
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
chci se zeptat potřebuju na turbo vysokotlaký čerpadlo nebo stačí obyč? mám facetku novou, ale to jsem ještě před tím nedělal turbo

-> TechniX: nejspis kombinace ne uplne skveleho vyvazeni a toho, ze ta klika od novoty jezdila v nejakem zavodnim motoru, nasledne ji z preventivnich duvodu vymenili a ja ji potom jako "velmi zanovni" a "temer nejetou" koupil.
A nebo jsem zkratka mel v motoru mad power a proste a jednoduse ji zlomily ti tlaki :D
A nebo jsem zkratka mel v motoru mad power a proste a jednoduse ji zlomily ti tlaki :D
-> TechniX:
Alenka 26.08.10 11:02:19 napsal:
→ Tuner#2: neňi, normálňe naberu na pumpě plnou Éčka,
najedu na dálnici, uďelám héééén, vole, héééééééén, vole,
hééééééééééń, a na trojku MŔŔŔD a klyka fpiči, vojnice fpiči,
píst fpiči, hlava fpiči, Alenka fpiči, šecko fpiči ,,,,,, a může za to
jasňe Éčko, bo ty tlaki, co to v motoru ďelá, té neskutečný ,,,, je
budu žalovat, grázli ekologickí´!!!!!
skoda-virt.cz/cz/.../1280 14-palivo-ethanol-e85?goto post=2...

Alenka 26.08.10 11:02:19 napsal:
→ Tuner#2: neňi, normálňe naberu na pumpě plnou Éčka,
najedu na dálnici, uďelám héééén, vole, héééééééén, vole,
hééééééééééń, a na trojku MŔŔŔD a klyka fpiči, vojnice fpiči,
píst fpiči, hlava fpiči, Alenka fpiči, šecko fpiči ,,,,,, a může za to
jasňe Éčko, bo ty tlaki, co to v motoru ďelá, té neskutečný ,,,, je
budu žalovat, grázli ekologickí´!!!!!
skoda-virt.cz/cz/.../1280 14-palivo-ethanol-e85?goto post=2...

-> Alenka: Co jsi tam dělal za slepičiny že si zlámal klikovou hřídel ? Neznám nikoho ani v zahraničí aby se někomu stalo to co tobě .. pokud je to vůbec pravda
-> Alenka: Ty moc dobre vis co me limitovalo na to jezdit, ted uz mam prilezitost to resit, tka ne to jezdim

-> afro100: inu, konec sveta se blizi 

-> Alenka: to uz nebude len fsecko fpici ale aj fseci fpici :D
-> Alenka: 

-> MOLSO: byl, taky se tesim na ty kvanta zlamanych klikovek, az na Ecko zacne jezdit vic lidi 

-> Alenka: niekto to tu hnal a motor urobil heeeen MRRRRRD
a fšecko bylo fpiči ....
nebol si to nahodou ty ? 



Jak najednou vsichni vedi jaka neni Ecko super vec. Par mesicu zpatky to jeste byla cerna magie a kurveni motoru 

...kord.... 

-> palinator: Nejen Japani, ale i evropa a hlavně nejvíce USA, tam jsou i více druhů Ethanolů..
-> Gemini: Jo to už sem slyšel že na Slovensku je to nedostatkové zboží. Je to docela škoda, je to fakt dobrý palivo, když se na to upraví motor a chodí to jak má tak je to bomba, kord na přeplňované motory.
-> Gemini: Jo to už sem slyšel že na Slovensku je to nedostatkové zboží. Je to docela škoda, je to fakt dobrý palivo, když se na to upraví motor a chodí to jak má tak je to bomba, kord na přeplňované motory.
-> Gemini: budes jezdit se sudem pres hranice :-)
len skoda ze ho nemame na Slovensku, co budem tankovat do Turba :(
-> Dušan:
Co jsem tak koukal, tak "japonských" tunerů s přeplňovanými bestiemi s E85 je jak máku.
Co jsem tak koukal, tak "japonských" tunerů s přeplňovanými bestiemi s E85 je jak máku.

