Co jste dnes udělali...

prohledat
124128 příspěvků (zobrazeno 51 až 100) od 06.12.2007 do 05.05.2025, založil/a iDawe
řadit dle data
09:55:13
22.04.2025
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> minno: Nemohla. Si sa rozhodol a bolo. 3 A ver, ze tiez mam tie chute obcas. Na druhu stranu mam tuto uchylku roky takze... 71 102
09:24:44
22.04.2025
minno
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 22.04.25 08:27:43: Vidíš, tak táto informácia MOŽNO mohla zachrániť moje škodovkárčenie1



Ja som tam ten podtlak mal dorobený (navŕtané sacie potrubie a osadená trubička), ale nakoľko som to testoval S vs. BEZ hadičky (+ zaslepené vývody) a nepoznal som žiadny rozdiel v chode, v rámci zjednodušovania som to asi pred 2 rokmi zrušil a vývody odstránil.



S emisiami som mal vždy problém i keď tam tá hadička ešte bola, ale po oprave motora a výmene vačky pred rokom by možno práve tá hadička pomohla, aby som mal konečne emisie OK...
08:56:27
22.04.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 22.04.25 08:33:41: To se určitě neprotočí, protože tu matku nemáš ani za co chytit. 3
08:33:41
22.04.2025
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983 19.04.25 13:04:28: Tak dávat vratové šrouby na spoje výfuku je jeden z větších failů konstruktérů - to po pěti letech provozu nerozebereš - když chytíš matici, tak se protočí čtyřhran...7
08:27:43
22.04.2025
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> darklord: U nas v CZ LEKR neni problem. Len ti musia vychadzat emisie. Co je problem ked tam neni ten podtlak.

-> Robert 106: U LEKRU pokud ten podtlak není tak nevychází emise ve volnoběžných otáčkách. Když tam je tak je to OK.
22:33:19
21.04.2025
Robert 106
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Musím se přiznat, že vlastně netuším proč tam ta trubička je, respektive jaká je její přesná funkce a taky proč se v závěru výroby 120 ta odbočka přesunula z filtrnoxu na ventilové víko. K tomu přesunu musel být nějaký reálný důvod a hlavně to je jistě dražší řešení.
22:11:45
21.04.2025
darklord
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: dik, ale leby som mal s mojim volnym casom riesit vsetko co pises tak to mozem rovno predat pretoze by som si nikdy nezajazdil. (Pokial nieco.nejde zohnat online tak to proste nezozeniem, nemam cas cokolvek riesit cez pracovne dni a vikendy mi spolahlivo zabere zena s detmi).

Legalne lekr na rapidovi neni mozny, cize toto riesi vsetky problemy. Podarilo sa mi zohnat zadomotorovy filterbox bez tenkeho natrubku, este zaslepim ventildekel co mam asi z fava a tato tenka hadicka sa proste konat nebude. Plyn vyriesim rovnako ako minno pakou zo sedru. Zapojenie vody som riesil niekde bokom a riesenie je zapojenie do serie so sanim, tym padom nemusim robit ziadny zasah a zapojim to do vodnej pumpy. Caka ma vymena hlavy a vacky, uz to samo o sebe moze trvat rok... 40
21:45:02
21.04.2025
su.tech – nezodpovědný hajzlík
-> darklord 11.04.25 20:37:12: Proč tak nehezky? Navíc pokud to děláš na LEKR - tak doporučuju ten vývod co je na tom mém ze strany - je důležitý pro LEKR v případě, že budeš chtít dělat emise legálně. Pokud ten vývod nedáš jinam do sání - což asi nechceš. Jinak je to podtlak z té podložky do ventilového víka. 136-tka se SEDRem to logicky nemá, ale k LEKRu na legální emise je potřeba.



Další věc je vytažení mrazovky v sacím vpravo a nahrazení nátrubkem z FA a pak originálně zapojíš hadici na automatický sytič. Důležité je i lanko - což je snadná úprava pokud máš válečky nové origo na lanka na FA. Kdysi se to prodávalo i jako ND, ale moc jsem je nepotkal. Ale ty já kdyžtak stále mám. Stačí koupit lanko ve správné délce, nalisovat váleček a přehodit koncovku na bowdenu a je to jako origo a ve správné délce se správnými koncovkami. Já mám ještě atypický Filtrbox který psasuje na LEKR úplně přesně, ale to už je další detail. Když bys chtěl nějaké info - napiš SZ.



