skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
Kolegovia, niečo na zamyslenie: Felda 1.3LPG lovato má vysoké CO a lambdu aj na benzín aj na plyn. Na plyn dokonca ešte vyššie ako benzín (aj okolo 2-3 namiesto 0,2) LPG bolo nastavované so sondou vo výfuku-nastavilo sa na OK hodnoty, ale pri ďalšom skúšaní sa to akoby samo zblblo a CO aj lambda zas vysoké. Keďže je to aj na benzíne, je mi jasné že problém nieje v samotnom LPG, ale ako odborníci na LPG, tušíte kde hľadať príčinu prosím? Môže to byť celé len nefunkčným katalyzátorom? Nedáva mi to zmysel, CO vysoké, ale lambda hodnota tiež, čo značí chudobnú zmes? Vrelá vďaka za postrehy.
-> Jarda: Zatím ne, nějak jsem neměl nervy se v tom znova hrabat.. Jezdím teď na benzín..
-> Kocvin 27.05.19 20:51:58: divne, uz jsi na to prisel?
-> Evž@: Podtlak je funkční a průchozí..
-> Jarda: Ale po dnešních pokusech si myslím, že tam je, jinak by přece nemohl jít z trubky zkapalněný plyn, ne ? Šly by jen výpary co jsou nad hladinou..
-> Jarda: Ale po dnešních pokusech si myslím, že tam je, jinak by přece nemohl jít z trubky zkapalněný plyn, ne ? Šly by jen výpary co jsou nad hladinou..
-> Kocvin 27.05.19 17:30:17: za 800tis. km mi v ruznych plynovych autech upadla 3x![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kocvin: zkus podtlak na karburátoru jak z něj vede hadička do reduktoru jestli není ucpaný. Jestli to tam teda máš.
Tak to asi bude fakt ta trubka, nebo nevím.. Oba solenoidy funkční, filtr čistý, zplyňovač v pořádku (membrány jako nové)..
Chcel by som sa opýtať, či nemá niekto skúsenosť s napojením káblika k RJ na splynovač, pre snímanie TPS hodnoty - splynovač je podtlakový, značka LOVATO, low eco 4 myslím. Lebo momentálne to nie je napojené a neviem odkiaľ by som mohol zobrať signál, skúšal som škrtiacu klapku a odtiaľ neviem, z RJ som tiež skúšal, ale nejde. Auto je Škoda Fabia 1.4 MPi 50kW, AME kod motora, EU 2 - jeden katalyzátor a 1 lambda sonda.
Na felicii to pekne bralo signál od škrtiacej klapky, ale tu netuším vôbec.
Na felicii to pekne bralo signál od škrtiacej klapky, ale tu netuším vôbec.
-> Jarda: tak tak a to isté keď sa pokazí ovládacia cievka..
-> srdcar 120L: -> Jarda: Díky za rady, vyzkouším. Filtřík ve ventilu(pokud tam nějaký je), se neměnil ani nečistil nikdy, takže je tam dvacet let.. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Kocvin 25.05.19 21:41:06: presne todle mi udelala upadena saci trubicka v LPG nadrzi![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
zalepenej ventil - to nejelo vubec...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
zalepenej ventil - to nejelo vubec...
-> Kocvin: Může být zanesený plynový filtřík nejspíš. A nebo zdechl elektromagnetický ventil na plynu nebo obojí najednou. Rozeber, vyčisti a slož, nezapomeň před tím zavřít kohout na nádrži. Změř napětí na cívce na plynovém ventilu. Mě to zdechávalo pravidelně při přejezdu nějakých nerovností a byla to zkorodovaná pojistka před přepínačem paliv, bylo nízké napětí na plynové cívce a každý otřes zavřel ventil, protože se neudržel. U tebe to bude spíš ucpané. Kdy jsi měnil plynový filtřík ve ventilu? Tvoří se tam z plynu uhlíkový prach a ten dokáže dokonale ucpat průchod přes něj. Zpravidla se mění okolo 70000 km, někdy stačí, když se nechá vyschnout a vyfouká se.
