skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co jste dnes udělali...
-> Tom Troll: Nemal som prechod, vyrobené 05/1988. A videl som plno iných rovnako.
-> minno: Tak jsi měl nějaký přechod, 5k dvouřádky to mají cca od 87 až do konce rovnou z ventildeklu.
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../11795_2019-0 6-01_16-02-45_20.jpg
img.skoda-virt.cz/vase_au ta_upload/.../11795_2019-0 6-01_16-02-45_20.jpg
-> Bukaj 23.04.25 13:57:27: To je jedno, na 5k dvojriadku som to mal z výroby rovnako ano na 8k na fotke.
-> minno 23.04.25 11:52:35: Však si to přečti ještě jednou - "5k auta od dvouřádku"...
...na fotce máš 8k
Jinak u zadomotorů 135/6 byly nejprve filtrboxy s odbočkou (viz -> Tom Troll 22.04.25 20:10:26: ), později, zřejmě kvůli unifikaci výroby filtrboxů, byl jen krátký nátrubek z filtrboxu a za ním na hadici T-kus s odbočkou na hadičku odsávání.
U Favoritů bylo nejdříve to Tčko mezi hadicemi a později v průběhu výroby se přípojka odsávání přesunula přímo do hrdla ventildeklu, kde vydržela ve dvou provedeních snad až do Fabií...
...na fotce máš 8k

Jinak u zadomotorů 135/6 byly nejprve filtrboxy s odbočkou (viz -> Tom Troll 22.04.25 20:10:26: ), později, zřejmě kvůli unifikaci výroby filtrboxů, byl jen krátký nátrubek z filtrboxu a za ním na hadici T-kus s odbočkou na hadičku odsávání.
U Favoritů bylo nejdříve to Tčko mezi hadicemi a později v průběhu výroby se přípojka odsávání přesunula přímo do hrdla ventildeklu, kde vydržela ve dvou provedeních snad až do Fabií...
-> minno:
Končím teda na tom, že vím jak to mám v autě já. 




-> Tom Troll: Takhle to mají 5k auta od dvouřádkuTo teda nemajú. Viď. aj foto -> Tom Troll 22.04.25 20:10:26: .
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: jop, nedorozumění.
-> Robert 106: Takhle to mají 5k auta od dvouřádku, favorit to pak má zas e tahkle, ten má ale ten T kus už mimo víko, mezi ním a víkem je krátké kolénko hadice.

-> Robert 106: Takhle to mají 5k auta od dvouřádku, favorit to pak má zas e tahkle, ten má ale ten T kus už mimo víko, mezi ním a víkem je krátké kolénko hadice.
-> Tom Troll: A? Já píšu o LEKRu a zkušenostech s ním. Pokud jsi nabyl dojmu, že popírám zcela existenci tohoto odsávání u 136-tek tak to je jen nedorozumění a myšleno bylo to, že jsou to dvě různá řešení.
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: EDSR, SEDR mají toto odsávání z ventildeklu nad klapku zabudovný do spodní příruby.
-> minno: Nemohla. Si sa rozhodol a bolo.
A ver, ze tiez mam tie chute obcas. Na druhu stranu mam tuto uchylku roky takze...




-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 22.04.25 08:27:43: Vidíš, tak táto informácia MOŽNO mohla zachrániť moje škodovkárčenie
Ja som tam ten podtlak mal dorobený (navŕtané sacie potrubie a osadená trubička), ale nakoľko som to testoval S vs. BEZ hadičky (+ zaslepené vývody) a nepoznal som žiadny rozdiel v chode, v rámci zjednodušovania som to asi pred 2 rokmi zrušil a vývody odstránil.
S emisiami som mal vždy problém i keď tam tá hadička ešte bola, ale po oprave motora a výmene vačky pred rokom by možno práve tá hadička pomohla, aby som mal konečne emisie OK...

Ja som tam ten podtlak mal dorobený (navŕtané sacie potrubie a osadená trubička), ale nakoľko som to testoval S vs. BEZ hadičky (+ zaslepené vývody) a nepoznal som žiadny rozdiel v chode, v rámci zjednodušovania som to asi pred 2 rokmi zrušil a vývody odstránil.
S emisiami som mal vždy problém i keď tam tá hadička ešte bola, ale po oprave motora a výmene vačky pred rokom by možno práve tá hadička pomohla, aby som mal konečne emisie OK...
-> Bukaj 22.04.25 08:33:41: To se určitě neprotočí, protože tu matku nemáš ani za co chytit. 

