skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Kral288: Řekl bych, že "malej", označenej 02-9204.432 (případně stejnej, jen přečíslovanej na 443.213-204.432).
Zdravím pánové , jaky bych měl mít na 69 rozdelovač?
-> Bukaj 31.07.17 08:38:37: Může být i tak, neb to dává smysl. Nu, nezbyde než vykonat v zimě nějaký pokusy..
-> Pavel64 28.07.17 20:31:00: Také jsem se s tím nikdy nesetkal. Takže se přikláním k tomu, že v dřívějších dobách šikovní lidé měli víc času na podobné vychytávky, než dnes... ;-)
-> Jozka 17.07.17 09:36:36: Domnívám se, že tyto plechovky jsou jen bezbarvým lakem ošetřené surové výlisky - tedy žádný pozink, nebo tak něco...

-> Pavel64: Taky vidím prvně.
Ahoj chlapci,
dnes se mi podařilo sehnat další věcičky do mého skladu náhradních dílů
. Akorát jsem trošku na rozpacích z té šedé mřížky, protože má hliníkový rámeček i na místě ("náběžná hrana"), kde jsem ho nikdy předtím neviděl. Na samodomo to nevypadá, prosím tedy kolegy, zda by mi tuto záhadičku nepomohli objasnit. Díky všem!
dnes se mi podařilo sehnat další věcičky do mého skladu náhradních dílů

-> Jozka: 

Len aby to nebola prerábka. Ale čudné lebo údajne prvý prototyp mal svetlozelenú farbu a druhý tmavozelenú farbu.
-> castrol: Vlasně jo - průkopníků slepých uliček je třeba si vážit.. A kdo ví, když jsem důkladně prozkoumal prototyp MB, nakonec jsem usoudil, že je tak ošklivej, až je hezkej.

-> Jozka: prave ze je tak hrozne sa musi zachovat 

-> castrol: Tak určitě je to fakt pozitivní - i když to auto je hrozný. 

-> Jozka: tak to dufam ze ano
Ježkovo voči, tahle nepěkná podivnost se taky dochovala ? 

-> Pavel P..: bingo, jsem zvědav kdy se objeví na verejnosti
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: tam je nějaká jiná klika ne?
...hodim to sem, kdyžtak to přesuňte. Jdu si dneska pro barvy a co nevidim, dveře na škochtli, počkat, trochu dlouhé, počkat, bez rámu....ha nekdo děla MBX, ale počkat, tady něco nesedí..... Snad to je z foto poznat. Neni to predělávka ale dochovaný originál, takze kdo uhadne
Kudy jde u deluxů drát na zpátečku do levého zadního světla? Počítám, že mb a mbx bude totožně.
-> Kocvin:



-> Jozka: JJ jedna plechovka co mám doma je od jakostní pasty na parkety a linoleum..

-> Kocvin: Tatík v tom měl tuším i štěpařskej vosk, jen víčko mělo žlutej potisk.. No, zkusím ještě poptat nějaký pamětníky, co je to zas za vychytávku..
-> zralous 17.07.17 23:04:56: Čistě MB plechovku mám asi jen jednu.. Ty zbylé jsou od jiných dobových propriet..
-> Jozka 17.07.17 23:01:51: Hlavně si myslím, že kdyby to byl pozink, tak by ho určitě nelakovali.. A jestli ano, tak by z něj ten bezbarvý lak už dávno slezl.. Nedělalo by to ten efekt koroze ještě pod lakem.. Možná to bylo stříkáno nějakou barvou, třeba na bázi hliníku, něco jako je aluna.. Kdo ví..
Zítra se skočím kouknout do skladu, jestli je ta má plechovka s těsněním ve stavu, v jakém si myslím ..
A kouknu na vnitřní povrchovou úpravu..
Zítra se skočím kouknout do skladu, jestli je ta má plechovka s těsněním ve stavu, v jakém si myslím ..