Tak se mnou asi po 7 letech provozu na LPG škodovka vypekla. Po cestě do města začala postupně slábnout a došlo to až do bodu, kdy běžela jen na volnoběh a po sešlápnutí plynu chcípla..
Kamarád mě dotáhl domů, kde jsem vyměnil zplyňovač za jiný, ale problém přetrvává. Co jiného muže mít, u takhle jednoduchého systému, vliv na otáčky ? Plynu je tam asi třičtvrtě nádrže.
Na benzín se auto chová normálně..
Kamarád mě dotáhl domů, kde jsem vyměnil zplyňovač za jiný, ale problém přetrvává. Co jiného muže mít, u takhle jednoduchého systému, vliv na otáčky ? Plynu je tam asi třičtvrtě nádrže.
Na benzín se auto chová normálně..
kolega ted koupil LPG Corsu za 350tis.kc, to jsem zvedav, jak s origo lpg bude spokojen
-> Evž@ 19.03.19 14:19:07: to do feldy problem neni, jen to nebude legalni![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: já mám právě s Lovtecem problém jet pod 9 litrů ..mám doma Lovato z karburátoru ale to mi k ničemu asi není
-> Jarda/felda 17.03.19 22:35:29: je to prace na pul hodky, nebal bych se toho, 300 za revizi a vyreseno
treba muzes narazit na nekoho, kdo to nebude chtit zapsat, ale to bych mu ani tu revizi nezaplatil ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda - zrušená registrace 17.03.19 20:50:48: kdyby nechtěli nějakých 5-6 tisíc za výměnu dádrže která stojí +-2 tak bych to neřešil ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda/felda 17.03.19 16:51:31: vzdy jsem si ji menil sam, soucasti revize je uvedeni dokumentace do aktualniho stavu, takze zajedes na revizi, tam v papirech uvideji neplatnou nadrz a v aute platnou, tak Ti to prepisi, jen budou nastvani, ze jsi je pripravil o praci, ale tak rikat jim nebudes, ze sis tu nadrz menil sam a ani kdo Ti ji menil, oni jen museji proverit, ze je vse OK
S montazi plynu to uz je horsi, to by ses musel s nekym hodne znamym domluvit predem, kdyz to vidim, jak je ta sekvence v octe, tak myslim, ze bych to za vikend zvladl sam a podtlak jsem jednou sam montoval - kamosovi do auta bez papiru...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
S montazi plynu to uz je horsi, to by ses musel s nekym hodne znamym domluvit predem, kdyz to vidim, jak je ta sekvence v octe, tak myslim, ze bych to za vikend zvladl sam a podtlak jsem jednou sam montoval - kamosovi do auta bez papiru...
-> Jarda/felda: To si musis predjednat s konkretnim plynarem. Mne se treba jeden po dohode podepsal pod domorobo prehozeni plynu z jedny skochtle do druhy, ale co si lajzli pred pred 20 rokama, nemusi jit dneska.
jak je to s výměnou nádrže ? musí to dělat servis nebo můžu sám a pak revize že neuniká plyn ? plán je takovej že bych koupil stejnou nádrž v polsku (původní též polská) a přehodil kus za kus
-> Evž@ 16.03.19 18:13:57: to mi naopak delalo, kdyz mi u rapida upadl celej chobot :), ale pak to i mizerne jelo.
Felda 1.3mpi mi celorocne brala 7,5-8,5. Rapid tak nejak na tyto trasy pod 9 (se 185 gumama se to 9 velmi priblizilo), ale tomu jsem daval vzdy vic za usi. No octa ted 10,5 a to tam mam i nejake delsi trasy a do prace 35km na jedno nastartovani, jenze 4kola a 16ky 205 zimaky. Felda 1.6 ta je tak uprostred mezi 1.3mpi a 1.8T octou.
Jinak ten lovtec v 1.3bmm combi mi bral taky trochu vic, min mi prijde bere s origo lovato a to mam ve vetsine aut BRC, ktere mi prijde, ze s tim to bere o trochu vic, v 1.3mpi mam bingo lambda a to bez lambdy :) je snad nejuspornejsi.
