skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> Luky: Pravopys ceskyho prekladu?
Co je na nich špatně? Ani překvapivě nepíší že to neřídila...
-> King 12.12.15 11:08:01: Taky ses nad tim pozastavil? 

-> castrol: Pekna, az na ty zaverecny titulky 

-> castrol: Konečně pořádný Volvo
-> Syny 06.12.15 00:31:35: chce to mít volnou cestu

-> Bukaj: jak si tu radosť rýchlo pokazil a to som ta začínal mad rad

-> castrol:
Lihovina!!!
Feldou jsem jezdil pár let a co se některých věcí týče, bylo to nejlépe řešené auto, co znám. Viz třeba ty stěrače, nebo topení - jednoduché, účelné, geniální
Na Feldě mi vadily tři věci:
1) koroze
2) příliš měkké opěrky předních sedadel
3) nuda





Feldou jsem jezdil pár let a co se některých věcí týče, bylo to nejlépe řešené auto, co znám. Viz třeba ty stěrače, nebo topení - jednoduché, účelné, geniální

Na Feldě mi vadily tři věci:
1) koroze
2) příliš měkké opěrky předních sedadel
3) nuda

-> Bukaj: chlape jak ti pekne vychvalujes felu to je neuveritelne :) za to by si si zaslúžil jedno tocene
K čemu si tu člověk platí moderátory, když nic nedělaj a nemůžou rozdělit téma o hovně, teda o stěračích a téma o Volvu?




-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.12.15 20:01:17: Jo, třeba u Fabie II nikdo nepřemýšlel - tam stěrače jedou ihned jak zmáčkneš ostřikovač, takže než doteče kapalina do trysek a z trysek na sklo, tak dřou suché sklo
To i blbá Felda začala stírat až po puštění páčky ostřiku...

To i blbá Felda začala stírat až po puštění páčky ostřiku...

-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.12.15 14:11:05: Zase dodatečné setření skla po ostřiku považuji za dobrý nápad (alespoň u Fiatu Ducato) - setře to vždy tu stroužku srágor, která do čistě setřeného skla stéká shora v místě křížení drah stěračů

-> Syny 04.12.15 11:39:25: Jo, stejně debilní systém má i Ducato 2006 a novější. A zpátečka pod jedničkou u nových aut nemá nějakou zvukovou signalizaci? To i stará šéfova C5, kde je zpátečka jako u škodovky (doprava dozadu) při zařazení R cinkne na upozorněnou...
-> Jumbo 04.12.15 07:56:07: -> castrol 04.12.15 11:23:39: Tak zadní stěrač mi dělal dlouho problémy i u Feldy, zvláště ten s cyklovačem a když jsem střídal Favorita a Feldu, kde se ovládal úplně jinak
-> Jumbo 04.12.15 07:56:07: -> castrol 04.12.15 11:23:39: Tak zadní stěrač mi dělal dlouho problémy i u Feldy, zvláště ten s cyklovačem a když jsem střídal Favorita a Feldu, kde se ovládal úplně jinak

