
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...
-> dragon_cb_cz: Ok. Díky. Jinak koukal sem a ta 6 odvetravaci sada tam není. Takže budu muset pořídit. Jinak je 9-5 parádní 

-> Jirik_Tuňák1983: Novější 5x110, starší (900C, 9000 a starší) měly tuším 4x108....
-> dragon_cb_cz 10.06.16 14:41:27: A pak tě vyhodí z technický, že máš děravý kotouče. 
Jakou má vůbec Sobolek rozteč? 5x110 jsem zatím našel. Nebo má jinou?

Jakou má vůbec Sobolek rozteč? 5x110 jsem zatím našel. Nebo má jinou?
Jinak když už se tu jednou řešila ta Davidovo 9-5, tak tady je pár fotek jak vznikala: bubnikd.rajce.idnes.cz/Sa
ab_9-5_Maptun_snoflinga
-> dragon_cb_cz 10.06.16 13:30:11: Fajn je oproti té eletrice, že je to levné na repas a i samotné celé čerpadlo není drahé. To buď jde nebo nejde, chčije nebo nechčije. 
Žádnej futuristickej vynález tam není, jen je celej předek hliníkovej.

Žádnej futuristickej vynález tam není, jen je celej předek hliníkovej.
-> skodaman: Já tam mám myslím 5W40, ale ono i ten 10W40 bude v pohodě, když si budeš dávat bacha a nebudeš na to moc šlapat dokud se neohřeje. Což bys měl dělat tak jako tak
Jinak myslím, že s každou výměnou oleje je předepsaná i výměna svíček, ale mě jí teda David ani na jednom autě nedělal a šlapou úplně v pohodě.

-> dragon_cb_cz: Ok. Zeptám. Je to manuál. Jinak dneska olej
Snad by měl byt ok

-> Jirik_Tuňák1983: Hele nikdy jsem to nezkoumal, ale předpokládám, že klasiku - servopumpa je hnaná normálně klínovým řemenem, v krajních polohách to piští a trubek je tam jak na ropovodu
Elektroservo má elektrický čerpadlo, ne?
A na korekce do řízení je celkem háklivá 900NG, u 9-5 mi to ani na 17" nepřijde... asi jiná konstrukce přední nápravy? Ale přiznám se, že o tom dost prd vím...

A na korekce do řízení je celkem háklivá 900NG, u 9-5 mi to ani na 17" nepřijde... asi jiná konstrukce přední nápravy? Ale přiznám se, že o tom dost prd vím...
-> dragon_cb_cz 10.06.16 12:28:38: Jo a noťase spadlého ze sedačky na zem.
Nevím jak jsem to udělal, ale stihl jsem brzdit, troubit, zařvat něco o čůrákovi, pohrozit na něj pěstí a poprskat si palubovku drobkama z rohlíku, který jsem zrovna požíral.
Pak jsem ho viděl ještě jednou, páč u nás vykládal.
Jinak jaké máš u Sobolka servo? Kapalinové a nebo elektrohydraulické? Já mám klasickou kapalinu, kterou dělali asi 200 let a na jednu stranu bych možná byl raději za to elektrohydraulické apod. Páč tohle chce trochu větší ovládací síly, byť cítíš více kola, ale je to se širší gumou i náchylnější na korekce kvůli kolejím, dírám apod. Přijde mi, že elektrické posilovače nebo elektrohydr. na to tak háklivé nejsou a spíše čekají až volantem hneš ty. U Xantie jsem měl taky hydro, ale tam byl zcela jiný systém a tam se kola podle kolejí v podstatě nehnula pokud jsi netočil volantem ty a kvůli Diravi se to mnohem příjemněji rovnalo do klidové polohy.
Ale výše uvedené jsem pozoroval u více aut, která měla klasické hydraulické servo. Je to takové pro chlapy, protože i ta gigantická spojka je tužší než u těch dnešních fichtlů a brzda také. Asi jsem trochu zpohodlněl a o to pomaleji si zvykám.
Nevím jak jsem to udělal, ale stihl jsem brzdit, troubit, zařvat něco o čůrákovi, pohrozit na něj pěstí a poprskat si palubovku drobkama z rohlíku, který jsem zrovna požíral.

Pak jsem ho viděl ještě jednou, páč u nás vykládal.

