skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
Možná blbost. Ale co víčko nádrže? Zkus to bez něj, nebo s povoleným.
-> StepaNoFUN 11.08.24 16:38:15: mam tu přímo odsavačku sady-naradi.heureka.cz/ya
to-yt-0673 můžu to zkusit s ní
-> Matthes, záškodník z TechWebu 11.08.24 16:36:17: chcíplo to na vycucnutí nafty z filtru, v tu chvíly jsem to přitáhnul, vyčistil sací koš v nádrži a vyměnil filtr pak pořád běhaly bubliny takže jsem provrtal zpětný ventil v nádrži (koš opět venku) a přidán druhý zpětný ventil a pořád žádná změna ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jarda/felda: zkus to podtlakem. Jestli dostanes naftu k motoru rucni pumpickou. Treba tou blbosti na vymenu oleje v sekacce.
Nebo takovej ten balonek, jak bejval na nekterejch starejch naftach.
Nebo takovej ten balonek, jak bejval na nekterejch starejch naftach.
-> Jarda/felda: Ale profouknuti furt neznamena, ze neni derava. Ofce ma to vedeni pod podlahou v takovym tunelu ne? Neni to prervany? A jak to bylo, tys menil filtr a uz to nejde rozjet nebo to chciplo nekde a borec ti to dal na servis?
-> StepaNoFUN 11.08.24 16:31:00: jo klasická 81kw rotačka
v nádrži je to průchozí koš byl venku dvakrát, po odpojení jsem byl schopnej tu hadici samotnou profouknout hubou ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda/felda: neni to 4x4?
Pokud ne, tak nekde netesnost na saci hadici, nebo je v haji ten saci bazmek v nadrzi. Napriklad praskla ta hadicka na nem. Zkus to podtlakovou pumpou.
Edit: mluvime doufam o rotacce.
Pokud ne, tak nekde netesnost na saci hadici, nebo je v haji ten saci bazmek v nadrzi. Napriklad praskla ta hadicka na nem. Zkus to podtlakovou pumpou.
Edit: mluvime doufam o rotacce.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 11.08.24 16:26:54: když jsem dal před filtr flašku tak to běželo
vedení vypadá dobře- loužičky nenechává ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jarda/felda: No a nemas deravy vedeni, ze to saje vzduch misto nafty? Nebo v pici podavaci cerpadlo v cerpadle?
Mám tu jednu specialitu O1 tdi nesaje naftu z nádrže
vždycky jenom vycucne co naleju do filtru a pak se zavzdušní
vedení je průchozí, zpětný ventilky jsem provrtal a dal jiný na hadici a pořád to dělá ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
e: samozřejmě filtr nový champion a gumičky na téčku taky vyměněný a těsný
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
e: samozřejmě filtr nový champion a gumičky na téčku taky vyměněný a těsný
-> Jirik_Tuňák1983:
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Milan 136 02.08.24 19:03:51: Přesně tak. Sice o tom nic nevím, ale chci tě podpořit. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda/felda 02.08.24 17:44:07: Nesmysl.
-> Jarda/felda: to si pleteš s BLS, žádný BXE nemělo DPF jak píše Milan ale jestli to je stejný se 74Kw fakt nevím
-> Milan 136 02.08.24 16:43:49: ve škodovce ne, ale v jiných koncernových autech ho mohlo mít ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Milan 136 02.08.24 16:44:27: Jako ukon kontrola dobijeni? Mozna ano.
EDIT: Na fakture to bylo asi za 90 korun.
EDIT: Na fakture to bylo asi za 90 korun.
-> jans 02.08.24 15:20:29: To bude nějaký nabíjení baterky ne?
-> Jarda/felda 02.08.24 15:39:07: BXE nikdy nemělo DPF.
-> MOLSO 02.08.24 12:36:12: já dával ET litinu a drží ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> saskyn2 02.08.24 11:44:49: všechny PD vyjma dpf mají stejnou vačku
u BXE je to ale na hraně(podle auta) byli s dpf i bez ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
Dotaz na ty, co pracují v autorizáku.
Kolega byl se služební O3 v servisu. Kromě běžných věcí má na faktuře uvedenou položku "palubni napeti site udrzovat 98000062". Nic jsem k tomu nevygůglil. Ví někdo, co to je (pro zajímavost)?
Prý mu zhruba od té doby nefunguje start-stop. Může to mít souvislost? Díky![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Kolega byl se služební O3 v servisu. Kromě běžných věcí má na faktuře uvedenou položku "palubni napeti site udrzovat 98000062". Nic jsem k tomu nevygůglil. Ví někdo, co to je (pro zajímavost)?
