Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3686 příspěvků (zobrazeno 2951 až 3000) od 28.02.2012 do 25.04.2025, založil/a Bukaj
řadit dle data
14:12:36
10.02.2014
Petr98
-> Jozka: Já právě teď nevím 3 Mrknu na to jak půjdu ven
13:07:15
10.02.2014
Jozka
-> Petr98: Není ta osazená díra až na tom dalším dorazovým vehementu..? jen nápad, já to sundaný neviděl dobře 15 let..
11:32:17
10.02.2014
Petr98
-> Bukaj: nejsem si jist teďka, ale myslím si, že díra na klapku nemá být kulatá, ale má mít oplošení na oplošení na hridelce klapky ne?? Na přenášení otáčivého momentu....
11:14:16
10.02.2014
doking
-> Jozka: Já měl molitan v šedým plastovým.... budu přemýšlet nad náhradou, zas takový originalista nebudu.
10:59:00
10.02.2014
Jozka
-> Bukaj: Taky mám dojem, že rozpadající se a od rzi oranžovej molitan jsem vyndaval až z černejch obalů.. no něco najdu doma, nasříhám a naperu dovnitř, stejně bude sešroubováno nerezem..



Dírka navíc na další vratnou pružinu..? si ani už nepamatuju, co a jestli vůbec něco je origo v tý spodní dírce..
10:52:28
10.02.2014
Bukaj
-> Jozka: hele, už jsem dlouho nerepasoval žádné MB topení, ale co si matně vzpomínám, tak tam byla pěnoguma. Molitan byl určitě v 742, stovky neznám, tak tam nevím...

-> skoda 120ls: Ty jsi chtěl ten nákres té páčky karburátoru s kuličkou? Našel jsem teď mezi věcmi, co dávám zinkovat, jednu s navrtanou dírkou navíc (ta blíže kuličce), tak Ti ji mohu darovat jako vzorek 4
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 10.02.2014 10:52:28
09:04:04
10.02.2014
Jozka
Budu ještě jednou a snad naposledy otravovat s tím topným tělesem.. jako antivibrátory se v těch obalech dají najít zpravidla dva kusy čehosi, nejčastěji je k vidění molitan, kterej se mi ekluje svou nasákavostí, občas nějaký porézní pryže... čili co je origo a co dáváte ?



Vlastně ještě bojuju s liškovatejma lamelama, ale s těma se asi smířím použitím odrezovače bez dalšího nátěru nebo nástřiku..
23:39:54
09.02.2014
Bukaj
-> Petr98: Mohu azapůjčit mé "repliky dle originálu" 1
23:34:54
09.02.2014
Petr98
-> Bukaj: Kolega slibuje, ze mi je pujci, jenomze ted jel na dovolenou a furt nema cas1 rak porad jen cekam.... A uz me to docela tlaci.....
22:30:11
09.02.2014
Bukaj
-> Petr98: Jsi říkal, že nepotřebuješ... 40
22:18:38
09.02.2014
Petr98
-> Bukaj: trubičkyyyyyyy 3 potřebuju na mustr
22:10:13
09.02.2014
Bukaj
-> skoda 120ls: Svody MBG/X
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 09.02.2014 22:10:13
22:06:07
09.02.2014
Bukaj
-> skoda 120ls: Červená slepice na Deluxe jak píše Petr98 a výfukové svody poznáš na první pohled podle tří žeber u smyčky termosytiče (vepředu po směru jízdy) a podle hranatějšího tvaru. Klasické MB/100 potrubí je všude zakulacené4
19:53:50
09.02.2014
Petr98
-> skoda 120ls: I na boky patří červená slepice.
18:54:06
09.02.2014
Tom.MBG
nemel by nekdo fotku tech svodu?4

a jeste by me zajimalo kam vsude prijde cerveny znak (slepice)...ja to mam jen na klapacce a na boku jsou cerne
16:11:53
08.02.2014
Tom.MBG
-> Petr98: za 15 je to na me moc naraz to ja nedam..a schazi mi jenn ty svody
16:11:02
08.02.2014
Tom.MBG
-> Duri: opravdu bylo menene vse.krome stevtu ty tam zustaly dlouhe

-> Bukaj: a ty mas ty upravovany jak to neni poznat?pustil by si je?nene motor je puvodni na 100%
upraveno 2x, naposled 08.02.2014 16:14:46
12:05:39
08.02.2014
Petr98
A Ledr nemá?? Nedávno měl. Jinak kámoš by pustil kompletní sadu na MBX/MBG za 15.
00:09:35
08.02.2014
Bukaj
-> skoda 120ls:

Upravit klasické asi těžko. Jde upravit G/X sací potrubí, aby šlo na MB svody, ale je to prasárna (mně se dostaly dvě takové do ruky - jedno bylo dokonce probroušené skrz a díra zanýtována kusem plechu8

To druhé bylo jen decentně a při nandání na origo svody to nebude poznat 6

Ale opravdu je divné, že bys na motoru měl měněné i výfukové svody, většinou se nechávaly původní při předělání na jednokarburaci. Tedy pokud nemáš měněný celý motor...
23:39:00
07.02.2014
Duri
-> skoda 120ls: nemal si ich na motore? Vacsinou sa nezvykli skladat. Ja som mal vyfukove origo MBG, len sanie bolo vymenene. Dokonca aj dlhe styfty na sanie boli povodne, upevnovacia matica bola podlozena vacsimi maticami 3



Upravit klasicke na G/X asi nepojde a zohnat ich asi bude tiez horsie. Chce to cas, urcite sa zvody ukazu. Aj ja jedny este zhanam na dokompletovanie sady...
21:28:19
07.02.2014
Tom.MBG
panove kde sezenu vyfukove svody na g/x???prosim4 nebo se daji upravit klasicky mb?
upraveno 1x, naposled 07.02.2014 21:28:55
20:10:02
07.02.2014
Tom.MBG
-> Jozka: tak je mozny ze po dovoleny v roce 68 uz davaly cerny plastovy..v ty moji to bylo a mam ho schovany nekde v regalu3
08:10:28
07.02.2014
Jozka
08:09:16
07.02.2014
Jozka
-> Bukaj 06.02.14 10:39:03: Koukni, skupinka jetých silentbloků "z mé zahrádky" (i doslova), odpovídá tvým.. a jsou to kusy, zdemontovaný z embéček před rokem 1996.. čili na 99% původní..



A když se vrátím k obalům topení, tak kolega si je úplně zcela a naprosto jistej, že nový embéčko, koupený v 11/1968, mělo černej plastovej obal.. neváhal ani vteřinu..
upraveno 1x, naposled 07.02.2014 08:09:34
19:46:10
06.02.2014
Tom.MBG
-> Bukaj: kupoval sem novy silenty pred 3roky na svoji 120..mely obroucek a za 2tisice km se odlepily jakoby tam byli 30let10
19:42:50
06.02.2014
Tom.MBG
-> j_j: tak karta fotky zalozene1
13:39:53
06.02.2014
Jozka
-> Bukaj: Tak - jak byly rozlišený nevím, ale pruhem ne.. si kamarádovo novýho Rapida 136 pamatuju skoro jak kdyby to bylo včera (no..), ale pruhy teda ne..
13:35:06
06.02.2014
Bukaj
-> David.:

Ale ne ty bíločerný - ty jsem viděl až po roce 2005...
11:55:04
06.02.2014
David.
-> Bukaj 06.02.14 11:49:44: tvrdší byly od roku 88 na 130,5,6
11:52:34
06.02.2014
Jozka
-> Bukaj: Neumím říct, zda tvrdší pekli i dobově, s pruhem jsou už kapitálistický. Ale výrobce pořád stejnej..
11:49:44
06.02.2014
Bukaj
-> Jozka: Ale ty tvrdší jsou nějaká novodobá "tuningová" výroba po roce 2000, ne?
11:47:53
06.02.2014
Jozka
-> Bukaj: V tomhle jsem už teda fatalista.. buď odkysnou od plechu nebo neodkysnou.. takže akorát můžu říct, že s odloženinama hladkejma moc dobrý zkušenostě nemám, ale třeba jsem měl pech na špatně skladovaný. No a třeba ty tvrdší s bílým šmouhem mi drží fazónu, ale najel jsem na nich zatím jen 900 km..

E: Zkus nahodit někam do "podvozků", kam choděj ladiči..
upraveno 1x, naposled 06.02.2014 11:48:57
10:56:53
06.02.2014
Bukaj
-> Jozka: Ptám se asi ani ne z originalistického hlediska, jako z hlediska zkušeností s kvalitou - co tam mám, či nemám dávat4
10:49:31
06.02.2014
Jozka
-> Bukaj: 3 3

V těch 90. už tedy nevím, ale ty z doby MB jsou fakt jen válec bez ničeho a mají takovej poréznější nebo hrubší či jak to popsat.. jestli kovový vložky jsou/ nejsou lakovaný bych se musel mrknout. V 80. se vyskytovaly ty "okroužkovaný", přitom se mi zdá, že i z jedný bedny se vylovila sada s "otřepem" v různé pozici, ale nehádal bych se o to. A vložky měly buď lesklej lak, nebo (asi pozdější) čistej kov ve stavu jakoby po pískování..