-> Syny: Tos mi pripomnel nasi legendarni sluzebku do Italie s sefem a jeho Octavkou. Bohuzel kousek za Brennerem na dalnici na Modenu to sef rozpalil na 180 v useku, kde je 110 a kde se vzali, tu se vzali, karabinici, stahli si nas nejblizsi exit a pripravili naseho pana tech. reditele o 400ecek a ridicak :-) (zduraznuju to, ze na rozdil od tech nasich oprassatovanejch pablbu resej zlociny na pumpach nebo existech). Toz jsem tech 2000km musel dtto odridit ja, protoze kolega psychicky neustal sefovo neustaly kafrani do rizeni. Ja ho sice po par pokusech durazne, ale slusne upozornil, ze spolujezdec v aute, ktery ridim ja, je od slov "drzet hubu", co se tyce prvni vrstvy rizeni, ale stejne porad snazil do toho zasahovat.
Asi nejvetsi pecka byla, kdyz mi v jednom z alpskych tunelu, kde se jelo docela svizne, rukou smatralkou bez varovani ostriknul okna zrovna v najezdu do zatacky - prej se mu zdalo, ze je okno uz dost spinavy :-) To je tskovej ten pocit, kdy by clovek nejradsi zarval: "Co delas, ty curaku?!", ale misto toho se ozve jenom: "Bylo to opravdu nutny ted a tady?!" :-)
Asi nejvetsi pecka byla, kdyz mi v jednom z alpskych tunelu, kde se jelo docela svizne, rukou smatralkou bez varovani ostriknul okna zrovna v najezdu do zatacky - prej se mu zdalo, ze je okno uz dost spinavy :-) To je tskovej ten pocit, kdy by clovek nejradsi zarval: "Co delas, ty curaku?!", ale misto toho se ozve jenom: "Bylo to opravdu nutny ted a tady?!" :-)
-> MATTESS 05.12.15 19:45:56: To chvilkovy cekani nevim nevim. Na sluzebni Octavii nam to blblo a taky po ostriku sterace obcas zaply az za 1-2 vteriny a ty jsou na dalnici, kdy tu chvili nic nevidis diky rozprasovacim tryskam, sakra dlouhy...
-> Jirik_Tuňák1983: To jde, já to dělal dom. Trochu jsem se bál, když jsem povoloval šroub na dolejvání :-D Dle fóra jsem měl info, že se to má lejt přes díru po čidle zpátečky, to je ale pod silentblokem převodovky a to se mi nechtělo sundavat... Dal jsem tajdleto, tak snad ok: www.oleje.cz/p/valvoline-
maxlife-mtf-75w-80-gl-4-1-
l--16723
Jinak jsem natuzil ledkovy SPDS, abych si nepalil xenoni furt...
Zejtra chci jeste zmerit tlak mazani motoru. Na volnobeh tam obcas za tepla neco pocvakava
Asi ventily. Za studena tam mam pres 4 bary, ale uz nebyl cas to ohrat...
Jinak jsem natuzil ledkovy SPDS, abych si nepalil xenoni furt...
Zejtra chci jeste zmerit tlak mazani motoru. Na volnobeh tam obcas za tepla neco pocvakava

-> Matthes, záškodník z TechWebu 05.12.15 21:37:24: U mě cajk, ale mám málo najeto. I tak jsem ale nechal udělat komplet.
Jak jsem psal pod tím bordelem níže. Převodovka, rozvodovka, haldex, filtr, diferenciál a platil jsem 3406,-. v orig. servisu. Když vezmu co stojí převodové oleje a náplň haldexu, tak bych stejně svépomocí ten zadek neudělal (nemám teď kde) a pro ně je to na zvedáku raz dva. Krom toho se prý odpojuje kardan a možná preventivně zadek přes diag.
Montážní jámu chystám. Celej spodek je zakrytovanej. Vpředu je kryt tak velkej, že není vidět zespodu motor ani převody. Eště bych něco skurvil.
Přespříští týden ještě motor oil a palivový filtr. To asi taky nechám udělat tam, olej z vlastního zdroje (po dohodě) a palivák od nich, jen se někde zasekl a sobové ho nestihli přivézt na ten den co jsem vůz přistavoval.
Jak jsem psal pod tím bordelem níže. Převodovka, rozvodovka, haldex, filtr, diferenciál a platil jsem 3406,-. v orig. servisu. Když vezmu co stojí převodové oleje a náplň haldexu, tak bych stejně svépomocí ten zadek neudělal (nemám teď kde) a pro ně je to na zvedáku raz dva. Krom toho se prý odpojuje kardan a možná preventivně zadek přes diag.
Montážní jámu chystám. Celej spodek je zakrytovanej. Vpředu je kryt tak velkej, že není vidět zespodu motor ani převody. Eště bych něco skurvil.

