skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
-> Bukaj 04.12.16 12:31:35: no reduktor byl poradne prohratej - na vstupni trubce zadne omrzliny, ale na ten filtr teda radeji jeste asi mrknu, nekde bych mel mit i novej...
-> Jarda: A nezamrzá Ti náhodou plyn v zaneseném filtru?
-> King: Tak jsem si s tim vcera hral celej den a bez uspechu, asi to opravdu bude bohatsi, protoze i strileni do vyfuku. Zkouse jsem i odpojit injektor a pak i cerpadlo, jestli se tam nedostava benzin, daval jsem tomu na prdel v terenu a nic (vlitnul jsem 60kou do zaveje vysoke jako to auto a pak jsem to musel rozhrabat na vsechny strany, abych vyjel...), jednou to teda nejak bezduvodne chciplo, ale to byla teplota na 120°C - chladic plnej snehu, pak uz to neudelalo. Potom jedu poklidne na silnici, riznu zatacku a rozskube se to
mel jsem akorat odpojene cerpadlo, tak jsem to prepnul na benzin, (asi prebytecne LPG se vyjelo) tak jak to prestalo tahnou, jsem tam cvaknul LPG a zas to jelo normalne
i ten aktuator jsem zkousel odpojit a nechat jen sroub a chova se to uplne stejne :/. V reduktoru jsou nove membrany, teda ted maji asi 20tis. km :).
Divne je, ze jak to zacne skubat, tak to skube porad, dokud treba clovek nepodradi a neprotoci to...
-> srdcar 120L 29.11.16 17:07:32: tu podtlakovou hadicku jako u rapida tam nemam, tu nemam ani u feldy 1.3 mpi, s tim ventilem jsem mel taky problemy, kdyz jsem natankoval nejakou srajdu treba na UA, tak se zalepoval, tak jsem nakonec koupil ten silnejsi novej a ten uz to snad dava...
Zkousel jsem i odkalit reduktor, neco malo vyteklo... fakt uz nevim, mel bych mit nekde takovej vetsi reduktor BRC tusim snad do 90kW, tak ho tam asi zkusim, jen u toho auta tam je k tomu teda pristup :(
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Divne je, ze jak to zacne skubat, tak to skube porad, dokud treba clovek nepodradi a neprotoci to...
-> srdcar 120L 29.11.16 17:07:32: tu podtlakovou hadicku jako u rapida tam nemam, tu nemam ani u feldy 1.3 mpi, s tim ventilem jsem mel taky problemy, kdyz jsem natankoval nejakou srajdu treba na UA, tak se zalepoval, tak jsem nakonec koupil ten silnejsi novej a ten uz to snad dava...
Zkousel jsem i odkalit reduktor, neco malo vyteklo... fakt uz nevim, mel bych mit nekde takovej vetsi reduktor BRC tusim snad do 90kW, tak ho tam asi zkusim, jen u toho auta tam je k tomu teda pristup :(
-> Jarda: Uz tady par tipu zaznelo, ale jeste dodavam, ze to neni bug, ale ficura. Reduktor se nejcastejc montuje tak, aby rovina membrany byla ve smeru jizdy. Pokud by byla kolmo, setrvacnosti priakceleraci/deceleraci byto ochuzovalo/obohacovalo smer. Nalezato by to zase chcipalo na hrbolech. U prvniho zpusobu montaze se tise predpoklada, ze malokdo reze zatacky na volnobeh, kterej je bohuzel na vykyvy bohatosti hodne citlivej. Pokud to driv nechcipalo, muze to znamenat, ze je bohatost volnobehu rozstelovana na jednu nebo na druhou stranu od optima (klasika pri prechodu na zimni smes) a tak je to v jednom smeru zataceni haklivy s tendenci chcipnout...ale to asi nebude tvuj problem, protoze to blbne se zarazenym kvaltem. Me to jednou takhle kuriozne blblo, kdyz blbe tesnil ventil zavirani privodu benzinu do sedru a byla v nem nejaka hladinka, ktera obcas obohatila smes (skubani muze znamenat i moc bohatou smes).