-> Jirik_Tuňák1983 19.04.25 13:04:28: Tak dávat vratové šrouby na spoje výfuku je jeden z větších failů konstruktérů - to po pěti letech provozu nerozebereš - když chytíš matici, tak se protočí čtyřhran...

-> darklord: U nas v CZ LEKR neni problem. Len ti musia vychadzat emisie. Co je problem ked tam neni ten podtlak.
-> Robert 106: U LEKRU pokud ten podtlak není tak nevychází emise ve volnoběžných otáčkách. Když tam je tak je to OK.
-> Robert 106: U LEKRU pokud ten podtlak není tak nevychází emise ve volnoběžných otáčkách. Když tam je tak je to OK.
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: Musím se přiznat, že vlastně netuším proč tam ta trubička je, respektive jaká je její přesná funkce a taky proč se v závěru výroby 120 ta odbočka přesunula z filtrnoxu na ventilové víko. K tomu přesunu musel být nějaký reálný důvod a hlavně to je jistě dražší řešení.
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík: dik, ale leby som mal s mojim volnym casom riesit vsetko co pises tak to mozem rovno predat pretoze by som si nikdy nezajazdil. (Pokial nieco.nejde zohnat online tak to proste nezozeniem, nemam cas cokolvek riesit cez pracovne dni a vikendy mi spolahlivo zabere zena s detmi).
Legalne lekr na rapidovi neni mozny, cize toto riesi vsetky problemy. Podarilo sa mi zohnat zadomotorovy filterbox bez tenkeho natrubku, este zaslepim ventildekel co mam asi z fava a tato tenka hadicka sa proste konat nebude. Plyn vyriesim rovnako ako minno pakou zo sedru. Zapojenie vody som riesil niekde bokom a riesenie je zapojenie do serie so sanim, tym padom nemusim robit ziadny zasah a zapojim to do vodnej pumpy. Caka ma vymena hlavy a vacky, uz to samo o sebe moze trvat rok...
Legalne lekr na rapidovi neni mozny, cize toto riesi vsetky problemy. Podarilo sa mi zohnat zadomotorovy filterbox bez tenkeho natrubku, este zaslepim ventildekel co mam asi z fava a tato tenka hadicka sa proste konat nebude. Plyn vyriesim rovnako ako minno pakou zo sedru. Zapojenie vody som riesil niekde bokom a riesenie je zapojenie do serie so sanim, tym padom nemusim robit ziadny zasah a zapojim to do vodnej pumpy. Caka ma vymena hlavy a vacky, uz to samo o sebe moze trvat rok...