A podložka z fotky je kopie mé kterou si dělal kolega na zkoušku. Pak přešel na ocelovou v pozinku - stejně jako mám já. Teplotní přechod je vyřešený origo podložkou pod LEKR - dá se ještě občas trefit i origo Škoda, byť to většinou je už varianta z Felicií co se prodávaly s LEKRem do Ruska.
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od su.tech – nezodpovědný hajzlík vložen 21.04.2025 21:45:02
upraveno 2x, naposled 21.04.2025 21:53:55
18:52:49
21.04.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Hurdis 21.04.25 18:33:23: Jo, tak odstup a PBŘ jsem odvodit z fotky už neuměl. To pak ano.
18:33:23
21.04.2025
Hurdis
-> Jirik_Tuňák1983: Jirko to už by bylo jiné řešení. Díky lepšímu výpočtu požárně bezpečnostniho řešení bych se dostal na lepší odstup od sousedovic dnes už neexistující dílny, takže by z 1+1 bylo uzavrene 3 stání na jedné desce, v sedlu malá půda na díly s zebrikovym schodištěm zezadu. Vzhledová úpravu ve stylu novostaveb. To už je motivace. Vedle je ještě jedna garáž pro škodovku, kterou bych chtěl nahradit designovým přístřeškem pro firemní pracanty 4x4, dva za sebou.

A auta pro zábavu postupně odstěhovat jinam. Sice jsem uvažoval s rozvahou a mám parkování doma pro tucet, ale provozuju v součtu víc aut a jde to jen díky parkování patinovaných ctyrkol na hlídaných zařízeních stavenišť dálnic, které tam necháváme na stálo. A nechceš mít všude betonovou zahrádku. Nebo zabezpečovat stodolu v Krkonoších.
16:26:51
21.04.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Hurdis 21.04.25 16:03:46: Ono by to šlo opláštit třá dřevem a bylo by to hned jiné.
16:03:46
21.04.2025
Hurdis
-> Jirik_Tuňák1983: To je domácí zámečnická výroba, dle vlastní omalovánky.

Ještě když nebyl barák a byla stará dílna.

Teď je barák, dílna zbourána, postavena nová. A tohle mi vzadu zbylo. Až bude mentální síla, uvažuju o demontáži a přestavbě na zděnou, s drobným zvětšením.

Je to fajn, izolované, vše řádná ocel a pozink, el. i 380v, ale není to moc pěkný.
upraveno 1x, naposled 21.04.2025 16:05:48
15:57:31
21.04.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Hurdis 21.04.25 15:55:01: Hurdíku, co je to za plechové garáže? Spokojenost, rozměr, cena, výrobce? Papa. 1
15:55:01
21.04.2025
Hurdis
Trochu jarní přípravy. Náplně, filtry. Auta během zimy najedou pravidelné km každý měsíc, tak toho není moc. U Rapida neprošla kontrolou těsnost některých konců hadic chlazení a paliva. Některé už se měnili před pěti lety při vyndání prevodovky, některé po 13 letech snesou úpravu ve spojení. Kde je krátká, půjde časem ven.

Kdysi jsem pryžové díly objednával podle seznamu z virtu. Nebo z pandy? Hadice, těsnění. Už nevím od koho.

Jako byl od Synyho super výpis spojovacího materiálu v článcích na celé auto.

