Rozdíly Mbček - co je originál?

prohledat
3686 příspěvků (zobrazeno 2451 až 2500) od 28.02.2012 do 25.04.2025, založil/a Bukaj
řadit dle data
11:33:48
11.01.2015
Koblet
Ručku mám černou a vypadá že je původní. Jinak kladkostroj už nemám, jak píše Danster mám skutečně táhla. Jo a datum výroby je 22.4.1969. Tak snad vám to pomůže ve výzkumu. 4
10:41:19
11.01.2015
Danster
-> Jozka: Přesně já u svý březnový 69" mám pořád kladkostroj ale nemůžu si vybavit barvu tý ručky. Ale myslím že kolega -> Koblet: má dubnovou už s lanovodama jako kilo takže stačí když napíše co má za barvu ručky a jestli je origo108
02:10:04
11.01.2015
Jozka
-> Bukaj: Mu tam omylem šoupli kus, co už měli naskladněnej na kila.. 3 3

Je to zajímavej detail poměrně.. jsem si pák nikdy moc nevšímal a škoda, že mi povodeň umyla identifikaci z mý sbírky pák.10 Díky tomu je dneska už nemožný tu nejnovější vyselektovat.. Nu, teď ještě najít auto s číslem karosérie 415 500, který by mělo být první s vahadlem (duben 1969), podívat se, jakou má páku a "máme to doma". 4
01:50:35
11.01.2015
Bukaj
-> Jozka: Takže mám od majitele potvrzeno, že původní páka z 1100MB 69 je černá - psal mi sms, že ji našel 4
22:35:24
10.01.2015
Jozka
-> Bukaj: Mám někde celej chuchvalec těchhle táhloví a je to teda fakt směska. Dokonce obsahuje tam i bambulkovaný nelakovaný, otočený standarně po srsti, takže mě vůbec nenapadlo, že to někdy bylo jinak.. chtěl jsem na to dneska mrknout, ale bohužel - příbuzenstvo nás obsadilo jak Putin Krym a tak jsem se k tomu nedostal..

Jinak bych zdůraznil, že ráhno u ručky nerovná se širokosloupek (model 69), montovalo se až koncem výroby v roce 69 a pokud si pamatuju, tak ani není v souhrnným katalogu z roku 1972 (a ta páka u 742 má jinej čep, než MB a kila, ale urči víš a jen jsi to pominul).
20:10:58
10.01.2015
Bukaj
-> Jozka: -> Danster: Delší je černá a jak jsem psal - u nejstaršího typu MB s nelakovanými páčkami s kulatými bambulkami byly páčky otočené po směru jízdy...

Jinak u většiny MB, co jsem zkoumal, pokud nebyla jedna páčka opačně kvůli sytiči, bylo zapojení stejné 4

Moje MBG viz foto:

-> Tabi 10.01.15 12:29:50: A šedé páky měly určitě všechny vozy s kladkoručkou (do modelu 68), ovšem my tu řešíme, jestli měly šedou páku i 69ky, nebo se změnou systému lan se změnila i barva páky, která ve stejném provedení (barva i tvar) zůstala ve výrobě až do posledních 742 (1990)...?
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 10.01.2015 20:10:58
upraveno 1x, naposled 10.01.2015 20:14:24
14:09:28
10.01.2015
Jozka
-> Danster: Mě teda oklamala.. a snadno, mám to na každým autě jinak (dá se snadno prohodit) a navíc 742 má krátkou černou..
12:52:03
10.01.2015
Danster
Jak tak koukám tak barvy páček jsou stejně jak u mojí 5/68" jen mám černou páčku delší a tady mě přijde že je delší šedivá -> Bukaj 10.01.15 01:14:03: nebo klame fotka ?
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Danster vložen 10.01.2015 12:52:03
12:44:33
10.01.2015
Jozka
-> Tabi: No jo, jenomže základní rozdělení je MB - šedý páky, kilo - černý páky.. černý mohly být buď na konci výroby anebo výsledkem modernizace na vahadlo i u těch aut, co ho původně neměly (v rámci posléze ztížené dostupnosti asymetrických brzdových lan).



Jsem snad vždycky pod černou barvou našel zbytky původní šedivý a na 100% vím, že mý auta 01 + 08/1968 měly v originále šedivou páku, přitom obě měly asymetrická lanka. Možná tedy, že změna barvy souvisí (resp. je v souběhu) s vypuštěním kladkostrojů na ručce v roce 1969..
12:29:50
10.01.2015
Tabi
Tak já můžu potvrdit,že páčky mám stejné a ruční brzdu taky černou.Kdysi dávno,kdyš jsem byl ještě dr.voštěp,tak jsme jezdili do lesa z dvouma litrama a ručky byli určitě černý,nepamatuju si,že bych i jinde viděl šedou.
11:30:52
10.01.2015
Jozka
-> Bukaj: Koukám, že masivní likvidace termosytičů udělala v těch páčkách pěknej bordel, v každým autě je to jinak.. takže má být šedivá delší (topení u řidiče) a černá kratší (klapka) napravo ? Nebyly ty původní nebarvený s bambulkama obráceně - kratší (nelogicky) hned u páky brzdy ?
01:14:03
10.01.2015
Bukaj
Tak pár ověření z "terénního průzkumu" 1100MB 69 v originálním stavu (Hlavně UB40 nastraží uši - tedy vlastně oči) 4

Štíty brzd šedé (s černými jsem se dosud nesetkal), páčky topení, jak jsem psal, bohužel nevím, jaká byla původní páka ruční brzdy - před poslední technickou prý měněna a tu původní majitel nemohl zrovna najít a nepamatuje už, jakou měla barvu...