-> darklord 11.04.25 20:37:12: Proč tak nehezky? Navíc pokud to děláš na LEKR - tak doporučuju ten vývod co je na tom mém ze strany - je důležitý pro LEKR v případě, že budeš chtít dělat emise legálně. Pokud ten vývod nedáš jinam do sání - což asi nechceš. Jinak je to podtlak z té podložky do ventilového víka. 136-tka se SEDRem to logicky nemá, ale k LEKRu na legální emise je potřeba.
Další věc je vytažení mrazovky v sacím vpravo a nahrazení nátrubkem z FA a pak originálně zapojíš hadici na automatický sytič. Důležité je i lanko - což je snadná úprava pokud máš válečky nové origo na lanka na FA. Kdysi se to prodávalo i jako ND, ale moc jsem je nepotkal. Ale ty já kdyžtak stále mám. Stačí koupit lanko ve správné délce, nalisovat váleček a přehodit koncovku na bowdenu a je to jako origo a ve správné délce se správnými koncovkami. Já mám ještě atypický Filtrbox který psasuje na LEKR úplně přesně, ale to už je další detail. Když bys chtěl nějaké info - napiš SZ.
A podložka z fotky je kopie mé kterou si dělal kolega na zkoušku. Pak přešel na ocelovou v pozinku - stejně jako mám já. Teplotní přechod je vyřešený origo podložkou pod LEKR - dá se ještě občas trefit i origo Škoda, byť to většinou je už varianta z Felicií co se prodávaly s LEKRem do Ruska.
Další věc je vytažení mrazovky v sacím vpravo a nahrazení nátrubkem z FA a pak originálně zapojíš hadici na automatický sytič. Důležité je i lanko - což je snadná úprava pokud máš válečky nové origo na lanka na FA. Kdysi se to prodávalo i jako ND, ale moc jsem je nepotkal. Ale ty já kdyžtak stále mám. Stačí koupit lanko ve správné délce, nalisovat váleček a přehodit koncovku na bowdenu a je to jako origo a ve správné délce se správnými koncovkami. Já mám ještě atypický Filtrbox který psasuje na LEKR úplně přesně, ale to už je další detail. Když bys chtěl nějaké info - napiš SZ.
A podložka z fotky je kopie mé kterou si dělal kolega na zkoušku. Pak přešel na ocelovou v pozinku - stejně jako mám já. Teplotní přechod je vyřešený origo podložkou pod LEKR - dá se ještě občas trefit i origo Škoda, byť to většinou je už varianta z Felicií co se prodávaly s LEKRem do Ruska.
-> Hurdis 21.04.25 18:33:23: Jo, tak odstup a PBŘ jsem odvodit z fotky už neuměl. To pak ano.
-> Jirik_Tuňák1983: Jirko to už by bylo jiné řešení. Díky lepšímu výpočtu požárně bezpečnostniho řešení bych se dostal na lepší odstup od sousedovic dnes už neexistující dílny, takže by z 1+1 bylo uzavrene 3 stání na jedné desce, v sedlu malá půda na díly s zebrikovym schodištěm zezadu. Vzhledová úpravu ve stylu novostaveb. To už je motivace. Vedle je ještě jedna garáž pro škodovku, kterou bych chtěl nahradit designovým přístřeškem pro firemní pracanty 4x4, dva za sebou.
A auta pro zábavu postupně odstěhovat jinam. Sice jsem uvažoval s rozvahou a mám parkování doma pro tucet, ale provozuju v součtu víc aut a jde to jen díky parkování patinovaných ctyrkol na hlídaných zařízeních stavenišť dálnic, které tam necháváme na stálo. A nechceš mít všude betonovou zahrádku. Nebo zabezpečovat stodolu v Krkonoších.
A auta pro zábavu postupně odstěhovat jinam. Sice jsem uvažoval s rozvahou a mám parkování doma pro tucet, ale provozuju v součtu víc aut a jde to jen díky parkování patinovaných ctyrkol na hlídaných zařízeních stavenišť dálnic, které tam necháváme na stálo. A nechceš mít všude betonovou zahrádku. Nebo zabezpečovat stodolu v Krkonoších.
-> Hurdis 21.04.25 16:03:46: Ono by to šlo opláštit třá dřevem a bylo by to hned jiné.
-> Jirik_Tuňák1983: To je domácí zámečnická výroba, dle vlastní omalovánky.
Ještě když nebyl barák a byla stará dílna.
Teď je barák, dílna zbourána, postavena nová. A tohle mi vzadu zbylo. Až bude mentální síla, uvažuju o demontáži a přestavbě na zděnou, s drobným zvětšením.
Je to fajn, izolované, vše řádná ocel a pozink, el. i 380v, ale není to moc pěkný.
Ještě když nebyl barák a byla stará dílna.
Teď je barák, dílna zbourána, postavena nová. A tohle mi vzadu zbylo. Až bude mentální síla, uvažuju o demontáži a přestavbě na zděnou, s drobným zvětšením.
Je to fajn, izolované, vše řádná ocel a pozink, el. i 380v, ale není to moc pěkný.
-> Hurdis 21.04.25 15:55:01: Hurdíku, co je to za plechové garáže? Spokojenost, rozměr, cena, výrobce? Papa. 

Trochu jarní přípravy. Náplně, filtry. Auta během zimy najedou pravidelné km každý měsíc, tak toho není moc. U Rapida neprošla kontrolou těsnost některých konců hadic chlazení a paliva. Některé už se měnili před pěti lety při vyndání prevodovky, některé po 13 letech snesou úpravu ve spojení. Kde je krátká, půjde časem ven.
Kdysi jsem pryžové díly objednával podle seznamu z virtu. Nebo z pandy? Hadice, těsnění. Už nevím od koho.
Jako byl od Synyho super výpis spojovacího materiálu v článcích na celé auto.
Katalog je po kusech fajn, ale lepší je u odborné prodejny zaměstnat na půl dne někoho jiného.
Kdysi jsem pryžové díly objednával podle seznamu z virtu. Nebo z pandy? Hadice, těsnění. Už nevím od koho.
Jako byl od Synyho super výpis spojovacího materiálu v článcích na celé auto.
Katalog je po kusech fajn, ale lepší je u odborné prodejny zaměstnat na půl dne někoho jiného.

