skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
Byli jsme na vrakáči a viděli na jedné škoduli podezdřeně velké sání a výfuk.. navíc to mělo horní kryt koníků z favorita/felicie a ta hlava se mi zdála nějaká jiná ( už tam nebyl velký znak v kruhu ale na jedné straně 2 řady čísel) tak mě automaticky napadlo jestli to někdo neupravoval... budu muset zajet znova a mrknout na to asi znova... případně to vymontovat...
-> Jarda/felda: Já si stěžovat nemůžu... Jednotka (s vačkou) od něj je i ve FUNu a jelo to slušně.
-> StepaNoFUN 15.12.15 18:18:45: to je spíš do vedlejšího tématu ...
Objednal se mezi svátkama do Cimbu Autosport... Třeba bude mít čas a náladu a pořeší i tu chybu airbagu...
-> Milan 136: Navíc za 180kč/kus mě to nevadí, na faktuře ze servisu jsem měl žárovky 2x60kč tak jsem čekal obyčejný.
-> Mr._Nosferatu: alespon mas do zasoby. Takova vec se neztrati![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Takový ten pocit, když sundáte světlo aby jste zjistily že už ve světlech jsou žárovky NBU. Tak jsem aspoň vyměnil blikny za origo, dal NBU do dálek a nacvakal správný loga.
-> Toušík: pristrojovka je vyrezana.Myslim ze ta ma kaplicka je o dost mensi nez treba ty co se daji sehnat na netu.Ja sem spokojeny,az budu mit sedacky tak bez problemu uvidim pred sebe:-)mam origo sedacku uplne vzadu na dorazech a stejne me to auto prijde moc maly...
Dneska "zbezpečněna" elektroinstalace v karavanu. Místo jednoho jističe 16A instalován chránič 16B/2/003 a jistič 10B/1... Je sice fakt, že chráničema by měly bejt vybavený všechny zásuvky v kempech, ale ze zkušenosti tomu ne vždy tak je... Takže vlastní chránič je "jistota"...
-> vhml: To se tam zas nevejdu :D Však to znáš.. A jak jsem říkal já to radši vidět asi nechci.
-> Toušík 14.12.15 15:48:31: A nestačí dát tu sedačku vejš? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> skoda 120 es: Musel jsi vyřezávat přístrojovku nebo máš budíky nad? Pokud si tam dáš sportovní sedačku a jseš menší postavy tak moc neuvidíš :D Já třeba kvůli tomu jezdím zásadně s mitfárou aby mě říkal kam jet.
-> skoda 120 es: ako moc trci z pristrojovky ?
-> Borderer: A jak to jako student zvládáš jezdit v zeleném poli? Vy máte asi velmi příjemnou školu
.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Mil@n: -> Borderer:
No, na LPG jsem měl olej medové barvy i po 10 000 hrubého zacházení (130LPG), jen jsem ho místo 4 litrů, které jsem tam nalil, vypustil jen necelé dva litry...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
No, na LPG jsem měl olej medové barvy i po 10 000 hrubého zacházení (130LPG), jen jsem ho místo 4 litrů, které jsem tam nalil, vypustil jen necelé dva litry...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Mil@n: Jo to nevím, jakožto student po 99% času jízdy využívám pomyslného zeleného pásma od 2 do 3,5 tisíc otáček...max krouťák a nízká spotřeba. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer 13.12.15 22:52:06: No pokud motoru dávaš zabrat i na LPG tak je taky černej![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Stepan FUN: ono "mohl vydržet", otázka v jaké je motor kondici, čím je na tom hůř, tím rychleji se olej zaprasí a aditiva "vyčerpají". Teďka sem třeba měnil u feldy olej po 8t, nebyl černej ni vodovatej, ale díky provozu na LPG se z něj už pomaličku stávala kyselina (alkaloidy na nule). ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Borderer: Tak já nechci jít do "lepšího oleje" klasifikací či jinou viskozitou, ale do oleje, kterej splňuje předepsanou normu i viskozitu, nicméně kvalitativně je někde jinde... Takže by mohl vydržet i těch 15tis...