Přespříští týden ještě motor oil a palivový filtr. To asi taky nechám udělat tam, olej z vlastního zdroje (po dohodě) a palivák od nich, jen se někde zasekl a sobové ho nestihli přivézt na ten den co jsem vůz přistavoval.
Hele a nechcete se s těma kecama odjebať dokokota odtialto?
Jinak já vyměnil oil v převodovce. Ten starej byl hnědej jak bota. Řazení je o dost lehčí, ale objevil jsem trochu vymačkaný silentbloček na řadícím lanu...
Jinak já vyměnil oil v převodovce. Ten starej byl hnědej jak bota. Řazení je o dost lehčí, ale objevil jsem trochu vymačkaný silentbloček na řadícím lanu...
-> Jirik_Tuňák1983 05.12.15 20:20:44: Nápodobně. Ono ten stýkající pramínek mě taky štve, ale počkám si až dle situace na ten správný okamžik a ťuknutím do páčky si to setřu třeba až když je až dole, aby stěrač nejel vyloženě na sucho. Jak tohle ten pevně danej interval pozná teda netuším = je to na hovno neb to udělá vždy přesně tak jak uživatel nechce... 

-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.12.15 18:46:12: Ty jsi fakt blb, jakýho jsem ve virtuálním světě ještě neviděl.
Co se týká cyklu "ostřiku - autom. setření - prodlevy - jedno setření". Já tuto fci. vítám, protože i já, stejně jako haso, ještě dodatečně setřu ručně, protože mě ten čůrek na skle vytáčí. A ručně nebo automaticky, to vyjde na stejno. Prakticky nám to po dvou letech vyhovuje, víc netřeba řešit. Nechápu, že jsi takovej debil, že úplnou triviálnost dokážeš vyšpičkovat až do prdele.
Co se týká nějaké modly, tak zašátrej nejdřív u sebe a můžeš si pohonit na prahu vchodových dveří a žluťákem, případně můžeš vyštrachat ještě nějaký papíry z oboru a na ty můžeš cvrknout taky.
Tím končím diskuzi na téma stěrače.
Co se týká cyklu "ostřiku - autom. setření - prodlevy - jedno setření". Já tuto fci. vítám, protože i já, stejně jako haso, ještě dodatečně setřu ručně, protože mě ten čůrek na skle vytáčí. A ručně nebo automaticky, to vyjde na stejno. Prakticky nám to po dvou letech vyhovuje, víc netřeba řešit. Nechápu, že jsi takovej debil, že úplnou triviálnost dokážeš vyšpičkovat až do prdele.
Co se týká nějaké modly, tak zašátrej nejdřív u sebe a můžeš si pohonit na prahu vchodových dveří a žluťákem, případně můžeš vyštrachat ještě nějaký papíry z oboru a na ty můžeš cvrknout taky.

Tím končím diskuzi na téma stěrače.
některý fabie i octavie to asi měly aktivovaný už z výroby a jednu dobu jsme to celkem dost vypínaly. Dokonce jsem to párkrát i zapínal
Jinak na to mám taky názor, že to je na hovno. Taky mě sere stejkající voda, která tam někdy je a manuálně si jí setřu.
Kdyby to setřelo po 2 vteřinách, tak asi ok, ale pak to akorát mázne bordel.
Ale není nic jednoduššího, než připojit kabel a vypnout to. To si myslím půjde i u toho fordu a jiných.
Jinak výhody dešťáku vidím asi jako Syny, když z ničeho nic přijde hromada vody tak to hned zapne. Ale jsou případy, kdy bych to měl osobně zapnutý jinak

