![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Kilián: Doufam, ze jsi termospinac zapojil pres rele, ale se znovu nespalilo ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Jsem po strašně dlouhé době konečně vyměnil nefunkční čidlo ventilátoru a nefunkční ventilátor. Ještě zapojit kontrolku do interieru.
Už nebudu snad muset v létě topit![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Už nebudu snad muset v létě topit
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN 28.09.22 23:15:28:
Svět se zbláznil.. ale škoda mluvit (teda psát).
![52](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/52.gif)
-> StepaNoFUN 28.09.22 19:13:31: Chápu. Jen mě pokaždý baví ta omáčka okolo toho ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jozka: A to je prosím reklama. Naštěstí stará. Dneska by se proti tomu protestovalo na všech frontách a ochránci zvířat by se minimálně pos*ali. :-D
-> StepaNoFUN:
No ty v...!
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jozka: Když už jsme u těch koček... Jeden trochu nekorektní... :-D www.stream.cz/embed/index
?id=RXBpc29...
-> StepaNoFUN 28.09.22 17:17:24: V 1st verzi (resp. tý, kterou jsem slyšel já kolem roku 1977) se ovšem jednalo o srovnání těsnosti Žigula s originálním Fiatem.. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Syny 28.09.22 20:46:10: Ne, psal jsem ložisko půl hodiny, tj myslím jen jedno. Já na to mám velkou 1 golu plus trubku, pak to beru rázákem. Ten držák brzdiče právě ani není potřeba když je povolený ložisko, jde to pak povytáhnout a kotouč vykroutit. Nebo alespon u 282 to jde, ted nevím jestli i u těch tvých menších, tam možná ten držák vadí.
-> Jarda/felda: jo když to člověk dělá poprvé tak to jde úplně jinak než po xté a s pořádným nářadím. Pokud to Syny dělal poprvé a ještě sundával držáky tak si myslím že 2h nejsou vůbec špatný výkon.
-> Bukaj 28.09.22 21:23:25: Já nejdřív četl na půl hodky, trochu mě polil pot, že asi mám obě ruce levý, až napodruhé jsem přečetl půldruhé hodky
To Volvo je vše, jen né moderní![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda/felda: jo když to člověk dělá poprvé tak to jde úplně jinak než po xté a s pořádným nářadím. Pokud to Syny dělal poprvé a ještě sundával držáky tak si myslím že 2h nejsou vůbec špatný výkon.
-> Bukaj 28.09.22 21:23:25: Já nejdřív četl na půl hodky, trochu mě polil pot, že asi mám obě ruce levý, až napodruhé jsem přečetl půldruhé hodky
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 28.09.22 19:40:35: Naštěstí mám vlečku, takže výměna ložisek je na půldruhé hoďky /jedna strana, kdybych se se vším tak nesral, jak mám ve zvyku
A ložiska za 300 v nákupu na obě strany i s guferama
Ale uznávám, že kdybych měl moderní vůz, tak se v něm budu vrtat míň, protože je stavěn na jiné porce kilometrů, než 742.
No, uvidíme, jak to bude s tím Volvem...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale uznávám, že kdybych měl moderní vůz, tak se v něm budu vrtat míň, protože je stavěn na jiné porce kilometrů, než 742.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Syny 28.09.22 20:46:10: zvedák+rázák a celkově vědět jak, to tu práci urychlý hrozně
-> saskyn2 28.09.22 19:40:35: Tvl ty zadní ložiska jsem dělal vloni a 2m trubka skoro málo
Visel jsem tam na tom i se svejma 90kg jak opice a jen se modlil ať ten šroub nerupne
Těch 180Nm + 180° je fakt mazec :) A povolit ten držák třmenu mezi těma ramenama, to je taky lahoda - bez kanálu nebo zvedáku ani hovno. Jestli děláš zadní ložiska za půl hoďky obě, tak seš fakt démon, protože já dělal obě strany dohromady 2 hodiny ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj 28.09.22 18:48:19: Mě tam teklo skrz A-sloupek. Byl tam povolenej bodovej svár pod těsněním a teklo to sloupkem dovnitř kastle a z té to vetejkalo uvnitř přes kabel co jde ke spínači dveří. Teklo to rovnou pod koberec, takže to na první pohled ani nebylo vidět. No a pak tam bylo ještě pár děr v podbězích, no ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Keď ono to škodovkárčenie je tak trochu (tak trochu dosť) aj závislosť. A ťažko z toho von.
