduktoru toho ale bohužel nedocílím (dle všech příznaků mám relativně nejoptimálnější nastavení). Dá se nějak rapidně změnit směs? Např. jiným průměrem směšovače? Díky Milan
12:12:39
14.10.2013
minno
-> srdcar 120L: ETZ krabičku pripevnenú priamo na trmeň zapaľovacej cievky ako písal King mám umiestnenú aj ja a žiadny problém s tým nie je. A vyzerá to asi takto: img12.rajce.idnes.cz/d120 2/.../91.jpg?ver=2
15:01:17
13.10.2013
dragon_cb_cz
-> MOLSO: OK, ještě lepší vědět :)
11:08:52
13.10.2013
Jarda - zrušená registrace
-> Vrba: bez LPG obohacovace se mi osvedcilo vstriknout 1ml benzinu do sani a startovat s prepnutim na LPG, rovnou to bezi na LPG i v -30°C, ale musi tam byt ETZ, s kontaktem nevim jestli by to dalo4
09:11:28
13.10.2013
MOLSO
-> dragon_cb_cz: 4 imbusy, zvliect poistny kruzok z pastorku prehodit druhy pastorok nahodit poistny kruzok a znova 4 imbusy. Banalni vec ktera trva mozna 2 - 3 minuty 1
08:46:35
13.10.2013
Chali
-> Vrba: Formana startuju na plyn bez problémů i při -10°C
08:41:35
13.10.2013
Vrba
-> Dušan: To asi jo,ale jen v případě,že je dostatečně silná jiskra. Jinak to jen vytvoří obrovskou kopu smradu a ani to neškytne.
00:41:13
13.10.2013
dragon_cb_cz
-> radekra: Dobrá informace, jak moc je složitá ta výměna? nikdy jsem reduktorový startér v ruce nedržel, tak netuším, jak moc velká otrava je to rozebírat...
21:49:15
12.10.2013
MOLSO
-> srdcar 120L: to bola fotka z montaze a skusobnej prevadzky bezkontaku .... momentalne je tam uz favo cievka. V zaujme vyssej energie iskry som pouzil medenne zapalovacie kable namiesto uhlikovych, sviecky bez odporu a nasledne zacali horiet odpory v palcoch 3 takze som z jedneho palca odpor vyluskol a dal tam kusok mosadzneho srobu. Odvtedy to jazdi absolutne spolahlivo, start na tretie prevalenie startera, plynuly chod aj vsetko. Spotreba od 7.3 do 8.2 l /100 km.
18:57:01
12.10.2013
srdcar 120L
-> MOLSO: On je trošku problém, že nemám ten feldí startér, pak se dá teprve něco upravit. Mám ještě v zásobě několik 120-tkových startérů, tak to drasticky neřeším. Koukám podle obrázku, že jsi nechal původní 120 zap. cívku, ale vyřadil jsi předřadný odpor, nepřehřívá se ti nebo nemáš problémy se svíčkama, či koncovkama? Já jsem nechal na obou koncích uhlíkových kabelů odrušené origo koncovky a na kontaktu, zatím dobrý, startuju na plyn přímo, chytá bezvadně. Kontaktní rozdělovače mám taky ještě nějaké v zásobě.
18:29:45
12.10.2013
King
-> Dušan: Jestli je tim minenej ten elektromagnet, co na okamzik prepere velkou membranu, pak by se sluselo tomu rikat treba predvstrik, pac sytic umoznuje kontinualni obohaceni smesi na studenym motoru a to je z principu na lpg zbytecny.
17:04:46
12.10.2013
radekra
-> dragon_cb_cz: Jo jen pastorek a víko víc nic
16:58:31
12.10.2013
Dušan
-> Vrba: prave ten plynovej sytic ti umozni start jen na plyn.
16:36:26
12.10.2013
dragon_cb_cz
-> MOLSO: A pro montáž feldího startéru do 742 stačí vyměnit jen ten pastorek a víko, nic víc?
10:50:03
12.10.2013
Vrba
No,tak mám najeto prvních 1100kilaku. Spotřeba 7,6L kombinovane a semtam s vozíkem. Startování po ránu na benzín,stylem chytne a hned zapinam plyn. ETZ se mi tam moc dávat nechce.Jednak to nemám skladem a možná i kvůli tomu,že mám vůči tomuto systému strašnou averzi vzhledem k tomu, jak se jim to povedlo udělat jen napůl. Kontaktní zapalko na tom motoru funguje skvěle až na ty starty. Možná by to chtělo alespon vyměnit svíčky a nebo zapojit plynovej sytič,ale prdím na to 5
10:06:12
12.10.2013
MOLSO
-> srdcar 120L: mne pomohol kusok stavebnice z merkuru a voala 1 problem s vodou som zatial nepocitil.





btw pastorok a bremenne veko na reduktorovy starter sa da kupit na evv.cz . vychadza to par drobnych
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od MOLSO vložen 12.10.2013 10:06:12
08:32:06
12.10.2013
King
-> srdcar 120L: Uz to leze! :-) Kdyz jsem ETZ resil, tak uz vedle civky nebylo misto, tak jsem spachal drzak z kousku duralu a prichytil xo na trmen civky. Tam se nema voda sanci dostat.

