skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
kolik má najeto vaše auto
16:13:03
02.09.2016
02.09.2016
minno
-> Jirik_Tuňák1983: Ale ako ti pekne stúpla vonkajšia teplota za to obdobie
16:12:18
02.09.2016
02.09.2016
Tomaso435
-> Jirik_Tuňák1983: tos jel jen na stk a k rybníku ne?
16:09:18
02.09.2016
02.09.2016
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136, Nwkt: Můj brutální nájezd za 6 měsíců včetně dovolené. (Ten skůtr udělá docela dost).
15:38:40
02.09.2016
02.09.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Milan 136: tak jeste ukaz prumernou rychlost:)
15:32:45
02.09.2016
02.09.2016
Milan 136
16:33:36
31.08.2016
31.08.2016
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 31.08.16 10:48:40: Jak tam dal demonstrativně tu spotřebu.
12:40:41
31.08.2016
31.08.2016
Nwkt
-> minno: Ne, asi 35tis
10:48:40
31.08.2016
31.08.2016
Milan 136
-> Nwkt: mne to jeste chvili potrva
10:47:57
31.08.2016
31.08.2016
minno
-> Nwkt: Z toho ty tých posledných 9000 km? :)
00:39:15
13.07.2016
13.07.2016
dragon_cb_cz
-> palinator: Njn dej tomu pár let a ono se to tak nějak vyrovná. Mě třeba sralo, že když jsmě měli Puga 309D, tak byla nafta o dost dražší než benzín, pak když jsme jezdili benzínovou Feldou tak to bylo naopak... tak teď raději mám auta na obě paliva abych mohl brečet tak jako tak
00:36:01
13.07.2016
13.07.2016
palinator
-> dragon_cb_cz:
Mě sere, že celou dobu co jsem jezdil do školy, tak byla nafta za 34 a teď, když je za 24-26, tak nejezdim dohromady nikam.
Mě sere, že celou dobu co jsem jezdil do školy, tak byla nafta za 34 a teď, když je za 24-26, tak nejezdim dohromady nikam.
22:56:34
12.07.2016
12.07.2016
dragon_cb_cz
-> Hurdis: To já taky ne ale zrovna za studií jsem najezdil asi nejvíc, to jsme Praha ČB lítali každej víkend tam a zpět, tak to naskakovalo cca 25 tisíc za rok... pak co se narodila Štepánka tak to šlo trochu dolu, pak první rok v práci zase víc co jsem jezdil každej den autem - a teď zase míň, co jezdím do práce na kole. Na 9-5 je od servisky někdy koncem listopadu asi 7.5 tisíce, na Accordu od ledna možná 6, na 900NG něco přes tisíc... no možná nakonec za ten rok těch 25 zase dáme.
22:52:23
12.07.2016
12.07.2016
Hurdis
-> dragon_cb_cz: Tak máš v tom 5 let studií. Škodou 120,125L a Escortem. To se nedá hned nahnat. A nedovolenkuju :D
A nikdy jsem za rok nedal víc než 70 tis. jenom jsem se 2x přiblížil na 65 a 69.
Ono když cesta není cíl, musíš najít i čas na skutečnou práci.
Proto bych chtěl poděkovat dopravním hlídkám, dopravním inspektorátům, špatně usazeným radarům, firmě Cobra, vynálezci CB radia apod, za čisté bodové konto.
A nikdy jsem za rok nedal víc než 70 tis. jenom jsem se 2x přiblížil na 65 a 69.
Ono když cesta není cíl, musíš najít i čas na skutečnou práci.
Proto bych chtěl poděkovat dopravním hlídkám, dopravním inspektorátům, špatně usazeným radarům, firmě Cobra, vynálezci CB radia apod, za čisté bodové konto.
22:50:17
12.07.2016
12.07.2016
dragon_cb_cz
-> Hurdis: Člověče, to bych čekal že budeš mít odtočeno víc... ale ty jsi ty brutální nájezdy začal dávat až poslední dobou, co?
22:44:51
12.07.2016
12.07.2016
Hurdis
Auta při tom počtu již moc neřeším, i když nájezdy počítám mnohem pečlivěji.
S jediným autem mám natočeno nejvíce 220 tis.