Katalog je po kusech fajn, ale lepší je u odborné prodejny zaměstnat na půl dne někoho jiného. 31
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Hurdis vložen 21.04.2025 15:55:01
upraveno 1x, naposled 21.04.2025 15:57:08
06:52:32
20.04.2025
minno
-> Jirik_Tuňák1983 19.04.25 19:16:43: Na ten vek asi super stav. Ja mením výfuk na Fiate každých 5 rokov3 A origo vydržal 10 r.
19:16:43
19.04.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Jirik_Tuňák1983 19.04.25 13:30:57: Výfuk je tam. Ty matice byl v podstatě jediný zádrhel. Jinak to byla skládačka. Akorát to auto je dost nízké, takže i s nájezdy to bylo tak tak. Původní 16 let starý výfuk před a za vlnovcem. Dost let to jezdilo jen město a krátké trasy. Středový díl byl kupodivu ok, trubka ale orezlá.
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 19.04.2025 19:16:43
upraveno 1x, naposled 19.04.2025 19:17:11
13:50:30
19.04.2025
Sita
-> Jirik_Tuňák1983: jd bych s tim chtel zkusit i plasty na mladyho motorce, aspon trochu aby nevypadaly tak matne...
13:42:54
19.04.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Sita 19.04.25 13:38:52: Už to vyleštilo za poslední dva týdny světla na třech autech včetně Mercedesu a výsledek super, ohlasy potěšující.
13:38:52
19.04.2025
Sita
13:34:06
19.04.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Sita 14.04.25 06:43:28: Zkus na gogle. Když jsem to hledal, tak tam bylo napsáno, že to nahrazuje 807x, přesně už nevím poslední číslo.
13:30:57
19.04.2025
Jirik_Tuňák1983
-> minno 19.04.25 13:26:51: Ženy Fiat Bravo 2009. Původní výfuk. Vlnovec KO. Už mám obě strany a výfuk volný. Ale jak jsem psal. Na Volvu byly ty matice pod autem také v prdeli. Ty byly úplně kulaté. Navíc také schované v osazení příruby.
upraveno 1x, naposled 19.04.2025 13:31:51
13:26:51
19.04.2025
minno
-> Jirik_Tuňák1983 19.04.25 13:04:28: Aké auto? U Punta je ten spoj rovnaký. Už u 10 ročného auta boli matice KO, na strane výfuku som to odrezal, prevŕtal a dávam tam klasické šróby, už 2x menený výfuk odvtedy. U brachovho Punta pred mnohými rokmi to dopadlo rovnako.
13:04:28
19.04.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak nasral, vzal lamelák a ubrousil jsem kus toho osazení včetně hlavy šteftu. Výfuk stejně vyhodím. Ještě druhou stranu a jde to ven.
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 19.04.2025 13:04:28
05:34:04
19.04.2025
ajok
A todle teda ja, octovy budiky mi to nacita a jen ihr jsem zvysil kodovani o 16000, nechapu, kde je u te fabie problem, ale pry fabie a transportery jsou nejhorsi a chce to lepsi vybaveni...7

No trochu jsem mel strach, ale kdyz Ing. Pazdera rikal, ze kdyz zvladam tempomaty, tak zvladnu i todle... tady mel pravdu, ale ze si u fab nezmenim kodovani, to nechape :). Dival jsem se, ze Ing. Pazdera dela komplet tepomat do koncernu za 2900,- me jeste zadnej nevysel pres 1000,-kc (diky Jirko za ty octavkovy a u fab jsem se s origo kabelazi a cinskou packou taky dostal pod litra, jen do modre jsem ho nedelal, ale spis proto, ze mi je lito ruky :)
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od ajok vložen 19.04.2025 05:34:04
05:25:13
19.04.2025
ajok
no ne ja, ale Ing. Pazdera, 3,5h, nez to rozchodil... kdyz uz immo nesvitilo, tak to stejne nestartovalo, protoze si nechtela prevzit puvodni vin a skz, tak nakonec to do eprom musel zapsat rucne a hex vs.dec, no ja se svojim vybavenim jsem nemel sanci

A ja ji ani neprekoduji :(, takze tam mam longlife a to asi 1.4mpi nikdy nepodporovala, tak mi to pise chybu cidla kvality oleje, IHR se mi sekne pri pokusu zmenit kodovani, rozbehal jsem 309 a to se sekne uz pri pokusu nacteni maxidotu
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od ajok vložen 19.04.2025 05:25:13
09:44:49
18.04.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Matthes, záškodník z TechWebu 18.04.25 08:55:05: To nepůjde, potřebuji sundat celý výfuk. Za přírubou je vlnovec a ten je ko.



