
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
Ručku mám černou a vypadá že je původní. Jinak kladkostroj už nemám, jak píše Danster mám skutečně táhla. Jo a datum výroby je 22.4.1969. Tak snad vám to pomůže ve výzkumu. 

-> Jozka: Přesně já u svý březnový 69" mám pořád kladkostroj ale nemůžu si vybavit barvu tý ručky. Ale myslím že kolega -> Koblet: má dubnovou už s lanovodama jako kilo takže stačí když napíše co má za barvu ručky a jestli je origo

-> Bukaj: Mu tam omylem šoupli kus, co už měli naskladněnej na kila..
Je to zajímavej detail poměrně.. jsem si pák nikdy moc nevšímal a škoda, že mi povodeň umyla identifikaci z mý sbírky pák.
Díky tomu je dneska už nemožný tu nejnovější vyselektovat.. Nu, teď ještě najít auto s číslem karosérie 415 500, který by mělo být první s vahadlem (duben 1969), podívat se, jakou má páku a "máme to doma". 


Je to zajímavej detail poměrně.. jsem si pák nikdy moc nevšímal a škoda, že mi povodeň umyla identifikaci z mý sbírky pák.


-> Jozka: Takže mám od majitele potvrzeno, že původní páka z 1100MB 69 je černá - psal mi sms, že ji našel 

-> Bukaj: Mám někde celej chuchvalec těchhle táhloví a je to teda fakt směska. Dokonce obsahuje tam i bambulkovaný nelakovaný, otočený standarně po srsti, takže mě vůbec nenapadlo, že to někdy bylo jinak.. chtěl jsem na to dneska mrknout, ale bohužel - příbuzenstvo nás obsadilo jak Putin Krym a tak jsem se k tomu nedostal..
Jinak bych zdůraznil, že ráhno u ručky nerovná se širokosloupek (model 69), montovalo se až koncem výroby v roce 69 a pokud si pamatuju, tak ani není v souhrnným katalogu z roku 1972 (a ta páka u 742 má jinej čep, než MB a kila, ale urči víš a jen jsi to pominul).
Jinak bych zdůraznil, že ráhno u ručky nerovná se širokosloupek (model 69), montovalo se až koncem výroby v roce 69 a pokud si pamatuju, tak ani není v souhrnným katalogu z roku 1972 (a ta páka u 742 má jinej čep, než MB a kila, ale urči víš a jen jsi to pominul).
-> Jozka: -> Danster: Delší je černá a jak jsem psal - u nejstaršího typu MB s nelakovanými páčkami s kulatými bambulkami byly páčky otočené po směru jízdy...
Jinak u většiny MB, co jsem zkoumal, pokud nebyla jedna páčka opačně kvůli sytiči, bylo zapojení stejné
Moje MBG viz foto:
-> Tabi 10.01.15 12:29:50: A šedé páky měly určitě všechny vozy s kladkoručkou (do modelu 68), ovšem my tu řešíme, jestli měly šedou páku i 69ky, nebo se změnou systému lan se změnila i barva páky, která ve stejném provedení (barva i tvar) zůstala ve výrobě až do posledních 742 (1990)...?
Jinak u většiny MB, co jsem zkoumal, pokud nebyla jedna páčka opačně kvůli sytiči, bylo zapojení stejné