...jinak pojistka kapoty klasická se zúženým profilovaným zobáčkem.
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 10.01.2015 01:14:03
12:50:00
09.01.2015
Jozka
Jo - té odchylné délky jsem si kdysi taky všiml, ale napadlo mě snad jen to, že původně neplánovali to těsnění úplně kolem dokola, jinak nic..
12:47:58
09.01.2015
Jozka
-> Bukaj: Jsem to dvojí provedení pojistek ani nezaznamenal, resp. zaznamenal, ale jinak.. není to až pro kila? Nicméně zkusím mrknout, jestli nenajdu tohle z toho nejnovějšího MB, co jsem likvidoval (s číslem motoru mimo rozsah v katalogu) a přidám ti k tomu související problémek - kapota na MBB, montovaná ve stavu nového ND má tuhle pojistku otočenou o 90°, čili se odjišťuje do strany, nikoliv zpředu dozadu, jak je zvykem..



Na poznámky o profilech taky mrknu.. a opět přitom budu litovat, že jsem si zkraje 90. nenafotil jejich snad 2x1 m tabuli se vzorkama, která tohle (skoro) všechno řešila..10
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Jozka vložen 09.01.2015 12:47:58
11:17:08
09.01.2015
Bukaj
11:16:30
09.01.2015
Bukaj
-> Jozka: -> Petr98: Bezva, tak sem s tím 4



Jinak další dotaz: Rozdíl pojistek víka zavazadelníku - co, jak, odkdy, proč?

Předpokládám, že ta s širším neprofilovaným zobáčkem je starší provedení (vzhledem k tomu, že i u 105/120 byl stejný tvar zobáčku, jako u té druhé. Ale dokdy se to montovalo, netušíte?

A v čem se lišil tvar kufru do 3. série? Dle katalogu je od 4. série o 10 cm delší těsnění kufru...
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od Bukaj vložen 09.01.2015 11:16:30
09:49:38
09.01.2015
Petr98
-> Bukaj: mam to taky rozpracovane......
09:34:58
09.01.2015
Jozka
-> Bukaj: Mám to (jako skoro všechno10) rozpracovaný ve fragmentech a rezignoval jsem na to hlavně proto, že se mi vůbec nedařilo focení těch profilů. Takže mohu být nápomocen 4.
02:03:55
09.01.2015
Bukaj
Nedával náhodou už někdo dohromady nějaký seznam gumových profilů, použitých (nejen) na MBčkách, podle číselného označení profilu v katalogu? Myslím tím fotku profilu a u toho číslo, popřípadě popis, kde všude je použito?

Mám v plánu se pokusit něco takového spáchat, tak se nejdřív optám, jestli už to někdo neudělal 6
20:03:23
07.01.2015
francomk
-> Petr98: To znie ako prehliadka skokom cez plot 3
17:09:57
07.01.2015
Petr98
-> Kocvin: No to asi ne... 3
16:59:07
07.01.2015
Kocvin
-> Petr98: Oni dělají exkurze jo?1
16:54:06
07.01.2015
Petr98
Po dnešním živém zhlédnutí musím říct jediné: NÁDHERA!!!
07:46:03
07.01.2015
Jozka
Zázrak, že se něco takového dochovalo. Skvělé.. jen to teďka nepřešlechtit..
21:47:14
06.01.2015
Petr98
-> Pavel P..: Z FB, prej na to spadla police v garazi
20:04:59
06.01.2015
Pavel P..
to má měněnou střechu?9
19:12:28
06.01.2015
Bucin
-> sliwowitz: To je prvý prototyp 3. vyrobený kus. Jourin ho má teď na dílně. Jsou to jeho fotky.
19:11:21
06.01.2015
Tomaso435
-> sliwowitz: akorát tomu chybí díra ve střeše, jinak dobrý :D
19:10:34
06.01.2015
Kocvin
-> sliwowitz: To máš z fb ne??
19:10:21
06.01.2015
vhml
Jourin asi bude tušit :-D
19:10:11
06.01.2015
m8rinek
-> sliwowitz: Co se zeptat toho od koho jsou fotky? :D
19:08:44
06.01.2015
sliwowitz
19:08:20
06.01.2015
sliwowitz
19:07:50
06.01.2015
sliwowitz
Dostali sa ku mne nejake fotky, tak posuvam dalej... Viete nieco blizsie?
zvětšit Rozdíly Mbček - co je originál?  - obrázek od sliwowitz vložen 06.01.2015 19:07:50
19:04:30
02.01.2015
Jozka
-> Koblet: Jsem si na tenhle stroj hned nevzpomněl, ale taky mám někde několik foto uloženo.. 2006? Podivný počin, ale proč ne..5
18:30:43
02.01.2015
Koblet
-> Danster: Tohle monstrum jsem viděl na Křenovické jízdě. Majitel mi vyprávěl o stodole a plánoval tenkrát instalaci žáber z litra.6
17:15:44
02.01.2015
Danster
-> Bukaj: Souhlas ten pád tý stodoly je dost infarktová záležitost8
17:02:38
02.01.2015
Tomaso435
-> doking: ja sem dával jednoho zelenýho litra s plechama kila. mělo to ploutev ještě.. :D někde v libovkách nebo zajimavejch autech to je.. maximálně 4-5 roků zpět :D
16:57:06
02.01.2015
Bukaj
-> Danster 02.01.15 16:38:20: Docela šílenost, ta střecha tý stodoly...9

