
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Jozka: Já právě teď nevím
Mrknu na to jak půjdu ven

-> Petr98: Není ta osazená díra až na tom dalším dorazovým vehementu..? jen nápad, já to sundaný neviděl dobře 15 let..
-> Bukaj: nejsem si jist teďka, ale myslím si, že díra na klapku nemá být kulatá, ale má mít oplošení na oplošení na hridelce klapky ne?? Na přenášení otáčivého momentu....
-> Jozka: Já měl molitan v šedým plastovým.... budu přemýšlet nad náhradou, zas takový originalista nebudu.
-> Bukaj: Taky mám dojem, že rozpadající se a od rzi oranžovej molitan jsem vyndaval až z černejch obalů.. no něco najdu doma, nasříhám a naperu dovnitř, stejně bude sešroubováno nerezem..
Dírka navíc na další vratnou pružinu..? si ani už nepamatuju, co a jestli vůbec něco je origo v tý spodní dírce..
Dírka navíc na další vratnou pružinu..? si ani už nepamatuju, co a jestli vůbec něco je origo v tý spodní dírce..
-> Jozka: hele, už jsem dlouho nerepasoval žádné MB topení, ale co si matně vzpomínám, tak tam byla pěnoguma. Molitan byl určitě v 742, stovky neznám, tak tam nevím...
-> skoda 120ls: Ty jsi chtěl ten nákres té páčky karburátoru s kuličkou? Našel jsem teď mezi věcmi, co dávám zinkovat, jednu s navrtanou dírkou navíc (ta blíže kuličce), tak Ti ji mohu darovat jako vzorek
-> skoda 120ls: Ty jsi chtěl ten nákres té páčky karburátoru s kuličkou? Našel jsem teď mezi věcmi, co dávám zinkovat, jednu s navrtanou dírkou navíc (ta blíže kuličce), tak Ti ji mohu darovat jako vzorek

Budu ještě jednou a snad naposledy otravovat s tím topným tělesem.. jako antivibrátory se v těch obalech dají najít zpravidla dva kusy čehosi, nejčastěji je k vidění molitan, kterej se mi ekluje svou nasákavostí, občas nějaký porézní pryže... čili co je origo a co dáváte ?
Vlastně ještě bojuju s liškovatejma lamelama, ale s těma se asi smířím použitím odrezovače bez dalšího nátěru nebo nástřiku..
Vlastně ještě bojuju s liškovatejma lamelama, ale s těma se asi smířím použitím odrezovače bez dalšího nátěru nebo nástřiku..
-> Petr98: Mohu azapůjčit mé "repliky dle originálu" 

-> Bukaj: Kolega slibuje, ze mi je pujci, jenomze ted jel na dovolenou a furt nema cas
rak porad jen cekam.... A uz me to docela tlaci.....

-> Petr98: Jsi říkal, že nepotřebuješ... 

-> Bukaj: trubičkyyyyyyy
potřebuju na mustr

-> skoda 120ls: Červená slepice na Deluxe jak píše Petr98 a výfukové svody poznáš na první pohled podle tří žeber u smyčky termosytiče (vepředu po směru jízdy) a podle hranatějšího tvaru. Klasické MB/100 potrubí je všude zakulacené

-> skoda 120ls: I na boky patří červená slepice.
nemel by nekdo fotku tech svodu?
a jeste by me zajimalo kam vsude prijde cerveny znak (slepice)...ja to mam jen na klapacce a na boku jsou cerne

a jeste by me zajimalo kam vsude prijde cerveny znak (slepice)...ja to mam jen na klapacce a na boku jsou cerne
-> Petr98: za 15 je to na me moc naraz to ja nedam..a schazi mi jenn ty svody
-> Duri: opravdu bylo menene vse.krome stevtu ty tam zustaly dlouhe
-> Bukaj: a ty mas ty upravovany jak to neni poznat?pustil by si je?nene motor je puvodni na 100%
-> Bukaj: a ty mas ty upravovany jak to neni poznat?pustil by si je?nene motor je puvodni na 100%
A Ledr nemá?? Nedávno měl. Jinak kámoš by pustil kompletní sadu na MBX/MBG za 15.
-> skoda 120ls:
Upravit klasické asi těžko. Jde upravit G/X sací potrubí, aby šlo na MB svody, ale je to prasárna (mně se dostaly dvě takové do ruky - jedno bylo dokonce probroušené skrz a díra zanýtována kusem plechu
To druhé bylo jen decentně a při nandání na origo svody to nebude poznat
Ale opravdu je divné, že bys na motoru měl měněné i výfukové svody, většinou se nechávaly původní při předělání na jednokarburaci. Tedy pokud nemáš měněný celý motor...
Upravit klasické asi těžko. Jde upravit G/X sací potrubí, aby šlo na MB svody, ale je to prasárna (mně se dostaly dvě takové do ruky - jedno bylo dokonce probroušené skrz a díra zanýtována kusem plechu