Felda 1.3mpi mi celorocne brala 7,5-8,5. Rapid tak nejak na tyto trasy pod 9 (se 185 gumama se to 9 velmi priblizilo), ale tomu jsem daval vzdy vic za usi. No octa ted 10,5 a to tam mam i nejake delsi trasy a do prace 35km na jedno nastartovani, jenze 4kola a 16ky 205 zimaky. Felda 1.6 ta je tak uprostred mezi 1.3mpi a 1.8T octou.
Jinak ten lovtec v 1.3bmm combi mi bral taky trochu vic, min mi prijde bere s origo lovato a to mam ve vetsine aut BRC, ktere mi prijde, ze s tim to bere o trochu vic, v 1.3mpi mam bingo lambda a to bez lambdy :) je snad nejuspornejsi.
Nemáte někdo typ. Mám LPG ve feldě,úprava sání ve smyslu zůžení vstupní hadice do filtrboxu. Funguje to skvěle ale kolem 3000 ot to sání respektive sestava sání dělá slušný kravál. Když se to vráti k serii je to mírnější. Podtlak Lovtec
Dotaz č.2 kolik vám žere felda případně i jiný vůz v tomto období plynu? Hlavně takové popojíždění do 20-30ti km a méně na jeden start.
Dotaz č.2 kolik vám žere felda případně i jiný vůz v tomto období plynu? Hlavně takové popojíždění do 20-30ti km a méně na jeden start.
-> Borderer 16.03.19 13:33:14: ale to je pro motor lepsi, cena teda hnusna![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer: JJ to dělá právě ten Prins, jenže cena té přestavby už není kolem 20tis, ale kolem 60tis.
-> MB_CML: bavil jsem se na tohle téma posledně s plynařem a prej už vyvinuli vstřiky, který umí vstřikovat benzin i LPG. Jen to LPG ládujou do motoru snad kapalný, ale to už si přesně nepamatuji.
-> bouchy: Dnes je většina motorů nevhodných hlavně díky tomu, že se všude šetří, čili hliník není tak úplně hliník apod. Stačí, když se podíváš, jak vypadají sedla např. u OI a u současné, tak je rozdíl jako kovadlina a alobal...
Ale hlavní úskalí dnešních motorů je v přímém vstřikování. Kdy v podstatě nikdo kromě Prins ještě nevymyslel přestavbu, aby nebylo nutné vstřikovat i benzín při chodu na LPG, protože se jinak "zataví" benzínové vstřikovače a ende.
Ale hlavní úskalí dnešních motorů je v přímém vstřikování. Kdy v podstatě nikdo kromě Prins ještě nevymyslel přestavbu, aby nebylo nutné vstřikovat i benzín při chodu na LPG, protože se jinak "zataví" benzínové vstřikovače a ende.
K tomu článku...dnes je zřejmě většina motorů nevhodných. Sice nechápu proč (co se změnilo na nutnosti tvrzených sedel na motorech s bezolovnatým benzínem), ale co už. Jinak pech s tím palivem.
-> Bukaj 14.03.19 16:03:45: ten kolibkac dej novej, protoze vrstvicka uslechtileho kovu je uz davno pryc a med Ti todle bude delat porad dokola, ale muze byt problem sehnat kvalitni, ja s nim nikdy problem nemel... mam to takto vlastne jen u rapida
Po asii filtr total ucpanej, nekolikamilimetrovy kusy zaseknuty v nem, divil jsem se, ze to vubec jelo... A na to vypousteni zbytku bacha, ja to udelal v albanii a prostrelilo mi to okrouzek, jiny jsem nemel, tak jsem to lepil silikonem, jinak na nadrzi to zavirat neni potreba, r01 ma elektroventil a dnes uz to musi mit kazda nova nadrz davana i do r00, proto vymeny nadrzi byly tak drahe a spousta plynaru uz z ceny vymeny nepolevila, ikdyz meni jen zelezo
Po asii filtr total ucpanej, nekolikamilimetrovy kusy zaseknuty v nem, divil jsem se, ze to vubec jelo... A na to vypousteni zbytku bacha, ja to udelal v albanii a prostrelilo mi to okrouzek, jiny jsem nemel, tak jsem to lepil silikonem, jinak na nadrzi to zavirat neni potreba, r01 ma elektroventil a dnes uz to musi mit kazda nova nadrz davana i do r00, proto vymeny nadrzi byly tak drahe a spousta plynaru uz z ceny vymeny nepolevila, ikdyz meni jen zelezo
-> vhml: Filtry (kapalné fáze - filtr plynné ve 130LPG nemám) kupuju vždycky u plynaře, jednou ročně, když jedu na revizi - koupím dva, jeden vyměním hned, jak dojedu domů, druhej strčím do přihrádky v palubce "pro případ potřeby". Výměna je poměrně jednoduchá - na nádrži uzavřeš mechanicky přívod kapalného LPG k reduktoru a buďto zbytek, co je v trubce "vyvrčíš" motorem, nebo (jako já) odpustíš do atmosféry povolením baňky filtru. Až plyn dosyčí, tak doodšroubuješ baňku a vyměníš filtr, ideálně i s O-kroužky, těsnícími baňku...