Moje MBG viz foto:
-> Tabi 10.01.15 12:29:50: A šedé páky měly určitě všechny vozy s kladkoručkou (do modelu 68), ovšem my tu řešíme, jestli měly šedou páku i 69ky, nebo se změnou systému lan se změnila i barva páky, která ve stejném provedení (barva i tvar) zůstala ve výrobě až do posledních 742 (1990)...?
-> Danster: Mě teda oklamala.. a snadno, mám to na každým autě jinak (dá se snadno prohodit) a navíc 742 má krátkou černou..
Jak tak koukám tak barvy páček jsou stejně jak u mojí 5/68" jen mám černou páčku delší a tady mě přijde že je delší šedivá -> Bukaj 10.01.15 01:14:03: nebo klame fotka ?
-> Tabi: No jo, jenomže základní rozdělení je MB - šedý páky, kilo - černý páky.. černý mohly být buď na konci výroby anebo výsledkem modernizace na vahadlo i u těch aut, co ho původně neměly (v rámci posléze ztížené dostupnosti asymetrických brzdových lan).
Jsem snad vždycky pod černou barvou našel zbytky původní šedivý a na 100% vím, že mý auta 01 + 08/1968 měly v originále šedivou páku, přitom obě měly asymetrická lanka. Možná tedy, že změna barvy souvisí (resp. je v souběhu) s vypuštěním kladkostrojů na ručce v roce 1969..
Jsem snad vždycky pod černou barvou našel zbytky původní šedivý a na 100% vím, že mý auta 01 + 08/1968 měly v originále šedivou páku, přitom obě měly asymetrická lanka. Možná tedy, že změna barvy souvisí (resp. je v souběhu) s vypuštěním kladkostrojů na ručce v roce 1969..
Tak já můžu potvrdit,že páčky mám stejné a ruční brzdu taky černou.Kdysi dávno,kdyš jsem byl ještě dr.voštěp,tak jsme jezdili do lesa z dvouma litrama a ručky byli určitě černý,nepamatuju si,že bych i jinde viděl šedou.
-> Bukaj: Koukám, že masivní likvidace termosytičů udělala v těch páčkách pěknej bordel, v každým autě je to jinak.. takže má být šedivá delší (topení u řidiče) a černá kratší (klapka) napravo ? Nebyly ty původní nebarvený s bambulkama obráceně - kratší (nelogicky) hned u páky brzdy ?
Tak pár ověření z "terénního průzkumu" 1100MB 69 v originálním stavu (Hlavně UB40 nastraží uši - tedy vlastně oči)
Štíty brzd šedé (s černými jsem se dosud nesetkal), páčky topení, jak jsem psal, bohužel nevím, jaká byla původní páka ruční brzdy - před poslední technickou prý měněna a tu původní majitel nemohl zrovna najít a nepamatuje už, jakou měla barvu...
...jinak pojistka kapoty klasická se zúženým profilovaným zobáčkem.

Štíty brzd šedé (s černými jsem se dosud nesetkal), páčky topení, jak jsem psal, bohužel nevím, jaká byla původní páka ruční brzdy - před poslední technickou prý měněna a tu původní majitel nemohl zrovna najít a nepamatuje už, jakou měla barvu...
...jinak pojistka kapoty klasická se zúženým profilovaným zobáčkem.
Jo - té odchylné délky jsem si kdysi taky všiml, ale napadlo mě snad jen to, že původně neplánovali to těsnění úplně kolem dokola, jinak nic..
-> Bukaj: Jsem to dvojí provedení pojistek ani nezaznamenal, resp. zaznamenal, ale jinak.. není to až pro kila? Nicméně zkusím mrknout, jestli nenajdu tohle z toho nejnovějšího MB, co jsem likvidoval (s číslem motoru mimo rozsah v katalogu) a přidám ti k tomu související problémek - kapota na MBB, montovaná ve stavu nového ND má tuhle pojistku otočenou o 90°, čili se odjišťuje do strany, nikoliv zpředu dozadu, jak je zvykem..
Na poznámky o profilech taky mrknu.. a opět přitom budu litovat, že jsem si zkraje 90. nenafotil jejich snad 2x1 m tabuli se vzorkama, která tohle (skoro) všechno řešila..
Na poznámky o profilech taky mrknu.. a opět přitom budu litovat, že jsem si zkraje 90. nenafotil jejich snad 2x1 m tabuli se vzorkama, která tohle (skoro) všechno řešila..

-> Jozka: -> Petr98: Bezva, tak sem s tím
Jinak další dotaz: Rozdíl pojistek víka zavazadelníku - co, jak, odkdy, proč?
Předpokládám, že ta s širším neprofilovaným zobáčkem je starší provedení (vzhledem k tomu, že i u 105/120 byl stejný tvar zobáčku, jako u té druhé. Ale dokdy se to montovalo, netušíte?
A v čem se lišil tvar kufru do 3. série? Dle katalogu je od 4. série o 10 cm delší těsnění kufru...