To druhé bylo jen decentně a při nandání na origo svody to nebude poznat

Ale opravdu je divné, že bys na motoru měl měněné i výfukové svody, většinou se nechávaly původní při předělání na jednokarburaci. Tedy pokud nemáš měněný celý motor...
-> skoda 120ls: nemal si ich na motore? Vacsinou sa nezvykli skladat. Ja som mal vyfukove origo MBG, len sanie bolo vymenene. Dokonca aj dlhe styfty na sanie boli povodne, upevnovacia matica bola podlozena vacsimi maticami
Upravit klasicke na G/X asi nepojde a zohnat ich asi bude tiez horsie. Chce to cas, urcite sa zvody ukazu. Aj ja jedny este zhanam na dokompletovanie sady...

Upravit klasicke na G/X asi nepojde a zohnat ich asi bude tiez horsie. Chce to cas, urcite sa zvody ukazu. Aj ja jedny este zhanam na dokompletovanie sady...
panove kde sezenu vyfukove svody na g/x???prosim
nebo se daji upravit klasicky mb?

-> Jozka: tak je mozny ze po dovoleny v roce 68 uz davaly cerny plastovy..v ty moji to bylo a mam ho schovany nekde v regalu

-> Bukaj 06.02.14 10:39:03: Koukni, skupinka jetých silentbloků "z mé zahrádky" (i doslova), odpovídá tvým.. a jsou to kusy, zdemontovaný z embéček před rokem 1996.. čili na 99% původní..
A když se vrátím k obalům topení, tak kolega si je úplně zcela a naprosto jistej, že nový embéčko, koupený v 11/1968, mělo černej plastovej obal.. neváhal ani vteřinu..
A když se vrátím k obalům topení, tak kolega si je úplně zcela a naprosto jistej, že nový embéčko, koupený v 11/1968, mělo černej plastovej obal.. neváhal ani vteřinu..
-> Bukaj: kupoval sem novy silenty pred 3roky na svoji 120..mely obroucek a za 2tisice km se odlepily jakoby tam byli 30let

-> j_j: tak karta fotky zalozene

-> Bukaj: Tak - jak byly rozlišený nevím, ale pruhem ne.. si kamarádovo novýho Rapida 136 pamatuju skoro jak kdyby to bylo včera (no..), ale pruhy teda ne..
-> David.:
Ale ne ty bíločerný - ty jsem viděl až po roce 2005...
Ale ne ty bíločerný - ty jsem viděl až po roce 2005...
-> Bukaj 06.02.14 11:49:44: tvrdší byly od roku 88 na 130,5,6
-> Bukaj: Neumím říct, zda tvrdší pekli i dobově, s pruhem jsou už kapitálistický. Ale výrobce pořád stejnej..
-> Jozka: Ale ty tvrdší jsou nějaká novodobá "tuningová" výroba po roce 2000, ne?
-> Bukaj: V tomhle jsem už teda fatalista.. buď odkysnou od plechu nebo neodkysnou.. takže akorát můžu říct, že s odloženinama hladkejma moc dobrý zkušenostě nemám, ale třeba jsem měl pech na špatně skladovaný. No a třeba ty tvrdší s bílým šmouhem mi drží fazónu, ale najel jsem na nich zatím jen 900 km..
E: Zkus nahodit někam do "podvozků", kam choděj ladiči..
E: Zkus nahodit někam do "podvozků", kam choděj ladiči..
-> Jozka: Ptám se asi ani ne z originalistického hlediska, jako z hlediska zkušeností s kvalitou - co tam mám, či nemám dávat