Jinak jaké máš u Sobolka servo? Kapalinové a nebo elektrohydraulické? Já mám klasickou kapalinu, kterou dělali asi 200 let a na jednu stranu bych možná byl raději za to elektrohydraulické apod. Páč tohle chce trochu větší ovládací síly, byť cítíš více kola, ale je to se širší gumou i náchylnější na korekce kvůli kolejím, dírám apod. Přijde mi, že elektrické posilovače nebo elektrohydr. na to tak háklivé nejsou a spíše čekají až volantem hneš ty. U Xantie jsem měl taky hydro, ale tam byl zcela jiný systém a tam se kola podle kolejí v podstatě nehnula pokud jsi netočil volantem ty a kvůli Diravi se to mnohem příjemněji rovnalo do klidové polohy.
Ale výše uvedené jsem pozoroval u více aut, která měla klasické hydraulické servo. Je to takové pro chlapy, protože i ta gigantická spojka je tužší než u těch dnešních fichtlů a brzda také. Asi jsem trochu zpohodlněl a o to pomaleji si zvykám.

-> Jirik_Tuňák1983: Auvajs... takže prověrka brzd a papučí na Volfíkovi v krizovém režimu?
-> skodaman: Pokud to je od saabisty, tak se zeptej, jestli to už nenechával dělat... mně psal na demontáž/čištění/montáž vany i s výměnou oleje David Bubník cca 3 hodiny práce (tzn 1500 Kč), ale to bylo na 900NG. Ta sada gumiček stála 230 Kč.
Jinak máš to v automatu nebo v manuálu?
-> skodaman: Pokud to je od saabisty, tak se zeptej, jestli to už nenechával dělat... mně psal na demontáž/čištění/montáž vany i s výměnou oleje David Bubník cca 3 hodiny práce (tzn 1500 Kč), ale to bylo na 900NG. Ta sada gumiček stála 230 Kč.
Jinak máš to v automatu nebo v manuálu?
Dnes jsem měl skoro facelift. Ruský kamionista mi nedal přednost a rozjel se z vedlejší přímo před můj čumák. 

-> dragon_cb_cz: A kolik to stálo v servisu mohu-li se zeptat ? Mám to od Saabisty
Díky

-> skodaman: Tuším, že se musí odpojit výfuk od turba nebo nějaká podobná šaškárna, abys tu vanu dostal dolů... nedávno to na SaabStance někdo řešil. Bez zvedáku prý nic moc práce... Já si to nechával dělat v servisu, tak nevím - akorát si pamatuju, že na faktuře byly i nějaké gumičky, tak si možná zjisti co je dobrý při tom rovnou vyměnit, aby ti pak někde nechcal olej.
Tu sadu mrkni jestli už tam nemáš, je klidně možný, že už to někdo předělával. Auto jsi kupoval od nějakého Saabisty, nebo z bazaru? A jestli je to ital, tak je možný, že tam ty silnější dvoulitry z nějakých daňově-pochybných důvodů dělala přímo fabrika - pro italský trh pár takových specialit bylo.
Každopádně víc rad (v češtině) asi dostaneš na SaabStance (Facebook)/Saabinfo.net/s aabunderground.cz ...
Tu sadu mrkni jestli už tam nemáš, je klidně možný, že už to někdo předělával. Auto jsi kupoval od nějakého Saabisty, nebo z bazaru? A jestli je to ital, tak je možný, že tam ty silnější dvoulitry z nějakých daňově-pochybných důvodů dělala přímo fabrika - pro italský trh pár takových specialit bylo.
Každopádně víc rad (v češtině) asi dostaneš na SaabStance (Facebook)/Saabinfo.net/s aabunderground.cz ...
-> dragon_cb_cz: To nevím. Ale je to napsáno v TP a je to dovoz Itálie. Koukal sem na to a tu poslední sadu koupím a na montují. Vanu taky vyčistím. Ale jde sundat když je tam ten rám ? Koukal sem tak letmo a vypadalo ze ne. Olej budu dávat Mobil 1 10w40. Jinak docela spokojenost. Táhne Hezky 

-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) 09.06.16 00:18:18: Na D3 se celkem testovat dá, tam je ten provoz fakt slabý a kolikrát máš před sebou třeba 2 km volno. Ale o Vmax jsem se teda nepokoušel, to bych potřeboval vhodný podmínky v nějakým fakt rovným úseku a to nebylo.
Ale že mu 220km/h nedělá problém už vím
Ale že mu 220km/h nedělá problém už vím

-> skodaman: 141kW, takže jednotka od Hirsche? Pěkný... od koho jsi kupoval? Vana čištěná, odvětrávací sada poslední verze?
-> dragon_cb_cz 03.06.16 23:40:55: Středy jsou taková ta latka s výstupkama, něco podobnýho má bratr ve 307 a je to dobrá věc, nepaří se ti na tom prdel. 
Taky jsem chtěl otestovat topspeed, ale pokaždý jsem to ve 180ti utnul, protože i v tom minimálním provozu (na dálnici) je to o držku, takže u toho čísla asi zůstanu.