-> zralous: Nu a hned máš zas co šlechtit..
Kupodivu mám kompletní jen dvě v nic moc stavu a další tuším taky dvě, ale už bez víček..

-> Jozka: Aha, myslel jsem, že do MB patří ty plastový hranatý... Jak píše -> Kocvin: mám též několik exemplářů a v nich vše možné.
-> Kocvin: Ano, divný to je,. A pozink bylo to jediný, co mě napadlo (u mých plechovek už není patrný, zda je to stejný zvenka i zevnitř).. Nechápu, proč takovouhle věc lakovali takhle složitě.
-> Jozka: Bezbarvý lak jde identifikovat snadno, ale co je pod ním? Těžko říct.. Ale jako pozink mi to nepřipadá, nebo alespoň ne takový jak ho známe dnes..

-> zralous: / -> Kocvin: To je originální MB plechovka, resp. "krabice na žárovky" se jmenuje dle katalogu (bolševik ale používal třeba i na cucavý bonbóny prakticky stejnou).
Fotka může být - a ještě lepší nežli fotka by bylo, kdyby ses pokusil odhadnout (potvrdit) způsob tý povrchový úpravy..
Fotka může být - a ještě lepší nežli fotka by bylo, kdyby ses pokusil odhadnout (potvrdit) způsob tý povrchový úpravy..

-> Jozka 17.07.17 09:36:36: Tohle původně patří do MB? Mám asi dvě a schovávám v tom těsnění..
Jedna je v celkem slušném původním stavu, chceš foto?

-> Jozka: na co to máš?
Povrchová úprava dělá dojem žlutýho pozinku, následně smočenýho bezbarvým lakem, ale.. ?
-> zralous: 

-> Jozka 22.05.17 08:36:47: Ten horni je ode me, ale jak pisu, je tvuj

-> Bukaj: Několik dírek jak po špendlíku utrpěla přímo nádrž našeho embéčka (spotřeba najednou vzrostla ze 7-8 lt na 10/100) a když jsem se na to dobově poptával, zjistil jsem, že nebyla zdaleka sama.
Jinak jo, naklepaný rohy jsou úplně běžný, urezlý nátrubky jsem viděl oba, odvzdušňovací např. i úplně vypadlej a jímku jsem vytrhl dokonce osobně - o tom rozpadlým sítku nemluvě..
Jinak jo, naklepaný rohy jsou úplně běžný, urezlý nátrubky jsem viděl oba, odvzdušňovací např. i úplně vypadlej a jímku jsem vytrhl dokonce osobně - o tom rozpadlým sítku nemluvě..

-> Jozka: Tak prorezlou nádrž jsem snad ještě nepotkal, ale často byla bouchlá (je dost na ráně) a tekla ve spoji "půlek", nebo byla vyrezlá zevnitř (viz Tvé patálie, když jsem u Tebe byl naposledy
), nebo měla shnilé sítko a zarostlou či rozpadlou sací trubičku, nebo skončila na utržení vypouštěcího šroubu (leckdy i s nabodovanou a naletovanou "maticí"), viděl jsem i urezlou trubku na odvod par...

-> Bukaj: OK, ještě zatím nemám na původní kliku verdikt, ale kdyby to náhodou hořelo, někoho bych snad i uměl pověřit..
Já nejčastěji viděl okousané cosi a raděj jsem se těch zátek nevšímal - vloni jsem určitě vytrhl celou jímku čtyřhranem a to, co se mi aktuálně povedlo povolit, byl původně patrně 6ti hran..
Ony ty nádrže jako takový byly v pohodě - akorát se musel čas od času povolit plech a vyčistit od bordelu. Když se to nedělalo dost často, nádrž v místě styku s mechovkama proděravěla.
Já nejčastěji viděl okousané cosi a raděj jsem se těch zátek nevšímal - vloni jsem určitě vytrhl celou jímku čtyřhranem a to, co se mi aktuálně povedlo povolit, byl původně patrně 6ti hran..
Ony ty nádrže jako takový byly v pohodě - akorát se musel čas od času povolit plech a vyčistit od bordelu. Když se to nedělalo dost často, nádrž v místě styku s mechovkama proděravěla.
A u těch nádrží také co vím byly hlavně šestihrany, ale též jsem se setkal se čtyřhranem - ale co je kde původní netuším - mám dojem, že nádrž byla u MBček jeden z nejčastěji měněných dílů...(protože na rozdíl od 742 je celkem pohodově přístupná) 