-> Bukaj:
V těch 90. už tedy nevím, ale ty z doby MB jsou fakt jen válec bez ničeho a mají takovej poréznější nebo hrubší či jak to popsat.. jestli kovový vložky jsou/ nejsou lakovaný bych se musel mrknout. V 80. se vyskytovaly ty "okroužkovaný", přitom se mi zdá, že i z jedný bedny se vylovila sada s "otřepem" v různé pozici, ale nehádal bych se o to. A vložky měly buď lesklej lak, nebo (asi pozdější) čistej kov ve stavu jakoby po pískování..
Můj dojem je, že kvalita kolísala vždycky, i u těch "MB" se mi stávalo, že se otevřely, hned jak sjel dolů hever pod motorem..
Ale jinak mě teda vždycky stačilo, že mají závity M10 a vlezou se, kam mají
.


V těch 90. už tedy nevím, ale ty z doby MB jsou fakt jen válec bez ničeho a mají takovej poréznější nebo hrubší či jak to popsat.. jestli kovový vložky jsou/ nejsou lakovaný bych se musel mrknout. V 80. se vyskytovaly ty "okroužkovaný", přitom se mi zdá, že i z jedný bedny se vylovila sada s "otřepem" v různé pozici, ale nehádal bych se o to. A vložky měly buď lesklej lak, nebo (asi pozdější) čistej kov ve stavu jakoby po pískování..
Můj dojem je, že kvalita kolísala vždycky, i u těch "MB" se mi stávalo, že se otevřely, hned jak sjel dolů hever pod motorem..
Ale jinak mě teda vždycky stačilo, že mají závity M10 a vlezou se, kam mají

Měl bych jeden dotaz (hraničící tedy s úchylným hnidopišstvím) a to ohledně silentbloků motoru.
Týká se to tedy nejen MBček, ale i pozdějších variant škodovek s motorem vzadu...
V mé hromadě silentů se vyskytuje několik variant, respektive silentbloky lisované v různých formách.
Jedná se také o více dodavatelů, nebo postupný vývoj a obměny forem v Gumokovu?
Co jsem si všiml, tak na originálních MBčkách a stovkách jsou silentbloky hladké (na foto vpravo dole), na 105/120 se setkávám s ostatními variantami...
...a co si vzpomínám, tak koncem 90. let se objevily silentbloky dosti nekvalitní (které po roce byly roztržené, nebo prověšené) - šlo o nějaký kvalitativní úlet Gumokovu, nebo to už byl nějaký "dovoz"? Forma mi připadala stejná, jako Gk, jen se poznaly podle černé lesklé barvy, do které byl namočen komplet silentblok, včetně gumy a už na první "ruční zkoušku" byly měkké.
Z asi čtyřiceti silentbloků, co tu mám, jsem jen na jednom našel nápis Gumokov (na foto nahoře uprostřed), nejčastěji tu mám zastoupený tento typ (se širokou "obroučkou"), ale bez nápisu.
Ještě na dvou jiných jsem nalezl nějaká čísla (asi nějaká výrobní šarže, možná rok a měsíc/týden?)...
Týká se to tedy nejen MBček, ale i pozdějších variant škodovek s motorem vzadu...
V mé hromadě silentů se vyskytuje několik variant, respektive silentbloky lisované v různých formách.
Jedná se také o více dodavatelů, nebo postupný vývoj a obměny forem v Gumokovu?
Co jsem si všiml, tak na originálních MBčkách a stovkách jsou silentbloky hladké (na foto vpravo dole), na 105/120 se setkávám s ostatními variantami...
...a co si vzpomínám, tak koncem 90. let se objevily silentbloky dosti nekvalitní (které po roce byly roztržené, nebo prověšené) - šlo o nějaký kvalitativní úlet Gumokovu, nebo to už byl nějaký "dovoz"? Forma mi připadala stejná, jako Gk, jen se poznaly podle černé lesklé barvy, do které byl namočen komplet silentblok, včetně gumy a už na první "ruční zkoušku" byly měkké.
Z asi čtyřiceti silentbloků, co tu mám, jsem jen na jednom našel nápis Gumokov (na foto nahoře uprostřed), nejčastěji tu mám zastoupený tento typ (se širokou "obroučkou"), ale bez nápisu.
Ještě na dvou jiných jsem nalezl nějaká čísla (asi nějaká výrobní šarže, možná rok a měsíc/týden?)...
-> skoda 120ls: To je jiná.. to se mi stalo po 2 letech pod plachtou na dlažbě.. odtlačil jsem s velkou námahou a zpět už to nešlo, v bubnech podivná hmota, musel jsem je sklepat a pak použít rychlej kartáč..
-> j_j: jo fotky nahodim zitra uz se na to dlouho chystam ale nejak sem se ktomu nedostal.zatim shanim moc veci
-> Jozka: jo to za tu namahu stalo..3hodiny prace kompresor na nafoukani kol a 5tikilova palice na odrazeni bubnu.no to byla spis bouda postaven na mokry louce a auto tam stalo na paletach a cucalo vlhkost takze sem to vycuknul za minutu 12
-> Jozka: jo to za tu namahu stalo..3hodiny prace kompresor na nafoukani kol a 5tikilova palice na odrazeni bubnu.no to byla spis bouda postaven na mokry louce a auto tam stalo na paletach a cucalo vlhkost takze sem to vycuknul za minutu 12