Taky bych doporučil na přeplňované motory Ethanol 85, v zahraničí se to běžně používá, sám ho budu taky testovat/ladit a provozovat na Gardesu GTO, myslím si že to je nejideálnější palivo za rozumnou cenu co se dá běžně u nás sehnat... Tady ve Vodňanech ho má například Univel :)
Ono az to na to zkusis a jen hodne zhruba odladis, tak poznas, ze je to daleko lepsi a hlavne za pulku penez :D. ALe i ta _95 bych rekl, ze je málo. Sice tam detonace na ni taky nemam, ale na 98 to jede lepe.
-> vhml: napred to poskladam a sprovoznim na benzin a pak to dam mozna na tu E85
-> Dušan: S cistym to bude nejlepsi. Ale znamena to kompletne prekopat natryskovani.
Zkusil bych to tak jak jsem ja ladil Polmo. Nemel jsem zadny jiny trysky nez seriovy, tak jsem menil pomer místo trysek :-)
Zkusil bych to tak jak jsem ja ladil Polmo. Nemel jsem zadny jiny trysky nez seriovy, tak jsem menil pomer místo trysek :-)
tak 1:1 s N95 nebo cisty E85 ?
Tak tak, vyšší oktanový číslo, kyslík kterej to palivo nese v sobě navíc a výparný teplo který celkem účinně chladí motor. Bohužel za cenu vyšší spotřeby. Závodil jsem s polmem na E85 a 100oktan 1:1 a naladěný to žralo kolem 20. Weber na 100oktan žere něco přes 10, jenže problém nastal při závodech, kdy jsem zjistil, že to najednou na benzín neuchladím´.
-> Dušan: tak tak.....zacni ladit na E85, mozes zvysit tlak a vykon ti vyrazne poskoci !!!
-> palinator: popremyslim
-> Dušan:
Od toho máš 20V Turbo... tou přivezeš 50l barel éčka a 135 naladíš bez kompromisů
. Ono éčko není jen o oktanovým čísle, ale jeho vlastnosti se u oturbenýho motoru projeví ještě lépe, např. vyšší výparné teplo.
Od toho máš 20V Turbo... tou přivezeš 50l barel éčka a 135 naladíš bez kompromisů

-> palinator: jak se to vezme
, Ja chci tichy, vykony vuz do ktereho naliju na kazde benzince co potrebuju

-> Dušan:
Normální auto a oturbená škodovka se vzájemně vylučuje.
Normální auto a oturbená škodovka se vzájemně vylučuje.

-> palinator: ja chci normalni auto na normalni benzin. Ja vim, ze E85 ma vyhody, ale dokud nebude treba tak zustanu u benzinu.
-> Dušan:
Odlaď to na E85.
Odlaď to na E85.

-> vhml: na 95 uplne s prehledem
-> Marcius: jak uz jsem psal tak to byla prvni rychla stavba, jakmile to budu predelavat na 1.4 tak se to doladi
-> Marcius: jak uz jsem psal tak to byla prvni rychla stavba, jakmile to budu predelavat na 1.4 tak se to doladi
-> TechniX: njn tuning není nic jednoduchýho a čím víc se o to zajímáš, tím víc objevuješ nástrah a ,,překvapení" ... ale nic si z toho nedělej, ani já nejsem všemohoucí a moje znalosti zase tak daleko nesahají, líp by ti poradil někdo, kdo to dělá na profi úrovni a něco už za sebou má...
ty grafy představují kompletní data předstihu na fiatu uno turbo. jednotka má snímač tlaku a po překonání těch mezí se řídí podle další křivky... ale to je jen taková orientace...
na ladění předstihu - hledání detonací - není to čidlo nejvhodnější... potřebovalo by nějakou elektroniku... navíc detonace se nemusí vyskytovat na jednom kmitočtovém pásmu, ale i na vyšších harmonických... nevím jak by to čidlo bylo spolehlivý... spíš se používá zesilovač s kmitočtovým filtrem se sluchátkama + mikrofonem, který se připevní k hlavě motoru... nebo jsem kdesi slyšel že nějaký specialista využil zahradní hadici jako zvukovod... ale musí samozřejmě vědět, co má slyšet ... zkus se zeptat Geminiho ... ten s tím má určitě zkušenosti...
-> Dušan: doporučuju zkrátit to vedení od turba do IC a od IC do karbecu... turbo musí zbytečně tlakovat velký objem a ten se dost zahřívá... tam bych hledal výkon zaprvé... a lepší umístění IC, resp. přívod i odvod vzduchu...
ty grafy představují kompletní data předstihu na fiatu uno turbo. jednotka má snímač tlaku a po překonání těch mezí se řídí podle další křivky... ale to je jen taková orientace...
na ladění předstihu - hledání detonací - není to čidlo nejvhodnější... potřebovalo by nějakou elektroniku... navíc detonace se nemusí vyskytovat na jednom kmitočtovém pásmu, ale i na vyšších harmonických... nevím jak by to čidlo bylo spolehlivý... spíš se používá zesilovač s kmitočtovým filtrem se sluchátkama + mikrofonem, který se připevní k hlavě motoru... nebo jsem kdesi slyšel že nějaký specialista využil zahradní hadici jako zvukovod... ale musí samozřejmě vědět, co má slyšet ... zkus se zeptat Geminiho ... ten s tím má určitě zkušenosti...
-> Dušan: doporučuju zkrátit to vedení od turba do IC a od IC do karbecu... turbo musí zbytečně tlakovat velký objem a ten se dost zahřívá... tam bych hledal výkon zaprvé... a lepší umístění IC, resp. přívod i odvod vzduchu...
-> Dušan: tak jestli to prozatim jeste funguje na 95oktanů tak mas jeste spoustu prostoru kam ladit...
-> TechniX: jezdim normalne N95 a jezdi to tak za 10, ale to je vcelku nemeritelny, jelikoz jsem s tim zatim nejel nikam dal a porad tomu davam :) Směs mam v zatezi bohatsi cca 12, volnobeh lita okolo 14-15, je to dany asi tim ze karbec je seriovy na R5 coz je 1,4 a tam je i vyssi plnici tlak. Uvidim co to ukaze na fabii. Jeste je predemnou dlouha cesta ke 130k 