-> Jozka 22.05.17 08:36:47: To by mohl být on
A to, že nepojedu na Hnačov neznamená, že se u Tebe do léta nevyskytnu, takže s klikovkou počítej a v dolování půdních zásob neustávej

A to, že nepojedu na Hnačov neznamená, že se u Tebe do léta nevyskytnu, takže s klikovkou počítej a v dolování půdních zásob neustávej

-> Petr98: Nu, ať tak či tak, měl raději stejně šestihran.. a pokud je stejnej s převodkou (a mohl by být od oka), tak by bylo víceméně vyřešeno.
-> Jozka: já mám za to, že šestihran. A pokud ne, tak marne.... koupil jsem po pět kurun kdysi na burze asi 10ks s šestihranem. A na prevodce je tuším stejný.
Jinak mám dotaz - zátky palivový nádrže byly jen čtyřhran, nebo taky šestihran a jak je to s dostupností ? Se mi povedlo na té mojí zakalené dost zbědovanou zátku konečně povolit. Sice se mi povedlo jí víc už neponičit, ale stejně by to chtělo novou a nějak si nevybavuju, že bych někde někdy nějakou viděl na burze apod.
-> zralous: Od tebe mám asi půjčenej pro změnu kilí - v černým komaxu patrně..
-> Bukaj: Škoda, chtěl jsem tě využít na přesun kliky od Víti a dokonce už začal pracovat na vyproštění "M" dílů z půdy - vlastně dvakrát škoda, když jsi zásadní výpomoc kamarádovi (rozmluvit mu to) už stejně prošvihl
.
Našel jsem včera loňskej seznámek, co jsme domlouvali a v něm je vzor držáku zazeleněnej, takže jsi mi ho patrně dovezl - viz foto:
-> Bukaj: Škoda, chtěl jsem tě využít na přesun kliky od Víti a dokonce už začal pracovat na vyproštění "M" dílů z půdy - vlastně dvakrát škoda, když jsi zásadní výpomoc kamarádovi (rozmluvit mu to) už stejně prošvihl

Našel jsem včera loňskej seznámek, co jsme domlouvali a v něm je vzor držáku zazeleněnej, takže jsi mi ho patrně dovezl - viz foto:
-> Jozka 19.05.17 14:34:44: Vím, že jsem jeden originál v zachovalém stavu měl, ale kde je teď, to netuším
Jinak Hnačov si letos musím odepřít - v zimě jsem slíbil kamarádovi pomoc na svatbě a zrovna jako na potvoru je to v termínu Hnačova

Jinak Hnačov si letos musím odepřít - v zimě jsem slíbil kamarádovi pomoc na svatbě a zrovna jako na potvoru je to v termínu Hnačova

-> Jozka: Pokud je to ten s privarenou packou k vyfuku, tak je ode me a klidne si ho nech

-> Bukaj: Originál zadního držáku výfuku (k držáku motoru) mám zapůjčenej od tebe ? Začíná být na čase zas sumarizovat, Hnačov se blíží..

-> Petr98 19.05.17 09:46:29: Mám stejnej problém a už zaskleno, pokud gumu kolem okna nemáš fakt prkenou, tak se tam ty krycí plechy nechají celkem dobře zasunout i po zasklení. Řešil jsem stejné dilema a radši odzkoušel na druhém autě, jde to

-> Bukaj: plechy hodně potřebuju. Než je zrepasnu.... Ty musí přijít teď, pak až lemovka a sklo...