skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Fávo forever: Tak se v dubnu připomeň..
-> Jozka: To by bylo skvělé
nespechám na to.

-> zralous: Doufám, že do tý dobu budu na FB akci taky nachystán..
-> Fávo forever: Někde v nějakým čtvrtmotoru snad možná i jo, ale nejdřív na jaře..
-> Fávo forever: Někde v nějakým čtvrtmotoru snad možná i jo, ale nejdřív na jaře..

Vím, že inzerce je jinde, ale nemáte někdo pro Vás nepotřebnou MB ojnici na pistní čep 18mm?
-> Jozka: no o vikendu mrknu a uvidim.. Předpokladam, že bych se za tebou zastavil v neděli k večeru.
-> zralous: A opticky na autě taky - u krátkýho je přední noha cca uprostřed válcový části, u dlouhýho je ve stejným místě - takže potom je doprava toho delšího filtrboxu o poznání víc..
-> Jozka: díky.. takže řekněme nějakých 2,5cm rozdíl.. to už je znát

-> zralous: 152 mm vs. 187/188 mm by měly být ty filtry.
-> Jozka: Ještě k těm filtrboxům.. o kolik je ten dlouhý delší, než-li ty ostatní, resp. o kolik je delší filtr. Díkes 

-> Bukaj: Ohledně tý kostry hl. světel mám jistý podezření a to, že očko nepatří mezi zinkovanej rámek a hlavičku šroubku, ale má být až mezi gumkou a lemem otvoru pro světlo v blatníku.. Teorii mám ale podpořenou pouze fotkama z "předsériový" dílenský příručky, navíc je to řešení zrovna tak blbý jako kostření přes závity. A protože i kostření mezi blatníkem a skeletem zajišťuje reálně jen ten M5 (nebo M4?) šroubek v patce blatníku, tak na originalitu dlabu a přivádím extra kostru stejně jako u blinkrů
.
Podložka hliníková přes těsnění okna mi přijde OK, až na jednu vyjímku to tak měly všechny auta, co mi prošly rukama udělaný (nebo předělaný), takže se to takhle montuje od nepaměti..

Podložka hliníková přes těsnění okna mi přijde OK, až na jednu vyjímku to tak měly všechny auta, co mi prošly rukama udělaný (nebo předělaný), takže se to takhle montuje od nepaměti..

-> Fávo forever 06.02.15 14:38:40: A není to 105ka?
Jak moc velký "prohřešek" je, když jsem odmítl toto sice originální, leč značně neestetické řešení uchycení táhel stíračů a gumu skla jsem založil pod hliníkovou podložku? 
A ještě jeden dotaz: Jak je v originále vyřešená kostra předních světlometů?
Kde je uchycený vodič vím, ale jak je realizováno samotné přikostření k blatníku, když i pod hrncem i pod vnějším rámečkem je guma a šrouby, spojující tyto dva díly procházejí skrz otvory v blatníku a nejsou k němu nikde "najisto" přitaženy? Skoro začínám věřit "náhodnému kostření" některým ze tří šroubů, který se může (ale nemusí) závitem dotýkat obnažené hrany v otvoru blatníku...
Vyřešil jsem to (doufám) přidáním kontramatky a vějířové podložky mezi blatník a hrnec na šroub s kostřicím vodičem (po předchozím oškrábnutí laku kolem vnitřní hrany dirky v blatníku...

A ještě jeden dotaz: Jak je v originále vyřešená kostra předních světlometů?
Kde je uchycený vodič vím, ale jak je realizováno samotné přikostření k blatníku, když i pod hrncem i pod vnějším rámečkem je guma a šrouby, spojující tyto dva díly procházejí skrz otvory v blatníku a nejsou k němu nikde "najisto" přitaženy? Skoro začínám věřit "náhodnému kostření" některým ze tří šroubů, který se může (ale nemusí) závitem dotýkat obnažené hrany v otvoru blatníku...

Vyřešil jsem to (doufám) přidáním kontramatky a vějířové podložky mezi blatník a hrnec na šroub s kostřicím vodičem (po předchozím oškrábnutí laku kolem vnitřní hrany dirky v blatníku...
-> Fávo forever: to teda čumim, já myslel, že s tím začli pozdějc.... 


Edit: ať to vkládám jak chci, pokaždé je to vzhůru nohama
-> Petr98: Mám zaarchivovaný info tuším jen s lomítkama (ke kterýmu nemůžu), ale možná je to tím, že v něm takhle starej motor ani není..
-> Jozka: ale je mi divne, ze pise u tak nizkeho cisla /1.
-> Petr98: Dopr.. máš pravdu, ona druhá je první a první nultá.. tyhle ruský zvyklosti ohledně pěrvoj etáže mě vždycky dělaly problém...



-> Jozka: prvni serie. Do 1000 byla nulta 

-> Jozka: Děkuji 

-> Fávo forever: Ty první nebyly velký.. takže 1001 až 3100 = 2. série 

-> Jozka: Jen tak ze zvědavosti. Do jaké serie se řadí blok s číslem: 002983/1 ? 

-> zralous: Jo, ten fakt vypadá dost třípolohově..