-> Stepan FUN: Jop, špatně bude to, že vlastnosti oleje sou ty tam, o viskozitě nemluvě. To klapání ustane maximálně z toho důvodu, že ten novej olej je hustší.
Za mne lejt předepsanej olej, lepší je akorát házení perel sviním. Když už investovat, tak koupit normální olej a interval výměny zkrátit na polovičku. U 1.6AEE sem zkoušel na hydra i 5W40 a jediný co, tak to ten olej začalo žrát. Mám zpátky 10W40 (od Shell či Mogul extreme), interval sem zkrátil na 8 tisíc km a sem spokojen. Raději nastartuju, necham motor zaklapat, počkam až přestane a vyrazim.
Za mne lejt předepsanej olej, lepší je akorát házení perel sviním. Když už investovat, tak koupit normální olej a interval výměny zkrátit na polovičku. U 1.6AEE sem zkoušel na hydra i 5W40 a jediný co, tak to ten olej začalo žrát. Mám zpátky 10W40 (od Shell či Mogul extreme), interval sem zkrátil na 8 tisíc km a sem spokojen. Raději nastartuju, necham motor zaklapat, počkam až přestane a vyrazim.
-> krtik: Na atmosféře by to možná šlo, ale turbo by se na ten zředěnej olej nemuselo tvářit moc pozitivně. Takže jsem to neriskoval. I když mě taky napadlo to tam nalejt
cestou na dílnu. Ale bojím, bojím... Radši uděláme na 2x... Těch pár korun za další proplach už mě nezabije.
cestou na dílnu. Ale bojím, bojím... Radši uděláme na 2x... Těch pár korun za další proplach už mě nezabije.
-> Stepan FUN: Dělal jsem to na Feldě (1,3) stejně jak ty (bylo mi doporučeno olejářem), ale zkrátil jsem interval asi na 2tis. km. Poté už jsem nalil na čisto. Kamarád říkal, že snad nalít tam menší než doporučené množství proplachu a ještě s tím pár km najezdit by taky nebylo na škodu. Ba by to snad mělo lépe a postupně ten systém vyčistit. Ale nevim sám, nezkoušel jsem.
-> palinator: Tak když to nějakou dobu necvaká, pak začne po startu začně a po výměně oleje zase přestane, tak to je rozhodně známka toho, že na tom oleji je (už) něco špatně...
-> krtik: Do stávající náplně (olej to prakticky nežere - nic jsem nedolejval za těch asi 6tis, co jsem s tím do těď najezdil a bylo tam pořád skoro stejně) jsem nalil přípravek na proplach, nechal dle předpisu výrobce 40 minut klapat (spíš to bylo 50 - pilo se kafe) na volnoběh před dílnou, pak najel na zvedák, vše vypustil, nechal vykapat, odsál zbytek z filtru (cca 2dl zůstává, když se to neodsaje) a dal novej filtr + novou "správnou", byť levnou, ale slušnou náplň. Tahle náplň zůstene asi na 10tis (možná 13 - výměna byla 287, tak možná nechám do 300tis - uvidíme dle cvakání ventilů při studeným startu. Teď to byl šílenej kravál), pak uděláme znova stejnej proplach a plánuju Milers 5W-40 nano na 15tis...
-> Stepan FUN:
Ona je předepsaná viskozitní specifikace? A seš si jistej, že hydroštely přestanou cvakat, když naleješ řidší olej? Já teda taky místo 10W40 dal 5W40, ale nejsem přesvědčenej o tom, že by to mělo nějakej přínos. I hydra mám nový a po startu cvakaj, někdy se dokonce nějaký zdvihátko i hryzne. Ale mám pocit že tam mám nějaký FEBI, takže kvalita kdovíjaká.
