skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Mašinfíráci :-)
-> Michal N 283: tak tak, asi dva, tri tydny zpatky? 753 720
-> Vojťas: Unipetrol doprava Litvínov zahorel ???
A myslel sem ze zavada na brejlovci, ale Regiojet jim pronajima masinu ze je to levnejsi nez aby jezdili dieselem pod trolejema.
-> rené:
Aspoň můžeš mít dobrej pocit, že nebudeš za vola sám.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Aspoň můžeš mít dobrej pocit, že nebudeš za vola sám.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: Naštěstí já ne. To nějaký šikovný Cargo kolega. Jen to člověka povzbudí, když jde do práce na ten samý stroj, má obavu z nějaké podobné události a tohle vidí ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> rené:
Tvoje práce?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tvoje práce?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> rené:
Zajímavé, až k nám jeho sláva zjevně nesahá. Ty první třídy v 954 taky nechápu...
Zajímavé, až k nám jeho sláva zjevně nesahá. Ty první třídy v 954 taky nechápu...
Máte někdo možnost sehnat staré ventily, 2 až 3 kusy, z dýzlové lokomotivy? Jsem klempíř a hodily by se mi jako podložka na vyklepávání.
-> 1560: Já myslel, že sláva a věhlas pana K. sahá daleko za hranice dráhy. Je to jeden panák z GŘ. Teď nevím jaký odbor, ale kecá do plánovaného nasazování vozidel na výkony atp. Viz. ten přesun rekobrejlovců pod Rakovník. Už takhle je s podivem, že v řídících vozech ř.954 je oddíl první třídy a jezdí výhradně na rychlících Praha-Rakovník. Proč? Páč pan K. bydlí na Kladně... To že ta jednička je vesměs prázdná, zatímco zbytek vlaku praská ve švech...Stejně tak je dle mého názoru blbost 1.třída v příměstském panťáku (471). Panťák narván po střechu a v jedničce se vozí klimatizovaný vzduch.
Jedna pražská zajímavost www.dpp.cz/historicka-sou
prava-metra
-> rené:
Kdo to je? Nějaký váš dopravní expert? Jednoho takovýho máme v Brně, člověk, co se nikam nehodí, no tak ho strčili na dopravu, že tam udělá nejmenší průsery. Když prohlásil, že místo tramvaje o kapacitě 250 lidí může jezdit autobus o kapacitě 80 lidí, protože to je levnější, a zbytek lidí dojde pěšky nebo počká na další spoj, tak i primátor pochopil, že ho neměli dávat raději nikam.
Kdo to je? Nějaký váš dopravní expert? Jednoho takovýho máme v Brně, člověk, co se nikam nehodí, no tak ho strčili na dopravu, že tam udělá nejmenší průsery. Když prohlásil, že místo tramvaje o kapacitě 250 lidí může jezdit autobus o kapacitě 80 lidí, protože to je levnější, a zbytek lidí dojde pěšky nebo počká na další spoj, tak i primátor pochopil, že ho neměli dávat raději nikam.
-> Toňas: Jo už sosám. Ď :). No kdoví jak to u nás teď bude. Malý budějky se maj vozit převážně 854kama(nevim teda, kde je chtěj brát, už takhle jezdí většinou jedna zamračená jako náhrada) a zbytek reko brejlí má jít na Rakovníky, páč Ko t h era poručil. Ten by taky zasloužil klackem přes banděro, podle toho co jsem o něm slyšel a vidim co tvoří...
-> rené: Poslal jsem ti to přes úschovnu, měl bys mít odkaz na emailu. Je to všechno co k tomu mám. Jinak autorizace dopadla ;-)
-> Toňas: Jo klidně pošli, rád se podívám :). Jináč u nás (v případě autorizací) záleží, jestli je to "politický úkol" nebo ne. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> rené: já mám jinak na všechno co unás máme, ale jelikož to je jakoby nová lokomotiva tak na to chtěj speciální zkoušku u cvičnýho, tak sem zvědav jak to bude zítra probíhat. Máš na to příručku? Kdyžtak ti ji můžu poslat, mam ji někde v pc.
-> rené:
Ale jinak to není zas až takovej máslostroj ne? První tyristorka.
Ale jinak to není zas až takovej máslostroj ne? První tyristorka.
-> rené:
Aha, snad ne no...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To není nedostatek, to je moje(a nejen moje) lehce paranoidní obava, že se něco takovýho semele hned první šichtu :)
-> rené: A to je nejaky nedostatek z vyroby? Proc ho neodstrani?
-> Toňas: To je u nás v Prase prakticky nemožný. U nás se žije jen z tý skupiny, co to dělal, když ty mašiny přišly a od tý doby šlus.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Protože ta věc, kterou se sbírá proud z troleje, se ráda zamotává do drátů a pak je trhá ze sloupů pryč. Akorát tu je průser, že mě ten drát přistane přímo na hlavě...