Ale když to spočtu celkově (samozřejmě s nějakou tou chybkou - ne vše jsem kdy zapisoval), tak teď nějak by součet nájezdů za 15 let měl dosahovat lehce nad 650.000 km.
Prozatím ..klep, klep...s třemi šutry do čelního okna a dvou neopravovaných líznutých lemů blatníků.
To snad při těch nájezdech a zacházení lze uznat. Obzvláště, když jsem letos objednal již druhé nové letní pneu na hlavní auto. Aktuální sadu R18 jsem nazul 12.4. a už je skoro po ní.
S jediným autem mám natočeno nejvíce 220 tis.
Ale když to spočtu celkově (samozřejmě s nějakou tou chybkou - ne vše jsem kdy zapisoval), tak teď nějak by součet nájezdů za 15 let měl dosahovat lehce nad 650.000 km.
Prozatím ..klep, klep...s třemi šutry do čelního okna a dvou neopravovaných líznutých lemů blatníků.
To snad při těch nájezdech a zacházení lze uznat. Obzvláště, když jsem letos objednal již druhé nové letní pneu na hlavní auto. Aktuální sadu R18 jsem nazul 12.4. a už je skoro po ní.
00:28:51
11.07.2016
11.07.2016
dragon_cb_cz
-> minno: Ono kolikrát pro běžného smrtelníka nebyl až takový problém na auto našetřit, jako spíš ho vůbec sehnat... nabídka byla i v 80. letech tristní, o době dřívější nemluvě...
07:43:00
09.07.2016
09.07.2016
Bukaj
-> minno 08.07.16 20:32:55: Možná nebyla levná (GO vyšla cca na desetinu až dvacetinu ceny nového vozu), ale byla dostupnější, než koupě jiného vozu. Zvláště v dobách, kdy se zánovní ojetý vůz prodal za vyšší cenu, než byla jeho cena pořizovací. V dnešní době bude GO motoru stát tak dvojnásobek hodnoty vozu (pokud se někomu nepodaří utavit motor na zánovním vozu)...
00:08:58
09.07.2016
09.07.2016
doking
Naše rodinné Fávo,jež stále fyzicky existuje, papírově již ne, najelo na jeden motor 320 000 Km , údržbu měl relativně pravidelnou. Je odstaven ve stodole,a slova budiž mu země lehká jsou čím dál tím víc pravděpodobnější, jen je otázkou času,kdy se k tomu odhodlám.
No a tak měsíc zpátky jsme doma v O1 pokořili hranici 280 000 km. (1.9 Tdi).
No a tak měsíc zpátky jsme doma v O1 pokořili hranici 280 000 km. (1.9 Tdi).
20:32:55
08.07.2016
08.07.2016
minno
-> dragon_cb_cz 05.07.16 20:41:04: Ja si zas myslím, že na vtedajšie pomery GO motora zas tak lacná nebola, práve naopak, pre bežného smrteľníka, ktorý aj na kúpu auta šetril niekoľko rokov (10-15), bola GO motora veľmi nákladná záležitosť.
18:30:06
06.07.2016
06.07.2016
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 06.07.16 10:03:18: Reagoval jsi na můj příspěvek ze SM 19/67...
10:05:08
06.07.2016
06.07.2016
Jirik_Tuňák1983
-> Jarda/felda 05.07.16 23:13:39: A na to dojížděl baworák.
10:03:18
06.07.2016
06.07.2016
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 05.07.16 18:33:48: O šedesátých letech se tady bavíš ty, z mého příspěvku nic takového nevyplývá.
23:58:11
05.07.2016
05.07.2016
dragon_cb_cz
-> Jarda/felda: Vložka se usazuje jako celek ale, tohle byl fakt vpodstatě nástřik materiálu kterej se následně přebrousil a přehonoval... detaily si fakt bohužel nepamatuju, ale žádná z těch "běžnejch" technologií co jmenuješ to nebyla.
23:48:55
05.07.2016
05.07.2016
Jarda/felda
-> dragon_cb_cz 05.07.16 23:37:45: pak se ještě dělá suchá vložka
23:37:45
05.07.2016
05.07.2016
dragon_cb_cz
-> Jarda/felda: Ee, nikasil je tenoučká povrchová vrstvička, tohle bylo něco trochu jinýho - s trochou nadsázky něco jako 3D tisk kovu
23:13:39
05.07.2016
05.07.2016
Jarda/felda
-> dragon_cb_cz 05.07.16 20:41:04: ta technologie se jmenije nikasil a u motorek už se používá hezkou řádku let ....
