skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
ale jak tak koukám na parametry, asi bude lepší tohle čerpadlo. Pro R5 turbo bylo u čerpadla minimum 60l/h a 2,5 bar www.nejlepsiceny.cz/hlede
j.aspx?t=palivov%...
předstih bych u turba dal pro začátek asi na nulu... ten karburátor musí jet i bez turba normálně
jinak teda myslíte, že k solexu 32 dis by stačilo tohle www.palivove-cerpadla.cz /citroen/palivove-c erpadlo-citroen-ax–bx–xm– c15–saxo/ plus tohle? www.sport-parts.cz/index. php?action=bro...
jinak teda myslíte, že k solexu 32 dis by stačilo tohle www.palivove-cerpadla.cz /citroen/palivove-c erpadlo-citroen-ax–bx–xm– c15–saxo/ plus tohle? www.sport-parts.cz/index. php?action=bro...
-> Dušan: předstih je na rozdělovači z 50kW fáva na 10° a během chodu jsem mu zkoušel najít lepší polohu. Motor skládal a dělal Peopas, ale co jsem kontroloval střih ventilů, odpovídali poloze palce rozdělovače, přesto to ještě skouknu - sundám prsa. Celý je to takový divný, napřed nejde nahodit, pak zase nejde do otáček.
-> Dušan: Přes přírubu karburátoru mám nataženou měkkou gumovou hadici ve tvaru "L", (místo tady toho originálu www.cgbmotorsport.net/car
burettor-carb-top-plenum-1
034-p.asp ) před ní je trubka a intercooler, tuhle gumovou hadici tlak z karburátoru deformoval podtlakem od sání a měl nízký/nepravidelný otáčky. Po odpojení hadice, tak že karburátor si sál z prostoru bez toho, že by před ním cokoliv bylo, se chod zlepšil. Ale ani takhle odpojenej (tedy turbem v sání neovlivňovanej), nešel vytočit přes 2500ot., černě kouřil a svíčky jsou zcela černý, ale nevím, jestli to není od toho jak jsme to roztahovali. Ale ten motor jsem půl dne točil startérem a svíčky byly pořád suchý.
ale taky to muze byt klasickou veci jako na atmosfere tzn predstih, nebo spatne slozeny rozvody atd
-> Sepp: Jako Dušan, točí se to pořádně? Zrada je v turbu, v palivu určitě nee.
-> Sepp: nejak nechapu jak ti to tu hadici deformuje, kdzy je ten podtlak vicemene neznatelne a turbo do toho lehce fouka. Kdyz to bude uchlastany tak je to jak na sytic, proste to cerne huli z vyfuku a vynechava to. Pokud je tam toho malo tak to nejede snad vubec. Nicmene bez tlaku z turba, pokud sundas hadici musi motor sice hodne blbe, ale musi tahnout az na konec otacek jak ma. Toci se ti to turbo vubec ? Jaky byl jeho stav ?
-> Eidy: Tady u toho neni žádná poznámka divná
. Saje v rovině hřídelky dmychadla a turbíny a vývod do karburátoru je na ní je kolmo. Na fotce č. 5 na této stránce z 22:54:51 30.06.2012 mám na výstupu vzduchu palec - tam jde hadice do intercooleru.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Dušan: ona nebyla natlakovaná, ale vysátá tím jak se motor snažil natáhnout vzduch. Místo pevného kolena vedoucího ke karburátoru jsem prostě dal jen měkkou gumovou hadici. Asi blbost, předělám. Turbo opravdu asi v těhlech nízkých otáčkách (do 2500) nedávalo, přesto mě překvapilo, že když jsem tu deformovanou hadici odpojil, motor se rozeběhl relativně čistě, ale nebyl při jízdě schopnej překonat 2500ot., nad ně se prostě dusil a vynechával - že by malej tlak paliva? Jak jsi poznal, že máš vadnej regulátor?
-> Sepp: Asi divná poznámka, ale... To vypadá, že je opačně připojený turbo na sací straně. Přehozený hadice. Máš to do karbu na radiální straně?
-> Sepp: motor musi bezet vcelku normalne i bez tlaku z turba. To ze ti to nechce chytat atd muze byt zpusobeno regulatorem tlaku paliva. Nicmene nechapu jak muzes mit natlakovanou hadici za turbem. Ten tlak tam muze byt az pri sepnutym turbu cca 3000ot a to vetsinou pri tlaku co urcite pouzivas s hadici skoro nic neudela.
Startoval jsem motor s turbem a karburátorem Solex 32Dis, ani neťukl, svíčky suchý, z karburátoru benzín šel. Nakonec jsme to roztáhli za autem po kilometru běžel vlastní snahou, ale dusil se a hadice vedoucí ke karburátoru od turba přes intercooler byla podtlakem(!) deformovaná. Když jsem jí sundal motor šel při jízdě roztočit do 2500ot/min. pak už škubal a absolutně nešel. Teplota vody do 40°.