...roční nájezd mám kolem 45 tisíc, většinou na LPG (na benzín přepínám jen, když mi dojde plyn - dejme tomu 40 bude určitě jen na plyn) a v posledních 10 letech (dřív jsem na plyn nejezdil, tak nevím) jsem nezaznamenal problémy, způsobené nekvalitním LPG (mazut v reduktoru minimální, spíš jen "saze", filtr kapalné fáze zřídkakdy zanesen většími částečkami, spíš je filtrační papír jen zašedlý po těch 40 Kkm), takže buď šla kvalita paliv nahoru kvůli choulostivějším moderním LPG systémům, nebo mám kliku na kvalitní čerpačky (ale nevybírám si - v mém okolí jich moc není).
Co se týče spolehlivosti a komfortu, tak u karburátorového auta má plyn jednoznačně navrch nad benzínem - méně komponentů LPG palivové cesty, kde karburátor je jen pouhou vzduchovou přívěrou se pozitivně projevuje v kultuře chodu motoru. Ať už jde o volnoběh, ale také akceleraci a hlavně přechodové stavy, kdy v celém rozsahu otevření obou klapek v karburátoru není nikde znát zaváhání, zaškubání, "díra v plynu" apod.
Nemám sice na LPG zkušenosti s jinými karburátory, než dvoukomorovými Jikov 32 EDSR/SEDR, ale vůz s tímto typem karburátoru v sebelepším stavu se na benzín nechová tak kulturně, jako na LPG - vlastnost těchto karburátorů je, domnívám se, určitá nesynchronizovanost vstřiku paliva injektorem akcelerační pumpičky s reálnou potřebou motoru, takže v okamžiku prudšího otevření klapky druhého stupně dojde k ochuzení směsi a drobnému zaváhání - neplynulé akceleraci - tento efekt se neprojevuje při velmi pozvolném přidávání plynu, kdy injektor nevstřikuje palivo vůbec, nebo jen minimálně, nebo naopak při velmi prudkém sešlápnutí pedálu, kdy injektor vstříkne palivo v jedné dávce, nikoli ve dvou (viz tvar vačkového ovladače akcelerační pumpičky)...
...jinak samozřejmě na LPG ve škodovce s litinovou hlavou trpí ventilová sedla, pokud nejsou upravena (první hlava vydržela cca 100 tisíc km provozu na LPG, druhá nová ani ne 20 tisíc a aktuálně mám už cca 100 tisíc hlavu s tvrzenými sedly a bez problémů - ťuk, ťuk
), svíčky měním po cca 40-50 tisících (jednou za rok), výfuk mám nerezový a asi jediné, s čím "pravidelně" bojuji je opálený kontakt třípolohového přepínače LPG/-/Benzin (vždy, když přijde zima a udeří mrazy, tak začne ztrácet kontakt, což je pěkně naprd, když auto za jízdy chcípne...
Už mám dva roky na stole přepínač obrysovek z MBčka, že jej zapojím místo originál kolíbkáče, ale zatím jsem nebyl schopen vymyslet, kam s ním, tak jen vždy rozeberu a očistím kontakty v tom původním a zase rok pokoj...