Prý mu zhruba od té doby nefunguje start-stop. Může to mít souvislost? Díky
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> saskyn2: ked vola v ponuke varianta ocel / liatina ktora ma vyssiu zivotnost ?
-> Jarda/felda: Třeba železná od iny je běžný že je za 20000km horší jak ta původní
Pro verzi s dpf to bylo vždycky hned prodaný, ale obyčejná 1.9 si myslím není žádná vzácnost. Možná jednu mám ve sklepě, ale bude to z BXE vůbec nevím jestli je to stejný, spíš bych řekl že nee.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2 02.08.24 09:33:21: vzhledem k tomu že PD se vráběli do 2010 tak už to ted nevidim moc reálně že by našel něo schopnýho ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jarda/felda: Klidně bych dal nějakou jetou pěknou, nová vačka z druhošky nevydrží ani to co ta z vrakáče a nová origo je asi 18t![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Udělal bych to jak píše saskyn, dal bych novou vačku- tady se moc nevyplatí jít do jetý protože ty PD jsou všechny ohoblovaný
k ní šály hydroštely a rozvody (tady je potřeba přípravek asi za 3 stovky) samo nový olej- pozor na normu 505.01
tohle jsem dělal před 6? lety když ještě fungovali CC autodíly a bez rozvodů (ty byli tou dobou zánovní) to stálo 7 v dílech![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
tohle jsem dělal před 6? lety když ještě fungovali CC autodíly a bez rozvodů (ty byli tou dobou zánovní) to stálo 7 v dílech
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Bukaj 02.08.24 07:09:26: to podle mě proklepnul zdvihátko, v passatu mi ten motor jel na dva litry oleje (extrémně začal žrát přes turbo) - polovina náplně a nezaklepal ani prd a po dolití si vesele jede dál
hlavu po repasy jsem kupoval za 8 s tím že 1500 z toho byla záloha za starou
ta mi tu ted leží v regálu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
hlavu po repasy jsem kupoval za 8 s tím že 1500 z toho byla záloha za starou
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: Pokud to duní do sání tak bude projetej jeden hydroštel a nejspíš ohoblovaná vačka, ale to je spíš nájezdem než tím že by tam nebyl olej. Pak hlavu vůbec nesundavej, sundej jen rozvody a vačku, dej nový hydra, někde sežen slušnou vačku, dej nový rozvody a odjezd. Hlavu ani vstřiky nevyndavej, přidělal by sis spoustu zbytečné práce.
-> Bukaj 02.08.24 07:09:26: To bude ohoblovaná vačka a možná díra ve zdvihátku, když to bouchá do sání.
-> saskyn2: Jinak najeto to má tuším něco kolem 230 tisíc, když to před 4 lety kupovali jako rodinný vůz, tak to prý bylo v luxusním stavu, ale tenhle kamarád je technický antitalent (absolutně nemá technické myšlení a "cit pro materiál"), takže bych se nedivil, kdyby to auto za ty 4 roky odjel...![7](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
![7](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/7.gif)
-> saskyn2: Díky za info
Podle slov majitele s tím jel a když to začalo rachtat, tak zastavil na prvním možném místě (ujel s tím asi 2 km). Pak teprve zjistil, že tam není olej (otázka, zda to byla příčina, protože prý když pak vytáhl měrku, tak na špičce měrky olej byl - a co vím ze zkušenosti, tak většinou u motorů jsou sací koše níž, než měrka). Kontrolka oleje nesvítila, ale když jsem pak přečetl paměť závad, byly tam sporadické "sonda hladiny a teploty oleje - přerušení nebo zkrat na kostru" a "sonda hladiny a teploty oleje - zkrat na plus".
Když jsem auto před odtahem nastartoval, tak to znělo, jako by se flákal jeden válec (měl jsem podezření na ventily, protože to dunělo do sání), ale volnoběh tomu neodpovídal - běželo to na nafťáka poměrně klidně - až na ten rachtavý zvuk, na přidřenou kliku to taky nevypadalo...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
Podle slov majitele s tím jel a když to začalo rachtat, tak zastavil na prvním možném místě (ujel s tím asi 2 km). Pak teprve zjistil, že tam není olej (otázka, zda to byla příčina, protože prý když pak vytáhl měrku, tak na špičce měrky olej byl - a co vím ze zkušenosti, tak většinou u motorů jsou sací koše níž, než měrka). Kontrolka oleje nesvítila, ale když jsem pak přečetl paměť závad, byly tam sporadické "sonda hladiny a teploty oleje - přerušení nebo zkrat na kostru" a "sonda hladiny a teploty oleje - zkrat na plus".
Když jsem auto před odtahem nastartoval, tak to znělo, jako by se flákal jeden válec (měl jsem podezření na ventily, protože to dunělo do sání), ale volnoběh tomu neodpovídal - běželo to na nafťáka poměrně klidně - až na ten rachtavý zvuk, na přidřenou kliku to taky nevypadalo...