Z turbíny spaliny šly, dmychadlo sálo, ale netlačilo. Obtokovej ventil těsní. Nějak moc záhad najednou.
Z turbíny spaliny šly, dmychadlo sálo, ale netlačilo. Obtokovej ventil těsní. Nějak moc záhad najednou.
-> Maťulo: podobne ma aj iveco
myslíte, že by stačilo takové? www.palivove-cerpadla.cz/
citroen/palivove-cerpadlo-
citroen-ax--bx--xm--c15--s
axo vzhledem k tomu, že to je na mpička, tak by určitě tědch 2,5 baru mohlo dát.
-> Maťulo: neco takovyho mam
-> Dušan: ja som kupil taketo... tlaci 3 bary...
a1.sphotos.ak.fbcdn.net/h photos-ak-prn1/553438_3995 62493428084_1935473291_n.j pg
a1.sphotos.ak.fbcdn.net/h photos-ak-prn1/553438_3995 62493428084_1935473291_n.j pg
-> Maťulo: ano, aspon si to myslim a pouzivam ho.
-> Dušan: tam treba vysokotlake cerpadlo?
-> Marra: ja mam z nejakyho 3L motoru, nicmene je to podobna co ma R5 Turbo
-> Dušan: regulator bude určitě. Dušane, ty máš vlastně jakou, jestli to není tajné? 1203-ka - nebude to slabé?
musi tam byt regulator jinak se to uclasta hned
-> Marra: 1203 pokud to ukrmí a nepřetlačí
pánové nevíte z čeho a kde rozumně sehnat vnější palivovou pumpu elektrickou na solexe 32 dis? reglér bude.
Klidně udělám další fotky, ale mimo těch čtyř šroubů z nichž poslední čtvrtý je na třetí a čtvrté fotce ještě vidět, to nikde nic nedrží. Bez pootočení turbínové části je nevyjmutelný - vadí nálitek pro odvod oleje z turba. Otázkou je kam praštit, aby další příspěvek nebyl na téma: jak zavařit litinu.
-> Sepp: jako pista dej foto ja ti reknu...
-> Sepp: odfot to pozrem ti to
-> Pavel P@nkáč: bližší určení místa úderu by nebylo? Cokoliv jinýho než gumovou paličkou jsem se trochu bál, přeci jen je to litina, tak aby nepraskla. Ale nevím co by tam mohlo být za větší zradu, jeden šroub je tam tak danej, že když nepootočím výfukovou část tak nejde ani vyndat (povolit jo), takže jak by ho tam dali ve výrobě.
-> Sepp: nevim co mas za turbo, a zda tam neni neco zvlastniho ale turba bejvaji zalekhle hodne, gumovou palickou to nepujde, chce to takove akorat kladivko a vedet kam a jak prastit:) ja sem to okoukal od pana co repasuje turba jak spravne na to...
Mám problém, u turba IHI potřebuji pootočit část s výfukovou turbínou oproti středu turba - aby vyšel rozumně odvod oleje a napojení na výfukový svody. Povolil jsem ty šrouby se sponama a řezal do toho gumovou palicí jak debil do vrat. Ani se to nehlo. Buď je to zarostlý nebo to má nějakej háček. Tuší někdo jakej?
www.skodateam.cz/Bazar sic jiný zapojení než tu řešíte, ale zas to vypadá, že docela dobový řešení :D.
-> Sepp: normalne mailme vykomunikukes co ches. Neni spatny mu delat printscreen toho jejich nakupniho kosiku. On ti pak rekne kolik poslat - na to je nejlepsi paypal a pak mu to poslat. Jak mu to prijde tak posila.
-> Eidy: Dík, tyhle dva jsem našel, ale u jednoho mi trochu vadí cena a u druhýho mám zase pocit, že je dost na konci života.
-> Dušan: Pech no, se mnou Mike už komunikuje taky, leč moje angličtina nás trochu zdržuje. Jak se objednává, napíšeš mu e-mailem co potřebuješ, zaplatíš na jím poslaný účet a on to nějk pošle npř. přes DHL?.
-> Dušan: Pech no, se mnou Mike už komunikuje taky, leč moje angličtina nás trochu zdržuje. Jak se objednává, napíšeš mu e-mailem co potřebuješ, zaplatíš na jím poslaný účet a on to nějk pošle npř. přes DHL?.