-> Jirik_Tuňák1983 19.04.25 19:16:43: Na ten vek asi super stav. Ja mením výfuk na Fiate každých 5 rokov
A origo vydržal 10 r.

-> Jirik_Tuňák1983 19.04.25 13:30:57: Výfuk je tam. Ty matice byl v podstatě jediný zádrhel. Jinak to byla skládačka. Akorát to auto je dost nízké, takže i s nájezdy to bylo tak tak. Původní 16 let starý výfuk před a za vlnovcem. Dost let to jezdilo jen město a krátké trasy. Středový díl byl kupodivu ok, trubka ale orezlá.
-> Jirik_Tuňák1983: jd bych s tim chtel zkusit i plasty na mladyho motorce, aspon trochu aby nevypadaly tak matne...
-> Sita 19.04.25 13:38:52: Už to vyleštilo za poslední dva týdny světla na třech autech včetně Mercedesu a výsledek super, ohlasy potěšující.
-> Jirik_Tuňák1983 19.04.25 13:34:06: ok, diky, kouknu na to
-> Sita 14.04.25 06:43:28: Zkus na gogle. Když jsem to hledal, tak tam bylo napsáno, že to nahrazuje 807x, přesně už nevím poslední číslo.
-> minno 19.04.25 13:26:51: Ženy Fiat Bravo 2009. Původní výfuk. Vlnovec KO. Už mám obě strany a výfuk volný. Ale jak jsem psal. Na Volvu byly ty matice pod autem také v prdeli. Ty byly úplně kulaté. Navíc také schované v osazení příruby.
-> Jirik_Tuňák1983 19.04.25 13:04:28: Aké auto? U Punta je ten spoj rovnaký. Už u 10 ročného auta boli matice KO, na strane výfuku som to odrezal, prevŕtal a dávam tam klasické šróby, už 2x menený výfuk odvtedy. U brachovho Punta pred mnohými rokmi to dopadlo rovnako.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak nasral, vzal lamelák a ubrousil jsem kus toho osazení včetně hlavy šteftu. Výfuk stejně vyhodím. Ještě druhou stranu a jde to ven.
A todle teda ja, octovy budiky mi to nacita a jen ihr jsem zvysil kodovani o 16000, nechapu, kde je u te fabie problem, ale pry fabie a transportery jsou nejhorsi a chce to lepsi vybaveni...
No trochu jsem mel strach, ale kdyz Ing. Pazdera rikal, ze kdyz zvladam tempomaty, tak zvladnu i todle... tady mel pravdu, ale ze si u fab nezmenim kodovani, to nechape :). Dival jsem se, ze Ing. Pazdera dela komplet tepomat do koncernu za 2900,- me jeste zadnej nevysel pres 1000,-kc (diky Jirko za ty octavkovy a u fab jsem se s origo kabelazi a cinskou packou taky dostal pod litra, jen do modre jsem ho nedelal, ale spis proto, ze mi je lito ruky :)

No trochu jsem mel strach, ale kdyz Ing. Pazdera rikal, ze kdyz zvladam tempomaty, tak zvladnu i todle... tady mel pravdu, ale ze si u fab nezmenim kodovani, to nechape :). Dival jsem se, ze Ing. Pazdera dela komplet tepomat do koncernu za 2900,- me jeste zadnej nevysel pres 1000,-kc (diky Jirko za ty octavkovy a u fab jsem se s origo kabelazi a cinskou packou taky dostal pod litra, jen do modre jsem ho nedelal, ale spis proto, ze mi je lito ruky :)
no ne ja, ale Ing. Pazdera, 3,5h, nez to rozchodil... kdyz uz immo nesvitilo, tak to stejne nestartovalo, protoze si nechtela prevzit puvodni vin a skz, tak nakonec to do eprom musel zapsat rucne a hex vs.dec, no ja se svojim vybavenim jsem nemel sanci
A ja ji ani neprekoduji :(, takze tam mam longlife a to asi 1.4mpi nikdy nepodporovala, tak mi to pise chybu cidla kvality oleje, IHR se mi sekne pri pokusu zmenit kodovani, rozbehal jsem 309 a to se sekne uz pri pokusu nacteni maxidotu
A ja ji ani neprekoduji :(, takze tam mam longlife a to asi 1.4mpi nikdy nepodporovala, tak mi to pise chybu cidla kvality oleje, IHR se mi sekne pri pokusu zmenit kodovani, rozbehal jsem 309 a to se sekne uz pri pokusu nacteni maxidotu
-> Matthes, záškodník z TechWebu 18.04.25 08:55:05: To nepůjde, potřebuji sundat celý výfuk. Za přírubou je vlnovec a ten je ko.
Kunda pes, venku chčije. Začal jsem to dělat venku, páč bylo krásně, nechtěl jsem pak uklízet garáž a chcaní nebylo v předpovědi. Krásné.... Ale aspoň mi neprší na Volvo.
Kunda pes, venku chčije. Začal jsem to dělat venku, páč bylo krásně, nechtěl jsem pak uklízet garáž a chcaní nebylo v předpovědi. Krásné.... Ale aspoň mi neprší na Volvo.