-> Bukaj: Hele ze zkušenosti dost pochybuju že by bez oleje šla srát první vačka, bez mazání jde určitě jako první turbo, pak dlouho nic pak jsou na řadě šály na klice, vačka jako taková je až naposled, takže bud je opravdu ohoblovaná vačka ale spíš nájezdem(nebo vypadlý záslepky), nebo tam kepalo něco jinýho. Takže to spíš rozeber a podle toho se pak rozhodni jestli koupíš hlavu, nebo celý motor. Jinak když budeš dělat hlavu tak určitě PD hlava na takovýho veterána bude mít vymlácený šachty na vstřiky, tak rovnou koupit vyvložkovanou, nebo nechat udělat šachty pro vstřiky. Takže jako první fakt rozebrat, ani bych se nedivil kdyby na to ten servis nesáhnul, protože jim hned ve vratech muselo být jasný že opravu nikdo nezaplatí.
Teda jestli se bavíme o autě bez oleje, pokud myslíš nekontroloval, jako že jezdil a neměnil, tak je ta vačka celkem možná.
Jinak jetá hlava bude stát prd, počítej do 3000 max, ale pak ji nachat vyvložkovat, nějaký těsnění pod hlavou, gumičky na vstřiky, těsnění pod sání turbo tandem, určitě nový rozvody když budou dole a budeš v tom v materiálu tak 11 počítej
Teda jestli se bavíme o autě bez oleje, pokud myslíš nekontroloval, jako že jezdil a neměnil, tak je ta vačka celkem možná.
Jinak jetá hlava bude stát prd, počítej do 3000 max, ale pak ji nachat vyvložkovat, nějaký těsnění pod hlavou, gumičky na vstřiky, těsnění pod sání turbo tandem, určitě nový rozvody když budou dole a budeš v tom v materiálu tak 11 počítej
Dotaz na zdejší servismany
Kamarád nekontroloval olej u jedničkové Octavie (nafta, 74 kW), až motor začal klepat...
...v servise to rozebrali a prý vačky (nebo vačka?).
Samozřejmě že se to nevyplatí nechat opravit v servise (naceněno na cca 50 kKč), ale na kolik by vyšly díly na opravu a jak moc by to bylo náročné, kdybych to dělal doma?
Nevím, jak je ten motor řešený, pravděpodobně to bude mít vačku nebo vačky v hlavě (OHC, DOHC?), takže předpokládám asi celou hlavu z vrakáče? Pak těsnění, rovnou rozvody, ještě něco?
Nebo je lepší koupit komplet motor a přehodit?
Předpokládám, že na tyto vozy už budou díly levnější, než bývaly (asi před 10 lety jsem sháněl motor na 1,8 20V a tehdy byly motory na 1,9 naftu docela drahé - kolem 15 tisíc (motor na 1,8 benzín jsem sehnal za 4000), ale dneska už to bude pomalu veterán...
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Kamarád nekontroloval olej u jedničkové Octavie (nafta, 74 kW), až motor začal klepat...
...v servise to rozebrali a prý vačky (nebo vačka?).
Samozřejmě že se to nevyplatí nechat opravit v servise (naceněno na cca 50 kKč), ale na kolik by vyšly díly na opravu a jak moc by to bylo náročné, kdybych to dělal doma?
Nevím, jak je ten motor řešený, pravděpodobně to bude mít vačku nebo vačky v hlavě (OHC, DOHC?), takže předpokládám asi celou hlavu z vrakáče? Pak těsnění, rovnou rozvody, ještě něco?
Nebo je lepší koupit komplet motor a přehodit?
Předpokládám, že na tyto vozy už budou díly levnější, než bývaly (asi před 10 lety jsem sháněl motor na 1,8 20V a tehdy byly motory na 1,9 naftu docela drahé - kolem 15 tisíc (motor na 1,8 benzín jsem sehnal za 4000), ale dneska už to bude pomalu veterán...
Zrovna dochlazuji :)
Jinak me potesila nulova spotreba oleje za Chorvasko, 2500km a na merce se to nehlo ani o 1 mm, ten motor je vybornej a znicit ho smejdskejma svickama by byla fakt skoda, jinak TSi civky taky funguji, jen nevim jestli je vetsi prinos ty densa nebo civky, kdyz jsem to vymenil najednou.
Jinak me potesila nulova spotreba oleje za Chorvasko, 2500km a na merce se to nehlo ani o 1 mm, ten motor je vybornej a znicit ho smejdskejma svickama by byla fakt skoda, jinak TSi civky taky funguji, jen nevim jestli je vetsi prinos ty densa nebo civky, kdyz jsem to vymenil najednou.