Další neřestí je, když někde "nevhod" dojde LPG (v tunelu do kopce, při předjíždění apod), ale toho se většinou stíhám vyvarovat tím, že sleduji denní počitadlo a když se blíží hranici 300 Km, tak si začnu dávat bacha (na 30-32 litrů, které vždy natankuji do 45L nádrže najedu 300-350 km, u některých čerpaček LPG, které mají slabší čerpadlo, natankuji klidně do "plna" , tj přes 40 litrů, s tím, že od cca 32 L drnčí kulička v multiventilu, tam, kde mají silnější čerpadlo, tam to stopne a konec...
...s plovákem jsem dělal psí kusy a jeho poloha na to vliv nemá...
Auto má na plyn najeto cca 220 tisíc (celkem 271000 km) a za mne dobrý![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
...roční nájezd mám kolem 45 tisíc, většinou na LPG (na benzín přepínám jen, když mi dojde plyn - dejme tomu 40 bude určitě jen na plyn) a v posledních 10 letech (dřív jsem na plyn nejezdil, tak nevím) jsem nezaznamenal problémy, způsobené nekvalitním LPG (mazut v reduktoru minimální, spíš jen "saze", filtr kapalné fáze zřídkakdy zanesen většími částečkami, spíš je filtrační papír jen zašedlý po těch 40 Kkm), takže buď šla kvalita paliv nahoru kvůli choulostivějším moderním LPG systémům, nebo mám kliku na kvalitní čerpačky (ale nevybírám si - v mém okolí jich moc není).
Co se týče spolehlivosti a komfortu, tak u karburátorového auta má plyn jednoznačně navrch nad benzínem - méně komponentů LPG palivové cesty, kde karburátor je jen pouhou vzduchovou přívěrou se pozitivně projevuje v kultuře chodu motoru. Ať už jde o volnoběh, ale také akceleraci a hlavně přechodové stavy, kdy v celém rozsahu otevření obou klapek v karburátoru není nikde znát zaváhání, zaškubání, "díra v plynu" apod.
Nemám sice na LPG zkušenosti s jinými karburátory, než dvoukomorovými Jikov 32 EDSR/SEDR, ale vůz s tímto typem karburátoru v sebelepším stavu se na benzín nechová tak kulturně, jako na LPG - vlastnost těchto karburátorů je, domnívám se, určitá nesynchronizovanost vstřiku paliva injektorem akcelerační pumpičky s reálnou potřebou motoru, takže v okamžiku prudšího otevření klapky druhého stupně dojde k ochuzení směsi a drobnému zaváhání - neplynulé akceleraci - tento efekt se neprojevuje při velmi pozvolném přidávání plynu, kdy injektor nevstřikuje palivo vůbec, nebo jen minimálně, nebo naopak při velmi prudkém sešlápnutí pedálu, kdy injektor vstříkne palivo v jedné dávce, nikoli ve dvou (viz tvar vačkového ovladače akcelerační pumpičky)...
...jinak samozřejmě na LPG ve škodovce s litinovou hlavou trpí ventilová sedla, pokud nejsou upravena (první hlava vydržela cca 100 tisíc km provozu na LPG, druhá nová ani ne 20 tisíc a aktuálně mám už cca 100 tisíc hlavu s tvrzenými sedly a bez problémů - ťuk, ťuk
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Další neřestí je, když někde "nevhod" dojde LPG (v tunelu do kopce, při předjíždění apod), ale toho se většinou stíhám vyvarovat tím, že sleduji denní počitadlo a když se blíží hranici 300 Km, tak si začnu dávat bacha (na 30-32 litrů, které vždy natankuji do 45L nádrže najedu 300-350 km, u některých čerpaček LPG, které mají slabší čerpadlo, natankuji klidně do "plna" , tj přes 40 litrů, s tím, že od cca 32 L drnčí kulička v multiventilu, tam, kde mají silnější čerpadlo, tam to stopne a konec...
...s plovákem jsem dělal psí kusy a jeho poloha na to vliv nemá...