-> Jarda: Nevím, jestli máš podtlakový nebo vstřikovací systém. Při podtlakovém se ti mohlo stát, že v hadičce ovládání ze sání je někde prasklina a odstředivou silou se díra víc otevře. Takovou závadu jsem měl já, proto ji popisuji. Taky nevím, kdy jsi vyměňoval filtřík plynového ventilu. Další závada je, že je špatná kostra plynového ventilu a ventil se sám přivírá. Tuto závadu jsem měl taky a ještě se k ní přidala další, kdy mi u 120-tky zkorodovala pod přístrojovkou pod čalouněním samostatná pojistka, zatékalo mi trochu přes okno. Trápil jsem se stím asi 2 měsíce, než jsem na to přišel.
-> Dušan 29.11.16 12:53:38: no a myslis to jako zavadu nebo jako vlastnost?, vim ze se mi obcas stalo u LPG aut, ze kdyz jsem riznul zatacku s vyrazenou rychlosti, tak to chciplo, ale takoveto skubani jsem nikdy nepozoroval a trva to i delsi dobu, jako by melo problem si to LPG natahnout
-> Tomaso435 29.11.16 12:59:13: u karbecu to asi mozny je, ale toto je spi
-> Tomaso435 29.11.16 12:59:13: u karbecu to asi mozny je, ale toto je spi
-> Jarda: to mi dělá fávo po přepnutí na lpg první dvě zatáčky. pak už né. vidím to na zbytky benzínu co někde byly a natečou až po náklonu auta, no a jelikož lpg a benzín společně nehoří, tak to pocuká chvilku nepálí a pak už to jede.
-> Jarda: to dela membrana v reduktoru.
LPG na nive mi zase zacalo zlobit, kdyz jedu rovne, dokonce i po hrbolate ceste, tak neni problem, ale jakmile riznu zatacku, tak se to projevuje jako velmi chuda smes :/ (zacne skubat) nevim, jestli je problem mechanickeho nebo elektrickeho razu, zatim muzu jen konstatovat, ze na benzin to nedela![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> zajoch: To by mne zajímalo, jaké jsou všechny varianty mixérů na škodovku (EDSR, SEDR) - zatím jsem se setkal jen s těmito dvěma: -> Bukaj 03.05.16 23:17:11:
Jinak na BRC jsem měl ten jednodírový a nebýt podělané montáže (zmršenej filtrbox a taky se při vrtání nějak netrefili do pacek mixeru na přidělání ke karburátoru, takže zmršenej i ten mix), tak mi přišel lepší. Je to tento: www.fedorauto.cz/smesovac ---mix-lpgcng?epc=691
Jinak na BRC jsem měl ten jednodírový a nebýt podělané montáže (zmršenej filtrbox a taky se při vrtání nějak netrefili do pacek mixeru na přidělání ke karburátoru, takže zmršenej i ten mix), tak mi přišel lepší. Je to tento: www.fedorauto.cz/smesovac ---mix-lpgcng?epc=691
No jo no.
Tak nadrz bude co nejvetsi. Ted mi napsal borec ze nemaji skladem mixery na BRC, takze uvidime v pondeli co jejich dodavatel :D
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> zajoch:
Nádrž také doporučím co největší se vejde
Já mám 45 litrovou, tedy oficiálně by se do ní mělo vejít 36 litrů, ale u většiny čerpaček je maximum, co tam dostanu, 30 litrů. Pak to buď stopne, nebo začne rachotit multiventil a když vydržím, často tu nádrž naplním celou (maximum se mi podařilo 44,6 litrů). Ale bohužel na čerpačce, kde tankuji nejčastěji, mají slabé čerpadlo a víc, než těch 30 litrů tam nedostanu.
A je opruz každých 300 km tankovat (při mém stylu jízdy a technickém stavu motoru je 10 l/100 Km ještě v pohodě, i když jsem kdysi jezdíval za 8) - vychází to na 2-3 tankování týdně.