A je na každom, či si to uvedomí (a chce uvedomiť), alebo nie. A či chce byť celoživotne otrokom jednej plechovej haraburdy, alebo nie (neustále zháňanie a zásobovanie sa dielmi, strach o budúcnosť - čo ak to už nebudem mať čím opraviť...). No proste diagnóza jak vyšitá.
A nakoniec všetky tie nahromadené ND budú aj tak k ničomu...
Ja som to zistil už dávno a hoci som nemal toho naskladnené až tak moc, všetko som to popredal, a celkom sa mi uľavilo.
Nevravím, že sa v tom aute okrem vozenia aj rád nevŕtam, ale ostalo mi len auto, zopár drobností, občas malá oprava, vylepšenie, a ak nadíde čas, že už ani takto to nebude prinášať radosť a nebude to možné už ani ako-tak s rozumom držať pri živote, nič sa nebude dať robiť...
A je na každom, či si to uvedomí (a chce uvedomiť), alebo nie. A či chce byť celoživotne otrokom jednej plechovej haraburdy, alebo nie (neustále zháňanie a zásobovanie sa dielmi, strach o budúcnosť - čo ak to už nebudem mať čím opraviť...). No proste diagnóza jak vyšitá.
A nakoniec všetky tie nahromadené ND budú aj tak k ničomu...
Ja som to zistil už dávno a hoci som nemal toho naskladnené až tak moc, všetko som to popredal, a celkom sa mi uľavilo.
Nevravím, že sa v tom aute okrem vozenia aj rád nevŕtam, ale ostalo mi len auto, zopár drobností, občas malá oprava, vylepšenie, a ak nadíde čas, že už ani takto to nebude prinášať radosť a nebude to možné už ani ako-tak s rozumom držať pri živote, nič sa nebude dať robiť...
-> Bukaj 28.09.22 18:44:45: Na mém 15 letém skoroveteránu jsem hlavu nikdy nepotřeboval sundavat natož měnit, topení je tam taky původní, kohout na topení to naštěstí žádnej nemá, tak nekokrhá
Stav karoserie už není úplně top, ale je mi to už asi tak nějak jedno u takovýho auta, hlavně že díry tam nejsou. Výfukový svody resp turbo má štefty všechny a nikdy jsem je nesundával, páku pro dinosaury to nemá
Jediný co teda jsem teda takyměnil jsou zadní ložiska, tj z tebou vyjmenovaných závad 2000 v nákladech. S tím rozdílem že tady je výměna ložiska asi na půl hodiny na rozdíl od zadohrabový škodovky kde k tomu musíš udělat GO celý nápravy![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> StepaNoFUN: A nejspíš by měl z prodeje dost peněz na novýho superba. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz: Ale Ty nechápeš, že on je prostě má. A jejich shánění je pro Bukaje něco jako sport. :-D
Edit: Kdyby se Bukaj zbavil Škodovek a pustil do oběhu všechny díly co na ně má, to by najednou klesly ceny, protože by najednou bylo všecho dost. :-D
Edit: Kdyby se Bukaj zbavil Škodovek a pustil do oběhu všechny díly co na ně má, to by najednou klesly ceny, protože by najednou bylo všecho dost. :-D
-> Bukaj 28.09.22 18:44:45: Jen jestli smysl provozování jiného auta není v tom, že ty díly nepotřebuješ...
-> Syny 28.09.22 16:52:00: Mně do 130LPG nikdy neteklo - až dnes ráno jsem objevil u spolujezdce loužičku - tentokráte ne z topení, ale kolem dveří...
Do Å mi teklo při dešti za jízdy - nevím kudy, ale vždy za prudkého deště v prudší pravotočivé zatáčce mi na nohu chrstne panák vody...
Když auto stojí, tak do něj neteče a stejně je furt v garáži, takže to zatím nebyla motivace řešit...
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Do Å mi teklo při dešti za jízdy - nevím kudy, ale vždy za prudkého deště v prudší pravotočivé zatáčce mi na nohu chrstne panák vody...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 28.09.22 12:29:51: Jiné auto bych levněji provozovat nemohl, protože na něj nemám zásoby dílů (nakoupených ještě v relativně správný čas) a know-how...
Ale s těmi nervy je to u mne také na pováženou - občas mám chuť to dát pryč a pořídit něco lepšího, ale pak když zvážím finanční možnosti a nabídku, tak zjistím, že nic jiného, co by mi vyhovovalo, neexistuje...
A když udělám nějakou takovouhle opravu a pak se v tom svezu, tak mi to zase zvedne náladu a dodá elán v tom pokračovat.
Ale furt je co zlepšovat a bohužel za provozu to auto chátrá rychleji, než ho stačím udržovat. Zatím se to projevuje především na stavu karoserie a zbytků laku, ale věci, které je potřeba řešit, přibývají.
