skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
-> pavucina: ono jsem si říkal je to karbec z 1,4 tak to bude ok , no ale ono prd zvedl jsem tlak na 1,5 když jsem to počítal tak na 1baru jsem měl mít k mému objemu 145 trysku a základ tam byl 117,5 :D :D - jak se tam jmenuješ?
Smes se da nastavit nejak, proste aby to nebylo chudy(zjednoduseno), ale ten predstih to je previt jak na detonace tak na vykon, po zkusenostech uz zastavam pouze elektronicky rizenej predstih, rozdelovacem cesta nevede.
Ja mam na pistech najezdeno 20 tisic(a to si prosli vsim pocatecni lazeni, hokusy pokusy, ruzna paliva, zkouseni predstihu, ruzne tlaky). Musim zaklepat.
-> djmaso: Jako propalene pisty ? Tam musis taky pustit nakej benzin :D k tomu tlaku. To jsme videl myslim na FB u tebe ten totalne zku*venej pist :D to je fakt brutalita.
Ja mam na pistech najezdeno 20 tisic(a to si prosli vsim pocatecni lazeni, hokusy pokusy, ruzna paliva, zkouseni predstihu, ruzne tlaky). Musim zaklepat.
-> djmaso: Jako propalene pisty ? Tam musis taky pustit nakej benzin :D k tomu tlaku. To jsme videl myslim na FB u tebe ten totalne zku*venej pist :D to je fakt brutalita.
-> djmaso: má na sobě udělanou menší řemeničku pro více otáček oproti té originální .. nehodlám z toho ždímat nějaký extrém, bude to na normální svižné ježdění a hlavně aby to šlo hned za plynem :)
-> TechniX: nebojíš se že ten kopresor nebude stíhat nad 3,5t ot ?
-> djmaso: zatím jsem to neuvedl do provozu Fabia 1.4 + kompresor a doufám že písty ani nic jiného to neodnese ... je to jen o naladění
-> Dušan: takže to máme 5 pístů :) kdo dál ?
-> Dušan: s blbě nastavenou směsi + předstihem dobře odkurvíš i atmosféru natož turbínu :) sami víme, že :D
musim priznat, ze na zacatku mi praskl snad jeden co byl nacatej z atmosfery a po vymene motoru jsem jezdil celou sezonu bez ujmy a pak to prodal. Je to o nastaveni motoru, ne o te sile co do toho jde
víte co by mě zajímalo kolik pístu již padlo na oturbení škodovek
já se přiznám že můj počet zničených pístu za 2012 byl 8KS ale propáleno je 4 ks (1 brutálně)
já se přiznám že můj počet zničených pístu za 2012 byl 8KS ale propáleno je 4 ks (1 brutálně)
natož že to bylo ještě z dob hanáků co nikde jen tak moc se o turbení škodovek nemluvilo, tak se mu to povedlo, ale že to potřebuje obohacení směsy nějak zezačátku opoměl :) ale tak to jsou ty začátky, díky těmhle lidem se ostatní učí!
-> pavucina: po 60 km :) do mě to vydrželo alespoň 150 :D a to foukam 1bar on 0,4 a co jsem pochopil tak už se na to vyprdnul :( škoda
-> Tuner#2: to je mi jasný že 1.6 se přeplňovalo už dříve .. už sem i jeho kartu našel
-> TechniX: Ten ma kartu i na techwebu a tam o tom psal dost, na tom neni nic zajimavyho, proste to tam dal a jezdil nez prasknul pist... Zadny upravy ŘJ...
-> TechniX 15.01.13 21:06:12: To auto tady má kartu a oturbené 1,6tky jsou mnohem, mnohem starší než rok 2009...
nalezeno jedno forum o škoda rapid 1.6 turbo, motor z feldy a turbo z Fiata uno .. celkem zajímavé natož že to je z roku 2009
www.hot-ride.cz/viewtopic .php?f=660&...
www.hot-ride.cz/viewtopic .php?f=660&...
vacsinu BOW otvara rozdiel tlakov pred a za membranou (rozdiel tlakov pred a za skrtiacou klapkou), vtedy je zvukovy efekt vyrazny........avsak funguje to aj bez riadeneho podtlaku len s pritlacnou pruzinou.....po zavreti klapky je tam plniaci tlak ovela vyssi z dovodu urcitej zotrvacnosti turboduchadla, ktore je roztocene na 140 000 rpm.
-> pistaa: a v čem myslíš že je lepší ? než ten co mam já ? - kurník sral. by mě špatná koupě
cena toho blowu? a název?
cena toho blowu? a název?
-> djmaso: to mas ine.. to funguje ina a myslim ze aj inak ako si myslis ty ti to funguje :)
nakresli si to je to lepsie na pochopenie i pre nazornost
nakresli si to je to lepsie na pochopenie i pre nazornost
-> pistaa: mam regulování na srobek že mi to odevře přetlak nad 1,2bar (kolik si našteluji) a podtlak ze sání (za škrtící klapkou) mi to otevře taky
-> djmaso: podtlak alebo pretlak?
-> pistaa: no mě to podtlak taky otevře
-> djmaso: nenastavuje sa tam nic len to pripojis otvara to podtlak ktory vznika pri ubrati pripadne zavreti plynu... funguje to dalo by sa povedta opacne ako ten tvoj :)
-> Dušan: ono jeho urcenie nikdy nebolo na bezne jazdenie.
