skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Citroen a Peugeot (PSA)
-> palinator: V horizontu tak dvou let chci obměnit auto pro sebe i Alču, resp. dostat se na stav jedno univerzální (a tudíž celkem velký) a jedno menší do města, ideálně oboje relativně nový. Jestli půjde z domu první Honda nebo 9-5 nevím, momentálně to vypadá spíš na Hondu.
-> dragon_cb_cz:
To půjde Honda spát nebo jak? Nebo kdo potřebuje jaký auto?
To půjde Honda spát nebo jak? Nebo kdo potřebuje jaký auto?
-> Jirik_Tuňák1983: Hezké teda
Jinak Volva jsou vesměs asi příliš velký, momentálně hledáme spíš něco menšího - velkejch aut máme dost, resp. moc. Ta DS4 teda taky úplně prcek není, ale vypadá, že by mohla nabídnout solidní komfort a tak nějak celkově se mi líbila... jinak rozpočet na akci je cca 300 tisíc. Možná nějaká V40 by se asi dala...

-> dragon_cb_cz 05.05.18 08:24:42: Já jsem se rád zbavil i jeho nepřeplňované verze. Pak taky rozsáhlé zakarbonování, ventily, písty, rozvody, většinou katastrofální spotřeba oleje, někdy si ten motor žije vlastním životem. Pokud se něco posere na hlavě, tak je to taky špica, protože pokud ji opravce srovná (lízne), můžeš ji rovnou vyhodit, protože rozvody a VTi už nikdo kloudně nenastaví a nová stojí balík.Ten motor má hlavu a patu asi jen v RCZ-R nebo nejsilnějším GTI, kde je oproti normálnímu THP vybaven zesílenými kovanými součástmi, ale pochybuji, že vyřešili další nemoci. Kupříkladu C5 je kvůli všeobecné auře kolem tohoto motoru velmi špatně prodejná. Přečti si hlavně Mini fóra. Jednoho miniho máme i z první ruky, kdy Zdany (má tu taky reg.) skládal lehlej motor z dílů od nějakého Slováka, kterému lehly zase jiné díly.
Třeba to teď funguje, pokud máš nervy a prachy v záloze to zkoušet, směle do toho.
Já bych si to nekoupil, ani kdyby se vyskytovaly kusy, které nic zlého nepotká.
Co je ale super, pěkně jedou všechny verze VTi i THP a navíc mají i pěkný zvuk.
Proč nekoupíte nějakou XC60, V60 nebo tak? Možná i V70 nebo XC70 by šla.
Nejnovější roky ale stojí dost.
Třeba to teď funguje, pokud máš nervy a prachy v záloze to zkoušet, směle do toho.
Já bych si to nekoupil, ani kdyby se vyskytovaly kusy, které nic zlého nepotká.
Co je ale super, pěkně jedou všechny verze VTi i THP a navíc mají i pěkný zvuk.
Proč nekoupíte nějakou XC60, V60 nebo tak? Možná i V70 nebo XC70 by šla.
Nejnovější roky ale stojí dost.
-> Jirik_Tuňák1983: Co konkrétně? Co tak zběžně koukám, tak první verze měly problémy s rozvodama (napínák?) a svody/turba náchylný k praskání?
-> dragon_cb_cz 04.05.18 17:57:27: Až na ten motor. Přečti si o něm u PSA, BMW i Mini.
Jinak nemáte někdo nějaké postřehy či informace k DS4? Docela mě to auto zaujalo a s tím 1.6THP motorem to asi může být i relativně svižný... má smysl o tom uvažovat, nebo je to past vedle pasti?
-> Kocvin: Jj coupé... jeden z důvodů proč jsem jí chtěl, hrozně se mi ten tvar líbil. Tmavá (taková ta černo-šedá) metalíza...
-> Jirik_Tuňák1983:
Bylo, i ta mikrovlnka a konvice vydržela 20 let.
Bylo, i ta mikrovlnka a konvice vydržela 20 let.

-> Kocvin: Je mi líto, že už není a nebude doba, kdy auto nebylo ve stejné lajně s mikrovlnkou a konvicí.
-> Jirik_Tuňák1983: Jojo vím..
Vidíš, to jsem nikdy ani nepostřehl, že nevadí domky a podběhy.. A to jsem na známého machroval, že já pneu z traktoru do kufru naložím, ale on do oktávky combi ne..

Vidíš, to jsem nikdy ani nepostřehl, že nevadí domky a podběhy.. A to jsem na známého machroval, že já pneu z traktoru do kufru naložím, ale on do oktávky combi ne..

-> Kocvin 26.04.18 15:38:42: Vždyť víš, co jsme v rodině měli a máme.
A jako bonux ty nápravy nezasírají místo v kufru.