Teď bych třeba potřeboval vyřešit hučící ložiska zadní nápravy (chtěl jsem to dělat minulou sobotu, ale raději jsem jel pracovat, když bylo hezky), no, co, nehoří to..., stržený závit šteftu na výfukových svodech (asi vyměním komplet svody - tyto už mají zase praskliny) a především vytržený úchyt páky ruční brzdy z tunelu mezi sedačkami - svařovat se mi to nechce, to je na odstrojení celého interiéru, abych zase nemusel hasit koberec...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ale s těmi nervy je to u mne také na pováženou - občas mám chuť to dát pryč a pořídit něco lepšího, ale pak když zvážím finanční možnosti a nabídku, tak zjistím, že nic jiného, co by mi vyhovovalo, neexistuje...
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
A když udělám nějakou takovouhle opravu a pak se v tom svezu, tak mi to zase zvedne náladu a dodá elán v tom pokračovat.
Ale furt je co zlepšovat a bohužel za provozu to auto chátrá rychleji, než ho stačím udržovat. Zatím se to projevuje především na stavu karoserie a zbytků laku, ale věci, které je potřeba řešit, přibývají.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Teď bych třeba potřeboval vyřešit hučící ložiska zadní nápravy (chtěl jsem to dělat minulou sobotu, ale raději jsem jel pracovat, když bylo hezky), no, co, nehoří to..., stržený závit šteftu na výfukových svodech (asi vyměním komplet svody - tyto už mají zase praskliny) a především vytržený úchyt páky ruční brzdy z tunelu mezi sedačkami - svařovat se mi to nechce, to je na odstrojení celého interiéru, abych zase nemusel hasit koberec...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> StepaNoFUN: Jo no ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Ty nevis, jak probihala kontrola tesnosti u aut?
Treba u Mercedesu tam zavreli vecer kocku. Kdyz byla kocka do rana ziva, tak slo auto na pretesneni.
U Skodovky to zkouseli podobne. Vecer tam zavreli kocku a kdyz byla kocka rano pryc, tak slo auto na pretesneni.
Treba u Mercedesu tam zavreli vecer kocku. Kdyz byla kocka do rana ziva, tak slo auto na pretesneni.
U Skodovky to zkouseli podobne. Vecer tam zavreli kocku a kdyz byla kocka rano pryc, tak slo auto na pretesneni.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Me tam tekla voda i kdyz jsem to vapkou nemyl ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: = máš to rozbité![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Zjistil jsem, ze kdyz meju skodovku vapkou, tak natece voda dovnitr ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: vždycky když čtu takovouhle slohovku od Tebe, nebo tlustýho Jardy tak si vzpomenu, jak jste schopný se bít do krve jak provozování starýho auta dává ekonomický smysl
Jinak si světec, já bych na to už neměl nervy![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Škodovka je auto, pri ktorom sa môžeš venovať veciam, ktorým by si sa nemusel venovať, nemať škodovku![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ne dnes, ale už předevčírem - vyřešil jsem jednu "drobnou záh/v/adu na 130LPG...
Tedy vlastně tři, ale to proto, že se to tak hezky sešlo a byly podmínky (vypuštěný chladicí okruh).
Již od výměny hlavy a opětovného nalití nemrznoucí kapaliny (od jarního střetu se srnou byla v chladicím systému voda z nejbližšího potoka) se mi začaly náhodně objevovat loužičky chladicí kapaliny na podlážce pod topením - někdy jen pár kapek, jindy louže přes čtvrt podlážky, pak zase třeba týden ani kapka. Výměník jsem měnil docela nedávno - původní odešel tuším někdy vloni, ventil fungoval od té doby též dobře a netekl. Postupně jsem vypozoroval, že loužičky se objevují pouze tehdy, když je ventil zavřený (za jízdy mi občas káplo na pravou nohu), stačí, aby byl pootevřený a nic nekapalo. Dále jsem zjistil, že po prvním ranním startu má auto občas tendenci se uvařit - bublina v termostatu a ten neotevře. Po zahřátí na provozní teplotu už Ok celý den, i po opětovném startu večer po 12 h. pracovním dni...
Správně jsem si odvodil, že to nevaření a kapání souvisí s přetlakem v chladicím systému, ale špatně jsem předpokládal, že závada bude v motoru (po výměně hlavy špatné nové těsnění a lehké tlakování do vody, které po otevření termostatu stihne vybublat přes expanzku)...