Jinak na to mám taky názor, že to je na hovno. Taky mě sere stejkající voda, která tam někdy je a manuálně si jí setřu.
Kdyby to setřelo po 2 vteřinách, tak asi ok, ale pak to akorát mázne bordel.
Ale není nic jednoduššího, než připojit kabel a vypnout to. To si myslím půjde i u toho fordu a jiných.
Jinak výhody dešťáku vidím asi jako Syny, když z ničeho nic přijde hromada vody tak to hned zapne. Ale jsou případy, kdy bych to měl osobně zapnutý jinak
-> MATTESS: já měl RS po FL, nevím jestli to jiné výbavy nebo roky měly jinak. Nejsem si tím teda úplně jistej že to tam bylo, ale v nějakým autě mě to rozčilovalo a nenapadá mě, v čem jiným by to bylo...
-> MATTESS 05.12.15 19:45:56: To chvilkové čekání je super, je vidět, že u toho někdo přemýšlel 

-> Luky: já na FI žádný dodatečný otření neměl. Na 308ce při ostřiku stěrače nejdou hned, chvilku čekají
-> Power of Bass 05.12.15 16:42:28: manželky 106ka rv 94 světe div se neměla ostřikovače spřažené se stěrači. Prostě jako naše staré škodovky. A dost mi to štvalo
U ZX mi ten jeden stěrač vytáčel - malá plocha setření (rohy špinavě), voda z přední kapoty mi lítala na sklo, u spolujezdce přes stěrač nikoliv.
-> Power of Bass 05.12.15 16:42:28: manželky 106ka rv 94 světe div se neměla ostřikovače spřažené se stěrači. Prostě jako naše staré škodovky. A dost mi to štvalo

Já myslím že ten dodatečný otěr byl snad i u Fabie I?! Ale taky mě spíš sral. Setření po postřiku furt nevím jestli je dobrý. Přijde mi že v první chvíli, než motůrek nažene spadlou kapalinu zpátky do trysek, tak stěrače běží dost nasucho. A kdyby byla možnost nechat špínu vteřinku odmočit před otěrem, nebylo by to od věci...
-> Nwkt 05.12.15 17:57:14: Proč bych to dělal, když je to tak skvělá věc podle Jižíka a Karkule?
-> Jirik_Tuňák1983 05.12.15 18:15:35: Tady vůbec nejde o velikost skla, ale o samotnou nesmyslnou funkci. Když stečou kapky, tak si to každý umí ťuknutí do páčky znova setřít a ne aby to udělalo za 5 sekund (přesný časový úsek můžu změřit, pokud je to pro Jiřinu tak důležitý údaj pro diskuzi) něco co je z 99% pro zlost. Ale chápu, že tě někdo sáhnul na modlu s skáčeš doma jak čertík.

-> Jirik_Tuňák1983 05.12.15 18:15:35: Tady vůbec nejde o velikost skla, ale o samotnou nesmyslnou funkci. Když stečou kapky, tak si to každý umí ťuknutí do páčky znova setřít a ne aby to udělalo za 5 sekund (přesný časový úsek můžu změřit, pokud je to pro Jiřinu tak důležitý údaj pro diskuzi) něco co je z 99% pro zlost. Ale chápu, že tě někdo sáhnul na modlu s skáčeš doma jak čertík.

-> haso 05.12.15 18:12:32: A jsme u toho. Aspoň to někdo chápe. 

-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.12.15 17:26:16: Trochu nepoměr rozdílu velikosti skel a furt neznáš časovou prodlevu, ale žvásty ti jdou, byť neznáš fakta. To je hezký spojení.
To ti budu vracet častěji. 


-> Syny: robi to aj Fusion po facelifte...ale mne to osobne nevadi :) skor mi to chyba, ze to na inych autach tak nie je, pretoze ja utieram okno este asi 5x samostatne, aby mi z hornej casti okna nestekala voda, to neznasam tie stekance 

-> Syny 05.12.15 17:14:54: Delaj to jednickovy focusy, minimalne ty po faceliftu. Takze to mozna bude obecny u fordu, pokud JendaZahradkaDva rika, ze to dela i cmax...
-> Tuner#2: Tak to půjde určitě deaktivovat diagnostikou 