-> dragon_cb_cz: XRD, takže to bylo taky coupé? Pětidveřová 309 už není tak hezká.. 
Já se se spotřebou, když jezdím dálky, dostanu lehce přes čtyři litry při rychlostech do 140.. Když to honím více tak už to pak leze k pěti, ale pořád je to paráda.
Máš pravdu zní to opravdu zvláštně..
Ale ten krouťák 1.9 s tou ani né tunovou kastlí hýbe velice slušně..
-> Jirik_Tuňák1983 26.04.18 15:19:50: Při řádné údržbě jsou k nezaplacení..
-> vhml: Konečně někdo kdo dává taky 309 pořádně na frak a žasně kolik toho snese..
Paráda..
Nějaké videa jsou??

Já se se spotřebou, když jezdím dálky, dostanu lehce přes čtyři litry při rychlostech do 140.. Když to honím více tak už to pak leze k pěti, ale pořád je to paráda.
Máš pravdu zní to opravdu zvláštně..

-> Jirik_Tuňák1983 26.04.18 15:19:50: Při řádné údržbě jsou k nezaplacení..

-> vhml: Konečně někdo kdo dává taky 309 pořádně na frak a žasně kolik toho snese..


Nějaké videa jsou??
Je to vůz rychlý a spolehlivý. Vůbec si nedovedu představit, že by nějaký jiný auto dokázalo bez následku vařit z Chuchle až na Václavák v odpolední špičce.
-> dragon_cb_cz 26.04.18 15:03:39: To víš, to jsou ty zadní nápravy, které jsou tak strašlivě špatné a nepohodlné. 

Já taky nechápu co to auto snese. Pohodlí neskutečný , byť se to teda houpe všema směrama ale srandy je s tím ažaž

-> Kocvin: My měli XRD tuším? Každopádně jsme to koupili a ještě snad dva měsíce do toho nemuseli tankovat
Dlouhodobě jsme jezdili 4.8-5.2 litru, i když jsme ho nijak nešetřili a často jezdili úplně plný, krátký trasy atd... A hodnocení stejný - i když to bylo relativně front-heavy, tak to neuvěřitelně poslouchalo. Zní skoro absurdně říct, že 47kW atmosférický diesel bylo zábavné auto, ale je to tak. A pohodlí až až... jak říkám, jen klima chyběla.

-> venni 21.04.18 21:29:28: Netuším, ještě nemám v ruce velký TP..

-> Kocvin 12.04.18 23:45:42: podle tý značky je mě to nějaký povědomí.Nebyl kdysi v TP jeden z majitelů Valdman?
-> dragon_cb_cz 20.04.18 16:11:14: Jo ten mám taky, v bílé barvě a výbavě XS.. Nedám na něj dopustit, co se najezdí po republice a s minimálními náklady..
Navíc, vzhledem k tomu jak je auto malé, lehké a obratné, tak je i neuvěřitelně pohodlné.. :)
Navíc, vzhledem k tomu jak je auto malé, lehké a obratné, tak je i neuvěřitelně pohodlné.. :)
-> Kocvin: Já měl rád i ten náš atmosférickej chrochták. Měl svoje chyby, ale mít dnes možnost koupit ho za stejné peníze znova, tak to snad udělám... snad jen klima by mi chyběla.
-> dragon_cb_cz: Neboj, GTI to není.. 



-> Kocvin: A sakra 

-> Kocvin: jj. Zítra ještě překontrolovat šrouby a nasadit krytky na hlavy
-> MATTESS: Pěkně prokoukl.. 

Sobota odpoledne - přezuto, navoskováno, utřený prach, vyluxováno atd.
nemáte někdo na peugeot klubu registraci s 50+ příspěvkama? Chtěl bych tam nabídnout Peugeota...
-> Jirik_Tuňák1983: mě se to stalo až po těch největších mrazech, tak nevím, je to taky možnost...
-> Jumbo 03.04.18 10:07:20: Kolegovi praskl blok na P106 1.0, když tam nalil vodu a na podzim zapomněl, že tam není nemrzka.
Tak je prasklý blok motoru mezi 2. a 3. válcem, takže hotovo... Má nějakou cenu P106 s prasklým blokem? Z venku je torchu poťukaný a samo ze spodu rezavý, ale má docela pěkný interiér... COž je asi jedna z mála použitelných věcí, pokud někdo nemá mabourané auto stejné barvy... 

-> MB_CML: Sání se z hlavy nesundávalo, dával jsem dolů jenom svody a pak šlo pod svody nové těsnění, teoreticky by mohl být problém i tam... Jinak baterka byla odpojená skoro 7 hodin, když jsem na tom dělal, takže by asi resetováno být mělo...
-> Jumbo: To není kontrolka podle lambd, ale je to obecně chyba ve spalování. Potíž je v tom, že se patrně po odejití těsnění načetly nové hodnoty a teď to hlásí chybu. Nebo máš někde netěsnost, před lambdou, sání atd. Zkus přes noc odpojit baterku. Případně vymazat chybu na diag. a hlavně projít, jestli si to někde nepřisává, což bych vzhledem k vyššímu volnoběhu viděl jako nejpravděpodobnější 