Auto má na plyn najeto cca 220 tisíc (celkem 271000 km) a za mne dobrý
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> vhml 14.03.19 10:04:56: kde kupuju Ti pohledam... Ja to mam u octy jednu segerovku, mam vymenou vlozku v tom valecku, nektere jsou na jedno pouziti.
Edit: jo tak tady jsem kupoval filtr na octu www.lpgprofi.cz/product/. ../962
Edit: jo tak tady jsem kupoval filtr na octu www.lpgprofi.cz/product/. ../962
Kde vlastně kupujete LPG filtry a jak se mění? Na tom je hovno a nemusím to vézt do servisu, nebo?
-> Jarda: Podle mne, už z principu funkce je to jedno, co je to za LPG. Umístit to kamkoliv za reduktor.
-> Borderer 14.03.19 07:30:27: zajimave, takze ho dam pred filtr plynne faze, diky www.lpgprofi.cz/filtr-lpg
-ultra-360
p.s. jde to i na podtlak nebo jen na sekvenci?
p.s. jde to i na podtlak nebo jen na sekvenci?
-> bouchy: No, když to vezmu kolem a kolem, jediný co sem se tam dočetl bylo, že plynař byl idiot a on si nechal přestavět na LPG auto, který k tomu není vhodný. Což ale není ani jedna chyba daného systému LPG, takže z toho plyne akorát to, co v reálným životě - ověřit si informace a ne jen slepě věřit někomu, kdo z toho má zisk. :)
A z pohledu LPG kolenovrta by veškerýmu zasírání zabránil odstředivej filtr.
viz: www.daciaclub.cz/graphics
/.../6383_img-20170328-190
546.jpg
A z pohledu LPG kolenovrta by veškerýmu zasírání zabránil odstředivej filtr.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> bouchy 13.03.19 11:46:15: prave by me zajimaly nejaky reference
-> King: Myslel jsem "fabrickou" úpravu - což znamená i znatelně menší nádrž (ta tam přesto je). Stanice jsou trochu problém, ale zatím vídám častěji CNG než elektriku (reálně je to opačně, plus el. nebývá na totemu). Vodík dle posledního hledání zatím nula - ten bych ve spalovacím motoru preferoval víc
https://www.youtube.com/w
atch?v=ydEkV-E0mP8 (cca od 2:50
) CNG mám v dosahu a na trasách bývá. Odrazuje mě víc způsobů platby, někde pouze na "jejich" kartu, pak přijde darda ve faktuře i s domácím plynem, někde i za prachy.
media.novinky.cz/316/4331 69-original1-iwgst.jpg
V dodávce (celkem vyjebat s daní) je asi vyšší podlaha, dojezd pak slušný..
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
media.novinky.cz/316/4331 69-original1-iwgst.jpg
V dodávce (celkem vyjebat s daní) je asi vyšší podlaha, dojezd pak slušný..
-> bouchy: Myslím, že "směs dvou alkanů" jsem použil já, ale už nevím, čeho se to týkalo. Ale pořád je to odpad při zpracování ropy a tak tam vždycky bude nějaká kontaminace. Když jsem byl ještě praktikující lpg kolenovrt, tak byla třeba nějakej čas "hitem" kontaminace lpg nějakým sirným svinstvem, který rozežíralo gumový komponenty reduktorů - klasicky po po natankování na nějaký obskurní, ale laciný čerpačce. To "lepidlo" v sání či reduktoru bejval svýho času docela problém, ale poslední léta s plynem (na feldě) jsem to nijak neřešil. On podtlak na monomotroniku byl vůbec bez problémů. Ale na stoprdu i ve feldě jsem ctil zásadu, že ten benzín prostě do motoru aspoň občas patří, takže sice starty na lpg, ale někde po cestě jsem jel chvíli na předražený zdaněný benál, aby se benzínová nádrž vyjela v nějakým rozumným čase a ne za dva roky :-) S tím CNGčkem.... nevím, nevím, ale už i lpg auto je kompromis kvůli omezení místa v kufru a vozit s sebou obří nádrž natlakovanou plynem (bohužel ne zkapalněným), aby to mělo rozumnej dojezd + pump jako šafránu...