-> Jozka: Trochu mi to nedalo, zalovil jsem ve starých fotkách a našel tuhle průkaznou. Přepínač byl tedy klasika.. Ještě jsem měl někde video, kde byla tuším i ta funkce poziček jako blinkru zvěčněná, kde je mu ale konec..?
-> zralous: A jo vlastně.. to jsem tehdy i zaznamenal (- teda ten další prodej už ne. Jinak s tím třípolohovým přepínačem to samozřejmě už není problém, to už jsem i našel snad dokonce ve 2. autech, ale origo se mi to nezdálo..
Jeden kousek s pozičkama svůj si ještě docela pamatuju, skončil rozloženej na prvočinitele, nic takovýho neměl - ale byla to 67-ka.
Nicméně přestože se takový zapojení pokud vím ve schématech ani nevyskytuje, ještě vůbec to nemusí znamenat, že se to nějakou dobu takhle nepraktikovalo.. Nebyla by vůbec první taková věc..
Jeden kousek s pozičkama svůj si ještě docela pamatuju, skončil rozloženej na prvočinitele, nic takovýho neměl - ale byla to 67-ka.
Nicméně přestože se takový zapojení pokud vím ve schématech ani nevyskytuje, ještě vůbec to nemusí znamenat, že se to nějakou dobu takhle nepraktikovalo.. Nebyla by vůbec první taková věc..

-> Jozka: Já si nejsem jist, že se jednalo o jednopólový vypínač, každopádne myslím, že by se to dalo vystopovat.. Moje exMB koupil Apple, posléze ale prodal dál. Myslím, že je s novým majitelem ještě v kontaktu.
skoda-virt.cz/cz/.../3027 -apple-s1000mb
skoda-virt.cz/cz/.../3027 -apple-s1000mb
-> zralous: Pozdě bycha honit.. a je to škoda, protože si zapojení poziček k obojí funkci ve spojitosti s jednopolohovým spínačem pořád nějak představit..
Jestli ti všude bude pasovat stejnej filtr, tak minuls.. Jeden dlouhej kus mám pod kůlnou, ale taky pocit, že se jedná o variantu s křídlovou maticí, která patrně na MB nepatří..
-> Petr98 03.02.15 19:50:44: Tak hlavně, že ses "přiznal", takže určo dostaneš možnost si je nastudovat..
Většinou pracuju se souhrnným katalogem, i když vím, že ne úplně všechno je v něm přeneseno (tohle tuším zrovna ne) - ty první kusy by asi byly hodně zajímavý, možná bychom se "prototypově" tu a tam i dost divili.

Jestli ti všude bude pasovat stejnej filtr, tak minuls.. Jeden dlouhej kus mám pod kůlnou, ale taky pocit, že se jedná o variantu s křídlovou maticí, která patrně na MB nepatří..
-> Petr98 03.02.15 19:50:44: Tak hlavně, že ses "přiznal", takže určo dostaneš možnost si je nastudovat..

Většinou pracuju se souhrnným katalogem, i když vím, že ne úplně všechno je v něm přeneseno (tohle tuším zrovna ne) - ty první kusy by asi byly hodně zajímavý, možná bychom se "prototypově" tu a tam i dost divili.
-> Jozka: Děkuji. 

-> Petr98 02.02.15 19:11:48: mohu potvrdit práci poziček jako blinkru u modelu 64, ta moje to tak také měla a já po tom také pátral, protože jsem to nikde jinde neviděl. Bylo to zaručeně originál, bohužel už je to nějáký pátek nazpět a já si nevybavuju jak to bylo zapojené. Měla najeto 32tis a když o tom tak přemýšlím, tak mě sakra sere, že jsem jí tenkrát musel prodat

-> Jozka: No pěkně tedy.. Já žil v domnění, že na MB byly typy pouze 2. Jsem zvědav, jestli jsem se při zachraňování dílů na 1100MBX trefil do toho správného

-> Jozka: Tak až zas tak ty katalogy neznám
Jen jsem si všiml, že u ventilátoru topení jsou dvě čísla, jedno je s hvězdičkou a u ní je: plášť topného tělěsa s větrákem z umělé hmoty. Zřejmě tedy první emba měly prototypový kovový ventilátor.

-> Petr98: Asi se tím i vysvětluje, že filtrbox překreslili na modernizovaný provedení - když v novějších vydáních není ve spodní části vana atd., ale výbava MBX/MBG..
-> Petr98:
A5 ? Jsem nikdy neviděl - anebo jako dorostenec.. 



-> Jozka: nejstarsi je ten maly (A5) Serie 0-3. Vyfotim 

-> Petr98:
Jakej máš nejstarší ? Že bys do něj mohl mrknout, jak je v něm nakreslenej ten filtrbox (oblej / zplacatělej)..
E: Jo, rarita.. bohužel někdo zrcadla zezadu zamaloval nějakou dost zvláštní modrou barvou, tak nelze nic víc vyčíst..


