skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 120S rallye (1975)
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
(replika podle testu v časopise Svět Motorů)
V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.
Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX
Max.otáčky 7500ot/min.
Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190
Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.
Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm
Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13
-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama
Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče
- vzadu bubny, pakny Beral
- DOT 4 Racing SRF
Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.
Rampa: 2+2 světlomety Hella
Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye
MVM 120S - komentáře:
20:17:34
23.01.2019
23.01.2019
Kocvin
-> MVM: Krásná.. :)
07:37:28
17.09.2018
17.09.2018
MVM
-> Eidy: Dik. To je bráchy pohár,dal mi cca vteřinu. Já byl jako obvykle spíš mechanik,ale nakonec jsem taky jezdil a v měřený jízdě bramborový 4.misto
07:30:53
17.09.2018
17.09.2018
Eidy
Konečně tu máš nějaký akční foto. Parádička. A gratulace k poháru.
19:22:47
15.09.2018
15.09.2018
MVM
-> Žiabrovak: Dik
19:05:56
15.09.2018
15.09.2018
Žiabrovak
Krásna 120tka
19:33:26
10.09.2018
10.09.2018
MVM
22:40:11
01.06.2018
01.06.2018
sikula
-> MVM: I tenkrát to fakt jelo a bracha se o to nebal
22:28:35
01.06.2018
01.06.2018
MVM
-> Eidy: Ten měl fabrickou vačku. To mě mrzi,dneska by na Webrech s pořádným rozdělovačem byl uplně jinej tanec. Ale To mohl být i teď, já tento motor nechtěl tak vyšponovanej a chtěl jsem nižší KP. Tam to pod 4500ot nejelo a zse to točilo hned 7500.. Ale blbě /vůbec to nebylo laděný..
22:24:21
01.06.2018
01.06.2018
Eidy
-> MVM: To je škoda tak dobrýho motoru. Ale teď už je dost pozdě. Ale tak máš zase lepší, tak co.
21:55:19
01.06.2018
01.06.2018
MVM
-> Eidy: No já to video správně neměl ani vidět Ten motor byl jeden z nej co jsem měl možnost koupit,to byl vyndanej rovnou z formule škoda 1300. Ale tenkrát jsem neznal Urbiho dal jsem jen,karburátor 613,a neupravenej rozdělovač. Potom jsem to přehřál a motor se pak rozprodal. Pak začla moje tvorba s DCOE a spolupráce s Petrem.
21:31:57
01.06.2018
01.06.2018
Eidy
-> MVM: Brácha to nešetřil. Ale nejelo to špatně.
18:34:48
01.06.2018
01.06.2018
MVM
-> Markold: Jo přepíšu to .. sorry 13"
18:21:15
01.06.2018
01.06.2018
Markold - zrušená registrace
jinak ty ARC R16 v popisu, to je asi překlep že?
18:16:05
01.06.2018
01.06.2018
Markold - zrušená registrace
-> MVM: i na tom SEDRu to jelo moc hezky
22:20:39
31.05.2018
31.05.2018
MVM
-> Luky 31.05.18 22:12:30: Ano,to jsou oskenovaný 3x A4 podlepený z Archivu Boleslavi. ( Součást dokumentace když žádáš o přestavbu) Výkres s rozměry,klasický rohový razítko s popisem atd..
22:12:30
31.05.2018
31.05.2018
Luky
22:07:35
31.05.2018
31.05.2018
MVM
-> Eidy: Tak logicky se to zpřísňovalo a homologace taky.. Nezapomeň že my to co dva roky všecko rveme ven,to je ještě větší ježek v kleci..