-> pistaa: ??? více to rozeber :)
já mám blow 1- dá se nastavit max hranice tlaku a pak ufukuje ( nemusím mít wasegate )
2- dojdeli v podtlaku v sání tak ufoukne
já mám blow 1- dá se nastavit max hranice tlaku a pak ufukuje ( nemusím mít wasegate )
2- dojdeli v podtlaku v sání tak ufoukne
-> pistaa: to byl dobrej ventil, ale ne na bezny jezdeni.
-> pavucina: ja bych čekal že tlak turba do toho částečně bude vstupovat taky, jelikož tlačí na tu mambránu. I když je možný, že se z velký části dokáže otevřít samo jen podtlakem.
Mě se občas na 1,8T povede, že se crcám po městě v takový poloze plynu že auto jede a zároveň je otevřen ventil. Je to slyšet jak to tam honí vzduch skrz ventil.
Mě se občas na 1,8T povede, že se crcám po městě v takový poloze plynu že auto jede a zároveň je otevřen ventil. Je to slyšet jak to tam honí vzduch skrz ventil.
Neivm jestli pista mysli stejnou konstrukci, ale je to ventil, na ktery tlak v sani tlaci ze strany na kuzelku, a kdyz pustis plyn, tak podtlak otevre tu kuzelku a tlak zavre, vlastne to neporovnava tlaky, jako klasicky blow off... Takhle to maji seriove 1,8T.
-> pistaa: a jaká je vnitřní konstrukce? U membránového to vždy bude řízeno jen předpětím pružiny vs. tlakem který na ní tlačí z druhý strany
-> vhml: no potom existuje aj taky blow ako som predal Dusanovi. ten co som mal ja co sa nenastavuje ani nic skratka ten odpusti vzdy ked uvolnis alebo das uplne nohu s plynu a to je yuz potom ine aj co sa rychlosti plnenia tyka. len je to drahsie ale zas nie drahe :)
-> vhml: no právě já mam Blow nastaven tak, když nestojím na plynu tak mám blow plně odevřen, ale někomu to ufukuji i bez zatížení motoru a jak jsi psal asi to nebude pro ten motor zdravé :)
jen jsem si toto potřeboval ověřit :)
jen jsem si toto potřeboval ověřit :)
-> djmaso: nastavení blow-offu spolu s velikostí turba - už při volnoběhu to udělá tlak který to upustí. Ale moc zdravý mi to nepřipadá.
Ať se to tu hejbe
otázka zní
jak je možné že někomu Blow-off ufukuje při volnoběhu a někomu ne ?
otázka zní
jak je možné že někomu Blow-off ufukuje při volnoběhu a někomu ne ?
-> Klubko_: ale hovno do hádek.. TURBO DO SKODOVIEK 105-136 tam nepatří
-> djmaso: každopádně když si do té kliky zasáhnul a ubral jí materiál a zahladil, tak bude chtít každopádně vyvážit! Nejprve si najdi nějakou firmu co ti to dokáže udělat a stou se poraď, přines jim všechno co máš kliku+řemenici+setrvák a oni ti to udělaj a překontrolujou každou část zvlášť a pak jako komplet osazené a nezapomeň na to si to označit jak oni to sesadily, abys třeba pak setrvák neotočil omylem o 90° jinak než oni to dovažovaly jako komplet![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> djmaso: každopádně když si do té kliky zasáhnul a ubral jí materiál a zahladil, tak bude chtít každopádně vyvážit! Nejprve si najdi nějakou firmu co ti to dokáže udělat a stou se poraď, přines jim všechno co máš kliku+řemenici+setrvák a oni ti to udělaj a překontrolujou každou část zvlášť a pak jako komplet osazené a nezapomeň na to si to označit jak oni to sesadily, abys třeba pak setrvák neotočil omylem o 90° jinak než oni to dovažovaly jako komplet
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
a muzete to rovnou presunout do hadek, jestli remenici-kliku-setrvak vazit zvlast nebo dohromady ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> pistaa: to jo no , já jsem ale do té kliky hrabal- odstraňoval jsem strupovitost
-> djmaso: nic som nevyvazoval nemal som potrebu az tolko to netoci a fabricky to vyvazovali tak naco..
-> pistaa: ty jsi teda kliku nevyvažoval ? ja teda taky ne ale tak jistota
-> vhml: každou zvlášť a pak teda jako komplet ? hm?
-> djmaso: vyvážit všechno zvlášť
-> pistaa: tak sup sem s nim :)
-> djmaso: cenu neviem nikdy so,m to nerobil. nevidel som dovod ale mam okntakt a je to dobry znamy
-> pistaa: hodíš echo ? kontakt ? kolik to cca vyjde ?
-> Dušan 03.12.12 13:32:55: -> djmaso: spolu a zlin mam tam znammeho
otázka vyvážení nechat
vyvážit kliku , řemenici , setrvák každou věc vzlášť
a pak jako komplet
a kde to nechat vyvážit :)
vyvážit kliku , řemenici , setrvák každou věc vzlášť
a pak jako komplet
a kde to nechat vyvážit :)
-> Dušan: hlavní jsou ale koníky :) jak říkal kdysi pan Pišta :) dej tam trubku a nekomplikuj to :D
ja delal pruchozi tlumic 60/70/60 a dalo se s tim pekne jezdit. Vicemene jsem sbtim sjezdil srazy a ze by to delalo extra kraval se me nezdalo.
-> pavucina: tlumič nechci ale zase trubka nevim no :(