Taky jsem chtěl otestovat topspeed, ale pokaždý jsem to ve 180ti utnul, protože i v tom minimálním provozu (na dálnici) je to o držku, takže u toho čísla asi zůstanu.
-> Rudy130 03.06.16 17:04:19: -> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) 03.06.16 22:58:08: Ta stříbrná se na ty V70 prostě hodí...
-> skodaman: Tak?
-> skodaman: Tak?

Tak se k Vám cca za hodinku přidám 

-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : jo asi jo...nemam to daleko... uvidime... nejhorsi je, ze nevim co bude zitra... clovek si neco naplanuje a pak ti zavola ridic, ze stoji 13km od Folmavy na nemecke strane a nejede mu auto... takze musis sednout do auta a jet za nim... a to jsem puvodne mel v planu uplne neco jineho :-D
-> Jirik_Tuňák1983: Nasere no, asi jako já, když jsem si zkurvil ten zadní nárazník... ale na ten se alespoň nemusím dívat celou cestu, no... 
-> Sejki: Na srazy přestal jezdit ten, kdo tam jezdil jen kvůli autům.
Já tam jezdím kvůli tomu, abych se setkal s lidma co znám a mohl s nima pobýt, popít, pokecat atd. Teď máš Škodovku, tak předpokládám, že dorazíš na Pohofest.

-> Sejki: Na srazy přestal jezdit ten, kdo tam jezdil jen kvůli autům.
Já tam jezdím kvůli tomu, abych se setkal s lidma co znám a mohl s nima pobýt, popít, pokecat atd. Teď máš Škodovku, tak předpokládám, že dorazíš na Pohofest.

-> Jirik_Tuňák1983: a to ja bych jezdil, ale nejni s kym... a s moji zamrznutou pubertou, pokud se doziju nejake te 60ky a i pres chybejici koncetiny z duvodu nemoci ci snad slepoty pod tim autem stejne lezet budu

Taky jsem s tou koženou kurvou praštil na zem za sedačku řidiče. 

-> Matthes, záškodník z TechWebu:
ale jo chapu ho, mas neco peknyho a pak si to jak kokot znicis uplnou blbosti...

-> Jirik_Tuňák1983: Tvoje starosti na moji hlavu
Jeste ze jsem si koupil auto s vorvanou karoserii, takze me sem tam nejaka voderka nenasere...


Já jsem teď ve ST skoro omdlel. Chytil jsem si při parkování pod ruku neopatrně zip z rukávu u bundy a otočil volantem. Mám tam maličký rýpaneček a furt na něj musím čumět při každém usednutí. Přesně uprostřed nahoře.
Doteď byl ten volant bez vady. 


-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Njn ale ty máš ty středy textilní ne? To spíš vypadá jako čalounění co měl Saab 9-5 Vector. Já mám ten střed koženej, akorát perforovanej.
Jinak dneska jsem s tím konečně jel delší trasu (Praha -> ČB) a rohlík od ucha k uchu ještě teď.... držet se v rychlostech kdy to ještě není o papíry je s tím autem docela těžký
Jinak dneska jsem s tím konečně jel delší trasu (Praha -> ČB) a rohlík od ucha k uchu ještě teď.... držet se v rychlostech kdy to ještě není o papíry je s tím autem docela těžký

-> dragon_cb_cz: No vidíš, já mám taky Italku a ta kombinace čalounění sedadel je nápadně podobná. :)
-> Jirik_Tuňák1983: Jo jo, tohle seveřani uměj... tohle teda ještě nejsou ty aktivní opěrky s ochranou proti whiplash, ty měla pak až 9-5 a 9-3
Ale pohodlný jsou, to jo 


-> dragon_cb_cz: Ta typická opěrka hlavy. To je v podstatě taková tradice nebo poznávací znak. Ostatně to samé má u opěrek hlavy i Volfík.
-> Jirik_Tuňák1983 02.06.16 15:34:46: Vyřídím 
Jinak souhlas, ten introš se podle mě fakt povedl... Což ale tolik nepřekvapí, když si člověk uvědomí, že to byla extra edice pro Itálii, kde si na tyhle věci docela potrpí
TP teď nemám u sebe, ale mám pocit, že 20. narozeniny (ve smyslu výročí od první registrace) oslaví někdy na podzim.