Kdyz nevidime celek v realu, tak se tezko radi no. Kazdopadne prinejhorsim bych priruby uriznul, koupil prevlecnou spojku, pastu na vejfuky a nejak to zbastlil...
některá stadia koroze , když už se daji rozebrat,nedají se pak těsně spojit. urříznout, dát jiný spojení. Ale já jsem u zdroje...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 17.04.25 20:41:48: Teď už tam nepůjdu, zničit mohu středovou část příruby. Není to přímo ona, ale pro ilustraci toho osazení.
-> Jirik_Tuňák1983 17.04.25 19:45:51: Nemas foto jakej typ prirub to je? Co vsechno si muzes dovolit znicit, jednu stranu, obe?
-> StepaNoFUN 17.04.25 20:14:50: Tohle je ženy auto. 16 let starý výfuk. Ale nedělej si iluze, na Volvu ty matky vypadaly stejně. Ale tam mi pak dávali ten BSR, takže jsem se s tím nesral. Autogen nemám a v úterý musí jet. Jiný tip?
-> Jirik_Tuňák1983 17.04.25 19:45:51: naposledy jsem tohle resil kdysi na jednom francouzkym aute. Skoncilo to skapnutim matic autogenem. V tu dobu jsem byl jeste docela klidnej.
To co nasledovalo potom nebudu rozepisovat. Ale bejvalej sef mne ale od toho auta odvezl na pivo, protoze bych to prej jinak asi zapalil... Prej mbe takhle nasranyho jeste nevidel.
To co nasledovalo potom nebudu rozepisovat. Ale bejvalej sef mne ale od toho auta odvezl na pivo, protoze bych to prej jinak asi zapalil... Prej mbe takhle nasranyho jeste nevidel.
Nemáte někdo tušení, jak sundat výfuk, když z jedné strany příruby matice v podstatě neexistují a z druhé strany je velký talíř šteftu? Obojí je schované v lemu příruby, takže se tam nedostanu z boků, že bych třeba ubrousil hlavu nebo matku. 

-> Jirik_Tuňák1983 10.04.25 19:20:50: ta 8020 uz se asi nevyrabi, nemas tuseni ktery z aktualni nabidky je alternativa? 8000, 8060, 8075?
Konecne po dlhej dobe v garazi, toto vypada ze ten LEKR nebude az taky problem ako som myslel 

-> isti 10.04.25 15:41:07: To byl jeden z důvodů výměny skla - místo neorigo skla značky PS (které jsem na autě měl od roku 2009) a na němž podivně fungovaly stěrače, jsem dal skoroorigo sklo (Splintex) se zeleným pruhem, které jsem tu měl připravené už asi 10 let...

-> Robert 106 10.04.25 15:31:00: Ano, klínková guma se montovala až do ukončení výroby sedanů. Jen vybrané vozy měly bezklínková těsnění - téměř všechny Rapidy (až na první kusy z roku 84 a BAZ), nejspíše všechny 135/136GL/i, některé 130GL/120GLS ze sklonku jejich výroby a náhodně některé obyčejné vozy z konce výroby (hlavně 125L). Předpokládám, že dost vozů s bezklínkovým těsnicím profilem šlo také na export...
Tak ono dost záleží, v jakém stavu jsou před zasáhem. Pokud tam zůstane lak tak není důvod, aby to nevydrželo. Ale jak se z toho sundá, tak je to na chvíli.
-> StepaNoFUN: tak když stím nejezdíš

-> Cumper 10.04.25 11:21:42: Nikdy jsem to nelakoval a drží to roky. Ani to nežloutne, nematní.