![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
TURBO DO SKODOVIEK 105-136
-> Sejki: urcite vetsi nez se solexem, nebo MPi, ale zase se clovek bude vzdy pri slapnuti na plyn chvilku tesit na vykon ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Vojťas 08.10.15 21:11:30: To nevím, ale vzhledem k účinkům by na tom šlo určitě zbohatnout. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ochoda: 60-66kW, musi to jit
-> ochoda: ze ty něco hulis? ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Dušan: Jak je ten přepočet mezi kw a ps?
...prostě 80-90k je celkem víc než serie fa co?
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> ochoda: ja ocekaval od 120ky pod tlakem 80 - 90k aniz bych ji huntoval...uz jsem to mel nachystany, ale pak me chytla 18kaT :)
-> Tunerláďa #2: Já právě myslel, že bych vzal 120 motor, nabastlil tam LEKR nahodil turbo (nějaký s nízkým tlakem, klidně bez IC) a jezdil.
Nepotřebuju z toho dolovat ohromnej výkon, když by to jelo líp jak seriovej 136 favorit tak by to bylo super, ale hlavní požadavek je aby to trochu drželo abych s tim mohl jet v klidu třeba na dovču. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> czechino: myslis ze tam bude takovy spozdeni?
-> Tunerláďa #2: joo taky bych radsi strikacku, ale kdyz uz mam ten karbec.... ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> ochoda: kdesi v cizině přeplňují karburátory Brosol 2E3, koukni a porovnej to s lekrem
Dlouhou dobu jsem do toho byl zapálenej, ale vstřik je vstřik.... nicméně pokud ti není líto "likvidovat" (může se stát, že něco selže) litinový 5kanál tak proč ne, fungovat ti to určitě bude. Mě třeba dobře poradil pavucina ve věcech kolem ladění, takže směle do toho a když si nebudeš s něčím vědět rady, ptej se ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Sejki: s hroznym zpozdenim, ale bude...
-> czechino: mazec
-> czechino: tak to by me nenapadlo, ale fungovat to asi bude
-> ochoda: nejak to urcite pujde
www.steamcastle.fi/interc
ooler?p=img&...
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> MVM: Já přečetl pár stránek z tutej diskuse a usoudil sem, že na to kašlu a radši když už tak skusim upravit atmosférickej motor. Jelikož sem motor nikdy neupravoval tak si myslim, že na začátek je to lepší nápad. Ale stejně by mě to celkem zajímalo na co sem se ptal. ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> ochoda: Přeplňování nejen zážehovýho motoru je nejsnažšší způsob jak dosáhnout "relativně" snadno navýšení točivýho momentu při zachování objemu motoru a tím i výrazný nárůst výkonu. Má to ale háček.. Zatímco šikovný človíček se svépomocí ( třeba přes zimu) dopracuje k úpravám atmosferickýho motoru s relativně uspokojivým výsledkem, a když se to vhodně sejde,výměnou vačky,úpravou karburátoru a rozdělovače s následným doladěním může udělat hezký motor. Tím že na výfukový sběrný potrubí přiděláš turbo vše začíná.. Tzn. tohle je spíš pro někodho kdo ví co dělá,jak se to dělá a proč,a nebo to dělá podle někoho kdo už to dělal a funguje mu to. Je tam poměrně hodně proměnných,věcí kterýma toho lze snáz víc podělat než zlepšit atd.. že se o tom dá napsat (a možná někde je) článek.
Určitě Ti poradí kluci co turbo mají a uznávají. Bohužel co se úprav týká - přílš způsob úpravy přeplňováním rád nemám. Ale každýmu se zkrátka líbí něco jinýho... Práci zdar.
Určitě Ti poradí kluci co turbo mají a uznávají. Bohužel co se úprav týká - přílš způsob úpravy přeplňováním rád nemám. Ale každýmu se zkrátka líbí něco jinýho... Práci zdar.
Jen se tak zeptám, zkoušel tu někdo přeplňovat litinovej pětikanál? Konkrétně třeba 120? A druhá otázka, zkoušel někdo přeplňovat LEKR nebo SEDR? Díky ...teď si to tady du pročíst od začátku ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983:
Myslíš že v tom je M6AD?![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Myslíš že v tom je M6AD?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> darklord: Se pořeže pásovou pilou a 4 škodovkáři budou spokojení. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Peckin: ano, pre zdvihovy objem 7-9 litrov ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
www.ebay.com/itm/.../2013
50130411
tady další turbokarbec. Vyrábí se pořád takže to bude asi sehnatelnější než z toho Renaultu 5.
tady další turbokarbec. Vyrábí se pořád takže to bude asi sehnatelnější než z toho Renaultu 5.
Pokud vím tak ignitech. Myšleno jako pouze zapalování - pro lidi, kteří jezdí R5GTT karbec. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
..a co ze to je za jednotka ..??
-> Peckin: Ak myslíš Vrbu, tak vrelo doporučujem! :) Mám tu samú jednotku a som maximálne spokojný, ako s predávajúcim, tak aj s jednotkou :)
Ok, koukal jsem do nabídek a jeden ze členů tu nabízí programovatelné zapalování tak jsem mu už napsal.
-> Peckin: To mas jednoduchy.. Podtlakovku vypoji, odstredivou zaseknou na nakym predstihu a tak to jezdi, obcas to neda pist atd...
Ale casy uz i tady se meni a ridici jednotka prestava byt sproste slovo![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Ale casy uz i tady se meni a ridici jednotka prestava byt sproste slovo
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Peckin: origo rozdelovac je v tomto pripade velmi nevhodna vec. Chce to nejakou ridici jednotku, ktera muze snimat tlak.