Jinak souhlas, ten introš se podle mě fakt povedl... Což ale tolik nepřekvapí, když si člověk uvědomí, že to byla extra edice pro Itálii, kde si na tyhle věci docela potrpí

TP teď nemám u sebe, ale mám pocit, že 20. narozeniny (ve smyslu výročí od první registrace) oslaví někdy na podzim.
-> dragon_cb_cz 02.06.16 13:26:37: Takto z tohoto pohledu vypadá Sobolek spíše jak auto dnešní doby, nikoliv jako skoroveterán. Jak je starý? Jinak slečna je krásná a docela velká. 

-> Sejki: Kdepak, teprv od podzima do státní školky - za tejden jí budou 3 roky a 4 měsíce
Ale je teda spíš větší než ostatní děti v jejím věku, to jo. Normálně jezdí samozřejmě v sedačce, ale do školky je to prakticky "za roh", autem jedeme jen abych se pak pro něj nemusel vracet, tak to tolik nehrotím... a vyšlo to tam myslím dobře, že seděla ve správné pozici, pás když jsem dal do nejnižší polohy tak měla přes rameno skoro jak má být.

-> dragon_cb_cz: 7-8 let? Jen porovnavam s nasim klukem, taky pouziva podsedak...
edit: jo do skolky? aha tak to uz jde ale letos do skoly ne?
edit: jo do skolky? aha tak to uz jde ale letos do skoly ne?
Dneska poprvý posloužil jako kočár do školky... myslím, že schváleno 

-> Jirik_Tuňák1983: jeste oplacanejsi :)
-> dragon_cb_cz 31.05.16 18:22:45: To můžu bohužel potvrdit, u mě zrovna tak.
-> U-Geen 31.05.16 19:41:44: Pořád jsi malej a oplácanej? 

-> U-Geen: 

-> dragon_cb_cz: vzhledem k Jirikove velikosti je to sumak, kdyz prijde na tvrdy, proleze i ventilaci
-> Jirik_Tuňák1983: No jo, já to zas tak nehrotím... stejně tak bych se mohl snažit chránit levej bok sedáku, kterej na všech jetejch autech už má rozpadlou výplň - ale jsem na to taky línej. Speciálně někde na parkovišti kde jsou úzký místa a jsi rád že se tam nějak vecpeš je to utopie... ještě že mám takový starý vrány, kde už to stejně 100% není...
-> dragon_cb_cz 31.05.16 00:31:58: Já tam nastupuju jako píčus
. Předkloním se, opatrně proklouznu a snažím se vyhnout kontaktu s hranou sedačky a sedáku. Tady někde jsem dával odkazy na firmy, které to umí velmi dobře a prodávají i čistidla s barvivem na retuše odřených míst a švů u bočnic.

-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Opravit to jde, jen to asi není úplně láce, ale jinak není problém - jen musí čalouník vybrat useň se správnou texturou a dobře jí nabarvit. Kůže je v tomhle docela vděčnej materiál, něco jako karbon u kol...
Jinak já mám na obou Sobech tohle místo taky poškozený, na 9-5 míň, na 900NG víc... ale přijde mi lepší to neřešit vůbec než to řešit izolepou
Jinak já mám na obou Sobech tohle místo taky poškozený, na 9-5 míň, na 900NG víc... ale přijde mi lepší to neřešit vůbec než to řešit izolepou

-> dragon_cb_cz: Njn, ta průhlédná izolepa nebude nejšťastnější řešení. :) Ale já mám řidičovu sedačku na tom bočním výstupku prošoupanou taky, otřeš se tam při každým vystupování/nastupování, tak není divu po těch letech. Dá se třeba sehnat novej potah opěradla nebo už někdo vymyslel nějaký rozumnýzpůsob opravy?
-> Jirik_Tuňák1983: Určitě maj svoje za sebou, ale když jsem se o to zajímal (konkrétně u S60R) tak jsem zjistil, že to tak strašná pálka není. Nejdřív mě někdo strašil, že vyjdou snad na 100 tisíc, ale pak jsem hledal a mělo by se dát asi do 35ti tisíc za komplet sadu vejít (nevím jak se od té doby hejbnul kurz)... což pochopitelně není málo, ale solidní podvozkovej set "klasickejch" tlumičů na podobný auto klidně na 15-20 tisíc vyjde taky.
-> dragon_cb_cz 30.05.16 16:03:39: Mě by zajímalo, jak po těch 13ti letech a 200 000+ km fungujou ty FOUR-C tlumiče. Ale nechci nimrat. 

-> dna69 - "zde je místo pro Vaši reklamu" :) : Pěkný, ale ta sedačka slepená izolepou je teda pekelec maximální
Jinak nemít Aero tak ideální fimilienwagen, to jo 