Btw: ten origo starter na 105-136 s reduktorem se mi vali ve sklepe, kdyby mel nekdo zajem :)
upraveno 1x, naposled 12.10.2013 11:06:48
00:57:23
12.10.2013
srdcar 120L
-> MOLSO: a King : Jsi na omylu, nic nehaním, pouze trošku oponuju. Netrvám demagogicky na kontaktu. Bezkontakt z Fáva jsem tam měl taky, ale byl problém, že se mi nějakým záhadným způsobem dostávala voda do krabičky a byl s ním proto problém. Po dešti nechtěla startovat. Měl jsem ji na podběhu a zakrytou chráničkou. Kam jsi umístil tu spínací krabičku ty? Dost mi to lezlo na nervy, proto jsem dal zatím zpět kontakt. Bohužel, startér s reduktorem se mi nepovedlo na 120 věnec sehnat a z Feldy bez výměny věnce nepasuje. Do čehož se mi nechce, dokud to běhá. Ono je to taky o penězích, nemám na moc velké vyskakování.
upraveno 2x, naposled 12.10.2013 01:01:06
00:32:30
12.10.2013
King
-> srdcar 120L: Ano, o tom to je ;-) Nebudu zastirat, ze jsem spolehlivych startu na LPG dosahnul mj. I tim starterem s reduktorem. Ovsem scuj dil na tom melo ETZ :-) Nikdy jsem netrpel veteranskou "uchylkou" a pokud byla k dispozici kompatibilni soucast z novejsich modelu skodivek, nemilosrdne jsem upgradoval. Prikladne dynamo s vibracnim reglerem je bezesporu schopno prezit EM impulz pri vybuchu atomovky, ale novejsi altik s elektronickou regulaci mi to vynahradi jinak.

Co se nastavovani bezkontaktniho rozdelovace tyce, skutecne existuje zpusob, kterak se da nastavit predstih prekvapive presne (nekolikrat ksem ho tady popisoval) a v podstate se stejnou chybou jako pri krouceni kontaktnim. Navic u lpg se nelze ridit nejakym hausnumerem z Cedrycha a spol., ale musi se najit optimum pro lpg smes (viz drivejsi debata).
23:22:31
11.10.2013
Jarda - zrušená registrace
-> srdcar 120L: jasne, viz. King
22:34:02
11.10.2013
MOLSO
-> srdcar 120L: akurat ze bezkontakt ma vyssiu energiu iskry ktora aj pri poklese napatia nemeni intenzitu tolko ako na kontaktnom zapalku. Neviem preco stale dokola hanis nieco co si pravdepodobne ani nevyskusal. Ja osobne by som už do plynifky kontakt určite nechcel.
21:55:06
11.10.2013
srdcar 120L
-> King: Víš, o co jde při startu při -20 ? Hlavně o to, v jakém stavu máš baterku, zapalovací soustavu, motor a jeho seřízení a hlavně jestli máš origo startér 120 nebo zpřevodovaný z Feldy. A to je dost podstatné. Je to o tom, kolik proudu si vezme startér z baterky a o kolik ti klesne napětí při startování promrzlého vozu. Bezkontakt není samospasitelný.Teprve pak se dá bavit o tom, co je lepší a co horší, asi tak.



Bez strobáče nastavit předstih, klobouk dolů. Nastavíš to plus minus cihla a to pak musí jezdit.
00:43:32
11.10.2013
King
-> srdcar 120L: No, trebas ten start na lpg v -20C je takovym prikladem, kde se ETZ vyplati ;-) Kazdemu co jeho jest.

Btw: s tou nutnosti mit strobac na nastavovani bezkontaktu to neni tak horky, staci trosku premejslet ;-)
23:18:33
10.10.2013
srdcar 120L
-> Jarda: Ty ano? Já, když je úplně nejhůř, tak pod -15 stupňů startuju na benzin a v podstatě skoro hned to přepnu na plyn. Benzinu mi stačí minimum. Neženu to do extrému, škůdka stojí celou dobu venku.
18:29:40
10.10.2013
Jarda - zrušená registrace
-> srdcar 120L: v -20°C na LPG nenastartujes4
16:58:05
10.10.2013
srdcar 120L
-> King: No, já nevím, jestli je jebání, že možná jednou do roka zkontroluju mezeru kladívek a předstih, což mi zabere max. 5 minut. A nepotřebuji k tomu stroboskop jako k bezkontaktu z Fáva. ( i když ten mám taky ). Dávám za pravdu, že bezkontakt má kvalitní sytost jiskry v celém průběhu otáček, ale když máš vybitou baterku, tak ani sebelepší bezkontakt ti moc nepomůže, protože v okruhu ti klesne napětí i na cívce. ( myslím tím při startování) Já si na kontakt nestěžuju, náběh mám kolem 20.000 km ročně, do otáček jde v pohodě. Nemusím točit motor na nějakých 6-7 tisíc otáček.
upraveno 2x, naposled 10.10.2013 17:01:58
18:21:21
09.10.2013
King
-> srdcar 120L: Ano, tahle berlicka tam sice je, ale porad tvrdim, favozapalko ma pro zapalovani lpg vetsi rezervu. Navic u skodivky na lpg ocekavam vetsi rocni najezd (v mym pripade bejvavalo pres 30tkm) a jebat se zbytecne s kontaktama mi v dnesni dobe neprijde 2x komfortni.
23:44:01
08.10.2013
srdcar 120L
-> King: No víš, ona kontaktní cívka má jednu vychytávku a to je obvod při startování, kdy se přes startér vyřadí předřadný odpor a cívka dává dostatečně bohatou jiskru i při nižším napětí baterie. Po vypnutí startéru je zapalování ve funkci s předřadným odporem. To je věc, kterou snad víš. Toto neměly 1000 a 100, začalo se to dávat až do řady 105-120.

Já mám klasickej kontakt z původní 120, jezdím na LPG 17 let a nikdy s ním nebyl problém.
upraveno 3x, naposled 08.10.2013 23:47:05
Extreme Tyres