já sháním regulátor, pokud by někdo něco měl nebo objednával, ozvěte se do zpráv, přidal bych se/koupil bych
-> Sepp: GT turbo normalne komunikuje. Napsal jsi pozde. Zrovna me odeslali zasilku :)
Neměl by někdo typ, kde sehnat solex 32 a regulátor tlaku? GT turbo spares nefunguje paypal a zatím neodpověděli ani na e-mail, i když při úrovni mojí angličtiny nevylučuji ani to, že se zatím nepřestali smát:)
-> Dušan: No nejaka vydrz tam je, ale ani ja si nemyslim ze ten motor prezije 30 tisic, bude rad za 20, minimalne pistni krouzky a saly se budou muset menit. Ale to vidim já, otazka kolik stim najedes a pak ti to muze byt uplne jedno, pokud neposeres nastaveni, tak se konce zivotnosti nedockas, maximalne praskly blok ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> pavucina: tak jako 1,5b uz skoro trha prevodovku
. Ne, samozrejme, ze se pokusim to odladit na co nejvic. Momentalne pri tom 1b se s tim da jezdit bezne a ma to i normalni volnobeh. Jen cim vic vykonu, tim vic je potreba kvalitni veci okolo jako IC, hadice atd. Ted uz vim ze 100 je pro decka
a kdo rika, ze to nevydrzi tak 100k musi najet 200t km jak nic.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Dušan: Ja jsem 0,8 vynechal, teploty se daji resit, zvlaste pokud seres na spotrebu coz evidetne seres :), pri vykonu se to da do jsite miry potlacit coz u 1 baru jeste jde, budes resit ic, chtelo by i vodni chlazeni lehce poresit, jsme zastance aby to bylo co nejvice seriove coz zatim je, ale jsem na mezi, kde to nejde udrzet. SKoda ze karbec nejde doladit nejak rozumne, aby to jelo nromalne kdyz chces a kdyz ne, tak aby se to splasilo, coz ja to tak mam a nemuzu si na to stezovat.
Kazdopadne se toho neboj a jdi kam az to pude, porad tam ceka 1,5 baru, sam jsi si vyzkousel co to udela kdyz si nedas pozor (pist), musim zaklepat, me se to na hrdinovi vyhnulo, ptz jsem vedel od zacatku co si hlidat.
Kazdopadne se toho neboj a jdi kam az to pude, porad tam ceka 1,5 baru, sam jsi si vyzkousel co to udela kdyz si nedas pozor (pist), musim zaklepat, me se to na hrdinovi vyhnulo, ptz jsem vedel od zacatku co si hlidat.
-> pavucina: odborniku plno, ale jen par lidi co to uz zkusilo postavit. Pri tom tlaku 0,8 se vydrze nebojim. To je fajn kompenzace vykon/vydrz. U toho 1b uz je to trosku krapet rozdil v tech teplotach a narocich na motor. Ale to se poda. Me se to proste libi kdyz na 4ku zrychluju jak facko na 2ku ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> Dušan: To si pis, ze sakra moc, ja jsem dlouho vahal, ptz jsem porad neco menil na konfiguraci, a ladit E by me proste brzdilo, ale kdyz uz se nasel cas, tak toho nelituji. Nebudu dal napovidat, zkus a uvidis co to umi, nebo treba se nepodari, nevim co stim udela KP a vacka. Obohaceni tam je pri plne zatezi primo brutalni oproti benzinu, ale na normalni zatezi je tam asi litr rozdil ve spotrebe, no a kdyz to honis, tak to asi tak vypada, ale cena to kompenzuje zvlaste v tomto obdobi...
Jinak já to svoje auto necham jeste ulezet, rok jezdi v utajeni a je to jednine dobre, ptz me nikdo nehroti, v konfiguracich a ve vydrzi, pro sebe a co to auto znaji uz mam dukazi o vydrzi a az to bude mit 20 tisic s turbem, tak to mozna ukazu s plnym popisem stavby a se vsema konfiguracema, ale to zalezi jak to auto bude prijato, zatim jsi asi jeden z mala, komu to jezdi na takovem vykonu, a na vydrz se jeste musi pockat. A jeden z mala, ktery neposlouchal "odborne" kecy "odborniku"...
Jinak já to svoje auto necham jeste ulezet, rok jezdi v utajeni a je to jednine dobre, ptz me nikdo nehroti, v konfiguracich a ve vydrzi, pro sebe a co to auto znaji uz mam dukazi o vydrzi a az to bude mit 20 tisic s turbem, tak to mozna ukazu s plnym popisem stavby a se vsema konfiguracema, ale to zalezi jak to auto bude prijato, zatim jsi asi jeden z mala, komu to jezdi na takovem vykonu, a na vydrz se jeste musi pockat. A jeden z mala, ktery neposlouchal "odborne" kecy "odborniku"...
-> pavucina: to se pak musi ale sakra obohatit, protoze pokud tam dam e85 tak je to chudy a jede to jen pod plnym plynem
-> minno: Ten vykon se tam nejak musi brat.. az zacne jezdit na cisty E85, tak pak to teprve bude spotrebicka :) Svoji spotrebu pri hodne ostre jizde nebudu ani nahodou zverejnovat ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Dušan: no ja okolo 50l možno, ale to som spravil 700 km, no i tak sa mi zdá že to nejako moc žere
Na tých AOS to má veľký apetít, furt sa rozbiehať a zastavovať a ešte aj tie kopce k tomu.
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)