Můj dojem je, že kvalita kolísala vždycky, i u těch "MB" se mi stávalo, že se otevřely, hned jak sjel dolů hever pod motorem..

Ale jinak mě teda vždycky stačilo, že mají závity M10 a vlezou se, kam mají 4.
10:39:03
06.02.2014
Bukaj
Měl bych jeden dotaz (hraničící tedy s úchylným hnidopišstvím) a to ohledně silentbloků motoru.

Týká se to tedy nejen MBček, ale i pozdějších variant škodovek s motorem vzadu...

V mé hromadě silentů se vyskytuje několik variant, respektive silentbloky lisované v různých formách.

Jedná se také o více dodavatelů, nebo postupný vývoj a obměny forem v Gumokovu?

Co jsem si všiml, tak na originálních MBčkách a stovkách jsou silentbloky hladké (na foto vpravo dole), na 105/120 se setkávám s ostatními variantami...

...a co si vzpomínám, tak koncem 90. let se objevily silentbloky dosti nekvalitní (které po roce byly roztržené, nebo prověšené) - šlo o nějaký kvalitativní úlet Gumokovu, nebo to už byl nějaký "dovoz"? Forma mi připadala stejná, jako Gk, jen se poznaly podle černé lesklé barvy, do které byl namočen komplet silentblok, včetně gumy a už na první "ruční zkoušku" byly měkké.



Z asi čtyřiceti silentbloků, co tu mám, jsem jen na jednom našel nápis Gumokov (na foto nahoře uprostřed), nejčastěji tu mám zastoupený tento typ (se širokou "obroučkou"), ale bez nápisu.

Ještě na dvou jiných jsem nalezl nějaká čísla (asi nějaká výrobní šarže, možná rok a měsíc/týden?)...
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 06.02.2014 10:39:03
20:44:54
05.02.2014
Jozka
-> skoda 120ls: To je jiná.. to se mi stalo po 2 letech pod plachtou na dlažbě.. odtlačil jsem s velkou námahou a zpět už to nešlo, v bubnech podivná hmota, musel jsem je sklepat a pak použít rychlej kartáč..
20:25:24
05.02.2014
Tom.MBG
-> j_j: jo fotky nahodim zitra uz se na to dlouho chystam ale nejak sem se ktomu nedostal.zatim shanim moc veci

-> Jozka: jo to za tu namahu stalo..3hodiny prace kompresor na nafoukani kol a 5tikilova palice na odrazeni bubnu.no to byla spis bouda postaven na mokry louce a auto tam stalo na paletach a cucalo vlhkost takze sem to vycuknul za minutu 124
20:03:46
05.02.2014
Jozka
-> skoda 120ls: Ruční brzda ve stodole, dobrý.. ale po 15ti letech by šlo blbě vytáhnout možná i bez ní, stačí trochu vlhčí klima - ale MBG za tu trochu námahy stojí..4 5
20:03:10
05.02.2014
dragon_cb_cz
-> skoda 120ls: 15 let zapejkana rucka? Auuuuuuu....
19:54:44
05.02.2014
j_j
-> skoda 120ls: budou fotky a karta prosím?
19:53:55
05.02.2014
Tom.MBG
-> Jozka: bohuzel nebo bohu dik tohle uz je nema to auto proslo mnoha inovacema ale vzdy v bylo originalu jen barvu zmenilo na zelenou a byly v tom erkovi sedacky.ty uz sou pryc a dany tam origo cerveny sedacky.majitel si vse poctive vedl a mbg ma nalitano 286tisic km.jezdilo dost po svete a mimo dvoukarburace je tam vse co ma byt.akorat neslo vytahnout ze stodoly pac tam stalo 15let se zatazenou ruckou a kvaltem bylo jak pribetonovany3
upraveno 1x, naposled 05.02.2014 19:54:19
19:04:28
05.02.2014
Jozka
-> Danster: Vypouštím to jako problém.. a o víkendu půjdu do kolny natěžit nějakej ten laminát..3 4 3