-> skoda 120ls: Ruční brzda ve stodole, dobrý.. ale po 15ti letech by šlo blbě vytáhnout možná i bez ní, stačí trochu vlhčí klima - ale MBG za tu trochu námahy stojí..



-> skoda 120ls: 15 let zapejkana rucka? Auuuuuuu....
-> skoda 120ls: budou fotky a karta prosím?
-> Jozka: bohuzel nebo bohu dik tohle uz je nema to auto proslo mnoha inovacema ale vzdy v bylo originalu jen barvu zmenilo na zelenou a byly v tom erkovi sedacky.ty uz sou pryc a dany tam origo cerveny sedacky.majitel si vse poctive vedl a mbg ma nalitano 286tisic km.jezdilo dost po svete a mimo dvoukarburace je tam vse co ma byt.akorat neslo vytahnout ze stodoly pac tam stalo 15let se zatazenou ruckou a kvaltem bylo jak pribetonovany

-> Danster: Vypouštím to jako problém.. a o víkendu půjdu do kolny natěžit nějakej ten laminát..
-> skoda 120ls: Kroupy holt byly a jsou sviňa.. s podobným autem jsem se seznámil letos v létě, deluxe nevyvezený někam do Skandinávie - a ty ďulky resp. pozůstatky po nich ještě i mělo..



-> skoda 120ls: Kroupy holt byly a jsou sviňa.. s podobným autem jsem se seznámil letos v létě, deluxe nevyvezený někam do Skandinávie - a ty ďulky resp. pozůstatky po nich ještě i mělo..
-> Jozka: v tp je napsano 14.7.1967 to si myslim ze bylo jeste pred celozavodni dovolenou.puvodni barva bila a bylo urceno na vyvoz do francie ale prej to potloukly kroupy tak to prodaly do cech a koupil to deduv dobrej kamarad
tak je to skoro v rodine.odhlaseno bylo v roce 4.2004 ale jde to vratit zpet do provozu tak to bude hlavni ukol


-> Jozka: Co se týče toho obalu topení tak já na mojí modrý květen 1968 mám šedivej plastovej obal a u březnový 69 černej plast. Ale známej má u svý 100vky model 70" lamino takže bych řekl že ty obaly byli co zrovna bylo na skladě

-> doking: / -> dragon_cb_cz: Beru do úvahy.. střídavost osazení by mohl být důvod, proč jsem nenašel "předěl", proč katalog nic takovýho nerozlišuje a podporuje variantu, kterou nabízí -> Bukaj: , čili že PAL měl obaly ze dvou zdrojů současně..
A jo, obtisky PAL na laminátu jsou, ale nelaminovali "osobně" (na 130RS Kovona taky dodávala díly, nepodepisovala se a skoro nikdo o tom neví
)..
Nicméně s tou bezporuchovostí moje zkušenosti nekorespondujou.. Laminát sice snese i dva kýble s uhlím, výměník je sám o sobě taky cca v pohodě, ale jak stály za starou bačkoru těsnění u kohoutu a hlavně u vodní pumpy, tak se často dolívala voda tak dlouho, až chladící směs vyčichla a bylo vymalováno.. Díky umístění topení v prostoru nejvíc ofukovaným studeným vzduchem byl radiátor topení vždycky ten díl, kterej mráz poškodil jako první (a často i jedinej).. nespočítám, kolik jsem viděl prasklých nebo opravovaných komor radiátorů kolem prolisů zpravidla zadní komory..
A jo, obtisky PAL na laminátu jsou, ale nelaminovali "osobně" (na 130RS Kovona taky dodávala díly, nepodepisovala se a skoro nikdo o tom neví