21:04:12
05.07.2016
05.07.2016
vhml
-> dragon_cb_cz 05.07.16 20:41:04: právě že to stojí kolem 150Kč/kus. On je to dohromady jen skruženej plech s nanesenou kompozicí a ve chvíli kdy na to máš mašinu, tak výrobní náklady jsou minimální.
20:58:47
05.07.2016
05.07.2016
Milan 136
-> Tuner#2: u tech novych motoru to ani jinak, nez polomotorem koncit nemuze. Uz u htp se nesmi rozdelit kartery a vyndat klika. Ale dela se to. Horsi je to u novych EA 211. Tam se na lince utahuje klika nekolika krokama, nekolik sroubu soucasne, pak zas jiny atd. A nikdo neporozradi jak. Hlavne to je v dilenskych podminkach absolutne nerealizovatelny. Takze kdyz to vyndas,tak to slozis se staryma sroubama a nebude to predepnuty jak ma a zadre se to...
Ale zase na druhou stranu, sama od sebe se klika dneska nemazne
Ale zase na druhou stranu, sama od sebe se klika dneska nemazne
20:45:13
05.07.2016
05.07.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 05.07.16 09:21:00: No jen aby to nestalo vic nez jiny motor z bouracky...
20:41:04
05.07.2016
05.07.2016
dragon_cb_cz
-> vhml: Zjišťoval jsi kolik cca? Já když jsem to kdysi nadhodil v jednom rozhovoru, tak mi bylo řečeno, že je to dost raketa, nehledě na výběr vhodné kompozice (ale to by asi někdo poradit dokázal).
-> Bukaj 05.07.16 18:33:48: Jo jo, jako třeba Volvo P1800, vyráběný 1961-73, jehož exemplář je zapsanej v Guinessovce jako osobák s největším nájezdem Nebo třeba Simca 1000, ta pokud vím podobnou "životností" jako Škodovka taky netrpí - ale to by asi věděl spíš Burák.
Důvod proč se dělala u vozů s "velkým" nájezdem GO motoru byl podle mě jednoduchý - při vývoji toho motoru se prostě udělaly nějaký kompromisy a rozhodnutí - a jedno z nich bylo, že to prostě nemusí tak moc vydržet, když bude GO levná a jednoduchá (což byla). Což je přístup proti kterému nic nemám, ale rozhodně to není tak, že by motor s větší životností v té době nešel udělat a nedělal se - viz výše.
-> Bukaj 05.07.16 06:58:38: GO motoru podle mě nikdo neprovádí, max nějaký dílčí opravy typu výměna kruhů/pístů (Milan tuším říkal něco 1.8TSI kde se mění jak na běžícím páse), nebo nějaká oprava hlavy, jinak se na to prdí... většina motorů stejně nemá snadno vyměnitelný vložky a řešit výbrus by bylo nesmyslně složitý a drahý - prostě se dá jinej polomotor a ten mrtvej se případně pošle do fabriky kde udělaj "repas" - takový motory se pak právě dodáváj jako náhradní díl - tohle tuším dělá třeba Ford (technologie tý opravy je mimochodem docela zajímavá, někde jsem o tom četl článek, ale detaily si nepamatuju - jen že se na stěny válců vpodstatě "nastříká" novej materiál a následně se přehonuje, klasickej výbrus se nedělá).
-> Bukaj 05.07.16 18:33:48: Jo jo, jako třeba Volvo P1800, vyráběný 1961-73, jehož exemplář je zapsanej v Guinessovce jako osobák s největším nájezdem Nebo třeba Simca 1000, ta pokud vím podobnou "životností" jako Škodovka taky netrpí - ale to by asi věděl spíš Burák.