-> Jarda: To stihne ten průtok v kilech za minutu? To se asi dost rychle zanese...
-> bouchy 13.03.19 07:18:09: Ja premyslim o tankovacim filtru, protoze kvalita je ruzna a clovek nikdy nevi, co natankuje... Na co dokazala jet niva po asii je az neuveritelne
www.lpgprofi.cz/category/ .../153
www.lpgprofi.cz/category/ .../153
celku zajímavý náhled na věc: dfens-cz.com/proc-uz-nikd
y-nechci-lpg?show=comme... Možná trochu zkalený takovým tím "pechem", že ostatní tolik problémů nemají. Já tomuhle nehovím, ale když počtu v diskusi, tak (jak mimo virt někdo dokola opakuje, koupim si ameriku, dám do ní plyn a je to bájo a kdybych dal sekvenční, pak teprv!) - tak ta sekvence dokáže nadělat snad víc potíží. Taky mi v hlavě zní (patrně) Kingovo "směs dvou alkanů" (už nevím, jestli přímo ohledně úsad) - pak nechápu, co přesně dokázalo autorovi zajebat/zalepit snad všechny pohyblivý součástky v systému...todle by mě asi nebavilo, furt to rozdělávat a čistit. Jak jsem pochopil, asi má extra vstřikovače pro LPG(?). U moderního motoru bych asi trval na přímazu, i když tady ani projetí celý nádrže na benzín by moc vstřikovačům nepomohlo. Hlavně by to nepomohlo těm částem před. No asi dost fušerská zástavba, viz vodní okruh. O něčem, jako gumová hadice přímo vyrobená s T asi plynař neslyšel. Já osobně bych asi víc fandil CNG - krom jiných nádrží a tím i poplatků to má dle mě jen výhody - stálost složení plynu, možnost parkovat všude, čerpat i doma (což je další nemalá investice....) apod. Ale není to tolik rozšířený, i když to není tak distribučně náročný jako např. (super)chargery.
-> Bukaj 04.01.19 14:32:26: nz, ja se s rapidem dostal max na 9l lpg, dennim jezdenim do prace jsem mel 8,5, dalky lehce pod 8, nejnizsi spotrebu jsem zaznamenal po rumunsku 7,3 a to jsem jezdil i v horach, ja jezdim svizne a i brzda plyn, ale dalky jak se unavim, tak jedu prevazne usporne a obcas je chvile, kdy se chci projet :) Nejnizsi spotrebu dosahl kolega kolenovrt, ktery s tim autem jel z Melnika (s naftovou 66kw rotackou jezdil pod 3l) sem, nejakejch 200km se spotrebou 5,8l lpg - nemohl jsem uverit, ted ma scouta a nadava jak spacek :) a to jezdi pod 5, jednou jsem myslel, ze zastavuje a on jel, myslim ze pres 70kmh s tim ani nejezdi :)
S tim vickem v chobotu pujdes se spotrebou niz, potom jeste vyssi predstih tak spotrebu snizi, ja mam rozdelovac teda favo 880 a predstih zakladni davam na 10 strobacem diodovym vlastni vyroby, s temato dvema upravama to je i zivejsi a jde vic od spodu, proste todle normalni jizdou musi jezdit za 8. Ale Ty mas vlastne 130, tak tam to muze byt asi o trosicku vic.
Jeste to chcipnuti vcera, to bylo takove nenasilne, jako kdyz clovek vypne klicek a od te doby to nejde...
S tim vickem v chobotu pujdes se spotrebou niz, potom jeste vyssi predstih tak spotrebu snizi, ja mam rozdelovac teda favo 880 a predstih zakladni davam na 10 strobacem diodovym vlastni vyroby, s temato dvema upravama to je i zivejsi a jde vic od spodu, proste todle normalni jizdou musi jezdit za 8. Ale Ty mas vlastne 130, tak tam to muze byt asi o trosicku vic.
Jeste to chcipnuti vcera, to bylo takove nenasilne, jako kdyz clovek vypne klicek a od te doby to nejde...