Ona je předepsaná viskozitní specifikace? A seš si jistej, že hydroštely přestanou cvakat, když naleješ řidší olej? Já teda taky místo 10W40 dal 5W40, ale nejsem přesvědčenej o tom, že by to mělo nějakej přínos. I hydra mám nový a po startu cvakaj, někdy se dokonce nějaký zdvihátko i hryzne. Ale mám pocit že tam mám nějaký FEBI, takže kvalita kdovíjaká.
-> Stepan FUN: Jak děláš to propláchnutí olejového okruhu? Ke konci intervalu přiliješ trošku, dojezdíš a dáš nový na klasický interval? Nebo před výměnou dáš normální dávku proplachu do stávající náplně a pak buď olej na zkrácený interval nebo rovnou ,,na čisto" ?
Dnes výměna oleje na octávce... Po proplachu je tam teď místo původního (od původního majitele) 10W-40 nalito 5W-40 (co by tam měl bejt) od OMW na cca 10tis., pak přilejeme druhej proplach a přijde Milers nano... Při tom 10W-40 byly už při studeným startu slyšet ventily. :-/ A to tam byl 10tis. :-/
Jinak sice by to byo do vedlejšího tématu. Ale napíšu to najednou - zjistil jsem, že mi teče chladič. Sice maličko (od maxima po minimum tak 3tis. km), ale teče... Takže mě čeká taky výměna. Nicméně prej je to ta lepší verze. Ještě by to mohla bejt hlava a to by byla horší operace...
Jinak sice by to byo do vedlejšího tématu. Ale napíšu to najednou - zjistil jsem, že mi teče chladič. Sice maličko (od maxima po minimum tak 3tis. km), ale teče... Takže mě čeká taky výměna. Nicméně prej je to ta lepší verze. Ještě by to mohla bejt hlava a to by byla horší operace...
-> Mr._Nosferatu 13.12.15 20:21:29: dlouhou ne, vysokou, bude toho 7 pater :-)
-> vhml: Jen tak ze zajímavosti, kde máš tak dlouhou zeď ?
-> vhml: radši 2x18 ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Lukyn Fakír 06.12.15 17:00:39: nezabudol si
?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Konečně jsem si naměřil k výrobě ,,poličku" na poháry. Doufám, že těch 18 metrů bude stačit :-)
-> Dakos: -> Přema: -> castrol:
Děkuji. Škodule jezdit musí
Děkuji. Škodule jezdit musí
to Kuba105: Tak mladej a už tak odvážnej
. Gratulace![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Kuba105: gratulace
a škodule je bez řidiče ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![156](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Kuba105: tak to gratulujem
-> Flamo: tak nakoniec som bol na sign off
-> dragon_cb_cz 11.12.15 20:21:50: zase jestli je to kamarád tak se bude revanšovat jinak
-> Jozka: -> dragon_cb_cz: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Tak zase sis třeba ověřil to slavný "s poctivostí nejdál dojdeš" ..
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jozka: A já blbec byl tak poctivej, že jsem se díly, který jsem mistrovi ze zásob na servisních návštěvách spotřeboval, snažil zase vracet stylem kus-za-kus ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz: Taky mě napadlo se stavit.. tu a tam..
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: No alespoň ten HBV bych naúčtoval.... a nebo nic neúčtuj a já u tebe budu častým hostem ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jozka: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: "On už odjel ? A tu brzdovou kapalinu jste mu tam dolili ?" ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 09.12.15 09:34:59: Ale mám dojem, že jsem to u té C5 takto zkoušel (jako u škodovky s vypnutím klíčku) a ty potvory dojely dolů i po vytažení klíčku. O to víc jsem se párkrát divil, když jsem přišel do firemní garáže a C5 měla stěrače nahoře...
-> Milan 136 09.12.15 12:08:20: To se mi kdysi povedlo u 120L - po umytí auta jsem zapomněl sklopit stěrače a otevřel kapotu - orvaná hrana kapoty i ramínka stěračů
Jinak abych se vrátil "do mísy":
Včera večír jsem měl domluvený rychlý servis jedné velmi spotřební 120L - prý teče prase a zavzdušňují se brzdy. Bylo mi to divné, neboť prasata jsem na tom autě měnil před půl rokem...