Důvod proč se dělala u vozů s "velkým" nájezdem GO motoru byl podle mě jednoduchý - při vývoji toho motoru se prostě udělaly nějaký kompromisy a rozhodnutí - a jedno z nich bylo, že to prostě nemusí tak moc vydržet, když bude GO levná a jednoduchá (což byla). Což je přístup proti kterému nic nemám, ale rozhodně to není tak, že by motor s větší životností v té době nešel udělat a nedělal se - viz výše.
-> Bukaj 05.07.16 06:58:38: GO motoru podle mě nikdo neprovádí, max nějaký dílčí opravy typu výměna kruhů/pístů (Milan tuším říkal něco 1.8TSI kde se mění jak na běžícím páse), nebo nějaká oprava hlavy, jinak se na to prdí... většina motorů stejně nemá snadno vyměnitelný vložky a řešit výbrus by bylo nesmyslně složitý a drahý - prostě se dá jinej polomotor a ten mrtvej se případně pošle do fabriky kde udělaj "repas" - takový motory se pak právě dodáváj jako náhradní díl - tohle tuším dělá třeba Ford (technologie tý opravy je mimochodem docela zajímavá, někde jsem o tom četl článek, ale detaily si nepamatuju - jen že se na stěny válců vpodstatě "nastříká" novej materiál a následně se přehonuje, klasickej výbrus se nedělá).
18:44:26
05.07.2016
05.07.2016
Matsoft
Vcera prekrocil s favem 100000km
18:33:48
05.07.2016
05.07.2016
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 05.07.16 08:09:31: Ano, současníci 742, ale my se tu bavíme o šedesátých letech
Jen je otázka, zda u těch 742 by byla jiná situace, kdyby jezdily na kvalitní oleje a měly adekvátní údržbu...
Mnoho z těch "uloženek", dochovaných do dnešních dnů, má ještě původní náplně brzdové a chlaicí soustavy...
Jen je otázka, zda u těch 742 by byla jiná situace, kdyby jezdily na kvalitní oleje a měly adekvátní údržbu...
Mnoho z těch "uloženek", dochovaných do dnešních dnů, má ještě původní náplně brzdové a chlaicí soustavy...
09:21:00
05.07.2016
05.07.2016
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.07.16 08:27:54: Nezná, tak je pozná :-) A stejně jako na jednořádkovou 130 se můžou nechat vyrobit. Ani to nestojí moc.
08:27:54
05.07.2016
05.07.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml 05.07.16 08:23:18: Tak ono to pry jinak neslo, vybrusovy panve to nezna, ojnice to ma lamane, atd. Nic si namluvit nenechal, skoncilo to jinym motorem z vraku.
08:25:34
05.07.2016
05.07.2016
Sejki - zrušená registrace
-> Tuner#2: v Peugeotu prijel pan ze mu nejde zaradit trojka, no ona sla ale kolecko bylo bez zubu:-) tak jsme ji rozdelali, ve francii objednali dily do prevodovky, tam nechapaly ale poslaly. Prevodovka se slozila a auto jezdi dal. Sranda byla kdyz se objednavala nova karoserie 107ky ktera nejdriv putovala nekde z ciny do francie a tam to poslali do cr jakoze to je od nich...
08:23:18
05.07.2016
05.07.2016
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.07.16 08:14:53: tak když si za mazlou kliku nechaji nabulíkovat celej polomotor... Pro servis je to samozřejmě nejsnažší.
08:14:53
05.07.2016
05.07.2016
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Bukaj 05.07.16 06:58:38: Dneska kdyz se to chyti na klice, tak musis koupit za kilo cely polomotor , kdyz odejde gufero v prevodovce, tak cela skrin za nesmysl apod. hovadiny. Prikladu od znamych je dost a dost
08:09:31
05.07.2016
05.07.2016
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 05.07.16 06:58:38: Dovolím si nesouhlasit. Současníci 120tek ze zahraničí prostě najezdili mnohem více bezbolestně narozdíl od Škodovky. Stačí vzít v potaz už jen Peugeot a Citroen.
06:58:38
05.07.2016
05.07.2016
Bukaj
-> dragon_cb_cz: ...pro vozy dané třídy to byla životnost motoru i "na západ" od nás - jen v té době nebylo auto až tak spotřební zboží, takže se zánovní vozy s velkým nájezdem neházely do šrotu, ale dělaly se GO motoru, výměny karoserií atd
Jak vůbec dnes výrobci aut přistupují k těmto úkonům (GO, výměna kastle atd) u nových vozů? Počítá se s tím, nebo se motor mění kus za kus a v případě poškození karoserie celý vůz? Myslím v autorizovaných servisech...