-> Dušan: Díky Dušane za graf. Jinak pozoruji už delší dobu tvojí práci a gratuluji ti že jsi během takové chvilky to dokázal udělat a vše rozchodit, jinak na jakej jsi spotřebě a jakým palivem to krmíš ? A jak si to řešil s rozdělovačem a přibližné nastavení směsy na jaké se pohybuješ s tvojí konfigurací? Koukal sem že sis koupil i širokopásmový Lambda metr, dost výbornej nástroj na ladění :) Jinak ti děkuji.
-> Marcius: Děkuji ti moc za graf a za přibližné informace o nastavení směsy, moc si mi tím pomohl, teďka už teoreticky chápu jak by to mohlo přibližně být :) Máš pravdu v praxi se to musí ladit aby se dostalo výborných výsledků, ale těch problémů co to stojí ..
Co koukám na ty grafy tak asi byly 4 testy s různýma plnící tlaky. Myslím si že v těch 0.6 bar bych se mohl tak nějak pohybovat, koukám že to u toho motoru z una to začíná na 3 - 4° před HÚ a leze to v 6000RPM skoro až na 26° před HÚ, což je opravdu dost .. Napadá mě při ladění využít snímač detonací co je přidělanej na straně bloku jako má Fabie 1.4 či Felicie 1.3MPi, určitě by to asi dost pomohlo při ladění ..
-> Marcius: Děkuji ti moc za graf a za přibližné informace o nastavení směsy, moc si mi tím pomohl, teďka už teoreticky chápu jak by to mohlo přibližně být :) Máš pravdu v praxi se to musí ladit aby se dostalo výborných výsledků, ale těch problémů co to stojí ..
Co koukám na ty grafy tak asi byly 4 testy s různýma plnící tlaky. Myslím si že v těch 0.6 bar bych se mohl tak nějak pohybovat, koukám že to u toho motoru z una to začíná na 3 - 4° před HÚ a leze to v 6000RPM skoro až na 26° před HÚ, což je opravdu dost .. Napadá mě při ladění využít snímač detonací co je přidělanej na straně bloku jako má Fabie 1.4 či Felicie 1.3MPi, určitě by to asi dost pomohlo při ladění ..
-> TechniX: takhle... chudá směs začíná cca od 15 vejš... v částečné zátěži bych se pohyboval pod 14ti... plný plyn okolo 12:1 ... ale to se blbě hádá, musíš vyzkoušet...
jinak jak už bylo řečeno předstih klesá se zvyšujícím se tlakem (potlačení detonací)... to, co ti sem dal dušan ti na tvůj motor úplně nepomůže... je to jinej motor, s jiným obsahem, jiná hlava... někde mám grafy z marelli microplexu co byl v Uno turbo... jak je najdu, tak ti je sem dám... nicméně naflákat to do nějakého programovatelného zapalování by nemělo smysl a nemuselo by to fungovat správně... stejně si k tomu budeš muset dojít a najít si svoje hodnoty předstihu... nenastavuj to na hranici detonací... radši o pár stupňů před.
jinak jak už bylo řečeno předstih klesá se zvyšujícím se tlakem (potlačení detonací)... to, co ti sem dal dušan ti na tvůj motor úplně nepomůže... je to jinej motor, s jiným obsahem, jiná hlava... někde mám grafy z marelli microplexu co byl v Uno turbo... jak je najdu, tak ti je sem dám... nicméně naflákat to do nějakého programovatelného zapalování by nemělo smysl a nemuselo by to fungovat správně... stejně si k tomu budeš muset dojít a najít si svoje hodnoty předstihu... nenastavuj to na hranici detonací... radši o pár stupňů před.
-> Marcius: takže dejme tomu na volnoběh by se to zhruba seřídilo na stechiometrickou směs 14,7:1 a pak postupným přidáváním plynu a zátěže by to šlo do obohacené směsy.. kolik tak přibližně je nejnižší hranice obohacení při zátěži, aby nedošlo k chudé směsy a tím pádem i podpálení pístů ? ... S tím nastavením předstihu, většinou co sem tu viděl tak každej měl odpojenou podtlakovou regulaci u rozdělovače, zřejmě to šlo stím určitě blbě nastavit že to detonovalo.. ale taky napevno nastavenej předstih si myslím že taky nejni určitě dobře, protože s přírustem otáček by se měl předstih zvětšit před HÚ.. Otázka o kolik a jakej by měl být přibližný nárust ? .. Jak to měly řešený turbo vozy Renault 5, 9, 11, 18, Fuego, Fiat Uno s předstihem a podtlakovou a odstředivou regulací u rozdělovače ? Dohledal by se někde graf v dnešních dobách kde už tyhle vozy jsou skoro vymřelé ?