Jinak se mi několik lidí snažilo namluvit, že to, kolik do nádrže natlačím plynu předtím, než to multiventil stopne, závisí na plováku, ale plovák u mého multiventilu má opravdu pouze funkci mechanického posouvače ručičky palivoměru a jeho poloha absolutně nemá vliv na množství natlačeného plynu...
Nádrž také doporučím co největší se vejde
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Já mám 45 litrovou, tedy oficiálně by se do ní mělo vejít 36 litrů, ale u většiny čerpaček je maximum, co tam dostanu, 30 litrů. Pak to buď stopne, nebo začne rachotit multiventil a když vydržím, často tu nádrž naplním celou (maximum se mi podařilo 44,6 litrů). Ale bohužel na čerpačce, kde tankuji nejčastěji, mají slabé čerpadlo a víc, než těch 30 litrů tam nedostanu.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
A je opruz každých 300 km tankovat (při mém stylu jízdy a technickém stavu motoru je 10 l/100 Km ještě v pohodě, i když jsem kdysi jezdíval za 8) - vychází to na 2-3 tankování týdně.
Jinak se mi několik lidí snažilo namluvit, že to, kolik do nádrže natlačím plynu předtím, než to multiventil stopne, závisí na plováku, ale plovák u mého multiventilu má opravdu pouze funkci mechanického posouvače ručičky palivoměru a jeho poloha absolutně nemá vliv na množství natlačeného plynu...
-> zajoch: já tam mám mixér pro BMM a je to na spotřebu i výkon asi to nej, než ono dvouoko co se dávává všude jinde na karbce.
Ok, ok. S tou nádrží sem to asi přehodnotil
Pujde tam co největší. BRC systém.
A nedá mi se ještě zeptat, jak tak koukám tak sem si všiml že na škodovky se montuje celkem dost typů mixérů, nějaký preferovaný? co sem koukal dá se to rozdělit na s jednou dírou nebo dvěma, vyšší a nižší, spousty průměrů. No mám v tom maglajs
Tak to asi nechám na těch co budou dělat zástavbu a děj se vůle boží ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
A nedá mi se ještě zeptat, jak tak koukám tak sem si všiml že na škodovky se montuje celkem dost typů mixérů, nějaký preferovaný? co sem koukal dá se to rozdělit na s jednou dírou nebo dvěma, vyšší a nižší, spousty průměrů. No mám v tom maglajs
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> zajoch: určite daj namontovať najväčšiu nádrž aká sa zmestí za sedačky. čo by som dal za 10 - 15 litrov navyše
otec má vo felde 50ku nádrž a tankuje raz za mesiac
a ja každý týždeň
aj keď nabehám viac, stále ma serie to časté tankovanie
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
otec má vo felde 50ku nádrž a tankuje raz za mesiac
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> MVM: zni zajimave. Necham si to projit hlavou
Dobra pripominka. Zatim sem nejak uvazoval o lithiu, ale to je cenove uplne mimo...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> zajoch: Nepřemýšlels o použití trakční baterie AGM třeba Exide,Varta? Ty aku vydrží neskutečný vybíjecí proudy - ovšem za trošku vyšší pořizovací cenu. Jen k zamyšlení..
-> Tomaso435: druha baterka neni spatny napad, ale pro me je proste jedna 75/100Ah vepredu pohodlnejsi reseni. A tim ze auto delam od zakladu tak uz s tim tak nejak pocitam a je podle toho udelana cela elektroinstalace. A aspon se zatizi ten lehky predek 2*
-> zajoch: na 45Ah baterku vysdřím svítit v interieru a vysílat cca 8hodin :-D pak pravda nenastartuju a nebo jen málem nenastatuju :-D takže bych to zas tak nehrotil:) Když vysílám tak beru sebou druhou 55Ah baterku a na tu celej večír vydržím.