Zkusil jsem tedy jednou přes noc sundat víčko expanzky a ráno jej nasadil, jenže jsem zrovna ten den kvůli dešti odložil práci na odpoledne, takže jsem vyjížděl po obědě, kdy se řádně oteplilo...
...a hle - zase loužička v interiéru
Což mi vnuklo správnou myšlenku, že chyba nebude v motoru, ale někde ve výměníku topení - při natlakování systému a uzavřeném oběhu někde propouští a při chladnutí kapaliny přes noc a následném vzniku podtlaku v systému si přisaje vzduch, který pak ráno při plném otevření ventilu topení a zavřeném termostatu udělá vzduchovou bublinu...
...a skutečně - po výměně výměníku (hezké slovné spojení
) je vše v pořádku
Jen ten zánovní výměník pravděpodobně je také v pořádku, netěsnost asi byla ve styku jeho vývodu s kuželovým gumovým těsnicím kroužkem (takže netekl kohout, spoj kohoutu s těsněním, ani spoj těsnění s plastovou konickou vložkou, ale kapalina prolínala po nátrubku vložky a po vložce stékala vnitřkem topení) ale na testování nebyl čas, tak jsem dal novou druhovýrobní vložku...
...při té příležitosti jsem vyměnil ložiska vodního čerpadla, která se přede pár dny nehezky začala ozývat a ještě expanzku za méně jetou (bez zrezlého kovového kroužku v hrdle)
Jo, a nakonec jsem vyměnil klaxon, který mi přestal fungovat záhy po technické kontrole![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Tedy vlastně tři, ale to proto, že se to tak hezky sešlo a byly podmínky (vypuštěný chladicí okruh).
Již od výměny hlavy a opětovného nalití nemrznoucí kapaliny (od jarního střetu se srnou byla v chladicím systému voda z nejbližšího potoka) se mi začaly náhodně objevovat loužičky chladicí kapaliny na podlážce pod topením - někdy jen pár kapek, jindy louže přes čtvrt podlážky, pak zase třeba týden ani kapka. Výměník jsem měnil docela nedávno - původní odešel tuším někdy vloni, ventil fungoval od té doby též dobře a netekl. Postupně jsem vypozoroval, že loužičky se objevují pouze tehdy, když je ventil zavřený (za jízdy mi občas káplo na pravou nohu), stačí, aby byl pootevřený a nic nekapalo. Dále jsem zjistil, že po prvním ranním startu má auto občas tendenci se uvařit - bublina v termostatu a ten neotevře. Po zahřátí na provozní teplotu už Ok celý den, i po opětovném startu večer po 12 h. pracovním dni...
Správně jsem si odvodil, že to nevaření a kapání souvisí s přetlakem v chladicím systému, ale špatně jsem předpokládal, že závada bude v motoru (po výměně hlavy špatné nové těsnění a lehké tlakování do vody, které po otevření termostatu stihne vybublat přes expanzku)...
Zkusil jsem tedy jednou přes noc sundat víčko expanzky a ráno jej nasadil, jenže jsem zrovna ten den kvůli dešti odložil práci na odpoledne, takže jsem vyjížděl po obědě, kdy se řádně oteplilo...
...a hle - zase loužička v interiéru
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Což mi vnuklo správnou myšlenku, že chyba nebude v motoru, ale někde ve výměníku topení - při natlakování systému a uzavřeném oběhu někde propouští a při chladnutí kapaliny přes noc a následném vzniku podtlaku v systému si přisaje vzduch, který pak ráno při plném otevření ventilu topení a zavřeném termostatu udělá vzduchovou bublinu...
...a skutečně - po výměně výměníku (hezké slovné spojení
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Jen ten zánovní výměník pravděpodobně je také v pořádku, netěsnost asi byla ve styku jeho vývodu s kuželovým gumovým těsnicím kroužkem (takže netekl kohout, spoj kohoutu s těsněním, ani spoj těsnění s plastovou konickou vložkou, ale kapalina prolínala po nátrubku vložky a po vložce stékala vnitřkem topení) ale na testování nebyl čas, tak jsem dal novou druhovýrobní vložku...
...při té příležitosti jsem vyměnil ložiska vodního čerpadla, která se přede pár dny nehezky začala ozývat a ještě expanzku za méně jetou (bez zrezlého kovového kroužku v hrdle)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Jo, a nakonec jsem vyměnil klaxon, který mi přestal fungovat záhy po technické kontrole
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
No a pak sem tak stoural v nafouklem plastizolu a ejhle..ovej sem vyrobil..![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Zařek sem se, že se s tím už srat nebudu, už sem na to starej, abych ztrácel čas nad řešením zalomeného odvzdusnovaku..a beztak už sou ty třmeny po 340tkm hnusné až až..
tři matice se odlomily i s kusem odvzdusnovaku..nebudu to dál řešit nové a jebat na to..