Jak vůbec dnes výrobci aut přistupují k těmto úkonům (GO, výměna kastle atd) u nových vozů? Počítá se s tím, nebo se motor mění kus za kus a v případě poškození karoserie celý vůz? Myslím v autorizovaných servisech...
00:57:06
05.07.2016
05.07.2016
dragon_cb_cz
-> Bukaj: To si spíš jen namlouváš, spousta aut (služebáky nebo i aktivnější soukromí řidiči) běžně najezdili víc... a běžná životnost to možná byla pro AZNP, ne pro slušné automobilky...
22:41:18
04.07.2016
04.07.2016
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: V šedesátých letech byla hranice 100 tisíc běžnou životností vozu - takový nájezd v našich končinách byl tak za 15-20 let
22:21:27
04.07.2016
04.07.2016
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 04.07.16 21:19:54: Ta poslední věta by neměla končit tečkou, ale čárkou. Pokračovala by pak ....."což je tragédie". Ale co se taky v té době najezdilo, že....
21:19:54
04.07.2016
04.07.2016
Bukaj
Na 130LPG mám najeto 173 000 (z toho cca 130 000 na LPG) a kdybych ve 130 000 neměnil preventivně hlavu (kvůli zaklepaným sedlům výfukových ventilů), tak je tam dodnes původní těsnění.
Motor sice moc nejede (na 130ku), ale nejede furt stejně Nicméně to bude spíš mou neschopností vyladit karburaci a zapalování - jezdit se musí a na laborování nezbývá čas, často trvá několik týdnů, než zbyde volná chvíle třeba na seřízení ventilů...
Ale auto musí jezdit minimálně šest dní v týdnu a pak večer jsem zruchanej z práce a nemám náladu se v tom vrtat...
...takže doufám, že těch 200 000 ten motor určitě vydrží
Jinak pro zajímavost k debatě o životnosti škodováckých motorů -
(výňatek článku ze SM 19/67 o modernizaci MBček - konkrétně o náběhu modelu 1100 MB De Luxe):
Motor sice moc nejede (na 130ku), ale nejede furt stejně Nicméně to bude spíš mou neschopností vyladit karburaci a zapalování - jezdit se musí a na laborování nezbývá čas, často trvá několik týdnů, než zbyde volná chvíle třeba na seřízení ventilů...
Ale auto musí jezdit minimálně šest dní v týdnu a pak večer jsem zruchanej z práce a nemám náladu se v tom vrtat...
...takže doufám, že těch 200 000 ten motor určitě vydrží
Jinak pro zajímavost k debatě o životnosti škodováckých motorů -
(výňatek článku ze SM 19/67 o modernizaci MBček - konkrétně o náběhu modelu 1100 MB De Luxe):
21:15:54
04.07.2016
04.07.2016
castrol
-> Tomaso435:
21:11:07
04.07.2016
04.07.2016
Tomaso435
-> castrol: dííííííídoprdeléééééééééé
21:07:13
04.07.2016
04.07.2016
castrol
-> Jirik_Tuňák1983: suhlasim, vsetko zacalo az feliciou
13:02:35
04.07.2016
04.07.2016
minno
-> Jirik_Tuňák1983: práve si urazil Tomasoooooo
23:07:40
03.07.2016
03.07.2016
Jirik_Tuňák1983
-> palinator 03.07.16 17:37:21: Neznám škodováckej motor, který by vydržel totéž co tehdejší zahraniční produkce. Děda na staré Octávce 4x protočil tacho, ale i tak se v polovině dělala GO výměnou motoru za jiný po poloGO. Pak to byla dlouho bída, většinou po přelezení 100 tkm. a dřív to byly mrtvoly s XY problémy od hlav, těsnění hlav, benzínu v oleji až po všechno nač si člověk vzpomene. Prostě auta pro kutily. O nějakých NÁJEZDECH se dá mluvit až od Felicie. Do tohoto modelu je to v porovnání se zahr. produkcí, jak jsem už psal, spíše taková srandička.