Nicméně s tou bezporuchovostí moje zkušenosti nekorespondujou.. Laminát sice snese i dva kýble s uhlím, výměník je sám o sobě taky cca v pohodě, ale jak stály za starou bačkoru těsnění u kohoutu a hlavně u vodní pumpy, tak se často dolívala voda tak dlouho, až chladící směs vyčichla a bylo vymalováno.. Díky umístění topení v prostoru nejvíc ofukovaným studeným vzduchem byl radiátor topení vždycky ten díl, kterej mráz poškodil jako první (a často i jedinej).. nespočítám, kolik jsem viděl prasklých nebo opravovaných komor radiátorů kolem prolisů zpravidla zadní komory..

Právěže jsem si dlouho myslel, že minimálně do modelu 69 by mělo být topení laminátové, nicméně v MBčkách jsem se hojně setkal se všemi variantami. A topení není zrovna dvakrát poruchový díl, aby bylo nutno jej rozebírat a měnit obal. Jediné, co odchází, je těsnění ventilu topení, ale kvůli tomu není třeba měnit obal...
Navíc laminátový obal je, oproti těm "plastovým" nezničitelný a mosazný výměník taktéž prakticky bezporuchový.
Takže varianta s více dodavateli je vysoce proavděpodobná.
Ale měl jsem za to, že na laminátovém obalu byl PALácký "vodoobtisk" (podobně, jako na heveru).
Možná si to ale s něčím pletu, teď nemám po ruce žádný obal pro ověření.
A poslední model z černého "plastu" má na vršku na 100% odlito logo PAL (autobrzdy?)...
Na šedém jsem nic nenašel.
Navíc laminátový obal je, oproti těm "plastovým" nezničitelný a mosazný výměník taktéž prakticky bezporuchový.
Takže varianta s více dodavateli je vysoce proavděpodobná.

Ale měl jsem za to, že na laminátovém obalu byl PALácký "vodoobtisk" (podobně, jako na heveru).
Možná si to ale s něčím pletu, teď nemám po ruce žádný obal pro ověření.
A poslední model z černého "plastu" má na vršku na 100% odlito logo PAL (autobrzdy?)...
Na šedém jsem nic nenašel.
-> Jozka: A v mém autě to asi taky bude původní,jednak to topení podle toho vypadalo a taky když v tom autě zůstal termosytič, tak do toho asi nikdo nehrabal.
-> Jozka: U mého MB bych si na původnost docela vsadil... úpravy krom nějakého domorobo cyklovače a mlhovky na tom autě veškeré žádné... jo a manuál sytič.
Díky pánové.. -> doking 04.02.14 22:16:21: Ty laminátový dodávala Kovona Karviná, kde se kompletovalo nevím, ty plastový si zdá se nechával lisovat PAL (někde mám i poznámku, která filiálka) a do fabriky asi chodily hotový.. Pověřil jsem tím kámoše manažera a že prý se nedoptal..
-> vlasmi: Taky dobrý.. už asi 4th kilo s klikama ven, co má laminát, plus soused ho měl dokonce v erku..
Asi na to dlabu, zkompletuju do černýho obalu, aby bylo úplně jasný, že to je náhradní díl a.. budu klidně spát.
-> Petr98: No však jo..
-> vlasmi: Taky dobrý.. už asi 4th kilo s klikama ven, co má laminát, plus soused ho měl dokonce v erku..
Asi na to dlabu, zkompletuju do černýho obalu, aby bylo úplně jasný, že to je náhradní díl a.. budu klidně spát.
-> Petr98: No však jo..

-> Jozka: To fakt nevim, ale hadice k němu byly původní...