-> Syny 05.12.15 17:14:54: Dělá to třeba nám na C-maxu, ostříkneš okno setře 3x a pak za chvilku ještě znova. jenže okno umýváš většinou když je po dešti a máš ho jen zasviněné od protijedoucích či za někým jedeš. V takovém případě to dodatečné setření rozšmrdlá už znova nahromaděné mikrokapičky se špínou tak, že tam máš šedivý film a celý proces opakuješ. O dešťáku jsem už psal, mě to nevyhovuje, nemám rád, když někdo za mě něco řídí.
-> Tuner#2: A ktery auto po ostriknuti nekolikrat setre a pak po chvili znovu? To jsem jeste nevidel. Vsecka auta se kterejma jsem mel tu cest po ostriknuti ihned 3-4x pretreli okno a tim to koncilo. A k tomu destaku, zas tak casto se nestane, ze te to kapne zrovna na ten senzor :) A navic kdyz uz tolik neprsi, tak vetsinou ten cyklovac/destak vypnu a stiram to manualne dle potreby jen tuknutim do packy. Na dalnici je ale urcite destovej senzor velka vyhoda z duvodu, ze to hned zvysi intenzitu smrdlani, kdyz te nejaky auto pocaka okno - tim spis, kdyz se to stane necekane. Pravdou ale je, ze ne u vsech aut funguje dobre jak by mel, ale udajne se to pry da kalibrovat pomoci VAGu.
-> Syny 04.12.15 19:46:22: Byl jsem na mobilu a tam se naprd hledá a dává konkrétní odkaz, tady je: skoda-virt.cz/cz/.../1842
98-stierace-skacu?gotopost
=3...
přiznám se nečetl jsem to celé očem tu byla řeč, ale když ostříknu okno svého Citroenu ZX rv.91 ! tak mi to automaticky 3x přelítne stěrač :P - nepomyslel byhc na to,že jiné a už vubec ne novější auto by to takto nemělo... jak už bylo řečeno,je to fajn,pokud je v ostřikovači voda apod. a nedře to nasucho
(3x je dost ikdyž ostřikovač funguje jak má..-to mám jen jedne centralní 53cm sterač-seriově/jen delší než býva...) ,to sou dycky nervy (zvlásť ted když mám fung nové sklo) ,tak luxusně je přes to vidět sem nevěřil, ted chan buh nejaky škrabanec... jak přimrzlo,tak sem to ani neškrabal a 15minut čekal než mi to rozmrazi topení (luxus el.vyhrivani celniho skla tenhle poloveteran bohužel nema ) :D
(3x je dost ikdyž ostřikovač funguje jak má..-to mám jen jedne centralní 53cm sterač-seriově/jen delší než býva...) ,to sou dycky nervy (zvlásť ted když mám fung nové sklo) ,tak luxusně je přes to vidět sem nevěřil, ted chan buh nejaky škrabanec... jak přimrzlo,tak sem to ani neškrabal a 15minut čekal než mi to rozmrazi topení (luxus el.vyhrivani celniho skla tenhle poloveteran bohužel nema ) :D
-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.12.15 14:11:05: Tak ja nevim s cim jezdis nebo se dostanes do styku. Ja treba pred tim, nez jsem zacal jezdit sluzebne takhle furt nekam, tak jsem vicemene jezdil jen ve svem aute :) BTW: Felda nema setreni po ostriknuti? To Codroba dela a to shledavam jako dobrou vychytavku (pokud tedy mas v ostrikovacich vodu nebo neni zamrzla
). Nenapada mi na tom nic spatnyho. Tema o steracich jsem necetl, posledni dobou moc nestiham.
-> Luky 04.12.15 12:19:10: Je to furt ta sama

-> Luky 04.12.15 12:19:10: Je to furt ta sama

Dnes vyměněn olej v převodech, diferenciálu, hladeksu, filtr. Cena v orig. servisu velmi příjemná. 