Kunda pes, venku chčije. Začal jsem to dělat venku, páč bylo krásně, nechtěl jsem pak uklízet garáž a chcaní nebylo v předpovědi. Krásné.... Ale aspoň mi neprší na Volvo. 1
upraveno 2x, naposled 18.04.2025 10:22:56
08:55:05
18.04.2025
Matthes, záškodník z TechWebu
Kdyz nevidime celek v realu, tak se tezko radi no. Kazdopadne prinejhorsim bych priruby uriznul, koupil prevlecnou spojku, pastu na vejfuky a nejak to zbastlil...
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 18.04.2025 08:55:05
08:20:09
18.04.2025
Bery
některá stadia koroze , když už se daji rozebrat,nedají se pak těsně spojit. urříznout, dát jiný spojení. Ale já jsem u zdroje...
21:08:37
17.04.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Matthes, záškodník z TechWebu 17.04.25 20:41:48: Teď už tam nepůjdu, zničit mohu středovou část příruby. Není to přímo ona, ale pro ilustraci toho osazení.
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 17.04.2025 21:08:37
20:41:48
17.04.2025
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jirik_Tuňák1983 17.04.25 19:45:51: Nemas foto jakej typ prirub to je? Co vsechno si muzes dovolit znicit, jednu stranu, obe?
20:16:47
17.04.2025
Jirik_Tuňák1983
-> StepaNoFUN 17.04.25 20:14:50: Tohle je ženy auto. 16 let starý výfuk. Ale nedělej si iluze, na Volvu ty matky vypadaly stejně. Ale tam mi pak dávali ten BSR, takže jsem se s tím nesral. Autogen nemám a v úterý musí jet. Jiný tip?
upraveno 3x, naposled 17.04.2025 20:18:31
20:14:50
17.04.2025
StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983 17.04.25 19:45:51: naposledy jsem tohle resil kdysi na jednom francouzkym aute. Skoncilo to skapnutim matic autogenem. V tu dobu jsem byl jeste docela klidnej.