-> Tomaso435: přihly plovak na ventilu? :D
-> Dušan: ten tam je taky. Ale mam hodne spotrebicu ktere potrebuju krmit i kdyz zrovna nebezi motor... Treba vysilacky, menic, lampu, zesik... No a nechci startovat aby se mi dobila baterka. Jeste neni koupena stovka, ale drzak je na stovku. Mozna bude stacit 75Ah. Uvidime ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> zajoch: nádrž co největší. mám 39L nacpu tam 38,6 (hehe) a je to celkem málo.. strop dávám 500km na tankování.
-> zajoch: nechce to místo baterky spíš silnější alternátor ?
-> King: Zbytrcne prevazeni zateze to urcite je. Ale vetsi baterku vim z praxe ze potrebuju. Ted kdyz jezdim s fabii s 55Ah baterkou tak citim hluboky nedostatek. A u sade uz sem to chtel vyresit jinak, abych nemusel porad startovat coby nahrada kapacity byterky... :D a navic ji jen tak pri startovani nevytriskam :D
-> darklord: vykonejsi starter a 7km do skoly? To by snad slo, zajimavy napad :D
No tak BRC mam donluveno za celkem prijatelnou cenu a muzu si vybrat na jaky karbec (sedr/lekr) tedy vyvstava dalsi otazka ohledne te slozite klapky pro lpg. Sedr nebo lekr?
-> darklord: vykonejsi starter a 7km do skoly? To by snad slo, zajimavy napad :D
No tak BRC mam donluveno za celkem prijatelnou cenu a muzu si vybrat na jaky karbec (sedr/lekr) tedy vyvstava dalsi otazka ohledne te slozite klapky pro lpg. Sedr nebo lekr?
-> darklord: Jo, po týhle škodivkový fíčuře se mi stejská :-) Ty sračky se startovacím tlačítkem, co sedlám, mě v případě poruchy z průseru nevytáhnou :-(
-> King 18.11.16 11:45:33: ked mu to lpg v zime umrzne, vytiahne sviecky a do prace dojde ako elektromobil na starter ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> zajoch: Rozdíl ve váze 50l nebo o něco menší nádrže není nijak propastnej a tak bych se nežinýroval dát tam maximum, co se za sedačky vejde. Měl jsem tam myslím 50l tzn. 40l lpg max. a nebyla to ani s vleckou žádná trága. Když máš přesunutou baterku do kufru, jedině dobře a není důvod šetřit na nesprávným místě.
edit: ta 100Ah baterka má nějakej hlubší význam, než zbytečně převážená zátěž? :-)
edit: ta 100Ah baterka má nějakej hlubší význam, než zbytečně převážená zátěž? :-)
-> Chali: Tak že bych chodil často tankovat mě moc nesere, mám čerpačku skoro za barákem.
S tou nádrží fakt nevím... říkám si že každé kilo co nebude vzadu je dobré, už sem přesunul i baterku dopředu (i protože 100Ah by se dozadu nevešla)
Ale zase kdyby byla 35 nádrž tak do toho natankuju 30 možná?
Chtělo by to nejakou zkušenost někoho kdo jezdil s plynifkou na vlečce a muže posoudit co udělají ty kg vzadu![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
S tou nádrží fakt nevím... říkám si že každé kilo co nebude vzadu je dobré, už sem přesunul i baterku dopředu (i protože 100Ah by se dozadu nevešla)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Chtělo by to nejakou zkušenost někoho kdo jezdil s plynifkou na vlečce a muže posoudit co udělají ty kg vzadu
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> zajoch:
1-Já bych doporučil BRC,mám ho cca 12 let a krom výměny membrán bez problémů.
2-Mám ve Formanovi toroid a tam se vejde cca 32 litrů a docela mě to sere že musím často tankovat,ale je to na tobě co si dáš akorát tam jseš stejně omezenej prostorem,myslím že 60 l nádrž se do 120cy už nevejde.
1-Já bych doporučil BRC,mám ho cca 12 let a krom výměny membrán bez problémů.
2-Mám ve Formanovi toroid a tam se vejde cca 32 litrů a docela mě to sere že musím často tankovat,ale je to na tobě co si dáš akorát tam jseš stejně omezenej prostorem,myslím že 60 l nádrž se do 120cy už nevejde.