...když kamarád s autem přijel, varoval mne, že to už nebrzdí vůbec (jenom na ručku na jedno kolo), ale zacouval jsem o zahrady bez nechtěných příhod.
Lehnu pod auto, levé kolo celé oslizlé, ale nezdálo se mi to, ochutnal jsem a konstatoval, že to není brzdovka, ale olej. Vezmu za kolo a vůle jako prase (kyvka)
Kolo dolů, buben sice jako nový (auto má najeto cca 40 000), ale plný oleje a třecí plocha pro gufero porézní (asi nějaký zmetkový buben, už když jsem ho měl dole posledně, snažil jsem se třecí plochu přeleštit, aby nezničila nové gufero, ale marně). Gufero sice nevypadalo poškozeně, ale pro jistotu jsem dal nové a buben nějaký jiný ze zásob.
Prase neteklo, ale až po třetím sundání bubnu a nandání čtvrté podložky (pragmatici prominou) bylo kolo bez vůle.
A potvrdila se i má druhá domněnka, že problém s brzdami nebude mít původ v kole, ale v HBV, který byl na autě původní. Bylo už pozdě a neměl jsem náladu skládat ze šrotu, co se mi válí v kůlně nějaký funkční HBV, tak jsem sáhl do zásob pro nový. Bohužel jsem měl jen origo PAL, ale oplakal jsem ho a po namontování jen odvzdušnil na válci a "měj se, kdyby něco, zavolej".
A na otázku, co dluží, jsem odpověděl, že některé věci se nedají lehce přepočíst na peníze...
...chjo, obchodník ze mne asi nebude...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Milan 136 09.12.15 12:08:20: To se mi kdysi povedlo u 120L - po umytí auta jsem zapomněl sklopit stěrače a otevřel kapotu - orvaná hrana kapoty i ramínka stěračů
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Jinak abych se vrátil "do mísy":
Včera večír jsem měl domluvený rychlý servis jedné velmi spotřební 120L - prý teče prase a zavzdušňují se brzdy. Bylo mi to divné, neboť prasata jsem na tom autě měnil před půl rokem...
...když kamarád s autem přijel, varoval mne, že to už nebrzdí vůbec (jenom na ručku na jedno kolo), ale zacouval jsem o zahrady bez nechtěných příhod.
Lehnu pod auto, levé kolo celé oslizlé, ale nezdálo se mi to, ochutnal jsem a konstatoval, že to není brzdovka, ale olej. Vezmu za kolo a vůle jako prase (kyvka)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Kolo dolů, buben sice jako nový (auto má najeto cca 40 000), ale plný oleje a třecí plocha pro gufero porézní (asi nějaký zmetkový buben, už když jsem ho měl dole posledně, snažil jsem se třecí plochu přeleštit, aby nezničila nové gufero, ale marně). Gufero sice nevypadalo poškozeně, ale pro jistotu jsem dal nové a buben nějaký jiný ze zásob.
Prase neteklo, ale až po třetím sundání bubnu a nandání čtvrté podložky (pragmatici prominou) bylo kolo bez vůle.
A potvrdila se i má druhá domněnka, že problém s brzdami nebude mít původ v kole, ale v HBV, který byl na autě původní. Bylo už pozdě a neměl jsem náladu skládat ze šrotu, co se mi válí v kůlně nějaký funkční HBV, tak jsem sáhl do zásob pro nový. Bohužel jsem měl jen origo PAL, ale oplakal jsem ho a po namontování jen odvzdušnil na válci a "měj se, kdyby něco, zavolej".
A na otázku, co dluží, jsem odpověděl, že některé věci se nedají lehce přepočíst na peníze...
...chjo, obchodník ze mne asi nebude...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator: dobré video