Jinak další dotaz: Rozdíl pojistek víka zavazadelníku - co, jak, odkdy, proč?
Předpokládám, že ta s širším neprofilovaným zobáčkem je starší provedení (vzhledem k tomu, že i u 105/120 byl stejný tvar zobáčku, jako u té druhé. Ale dokdy se to montovalo, netušíte?
A v čem se lišil tvar kufru do 3. série? Dle katalogu je od 4. série o 10 cm delší těsnění kufru...
-> Bukaj: mam to taky rozpracovane......
-> Bukaj: Mám to (jako skoro všechno
) rozpracovaný ve fragmentech a rezignoval jsem na to hlavně proto, že se mi vůbec nedařilo focení těch profilů. Takže mohu být nápomocen
.


Nedával náhodou už někdo dohromady nějaký seznam gumových profilů, použitých (nejen) na MBčkách, podle číselného označení profilu v katalogu? Myslím tím fotku profilu a u toho číslo, popřípadě popis, kde všude je použito?
Mám v plánu se pokusit něco takového spáchat, tak se nejdřív optám, jestli už to někdo neudělal
Mám v plánu se pokusit něco takového spáchat, tak se nejdřív optám, jestli už to někdo neudělal

-> Petr98: To znie ako prehliadka skokom cez plot 

-> Kocvin: No to asi ne... 

-> Petr98: Oni dělají exkurze jo?

Po dnešním živém zhlédnutí musím říct jediné: NÁDHERA!!!
Zázrak, že se něco takového dochovalo. Skvělé.. jen to teďka nepřešlechtit..
-> Pavel P..: Z FB, prej na to spadla police v garazi
to má měněnou střechu?

-> sliwowitz: To je prvý prototyp 3. vyrobený kus. Jourin ho má teď na dílně. Jsou to jeho fotky.
-> sliwowitz: akorát tomu chybí díra ve střeše, jinak dobrý :D
-> sliwowitz: To máš z fb ne??
Jourin asi bude tušit :-D
-> sliwowitz: Co se zeptat toho od koho jsou fotky? :D
Dostali sa ku mne nejake fotky, tak posuvam dalej... Viete nieco blizsie?
-> Koblet: Jsem si na tenhle stroj hned nevzpomněl, ale taky mám někde několik foto uloženo.. 2006? Podivný počin, ale proč ne..

-> Danster: Tohle monstrum jsem viděl na Křenovické jízdě. Majitel mi vyprávěl o stodole a plánoval tenkrát instalaci žáber z litra.

-> Bukaj: Souhlas ten pád tý stodoly je dost infarktová záležitost

-> doking: ja sem dával jednoho zelenýho litra s plechama kila. mělo to ploutev ještě.. :D někde v libovkách nebo zajimavejch autech to je.. maximálně 4-5 roků zpět :D
-> Danster 02.01.15 16:38:20: Docela šílenost, ta střecha tý stodoly...
Já bych na místě ležel s infarktem myokardu

Já bych na místě ležel s infarktem myokardu

-> Danster 02.01.15 16:38:20: něco na ten způsob, ale tu co jsem viděl já měla jen dvě světla a nějakou bledě modrou nebo zelenomodrou barvu
-> doking: Myslíš tuhle šílenost www.bigandrew.webzdarma.c
z/vozy/.../36.jpg viz www.bigandrew.webzdarma.c
z/vozy/.../2006.htm
-> Jozka: díky,já věděl,že jsem něco takovýho nedávno viděl,jen jsem nevěděl kde :-)
-> doking: Myslel jsem si.. mám jen dobový analogový, dvě jsou v galerii skoda-virt.cz/cz/.../, číslo 44 asi (jen zadek) a 97..
-> Jozka: Ano Š100, upraveno
-> doking: Jsi to asi nedopsal.. škoda 100 ?
Mám takový dotaz, slíbil jsem někomu ukázku fotky, kdy jsou na kastli (úzký sloupek) tisícovky naroubovány plechy Škoda 100, viděl jsem v životě všehovšudy dvě/tři,blbec jsem si je neuložil,nemáte někdo?
-> Bukaj: To musí být dobrej kamarád, že se ošidil o tu nejúžasnější fázi renovace a přenechal ti jí..
A není vůbec zač.