Tak jde to tu pročetl celé a docela mě to zaujalo a netvrdím že se do něčeho podobného v budoucnu nedám. Akorát mi uniká jedna věc-jak řešíte podtlakovou regulaci když turbo dává přetlak?
No ako turbisti ? ako pokračujete ? nejaké nové projekty ? ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Killme:
Podobnou věc jsem chtel taky resit, ze bych to otviral pod auto, ale chtel jsem elektricky rizenou klapku a ta stoji nesmysl, tak jsem od toho upustil.
Podobnou věc jsem chtel taky resit, ze bych to otviral pod auto, ale chtel jsem elektricky rizenou klapku a ta stoji nesmysl, tak jsem od toho upustil.
Nima tego az tak moc
Na pravo je chladic oleje, ktery normalnie je na zadnim celu
Ta trubka je z takeho ventilu - pro lepsi zvuk
Jak jedeme na podtlaku to je to tiche +/- jak serie, a jak tam przide tlak to se to otvira
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Na pravo je chladic oleje, ktery normalnie je na zadnim celu
Ta trubka je z takeho ventilu - pro lepsi zvuk
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jak jedeme na podtlaku to je to tiche +/- jak serie, a jak tam przide tlak to se to otvira
-> pavucina: tolik jich zase neni a ne kazdy resi urcitou vec jak je prave zde :)
No nevim to jiste, ale vypada to an vec, ktera az se tady provali, tak to otoci s celym virtem a bude to mit kazda turboshade
.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Killme 09.07.15 10:13:13:
to je hadic a hadiček
co je ta trubka vedle výfuku a chladič v pravé kapse?
![157](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/157.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Jirik_Tuňák1983: :sicher begeistert .-)
-> Tunerláďa #2 - zrušená registrace 01.07.15 17:45:43: A co říkali na MPI na technické? ![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
Tak ona ta rucicka na to zrejme neni stavena.. ASi by to vyresili poradny gumy.. Slicky jsem mel v roce 2013 na printech, dneska uz je na to asi nedam, nedali by to poloosy.
Nejlip a rucicka jede na 4. Ptz ta je dobre dlouha a fakt o leti pred ocima. Ale porad by bylo co zlepsovat. Ale zase od zacatku(2011), jsem rikal, ze do toho nebudu cpat nesmyslny finance. Coz je v zasade kazda investice nad tisic korun u tohohle motoru.
Nejlip a rucicka jede na 4. Ptz ta je dobre dlouha a fakt o leti pred ocima. Ale porad by bylo co zlepsovat. Ale zase od zacatku(2011), jsem rikal, ze do toho nebudu cpat nesmyslny finance. Coz je v zasade kazda investice nad tisic korun u tohohle motoru.
-> pavucina: asi to chodí dobre, ale tá ručička tam tak kmitá že z toho videa nie je žiadny zážitok ani pocit "pekla", ako to tu opisujú :)
-> pavucina: parada
-> pavucina: ![156](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
![156](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/156.gif)
-> pavucina:
Dobrý peklo.![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Dobrý peklo.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Turbo muze byt praskle v litine nebo uz to jde nekudy pres hridel.
-> Majklsto: prepad isto neni uškrteni skušal som to aj tak že som hned napojil hrubu hadicu na prepad od turba a dal zbernu nadobu na oil mimo motor a aj tak tlačilo stale na vyfukovu čast.kupil by som aj druhe turbo len nič na inzerciach neni myslim T2 a priruby sa my nehchce zase prevarat :/ odvetranie motora hmm seriove cez ventil dekel...ale aj ked motor nenaskočil aj tak tlačilo olej čiže odvetranie asi ne.
-> LUKAS: nemáš to niekde zašktrené pri odtoku s turba? čo odvetranie motora?
-> Marcius: najtenšie miesto pred vstupom oleja do turba je priemer cca 4mm.
-> LUKAS: pokud jsem spravne pochopil, ze olej ti do vratky vyteka a pritom se ti to hlti, tak nektera turba potrebuji restriktor (trysku) do tlakove vetve oleje, z jakeho vnitrniho prumeru hadice/trubky to turbo nalivas ?
Ahojte,mam problem s turbom na rapide čo som cchel skusit turbo motor. Prejdem hned k veci pri štartovani motora my tečie olej do liatinovej časti turba kedže "vyfuk" od turba je par cm trubka tak som hned videl ako olej prelina a normalne vykvapkava , najprv som myslel že je prepad utopeni pod hladinov oleja vo vani tak som odpojil prepad a dal do kanistra mimo motor,koncovku vyčistil acetonom aby som hned videl že tlači opat oil :/ a aj tlačilo ..je možne že točenim motora na volnobeh bez roztočeneho turba by tolko oleja vyteklo hovorime o cca 50ml za zhruba 3 pokusy o štart motora..sranda je ta že to turbo nema vobec velke vole na hradelke ani axialne ani radialne ozaj fajn stav. a turbo mam od kamarata čo ho mal v G III (jazdilo auto až do konca pekne a nedymilo)inak je to origo turbo s 3koveho golfa 1,9TD Garrett T2 ..vie niekto poradit alebo mam zhanat nove inak turbo som pootačal aby my sedel zvod na vyfuk a vystup na sanie ako my to vyhovuje čiže bolo točene snim ulita-horuca čast liatina.je možne že by zapričinilo aj to tento problem ? olej nepresakuje vobec cez spoje na turbe ale len do vyfukovej časti už ma to fakt sere.