-> Tuner#2 - zrušená registrace 04.12.15 14:11:05: V praxi jsem se s nějakým rozmáznutím po dodatečném setření nesetkal a funguje to dobře. Na skle nezůstává ani ten typickej čůrek uprostřed. Doběh ostřiku a dodatečného setření je dobře načasovaný.
O tom, co je nebo není debilní by se dalo polemizovat.
O tom, co je nebo není debilní by se dalo polemizovat.

-> Syny 04.12.15 01:23:02: Ne jezdim jen Felicii...
Debilni funkci destaku a jeste debilnejsi dodatecne setreni okna po ostriku jsem uz popisoval v tematu o steracich pred tydnem... Staci dohledat...
Jinak pokud je Fabia z venku i zevnitr jako Sup, tak uz tady asi fakt nema smysl cokoliv s kymkoliv resit...

Jinak pokud je Fabia z venku i zevnitr jako Sup, tak uz tady asi fakt nema smysl cokoliv s kymkoliv resit...
-> Jirik_Tuňák1983 04.12.15 12:20:47: jsem si taky pěkně zanadával
A jak to šlo, rychle k Ondrovi, zda s tím půjde něco udělat, když on na boudě to má tak, jak jsem chtěl. Ještě jsme nastavili svícení, to bylo taky nelogicky
-> Jirik_Tuňák1983 04.12.15 12:33:37: takové ETho oko

-> Jirik_Tuňák1983 04.12.15 12:33:37: takové ETho oko

-> m8rinek 04.12.15 12:50:56: Yo, ale je to kamera jak natočení hollywoodskýho filmu. 

-> Jirik_Tuňák1983: Hádám řešení mrtvýho úhlu?
A kdo pozná co je ten píčus na zrcátku?
U dnešních aut už to bývá více schované, ale tohle je foto u staršího r. v., kde to řešili jedním typem zrdcádtka a příslušenství.

-> MATTESS 04.12.15 12:10:42: Já jsem o předělání nevěděl, takže mi nezbylo než píčovat a cvakat páčkou tam a zpět, nebo prskat na zbytečně citlivý dešťák, který u té panoramatické čelní výlohy šudlal suchý sklo jen spadla kapka přímo na čidlo. Současně jsem neustále řešil létající kamení do čelního skla od ostatních aut. Dokonce mě trefili 2x do úplně toho samého místa na milimetr přesně a 2x se to místo zacelovalo.
-> Syny 04.12.15 12:13:35: No co, tak když budete jezdit společně, tak si zaplatíte každej zvlášť 6 litrů na sto a bude to.
-> Syny 04.12.15 12:13:35: No co, tak když budete jezdit společně, tak si zaplatíte každej zvlášť 6 litrů na sto a bude to.

-> Syny: tak hlavní je, že tě ještě baví mladá po těch letech v Anglii. Teda spíš že ty ji (jestli je to pořád ta samá)
-> Jirik_Tuňák1983: A ten skutr necham na parkovisti vedle toho STcka, ne?
Do prace jezdim busem, pac momentalne jezdi presne jak potrebuju a vychazi mi to perfektne do i z prace. Busem 20 min, autem 15 :) A stavi mi u baraku a vyklopi me pred vchodem do prace. Ale kdo vi jak to nebude az se sestehuju s mladou - jestli se nevyplati vic jetdit autem spolecne. Navic posledni dobou si ani nejsem jistej, jak dlouho mi tadle prace bude jeste bavit...

-> Jirik_Tuňák1983: tak spiatočku dozadu ma aj fela čiže nevyhravas 

-> Syny 04.12.15 11:19:58: jo, to mi přijde logický a taky mi to tak vyhovuje. Nevím, proč to bylo nastavený tak debilně. Hlavně, že to šlo předělat

-> Jirik_Tuňák1983: Nejsem sice fanoušek naschvalu, když se mi někdo při poskakovani v koloně soustavne lepí na naraznik, tak se mi tam občas při rozjezdu "omylem" zařadí zpátečka:-)