Nazdar všichni. Nevíte co u PSA motoru 1,1 44kW (TU1JP) spouští oranžovou kotrolku motoru? Je to čistě jenom podle lambda sond, nebo i něco jiného?
Jde mi o to, že v sobotu fouklo na ženině P106 těsnění pod hlavou, jezdí autem každý den do práce a já jsem teď pondělí až pátek služebně v rajchu. V neděli jsem se do toho pustil, postupoval jsem podle příručky a myslím že jsem všechno udělal jak by se mělo. Auto po složeí chytlo na první otočení, jenom si drželo trochu vyšší volnoběh, ale dával jsem to za vinu studenému motoru. Jel jsem to projet a po cca půl kiláku (plus pár minut na volnoběhu) se rozblikala kontrolka motoru, která se následně rozsvítila a už nezhasla. Zkoušel jsem to vypnout a zapnout, ale zůstala svítit. Opatrně jsem to doklepal domů, auto se zdálo docela v pořádku, nijak nedýmilo, jen pořád drželo vyšší volnoběh a občas si kucknulo, kdy otáčky padly na volnoběhu skoro na 500 a pak zase naskočily. Rozvody jsem rychle prohlídl pod horním krytem, rozvoďák byl napnutý, takže tam bych problém neviděl. už bylo dost pozdě a já po 10ti hodinách práce neměl moc sílu to hledat, navíc jsem v pondělí brzo vstával.
Otázka zní, co jsem mohl podělat? Vačku i kliku jsem měl zajištěnou, tam snad k posunu nedošlo a hlavně bych to pak asi tak lehce nenastartoval. Hlavu i blok jsem vyčistil a těsnění vyměnil (původní vypadalo jako znak AUDI a trocha bordela kolem), olej i filtr jsou nové, chladící kapalina taky, odpojoval jsem jenom konektor do zapalovacího bloku, a dával jsem nové svíčky a vzducháč, jak jsem se tam motal tak jsem mohl pohnout s nějakým konektorem, ale nedokážu říct určitě.
Napadá někoho, co by to mohlo dělat případně co všechno může tu kontrolku rožnout? U motoru z roku 2000 nepředpokládám žádný sofistikovaný software...
Jde mi o to, že v sobotu fouklo na ženině P106 těsnění pod hlavou, jezdí autem každý den do práce a já jsem teď pondělí až pátek služebně v rajchu. V neděli jsem se do toho pustil, postupoval jsem podle příručky a myslím že jsem všechno udělal jak by se mělo. Auto po složeí chytlo na první otočení, jenom si drželo trochu vyšší volnoběh, ale dával jsem to za vinu studenému motoru. Jel jsem to projet a po cca půl kiláku (plus pár minut na volnoběhu) se rozblikala kontrolka motoru, která se následně rozsvítila a už nezhasla. Zkoušel jsem to vypnout a zapnout, ale zůstala svítit. Opatrně jsem to doklepal domů, auto se zdálo docela v pořádku, nijak nedýmilo, jen pořád drželo vyšší volnoběh a občas si kucknulo, kdy otáčky padly na volnoběhu skoro na 500 a pak zase naskočily. Rozvody jsem rychle prohlídl pod horním krytem, rozvoďák byl napnutý, takže tam bych problém neviděl. už bylo dost pozdě a já po 10ti hodinách práce neměl moc sílu to hledat, navíc jsem v pondělí brzo vstával.
Otázka zní, co jsem mohl podělat? Vačku i kliku jsem měl zajištěnou, tam snad k posunu nedošlo a hlavně bych to pak asi tak lehce nenastartoval. Hlavu i blok jsem vyčistil a těsnění vyměnil (původní vypadalo jako znak AUDI a trocha bordela kolem), olej i filtr jsou nové, chladící kapalina taky, odpojoval jsem jenom konektor do zapalovacího bloku, a dával jsem nové svíčky a vzducháč, jak jsem se tam motal tak jsem mohl pohnout s nějakým konektorem, ale nedokážu říct určitě.
Napadá někoho, co by to mohlo dělat případně co všechno může tu kontrolku rožnout? U motoru z roku 2000 nepředpokládám žádný sofistikovaný software...
-> Jirik_Tuňák1983: Moc hezký článek..
Jen škoda té blbě umístěné přední značky, ale to je prkotina..

Ty euro6ky mě fakt nebavi plastova vana na 2.0hdi potreboval jsem shodim rozvody a ani hever pod motor clovek dat nemuze

-> suri 15.03.18 14:40:44: To víš, to auta ještě něco vydržela.
-> Jirik_Tuňák1983: ten je top , kolega mal klasiku , asi aj s praskntou hlavou na konci /už to chytalo na tri valce studené/ , nakoniec kúpil Octaviu a toto predal za pár korún jednému družstevníkovi ... nemusím hovoriť že ten odvtedy na tom bol v Chorvátsku , v Polsku na trhoch a v Maďarsku :D
Nikdy se nevráááááátííííí....
www.autickar.cz/clanek/pe ugeot-205-gti-1-9-srsen-v- plechovce-a-dobiti-bastily ?utm_source...
www.autickar.cz/clanek/pe ugeot-205-gti-1-9-srsen-v- plechovce-a-dobiti-bastily ?utm_source...