Hoši, tázám se zde zkušených. Chci do šáde LPG a ptám se proto na 2 otázečky... a to jaký systém? na výběr je lovtec, lovato, BRC, tartarini. Já osobně se přikláním k tomu BRC.
A druhá otázečka je ohledně velikosti nádrže, říkal sem si radši nějakou menší, kvůli zátěži nad vlečkou.
tak 30-40L?? Při dnešní hustotě čerpaček by to nemusel být problém, co?
Motor bude 742.136 s upravenou favo hlavou.
Dýk za rady![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
A druhá otázečka je ohledně velikosti nádrže, říkal sem si radši nějakou menší, kvůli zátěži nad vlečkou.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Motor bude 742.136 s upravenou favo hlavou.
Dýk za rady
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
díkes, tak tedy nejdříve s Laděnou k revizákovi na podvalu...
-> Kocvin: prave byly casy, kdy jsem jel na STK bez prilohy a bez revize a stacil jim zapis v TP a platna nadrz, to ted uz neprojde :(
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: Platná revize je stale pro stk nutná.. :)
hoši, jak je to ted s lpg autama na stk, musí být jako v dřívějších dobách platná revize, a štempl v příloze, nebo je to už šumák? dlouho sem ted lpg pozitivní auto neměl, tak se radši ptám, abych nebyl na stk zbytečnej
-> vhml: Taky me to napadlo :-)
Jestli není snažší to za stejný 3000 opravit a jezdit za polovic ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ochoda: Protože výsledkem je zápis do TP a změna některých údajů - s tím jsem se nedávno docela zapotil na Sobovi - bylo to auto už dovezený s LPG, takže nemělo přílohu TP, ale bez ní mi to nechtěli škrtnout, protože nevěděli o kolik snížit pohotovostní hmotnost vozidla... nakonec mi plynař musel dát extra "potvrzení" kde ty změny vypsal.
-> Vojťas: Já sem se jen někde musel vyblejt. ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> ochoda: Asi proto aby to nedělal kdejakej Karel z horni dolní co si mysli ze tomu rozumi
ale odbornej servis, jako o montáži.
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Klííd. Já vim, že to nebouchne, jen nevim proč k tomu chcou hovni na ouřadě štempl. ALe moje otázka byla zodpovězena, takže díky. ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> ochoda: moc kukas na akcne filmy ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> ochoda: proč by to bouchalo, necháš ji plnou a jen ji vymontuješ...
-> Tomaso435: A nakrmená k prasknutí. To je fakt voser. Když to rozdělám doma tak maximálně křápne bomba mě do xichtu.
-> ochoda: nebo to vytrhej doma a nějakým LPG montážníkovi dej obálku za štempl. Obálka samozřejmě musí být označená řádně olíznutou známkou v hodnotě 13kč.
-> Tomaso435: Piče. Naši majou nový auto teď a tak, že s bratrem dolítáme filcku. Tos mi udělal teda radost no. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ochoda: ano bude, v tom je ten problém :-D
vyhoď to celý a je to :-D kup s nové TSI :D
vyhoď to celý a je to :-D kup s nové TSI :D
Čaute, měl bych dotaz. Felda 1.3MPi, je v ní LPG, v servise nám řekli, že tam sou nějaký problémy s elektrikou nebo co, takže se doma odhlasovalo, že se plyn dá do pryč. Jenže v servise za to chcou 3000,- . Co když to vytrhám doma? Bude po mě někdo na úřadě potom chtít nějaký lejstro o odborným vymontování když to pujde vyškrtnout z techničáku? Předem moc děkuju.
-> King: Něco jsem našel na netu pro regulaci dvojmixeru, což je to, co mám, krom těch trubek vlevo:
-> Bukaj: Tady mám odkazy na různé mixery, takže by se snad dalo něco vybrat nebo podle toho něco udělat.
www.elpege.cz/lpg-mixy
www.elpege.cz/lpg-mixy