-> Jozka: Tak díky, namontuji to tedy kamarádovi tak, jak říkáš - někdy příští týden začnu strojit jeho "Olíka" 

-> Bukaj: Problém odřených stahovacích oken se u kil a MB moc nevyskytuje.. zato u MBX, kde je až v hloubi rámů oken použitá "mechovka", je to masakr..
Nevím, jak tohle probíhalo u předchozích modelů, který měly profily jiný a bylo by zajímavý, proč udělali tenhle krok zpátky..
Dveře jsou konstruovaný jako "plnoprůtočný", tzn. s těma igelitama a odtokovejma otvorama a pokynama pro jejich čištění a prachy tou mezerou v pohodě spláchnou a škody nenarobí..
Ono vzhledem k přesnosti těch stahovacích mechanismů a nakonec i profilů (který navíc záhy tvrdnou na kámen) by byl asi nemístnej optimismus se pokoušet škvíru nějak těsnit..
Nu, oblé dopředu, ostré dozadu.. což mi připomnělo, že jsem vůbec letos nepokročil na prototypu zadního stahování..
Nevím, jak tohle probíhalo u předchozích modelů, který měly profily jiný a bylo by zajímavý, proč udělali tenhle krok zpátky..
Dveře jsou konstruovaný jako "plnoprůtočný", tzn. s těma igelitama a odtokovejma otvorama a pokynama pro jejich čištění a prachy tou mezerou v pohodě spláchnou a škody nenarobí..
Ono vzhledem k přesnosti těch stahovacích mechanismů a nakonec i profilů (který navíc záhy tvrdnou na kámen) by byl asi nemístnej optimismus se pokoušet škvíru nějak těsnit..
Nu, oblé dopředu, ostré dozadu.. což mi připomnělo, že jsem vůbec letos nepokročil na prototypu zadního stahování..

-> Jozka: No, to je právě to, co mi nesedí - z logiky věci by měl profil s břitem být hlavně u stahovacích oken (kvůli prachu a písku, který když se dostane mezi gumu a sklo při stahování okna sklo poškrábe - třeba příklad z moderních strojů - firemní Jumper valník, kterým vozíme betony, štěrky a podobné materiály a který má sametku pod sklem kulatou, už má tak odřená skla, že už přes ně skoro není vidět).
Případně u všech skel zvenku (kvůli prachu a vodě, aby nepadala do dveří).
Ale důvěryhodný zdroj (katalog) právě uvádí, že se liší profil pro pevné sklo a pro spouštěcí sklo, takže bych si myslel, že to bude varianta 1).
Ale je možné, že tehdy byla péče o auto v provozu na takové úrovni, že když náhodou došlo k zaprášení skla, nikdo jej nestahoval před umytím...
Anebo původně (prototypy?) měl být profil s břitem na všechna skla, ale kvůli Tebou zmíněným problémům z toho sešlo...
Jisté je jedno - z originál MB model 68 mám od každého profilu 4 ks, bohužel jsem to nerozebíral já, abych to zdokumentoval, kde co bylo...
...budu muset ověřit u kamaráda, no...
Případně u všech skel zvenku (kvůli prachu a vodě, aby nepadala do dveří).
Ale důvěryhodný zdroj (katalog) právě uvádí, že se liší profil pro pevné sklo a pro spouštěcí sklo, takže bych si myslel, že to bude varianta 1).
Ale je možné, že tehdy byla péče o auto v provozu na takové úrovni, že když náhodou došlo k zaprášení skla, nikdo jej nestahoval před umytím...

Anebo původně (prototypy?) měl být profil s břitem na všechna skla, ale kvůli Tebou zmíněným problémům z toho sešlo...

Jisté je jedno - z originál MB model 68 mám od každého profilu 4 ks, bohužel jsem to nerozebíral já, abych to zdokumentoval, kde co bylo...
...budu muset ověřit u kamaráda, no...