E: Jo, rarita.. bohužel někdo zrcadla zezadu zamaloval nějakou dost zvláštní modrou barvou, tak nelze nic víc vyčíst..
-> Jozka: to je fakt vzácnost teda 

Neumím potvrdit ani vyvrátit.. ve finále bylo jedno číslo na skle a vzadu dvě - číslo výrobku a číslo optický vložky, třeba z archivu:7602.99, 443.312-580.103 a 443.958-111-049.. Ale myslím, že tyhle pozdější ND nejsou až tak podstatný, stačilo by identifikovat ty tři typy, co se používaly během výroby.. alespoň pro začátek..
A ta obrysovka, to byl fakt vynález - asi něco jako doutnavka v praxi..
A ta obrysovka, to byl fakt vynález - asi něco jako doutnavka v praxi..
Jj v katalogu je rozdil viz foto a ty prvni mely 1.5W zarovku jen a pak 4W v zrcadle.
-> Jozka: a stopro na prvnich nebyly obrysovky v zrcadle ale v objimce?
-> Jozka: a mi prijde, ze zezadu na zrcadle bylo cislo dilu a inovace v prubehu vyroby jsou zaznamenany jen na sklech. Je to zamenne tak to nikde neuvedli..... Protoze ted jsem kuchnul 64ku kde mam paraboly na skle ty nejbeznejsi 7602.34 a zezadu na zrcadle 8252.83 a na 69ce to same sklo 7602.34 a zezadu 8252. 76
-> Petr98 03.02.15 17:35:41: Záda vlevo jsou ovšem novější.. už mají JKPOV, čili to dlouhý číslo začínající 443.. to je chaos, co ?

-> Petr98: A ty 08-8252.76 (přijdou mi nejčastější) mají na skle odlito 7602.34..
To úplně první provedení (soudím dle absence obrysovky v zrcadle) má odlito ve skle značení 7600.58 (snad, z tý mý fotky nic moc) a snad takhle..

To úplně první provedení (soudím dle absence obrysovky v zrcadle) má odlito ve skle značení 7600.58 (snad, z tý mý fotky nic moc) a snad takhle..
A cvicne jsem shodil svetlo z 69 ky ( na fotce vlevo) a ma ku.va stejne cislo jako skladovka ( na fotce vpravo. Tak to uz vubec nechapu.
Tak jsem se hrabal v katalozich a: 0-3 serie ma 08-8252.28, 4-11 serie 08-8252.52 a 12-21 08-8252.79
Kdyby k tomu nekdo dokazal priradit fotku skla, to by byl buh. Ja jsem nasel doma pouze jeden druh, co jde precist a tam je 08-8252.76.
A ted babo rad....
Kdyby k tomu nekdo dokazal priradit fotku skla, to by byl buh. Ja jsem nasel doma pouze jeden druh, co jde precist a tam je 08-8252.76.
A ted babo rad....
-> Tabi: No, tohle by taky chtělo "dát dohromady".. těch čísel je fakt trochu moc, navíc katalogovejma identifikátorama nejsou čísla na sklech, ale potisk nebo obtisky či nálepky zezadu na zrcadlech - další označení mají mám dojem ještě i komplety s hrncema, chaos.. 

-> Jozka: Je to i logický,já tu třetí parabolu teď nemůžu najít.Jinak já na autě měl 7602-34 a ještě mám v hlavě čísla H4ky,tak jsem se dotoho docela zamotal.
bude to asi jak píšeš ty.


-> Tabi: Bych zrovna řekl, že sklo s "ostřejšíma" liniea - levý s vyšším číslem je novější, ale je to jen takovej matnej dojem, v těhle výzkumech mám totál chaos
.
-> Petr98: No a taky jsem zjistil, že ty filtry stojej oproti nedávný době trojnásobek..
S těma pozičkama fakt asi už blbneš.. sice ty prvomodely moc neznám, takže si nejsem úplně jistej, ale mám dojem, že původně bylo jen ON/OFF, čili buď pozičky svítily separé nezávisle na čemkoliv, nebo vůbec a kouzla s blinkrama že byly jen tuning.
-> Bukaj: Zajímavá je na těch filtrboxech jedna anomálie - přestože se záměnný díly v katalozích prakticky nepřekreslovaly, tak minimálně od 14. série (starší katalog nemám) je to kreslený už bez tý anachronický spartakový obliny...
-> Fávo forever: Nic, kde by byly svorníky opravdu vidět, jsem nenašel.. tak snad pomůže katalog..

-> Petr98: No a taky jsem zjistil, že ty filtry stojej oproti nedávný době trojnásobek..
S těma pozičkama fakt asi už blbneš.. sice ty prvomodely moc neznám, takže si nejsem úplně jistej, ale mám dojem, že původně bylo jen ON/OFF, čili buď pozičky svítily separé nezávisle na čemkoliv, nebo vůbec a kouzla s blinkrama že byly jen tuning.
-> Bukaj: Zajímavá je na těch filtrboxech jedna anomálie - přestože se záměnný díly v katalozích prakticky nepřekreslovaly, tak minimálně od 14. série (starší katalog nemám) je to kreslený už bez tý anachronický spartakový obliny...
-> Fávo forever: Nic, kde by byly svorníky opravdu vidět, jsem nenašel.. tak snad pomůže katalog..