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Nějaké brzdy na ženy golfu..
Mno neslo to jak sem předpokládal a tak v pondělí zakoupíme ještě přední třmeny...![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Mno neslo to jak sem předpokládal a tak v pondělí zakoupíme ještě přední třmeny...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Dnes jsem si vyrobil ohýbačku plechu. Podle YouTube návodu. Cenu za dizajn to asi nevyhraje, ale fakt to docela funguje ![26](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/26.gif)
![26](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/26.gif)
-> minno 07.09.22 18:14:52: lstrmene a bubny lakujem ako auto....zaklad a vrchna farba pripadne metla a lak.
Drzi to vzdy slusne. Dokonca aj moto strmene ktore dostavaju zabrat nemali problem.
Drzi to vzdy slusne. Dokonca aj moto strmene ktore dostavaju zabrat nemali problem.
-> minno: Ja kdyz koupil Cordobu, tak jsem na prasaka vzal rezavy trmeny jen dratenym kartacem a na to rovnou namatlal zlutej Alkyton a vydrzelo to 12 let bez sebemensiho problemu denni provoz
Takze bych se toho nebal a myslim, ze s tvou preciznosti to vydrzi dyl nez to auto ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> minno: Určitě ale sám dobře víš, že tak z 80-90% to záleží na přípravě. Otryskání atd. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> michael 07.09.22 20:45:08: Jo, STW se dojížděly vesměs až do roztrhání těla.. max. někam pod švestku jako "kůlna"..![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Milan 136: -> Eidy: O vzhľad mi nejde (pod plecháčmi to nevidno). Ide mi hlavne o výdrž, aby tam už po 1. zime neboli pupence.-> MATTESS: Aj ja si myslím.
-> Jozka: Určitě to klame. Jiná situace je u 1202 STW těch moc nebude.
-> minno 07.09.22 18:14:52: myslím, že když koupíš "normální" dvousložkový epoxid, tak to vyjde levněji a bude toho více
-> vhml: / -> michael: Že by to až tak klamalo ? Nu, může být.. bohužel marně pátrám v paměti, co mi na tohle téma kdysi sdělil činovník plzeňskýho F/110R klubu (nějak to zkoumali v rámci vydání výroční brožury)..![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jozka: Největší sraz -> Jozka: Protože majitelé Felicie se chtějí více ukazovat. Na největším srazu těchto vozů je vždy více Octavií.
-> Jozka 07.09.22 19:42:34: na existující kusy jich bude vic. Ale na srazove kusy ne
-> michael: Nějaký čísla by nebyly - optikou běžnejch srazů je to od oka fakt minimálně 3:1 ve prospěch F.
-> vlasmi: Felicií/450 tam bylo dost, ale několik jich bylo přimo ze škodovky z muzea. Možná se ti zdá, že vídáš více Felicií, ale dochováno je samozřejmě více Octavií.
-> vlasmi: Už jsme nad tím "hloubali" (určitě na srazech, ale možná i tady) = takzvanej "R" efekt (dle poměru výrobních počtů kil (sedanů) vůči kupé a výskytu aktuálnímu). Atyp šel do stodoly, klasika do šrotu..
Extrém (škodováckej) by bylo MBX - pokud je pravda, že jich nějak furt existuje 400 !?
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Extrém (škodováckej) by bylo MBX - pokud je pravda, že jich nějak furt existuje 400 !?
-> michael: Koukám na tu fotku z Škoda Classic Tour a ověřil jsem si jednu věc které si poslední dobou všímám víc a víc.
Octavií je vidět méně než Felicií.
Na této fotce jsem našel 5 Octavií (jedna je možná Spartak a jedna z nich je kombík) a 9 Felicií.
O víkendu jsem byl na Přehlídce elegance v Tišnově a tam bylo na 5 Octavií 8 Felicií.
Veterantour Machocha - 1 Octavie na 3 Felicie.
To všechny Octavie morfovaly na domorobo traktůrky?
Octavií je vidět méně než Felicií.
Na této fotce jsem našel 5 Octavií (jedna je možná Spartak a jedna z nich je kombík) a 9 Felicií.
O víkendu jsem byl na Přehlídce elegance v Tišnově a tam bylo na 5 Octavií 8 Felicií.
Veterantour Machocha - 1 Octavie na 3 Felicie.
To všechny Octavie morfovaly na domorobo traktůrky?