-> TechniX: to záleží na oblasti v jaké se pohybuješ... volnoběh, částečná zátěž, plný plyn... na volnoběh je to seřízení okolo té stochiometrické hodnoty, ale stejně to neseřídíš přesně a bude to lítat... no a částečná zátěž + plný plyn musíš obohatit tak, abys měl výkon, ale abys neměl velkou teplotu spalin... všechno je v součinnosti se vším a poměr palivo/vzduch není jediný parametr, na který je třeba se zaměřit... nejdřív by měla být vhodná křivka předstihu a pak teprve dolaďovat A/F v závislosti na EGT ...
Nějak nám to tu umřelo.. vznesl bych téma nastevení směsy v praxi, u přeplňovaných motorů se nastavuje jakej poměr palivo/vzduch ? Je to schodné jako u atmosférických motorů Lambda 1 = 14,7:1 stechyometrická nebo je to jinačí poměr ? .. Někde sem se dočetl v teorii pro přeplňované motory že se nastavuje mírně bohatší směs, kvůly "chlazení" lopatek ve výfukové ulitě v turbu.. Tak co Turbéři jaké nastavujete poměry paliva se vzduchem ?
po dlouhé uvaze a zhodnocení vsech moznosti je kompresor opet a definitivne na prodej. o cene se muzem pobavit v sz, muzete i neco navrhnout. duvod - ze skodovky bohuzel nemuze byt zavodak, musi jeste slouzit denne a nemam na to cas vubec.
-> Gemini: tak to pomoze isto.. este vpis cenu fabrickeho motora a isto si tu tu kupia aspon 4ja
vacka nad 275-280 stup. ma zmysel, ked chceme dosiahnut vysoke vykony (presunut krutiaci moment do vyssich otacok), cize cisto zavodne pouzitie
ja som mal vacku 265ku od Chovanca, povedal by som ze ideal.....aj podla grafu, aj podla jazdnych vlastnosti
skusim uviest priklad od susedov frantikov :
motor 1396ccm (76x77) OHV,5 x uloz kluka, hlava - ventily 39/35
zaklad mal 110 PS s karburatorom pred turbom a bez IC, vacka seria (260/260) - R5 Alpine Turbo
160 PS seria R5 Turbo - motor rovnaky + IC + vstrekovanie Kjetronic
180 PS vacsi IC + zvyseny plniaci tlak (Cevennes)
200-250PS verzia Tour de Corse, vacka 293/293 + viacero uprav
300-400 PS zvacseny objem na 1530ccm+vacka 310/300+vodny IC + 4klapka + velke turbo (Renault 5 Maxi Turbo)
dufam , ze vam to nejako pomoze....
ja som mal vacku 265ku od Chovanca, povedal by som ze ideal.....aj podla grafu, aj podla jazdnych vlastnosti
skusim uviest priklad od susedov frantikov :
motor 1396ccm (76x77) OHV,5 x uloz kluka, hlava - ventily 39/35
zaklad mal 110 PS s karburatorom pred turbom a bez IC, vacka seria (260/260) - R5 Alpine Turbo
160 PS seria R5 Turbo - motor rovnaky + IC + vstrekovanie Kjetronic
180 PS vacsi IC + zvyseny plniaci tlak (Cevennes)
200-250PS verzia Tour de Corse, vacka 293/293 + viacero uprav
300-400 PS zvacseny objem na 1530ccm+vacka 310/300+vodny IC + 4klapka + velke turbo (Renault 5 Maxi Turbo)
dufam , ze vam to nejako pomoze....
-> pistaa: a můžeš mi říct, jestli má smysl tam dávat ostrou vačku?pokud ano co by to mělo splňovat?myslím zdvihy?
-> Karel.: nedakuj nemusis toto nepoviem .
-> pistaa: ty tam máš jakou vačku?díky
-> havlik: a bude jazdit este viac :) a ma to vyznam.
u turba je potreba spis dyl otevrit vyfukovy ventil nez saci.
Vacku bych k turbomotoru nedaval vic jak 270, a vyfuk aby se otevriral o trochu dele nez u NA. Ja tam mam 240/240 a nejvic mam 254/254, ale menit se mi to na aute nechce, pockam az se rozlitne a pak bude jina konfigurace.