Já bych na místě ležel s infarktem myokardu7
16:45:12
02.01.2015
doking
-> Danster 02.01.15 16:38:20: něco na ten způsob, ale tu co jsem viděl já měla jen dvě světla a nějakou bledě modrou nebo zelenomodrou barvu
16:38:20
02.01.2015
Danster
16:35:17
02.01.2015
doking
-> Jozka: díky,já věděl,že jsem něco takovýho nedávno viděl,jen jsem nevěděl kde :-)
16:23:47
02.01.2015
Jozka
-> doking: Myslel jsem si.. mám jen dobový analogový, dvě jsou v galerii skoda-virt.cz/cz/.../, číslo 44 asi (jen zadek) a 97..
16:22:05
02.01.2015
doking
-> Jozka: Ano Š100, upraveno
16:20:33
02.01.2015
Jozka
-> doking: Jsi to asi nedopsal.. škoda 100 ?
16:15:01
02.01.2015
doking
Mám takový dotaz, slíbil jsem někomu ukázku fotky, kdy jsou na kastli (úzký sloupek) tisícovky naroubovány plechy Škoda 100, viděl jsem v životě všehovšudy dvě/tři,blbec jsem si je neuložil,nemáte někdo?
upraveno 1x, naposled 02.01.2015 16:21:52
13:10:43
25.12.2014
Jozka
-> Bukaj: To musí být dobrej kamarád, že se ošidil o tu nejúžasnější fázi renovace a přenechal ti jí..5 A není vůbec zač.
13:05:08
25.12.2014
Bukaj
-> Jozka: Tak díky, namontuji to tedy kamarádovi tak, jak říkáš - někdy příští týden začnu strojit jeho "Olíka" 4
12:58:07
25.12.2014
Jozka
-> Bukaj: Problém odřených stahovacích oken se u kil a MB moc nevyskytuje.. zato u MBX, kde je až v hloubi rámů oken použitá "mechovka", je to masakr..

Nevím, jak tohle probíhalo u předchozích modelů, který měly profily jiný a bylo by zajímavý, proč udělali tenhle krok zpátky..

Dveře jsou konstruovaný jako "plnoprůtočný", tzn. s těma igelitama a odtokovejma otvorama a pokynama pro jejich čištění a prachy tou mezerou v pohodě spláchnou a škody nenarobí..

Ono vzhledem k přesnosti těch stahovacích mechanismů a nakonec i profilů (který navíc záhy tvrdnou na kámen) by byl asi nemístnej optimismus se pokoušet škvíru nějak těsnit..



Nu, oblé dopředu, ostré dozadu.. což mi připomnělo, že jsem vůbec letos nepokročil na prototypu zadního stahování..10
12:40:07
25.12.2014
Bukaj
-> Jozka: No, to je právě to, co mi nesedí - z logiky věci by měl profil s břitem být hlavně u stahovacích oken (kvůli prachu a písku, který když se dostane mezi gumu a sklo při stahování okna sklo poškrábe - třeba příklad z moderních strojů - firemní Jumper valník, kterým vozíme betony, štěrky a podobné materiály a který má sametku pod sklem kulatou, už má tak odřená skla, že už přes ně skoro není vidět).

Případně u všech skel zvenku (kvůli prachu a vodě, aby nepadala do dveří).

Ale důvěryhodný zdroj (katalog) právě uvádí, že se liší profil pro pevné sklo a pro spouštěcí sklo, takže bych si myslel, že to bude varianta 1).

Ale je možné, že tehdy byla péče o auto v provozu na takové úrovni, že když náhodou došlo k zaprášení skla, nikdo jej nestahoval před umytím... 1

Anebo původně (prototypy?) měl být profil s břitem na všechna skla, ale kvůli Tebou zmíněným problémům z toho sešlo... 3

Jisté je jedno - z originál MB model 68 mám od každého profilu 4 ks, bohužel jsem to nerozebíral já, abych to zdokumentoval, kde co bylo...

...budu muset ověřit u kamaráda, no...5
Extreme Tyres