To co nasledovalo potom nebudu rozepisovat. Ale bejvalej sef mne ale od toho auta odvezl na pivo, protoze bych to prej jinak asi zapalil... Prej mbe takhle nasranyho jeste nevidel.
19:45:51
17.04.2025
Jirik_Tuňák1983
Nemáte někdo tušení, jak sundat výfuk, když z jedné strany příruby matice v podstatě neexistují a z druhé strany je velký talíř šteftu? Obojí je schované v lemu příruby, takže se tam nedostanu z boků, že bych třeba ubrousil hlavu nebo matku. 8
upraveno 1x, naposled 17.04.2025 19:46:38
06:43:28
14.04.2025
Sita
-> Jirik_Tuňák1983 10.04.25 19:20:50: ta 8020 uz se asi nevyrabi, nemas tuseni ktery z aktualni nabidky je alternativa? 8000, 8060, 8075?
20:37:12
11.04.2025
darklord
Konecne po dlhej dobe v garazi, toto vypada ze ten LEKR nebude az taky problem ako som myslel 5
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od darklord vložen 11.04.2025 20:37:12
20:54:30
10.04.2025
Bukaj
-> isti 10.04.25 15:41:07: To byl jeden z důvodů výměny skla - místo neorigo skla značky PS (které jsem na autě měl od roku 2009) a na němž podivně fungovaly stěrače, jsem dal skoroorigo sklo (Splintex) se zeleným pruhem, které jsem tu měl připravené už asi 10 let...3
20:52:38
10.04.2025
Bukaj
-> Robert 106 10.04.25 15:31:00: Ano, klínková guma se montovala až do ukončení výroby sedanů. Jen vybrané vozy měly bezklínková těsnění - téměř všechny Rapidy (až na první kusy z roku 84 a BAZ), nejspíše všechny 135/136GL/i, některé 130GL/120GLS ze sklonku jejich výroby a náhodně některé obyčejné vozy z konce výroby (hlavně 125L). Předpokládám, že dost vozů s bezklínkovým těsnicím profilem šlo také na export...
20:19:54
10.04.2025
Milan 136
Tak ono dost záleží, v jakém stavu jsou před zasáhem. Pokud tam zůstane lak tak není důvod, aby to nevydrželo. Ale jak se z toho sundá, tak je to na chvíli.
19:38:38
10.04.2025
Pavel P@nkáč
-> StepaNoFUN: tak když stím nejezdíš3
19:20:50
10.04.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Cumper 10.04.25 11:21:42: Nikdy jsem to nelakoval a drží to roky. Ani to nežloutne, nematní.
zvětšit Co jste dnes udělali... - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 10.04.2025 19:20:50
19:20:01
10.04.2025
Jirik_Tuňák1983
-> StepaNoFUN 10.04.25 17:42:47: Přesně, mám na Volvu dělaná světla hodně dlouho a pořád v pohodě. Nikdy jsem to nelakoval a s voskováním těch lamp jsem takovej lajdák.
17:42:47
10.04.2025
StepaNoFUN
-> Jakub05 10.04.25 15:57:35: Neni to tak dlouho, co jsem na Virt daval fotku, jak vypadaj po rozlesteni pred minimalne 6ti lety svetla na moji Octavce. Vytahnul jsem je u kamarada v servisu z popelnice, rozbrousil a rozlestil. Jednou po tom rozlesteni jsem na ne dal vosk a do ted jsou v pohode.
upraveno 1x, naposled 10.04.2025 17:43:20
16:10:08
10.04.2025
minno
-> isti 10.04.25 15:41:07: Ony nakoniec občasne poskakovali aj na origo skle.
15:57:35
10.04.2025
Jakub05
-> Jirik_Tuňák1983: Já zatím vždy lakoval. Nejstarší to je na Fabii (odhadem 8 let) a možná už to začíná znova lehce žloutnout. Nějak se mi to častěji dělat nechce, aut mám ve správě moc a to broušení je vlastně poměrně rychle hotové.
15:41:07
10.04.2025
isti
-> Bukaj 09.04.25 20:29:56: Ak si použil neorigo sklo tak ti po tom budú poskakovať stierače ako Minnoovy1
15:31:00
10.04.2025
Robert 106
-> Bukaj: Klínek byl až do konce výroby ? Já mám právě problém někde pod gumou bude dírka dělá to meluzínu, musím to ucpávat hadrem zatím.
12:44:02
10.04.2025
Tomaso435
-> Cumper 10.04.25 11:21:42: pokud nemáš světlo úplně doškrábaný, tak ti to stačí prejet lampdoctorem ... Trvá to asi minutu a vydrží celkem dlouho
11:21:42
10.04.2025
Cumper
-> Jirik_Tuňák1983 10.04.25 10:51:41: Jaká pasta pokud to neni tajný? 1 A udělal jsi nakonec nějaké zalakování, nebo nic? Já totiž vždycky světla vybrousím a rozleštím že jsou taky jako nový, pak to jen navoskuju (což za chvíli oprší...) a po roce už je na světle vidět že to už není úplně 100% a za další rok - dva to můžu dělat znova 7
10:51:41
10.04.2025
Jirik_Tuňák1983
-> Jakub05 09.04.25 15:47:43: Tohle je ženy Ital. Musí se nechat, že i blbé světlo umí udělat krásné.

Navíc mám takovou skvělou pastu, kterou to jde i bez broušení. Dával jsem ji kolegovi z práce na Mercedes a byl z toho neskutečně překvapený. 4
08:51:36
10.04.2025
Bukaj
-> Robert 106: Většinou používám při přesklívání původní těsnění - je kvalitní, nepuchří a pokud není poškozené, tak když se pořádně umyje a případně ošetří Regumem, bude fungovat dál.

Tentokráte jsem ovšem použil novou gumu ze zásob, protože původní byla na jednom místě lehce poškozená (sice bez vlivu na funkci - jen lem v interiéru, kde to navíc není vidět, ale když jsem měl novou...6).

Jinak asi jedině sehnat někde nějakou původní výrobu.

Sám mám v zásobě několik dalších nových origo těsnění, předních i zadních, ale přední už jen bezklínkové provedení (což jako originalista nechci), případně ještě dvě přední klínkové gumy na coupé (Garde, první Rapidy a BAZ).



Kdyby byl zájem, vyměním bezklínkové těsnění za klínkové provedení - origo nové za origo nové...5
Extreme Tyres