Ono je to vubec stroj za všechny prachy. Člověk, když se postaví do dveří kabiny, tak to má ke sběrači co by nataženou rukou došáh. Brrrrr. A jak ten sběrač škroudá o trolej když to jede..brrrrrrrrrrrrr. fuj.![127](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/127.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Protože ta věc, kterou se sbírá proud z troleje, se ráda zamotává do drátů a pak je trhá ze sloupů pryč. Akorát tu je průser, že mě ten drát přistane přímo na hlavě...
Ono je to vubec stroj za všechny prachy. Člověk, když se postaví do dveří kabiny, tak to má ke sběrači co by nataženou rukou došáh. Brrrrr. A jak ten sběrač škroudá o trolej když to jede..brrrrrrrrrrrrr. fuj.
![127](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/127.gif)
-> rené: Proc trhat pro nas neznale?
-> rené: já mám ve středu autorizace na 750.7
-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Ne, pán bude trhat troleje :)
-> rené: Pán bude popostrkovat vagónky?
-> palinator: Pěkně propracovaný.![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> palinator: Pěkně propracovaný.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Dneska jsem udělal autorizace na tuten krám. Uffff. Ale co, aspoň mi ta pojistka na blbost k něčemu bude.
-> Toňas: Vložák je na lichou. Jo to zhasínání a vypínání topení při přechodu ze stanoviště na stanoviště je další zlomyslnost tohoto "stroje" . Zajímavý je, že to někdy udělá, někdy ne. Ještě jsem nepřišel na podmínky, kdy ti to udělá a kdy ne...
-> rené: jo to mě někdo říkal, že u třívozový když si přejdeš tak zkouknout jestli svítíš a topíše že je vagon vázanej na lichou? nebo sudou? nevim, prostě nahovno vyřešený.....
-> palinator: Protože to topení má zku*venej počítač, kterej po načtení x chybových hlášek prostě Ebra(nezávislý topení) nezapálí a nezapálí. A když se ti tohle stane v jednu ráno v době, kdy chrápeš na nocležně, mašinu máš na kabelu pro dobíjení a zapnutý temperování, tak máš ráno kluziště. A to jé jen jedna z příčin proč to netopí. Další je věčně ucpaný palivový filtry, atd atd. Zkrátka je to náchylný. Zlatá 810tka(010tka) a agragáty VA20tky. To spálilo kdejakej sajrajt a topilo. Baterky mohly bejt před smrtí, ale pokud člověk věděl jak na to, tak většinou zatopil i bez dobíjení... A když to začlo hulit, vyměnila se žhavící svíčka a topilo se dál, max. člověk hnul termostatem. Žádnej počítač. Tady? Klesne napětí pod 22V a netopíš. To jsi rád, že startuješ. A že na gelovkách co jsou v regínách nejni problém těch 22V udělat do hodiny.
-> rené:
Stačí se zamyslet: Proč nejde topení?!
To mi připomnělo můj zážitek, když jsme někdy na podzim (když ráno bylo pod nulou) jeli s kámošem z akce, přivožralý, čekali jsme na první ranní, soupravu 471. Přistavili ji, šli jsme tuším do 971, uvelebili jsme se, kosa nám byla pomalu jak nikdy a hledali jsme každej volnej Joule, kterej z nás utíkal. Ve vlaku nikdo, přítmí, jen jsme slyšeli strojvedoucího jak vyšel z kabiny a říkal.. přejděte si do vedlejšího vozu, tady nejde topení.
Škoda jen že už jsme ty sedačky měly rozehřátý.
Ale každopádně poměrně příjemný překvapení v tu dobu.
Stačí se zamyslet: Proč nejde topení?!
To mi připomnělo můj zážitek, když jsme někdy na podzim (když ráno bylo pod nulou) jeli s kámošem z akce, přivožralý, čekali jsme na první ranní, soupravu 471. Přistavili ji, šli jsme tuším do 971, uvelebili jsme se, kosa nám byla pomalu jak nikdy a hledali jsme každej volnej Joule, kterej z nás utíkal. Ve vlaku nikdo, přítmí, jen jsme slyšeli strojvedoucího jak vyšel z kabiny a říkal.. přejděte si do vedlejšího vozu, tady nejde topení.