-> Jarda: Díky :)
Tak to máš tedy úplně stejný mix, jako ten, který jezdím já :)
Jakou tak máš spotřebu a jaký jízdní styl?
Zpočátku, když jsem měl auto na plyn nově a rozkoukával jsem se, spotřebu na plyn jsem měl cca 8,5l/100km, později se můj jízdní styl změnil (možná kvůli novým pneumatikám) - jezdím svižněji a spotřeba cca 10l/100km. Zatížení auta na to moc vliv nemá, respektive při prázdném autě i při maximálním zatížení (tunový vlek a plný kufr) se spotřeba stále pohybuje kolem 10 litrů plusmínus půl litru, ale spíš, než zatížení vozu na to má vliv profil trasy (méně řazení a stálé otáčky - nižší spotřeba)...
Tak to máš tedy úplně stejný mix, jako ten, který jezdím já :)
Jakou tak máš spotřebu a jaký jízdní styl?
Zpočátku, když jsem měl auto na plyn nově a rozkoukával jsem se, spotřebu na plyn jsem měl cca 8,5l/100km, později se můj jízdní styl změnil (možná kvůli novým pneumatikám) - jezdím svižněji a spotřeba cca 10l/100km. Zatížení auta na to moc vliv nemá, respektive při prázdném autě i při maximálním zatížení (tunový vlek a plný kufr) se spotřeba stále pohybuje kolem 10 litrů plusmínus půl litru, ale spíš, než zatížení vozu na to má vliv profil trasy (méně řazení a stálé otáčky - nižší spotřeba)...
-> Bukaj: 26,5
-> Bukaj: 28
-> Bukaj: taky ulomenej, ale ja to neulomil, to uz bylo...
-> Bukaj 02.01.19 19:43:47: jj, tak super, diky, ale jak jsme se bavili kdysi (ja uz to zapomenul :( ) favoritacka by tam nesla? novotnej jsem se dival a ten uz ji nema :(
Nevis, co muzu mit s tim karbem u BAZe jeste, funguje dobre, jen kdyz je teplo, jak byly tricitky, tak volnobeh OK, ted to jde jen na sytic a jak ho trochu stahnu pri prohratem motoru, tak to hned chcipe
![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
Nevis, co muzu mit s tim karbem u BAZe jeste, funguje dobre, jen kdyz je teplo, jak byly tricitky, tak volnobeh OK, ted to jde jen na sytic a jak ho trochu stahnu pri prohratem motoru, tak to hned chcipe
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> Jarda: Jinak tedy karbec je připraven k vyzvednutí, dal jsem i novou membránku akceleračky (se starou s tím na benzín nešlo moc jezdit) - doufám, že jí někde seženeš ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Bukaj 02.01.19 18:40:16: tam ja nic nezaslepoval,ale muj jsi videl..., jestli se tam zitra dostanu, tak zmerim a nafotim... no na benzin si prave taky rikam, co to bude delat :) ale sundavat to vicko neni zas takovy problem
Muzu to vzit s sebou, asi prijedu nivou (octu si tou M napravnici nechci nicit), jen jsem si zacal jeste napodzim narezavat uchyceni vlecnyho ramena, ze to provarim do Ucka, ktere jsem tam vevaril pri vymene prahu, no a dosel mi drat CO, tak doufam, ze jsem to nenarizl moc a cestu do prahy a z5 to vydrzi :).
Jinak podle me jsou nejlepsi 2 hadice pro kazdou komoru zvlast a 2 nebo dokonce 3 stelovaky, ale serizovat bych to nechtel :).
Muzu to vzit s sebou, asi prijedu nivou (octu si tou M napravnici nechci nicit), jen jsem si zacal jeste napodzim narezavat uchyceni vlecnyho ramena, ze to provarim do Ucka, ktere jsem tam vevaril pri vymene prahu, no a dosel mi drat CO, tak doufam, ze jsem to nenarizl moc a cestu do prahy a z5 to vydrzi :).
Jinak podle me jsou nejlepsi 2 hadice pro kazdou komoru zvlast a 2 nebo dokonce 3 stelovaky, ale serizovat bych to nechtel :).