Tak na nafte zas vymenen zadni snimac ABS, uz to funguje, zas prerusenej a to byl dokonce origo (vubec nebyl ohnilej a ani nestihl za ten rok zahnit), tak jsem dal chinu za 165,-.kcs :), premyslim jestli nedat do serie treba nejaky rezistor, ale to by chtelo vyzkouset, jestli by fungovalo...
Jinak se chci zeptat, jak pecujete o nekryte unibaly? ja na nich mam jeste pekne manzety, ale na nafte uz jsou rozpadle a odkryte, zadek pri propruzeni vrzal, tak jsem to zkousel strikat WD, apod. a nepomohlo, ted to prestalo vrzat, kdyz jsem to maznul ATE vazelinou na pistky. U sve octy jsem si tou vazelinou rozchodil paku rucky na trmenu, ale u naftove se mi trmen na ridicove strane nedari uplne rozhybat, ta paka se vraci tak na 75% a jde dotlacit celkem lehce rukou. Nevim co s tim dela, vzdy jeste ztrati tu vratnou pruzinu, na prave strane neni a vraci se, tady jsem ji zas dal a stejne ne uplne :/
Jinak se chci zeptat, jak pecujete o nekryte unibaly? ja na nich mam jeste pekne manzety, ale na nafte uz jsou rozpadle a odkryte, zadek pri propruzeni vrzal, tak jsem to zkousel strikat WD, apod. a nepomohlo, ted to prestalo vrzat, kdyz jsem to maznul ATE vazelinou na pistky. U sve octy jsem si tou vazelinou rozchodil paku rucky na trmenu, ale u naftove se mi trmen na ridicove strane nedari uplne rozhybat, ta paka se vraci tak na 75% a jde dotlacit celkem lehce rukou. Nevim co s tim dela, vzdy jeste ztrati tu vratnou pruzinu, na prave strane neni a vraci se, tady jsem ji zas dal a stejne ne uplne :/
-> Jarda/felda 05.07.24 22:13:03: Jo když to bereš takhle že 4cm mlolitan je to samé co mm vrstva lepidla tak pak jo, já si stejně myslím že to je trochu jiný![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> ajok: Hele zkus se poptat. Mohl jsem napsat rovnou, že na fakturách bylo napsáno OlfinCar, i když mi to objednává kamarád přes svůj servis.
-> Hurdis 07.07.24 10:56:03: a neumel by origo RS brzdove desky?, nejlip predek i zadek :)
jak se vlastně u Contisealu řeší průpich? Např vrut. Nechat, vyndat?
-> Jarda/felda: Ježíš letos přispěl na převodovku do Rapida. :-) Zase mám o kolečko víc.
Na tohle beru do zásoby specifické díly od jiného zdroje. Neřekl bych to, ale jeden z největších dealerů koncernových aut v ČR je ještě vloni dával i s množstevní slevou ve výši desítek % v rámci uvolnění skladových zásob.
Na tohle beru do zásoby specifické díly od jiného zdroje. Neřekl bych to, ale jeden z největších dealerů koncernových aut v ČR je ještě vloni dával i s množstevní slevou ve výši desítek % v rámci uvolnění skladových zásob.
Po čtyřech letech a občasných zásazích ku prospěchu technického stavu a interiéru minulý týden vytaženo ven z výlohy a přesunuto k dokončení. Chybí naladit tlakování turbodmychadla a vyzkoušet, zda si to přebere jednotka CIMBU. A přezout. Za poslední dva roky od STK, která byla bez závad najeto 9 km. Partnerka tvrdí, že to auto má nějakou kletbu. Já tomu nevěřím, ale kamarád, který měl mít na starosti konečnou úpravu techniky den před utrpěl úraz oka, druhý po dovozu spadl doma ze žebříku a třetí si pak vzal neschopenku asi z preventivních důvodů. Možná je čas sehnat kněze.
-> saskyn2 05.07.24 21:26:51: ano, ale pořád je to materiál nalepený zevnitř běhounu pneu ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda/felda: ne seal je samozacelovací tohle je protihlukový
-> Milan 136 05.07.24 10:26:05: takže princip stejný, materiál trochu jiný ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda/felda 05.07.24 10:09:29: jak píše Milan 136: tohle je něco jiného, dej dogooglu contisilent
-> Jarda/felda 05.07.24 10:09:29: Tohle ale není seal. To jsou takový třeba filcový pláty nalepený uvnitř pneu.
-> saskyn2 04.07.24 23:37:25: To nevím, s tím jsem do styku nepřišel.
-> Jirik_Tuňák1983 03.07.24 23:08:25: to bych tam fakt to telátko dávat nemusel :)