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Toňas: Regiokantýnu snad ani nezmiňuj, to nikdy nemělo spatřit světlo světa, natož koleje. Dvě věci na tom stroji kvituji. A sice ARR a dlouhá lavice, na který se dá chrápat. Jinak je to pro zlost. Taková zimní kratochvíle těhle strojů: Přestane jít topení na řídícím(u tria na vloženem) voze. Ochladí se, elektronika WC zaregistruje, že je zima. Začne tedy vypouštět obsah vodní nádrže(aby se mrazem nepotrhala) krs umyvadlo ven. Jenže ejhle venku je překvapivě -15°C, a tak odtoková trubička logicky zamrzne. A tak voda teče a teče a přeteče, a jak je ve voze(díky nefunkčnímu topení) čim dál větší zima, tak se na hajzlíku utvoří príma ledové kluziště tloušťky více jak 1cm. Jen nasadit brusle a tradáááá. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> rené: tak ta těch pár let co jsem na dráze jsem zjistil že některý věci nejsou optimální, ale co naděláš. Jinak na regíně sem se párkrát svez, ale jelikož je nemáme tak ani autorizaci na to nemam. Je to takovej autobus. Zlatá 810tka, tam si aspon posez upravíš. Ale to bychom tu mohli diskutovat do haleluja, zkrátka nic neni ideální :-)
-> Toňas: Mno to vyjde tonáží skoro nastejno,pokud bylo plno lidu. Já jel bez lidí,jen jako souprava. Jo zrcátka, to je věc...Trochu mě štve, že na 471čkách(hliníkách) se zrcátka samočině sklápí cca v 50ti km/h... Zvyklej z regionek koukat dozadu, jestli už jsem celej u peronu... Sic si je mužeš vyklopit, ale musíš pakeťák na pultě držet, což není zrovna optimální.
-> rené: pěkná fotka na tu soupravu za tou bertou....my taháme 5 nebo 6 vagonů.... posledně sme jeli s 346kou a ta má zrcátka, páč byla pučovaná na měřičák, tak sme taky udělal foto.....
-> Matthes, záškodník z TechWebu: -> rené: RVHP taška je kamión? tj. taška na kolečkách?
-> Matthes, záškodník z TechWebu 03.06.12 14:08:06: No ty pičo!
Nj, když nejde o život, jde o hovno... lidí tam maj dost. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> rené: Hehe. To vidim i v metru jak se lidi chovaj. Vzdy jako by dalsi vlak uz nejel...
Jinak se pomalu zacinam divit, ze nekdo jeste zna RVHP tasku
Minule na me koukali jako na blazna kdyz jsem to rekl.
Jinak se pomalu zacinam divit, ze nekdo jeste zna RVHP tasku
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: A u nás se dělaj takový caviky, když popotáhneme nějakýho důchodce s RVHP taškou po nástupišti, když si umanul, že vlak prostě stihne. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Hoši mají krapet vyresetováno v makovici![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ZdeněkH: indickí cigáni no...ale magorina teda riadna
![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: A já furt čekal kdy spadnou a ono nic ![10](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
![10](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/10.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ty pii... to jsou slušní magoři
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> rené: Já vim že to je hrozná fotka, ale plno lidí třeba nezná pojem adheze, vždyt co vlak jede po kolejích tak co. Ale je plno faktorů které součinitel adheze ovlivňují.... jak říkali v kurzu
Toto taky ne http://www.youtube.com/wa
tch?v=NCYiqR_l-Do
-> Toňas: Fuj tos ani neměl ukazovat... Jináč 749tka si taktéž odbudí sama při prokluzu a spolu s tím začne řvát a signalizovat skluz. A to je v případě 8.stupně dost nebezpečný, páč po odbuzení a odlehčení motoru má tento tendenci přebíhat a pak záleží, jak je naštelovaná přeotáčková ochrana motoru. Ta určí, jestli motor stopne nebo nee.
-> myschaak AZNP K.Hora: I prd Kelišová, nemám na jednoho šikovného kolegu, který s regionovou dokázal vyhrabat do kolejnice ďůlek
Přimrzlý brzdy jsou svintsvo. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> myschaak AZNP K.Hora: I prd Kelišová, nemám na jednoho šikovného kolegu, který s regionovou dokázal vyhrabat do kolejnice ďůlek
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Todle je nejhorší, když je tráva na kolejích nebo listí a ještě do toho začne pršet. Udělá se takový krásný mejdlíčko a pak se to smeká. Obdivuju chlapy co jezděj třeba s 843jkama. To má jen kotouče a tam si jízdní plochu prakticky neočistíš.
-> palinator: Ty nový reko brejlovce mají ochranu. Jakmile se dostane jedna náprava do skluzu tak to jednak napíše na displeji a za druhý si sama částečně odbudí, tudíž si sníží výkon aby skluz pominul, pakliže to nepomůže tak si ještě ubere. Ale tak většinou na to stihneš zaregistrovat když to posloucháš se zvyšujou otáčky a snížíš mu poměrnej tah. Ale jak to mají 749 to netuším, ale řek bych že tam je to vyloženě na strojvedoucím. Tam ti maximálně začně řvát houkačka. Je to tak rené? Kdyžtak se nechám poučit.