-> skoda 120ls: Kroupy holt byly a jsou sviňa.. s podobným autem jsem se seznámil letos v létě, deluxe nevyvezený někam do Skandinávie - a ty ďulky resp. pozůstatky po nich ještě i mělo..
18:40:26
05.02.2014
Tom.MBG
-> Jozka: v tp je napsano 14.7.1967 to si myslim ze bylo jeste pred celozavodni dovolenou.puvodni barva bila a bylo urceno na vyvoz do francie ale prej to potloukly kroupy tak to prodaly do cech a koupil to deduv dobrej kamarad3 tak je to skoro v rodine.odhlaseno bylo v roce 4.2004 ale jde to vratit zpet do provozu tak to bude hlavni ukol1
17:13:51
05.02.2014
Danster
-> Jozka: Co se týče toho obalu topení tak já na mojí modrý květen 1968 mám šedivej plastovej obal a u březnový 69 černej plast. Ale známej má u svý 100vky model 70" lamino takže bych řekl že ty obaly byli co zrovna bylo na skladě4
11:25:14
05.02.2014
Jozka
-> doking: / -> dragon_cb_cz: Beru do úvahy.. střídavost osazení by mohl být důvod, proč jsem nenašel "předěl", proč katalog nic takovýho nerozlišuje a podporuje variantu, kterou nabízí -> Bukaj: , čili že PAL měl obaly ze dvou zdrojů současně..

A jo, obtisky PAL na laminátu jsou, ale nelaminovali "osobně" (na 130RS Kovona taky dodávala díly, nepodepisovala se a skoro nikdo o tom neví 4)..



Nicméně s tou bezporuchovostí moje zkušenosti nekorespondujou.. Laminát sice snese i dva kýble s uhlím, výměník je sám o sobě taky cca v pohodě, ale jak stály za starou bačkoru těsnění u kohoutu a hlavně u vodní pumpy, tak se často dolívala voda tak dlouho, až chladící směs vyčichla a bylo vymalováno.. Díky umístění topení v prostoru nejvíc ofukovaným studeným vzduchem byl radiátor topení vždycky ten díl, kterej mráz poškodil jako první (a často i jedinej).. nespočítám, kolik jsem viděl prasklých nebo opravovaných komor radiátorů kolem prolisů zpravidla zadní komory..10
08:42:02
05.02.2014
Bukaj
Právěže jsem si dlouho myslel, že minimálně do modelu 69 by mělo být topení laminátové, nicméně v MBčkách jsem se hojně setkal se všemi variantami. A topení není zrovna dvakrát poruchový díl, aby bylo nutno jej rozebírat a měnit obal. Jediné, co odchází, je těsnění ventilu topení, ale kvůli tomu není třeba měnit obal...

Navíc laminátový obal je, oproti těm "plastovým" nezničitelný a mosazný výměník taktéž prakticky bezporuchový.

Takže varianta s více dodavateli je vysoce proavděpodobná.4

Ale měl jsem za to, že na laminátovém obalu byl PALácký "vodoobtisk" (podobně, jako na heveru).

Možná si to ale s něčím pletu, teď nemám po ruce žádný obal pro ověření.

A poslední model z černého "plastu" má na vršku na 100% odlito logo PAL (autobrzdy?)...

Na šedém jsem nic nenašel.
01:34:36
05.02.2014
doking
-> Jozka: A v mém autě to asi taky bude původní,jednak to topení podle toho vypadalo a taky když v tom autě zůstal termosytič, tak do toho asi nikdo nehrabal.
01:07:42
05.02.2014
dragon_cb_cz
-> Jozka: U mého MB bych si na původnost docela vsadil... úpravy krom nějakého domorobo cyklovače a mlhovky na tom autě veškeré žádné... jo a manuál sytič.
00:08:37
05.02.2014
Jozka
Díky pánové.. -> doking 04.02.14 22:16:21: Ty laminátový dodávala Kovona Karviná, kde se kompletovalo nevím, ty plastový si zdá se nechával lisovat PAL (někde mám i poznámku, která filiálka) a do fabriky asi chodily hotový.. Pověřil jsem tím kámoše manažera a že prý se nedoptal..

-> vlasmi: Taky dobrý.. už asi 4th kilo s klikama ven, co má laminát, plus soused ho měl dokonce v erku..

Asi na to dlabu, zkompletuju do černýho obalu, aby bylo úplně jasný, že to je náhradní díl a.. budu klidně spát.

-> Petr98: No však jo..5
23:07:28
04.02.2014
Bukaj
-> Jozka: To fakt nevim, ale hadice k němu byly původní...
Extreme Tyres