skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Lpg pro lpgisty
S feldou jsem do mínus 10 startoval vzdy jen na plyn, rovnou topení naplno a hurá. Nikdy nic nezamrzlo. Pokud bylo méně nastartoval jsem na benzín, oskrabal auto a po rozjedu prepnul na plyn...
-> MOLSO: dojíždím a startuju zásadně na aditivovaný natural 98 i v létě. prostě pořád. lpg přepínám po zahřítí motoru tak na polovinu provozní teploty a s tim pouštím topení ....
sytič mi drží i na benál i lpg kolem 2500 pak 1500 a pak už klasika kolem 800. při extrémní teplotě mi volnoběh padá na 700ot. . . . no nebudu na to šahat zimu přečkám :-D
sytič mi drží i na benál i lpg kolem 2500 pak 1500 a pak už klasika kolem 800. při extrémní teplotě mi volnoběh padá na 700ot. . . . no nebudu na to šahat zimu přečkám :-D
-> Tomaso435: ten motor sa musí v tej zime poohrievať tak či tak, ak aj štartuješ na plyn prvé minúty sú klúčové - ja si to natočím s tvypnutým kúrením a necham bafkať na mierne zvýšené otáčky aby sa trošku zohriala voda v malom okruhu a nevymrzol reduktor, medzivým oškriabem okná ometiem sneh a následne sadám a idem. Keď je motor na nejakých 60 - 70°C otváram kúrenie a prestávam sa triasť
treba jazdiť dlhšie trasy ak chceš šetriť motor. Behačky do pár km ti ho budú ničiť vždy
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
treba jazdiť dlhšie trasy ak chceš šetriť motor. Behačky do pár km ti ho budú ničiť vždy
-> MOLSO: aha. jasny. takže odebirat teplo reduktoru (ač malé) se nevyplácí. ovšem teplota motoru v brutálních mrazech není moc slavná (ano je na provozní) ale topíme minimálně.
-> vhml: ja jezdim na oboje, takže nějaký zásahy dělat nechci....
-> francomk: mě jde spíš o něco takovýho co sem tady našel , ale nechci mit tim vyšší spotřebu opotřebení nebo problémy se zamrzáním.... skoda-virt.cz/cz/.../1535 49-lpg-a-topeni?gotopost=2 ...
-> vhml: ja jezdim na oboje, takže nějaký zásahy dělat nechci....
-> francomk: mě jde spíš o něco takovýho co sem tady našel , ale nechci mit tim vyšší spotřebu opotřebení nebo problémy se zamrzáním.... skoda-virt.cz/cz/.../1535 49-lpg-a-topeni?gotopost=2 ...
-> Tomaso435: Pozri sa, mám okruh ešte dlhší ako ty a nemá to na funkci rostlináře vliv... Je síce pravda, že termostat sa mi teraz v zime otvára fakt neskoro, asi po 7-8 km, ale zas zohrieva sa hned voda v kureni aj reduktore a samozrejme aj olej... Necítim nejake podstatne zhoršenie oproti predošlej zime, ked som nemal ani LPG ani vymennik ![14](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/14.gif)
![14](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/14.gif)
-> Tomaso435: odpojit vyhřejvání sacího. Na plyn je to k hovnu, ohriva se to rychlejs, negativa jsem nezaznamenal žádný.
-> Tomaso435: ak budes do reduktora dodavat malo tepla v zime ti moze zamrznut a nasledne sa ti motor zastavi a budes musiet cakat kymto rozmrzne.
...ještě pořešme ono topení u favoritu na plyn.
reduktor je vyhřejvanej na cestě od termostatu do sacího. Už tam není 20cm hadice ale jeden metr. Otázkou zní, zda je to v pořádku pro motor (teď pomineme že v -10 musim už jezdit v mikině) a nepotřebuju chladič jelikož to sem schopnej celkem podchladit jen topením.
Pro životnost motoru a funkci lpg systemu je to OK?
pokud bych zapojil výhřev reduktoru tak nějak jakoby na téčko aby šlo i do sacho i do reduktoru stejně ale méně teplá voda, čili tim bych zhoršil funkci reduktoru? (vyšší spotřeba?) když by to bylo chladnější ? vic by to asi topilo, a co spalování motoru?(a opotřebení?)
je to jen teorie . životnost auta na ukor tepla v zimě bych si neubíral.....
reduktor je vyhřejvanej na cestě od termostatu do sacího. Už tam není 20cm hadice ale jeden metr. Otázkou zní, zda je to v pořádku pro motor (teď pomineme že v -10 musim už jezdit v mikině) a nepotřebuju chladič jelikož to sem schopnej celkem podchladit jen topením.
Pro životnost motoru a funkci lpg systemu je to OK?
pokud bych zapojil výhřev reduktoru tak nějak jakoby na téčko aby šlo i do sacho i do reduktoru stejně ale méně teplá voda, čili tim bych zhoršil funkci reduktoru? (vyšší spotřeba?) když by to bylo chladnější ? vic by to asi topilo, a co spalování motoru?(a opotřebení?)
je to jen teorie . životnost auta na ukor tepla v zimě bych si neubíral.....
-> vhml: Spíš bych to upřesnil, že na LPG to bude žrát 10-20pct víc. Spíš těch 20, protože na MPI není moc prostor pro ochuzování směsi a úpravu předstihu.
-> Jožynek : Neznám ten tvůj reduktor, ale s vodou v přívodních hadicích bych to odhadoval na +0,5l
-> Jožynek : Neznám ten tvůj reduktor, ale s vodou v přívodních hadicích bych to odhadoval na +0,5l
S lpg bude mít o litr víc.
Mě žrala felda s podtlakem kolem 9,5. Ale rozhodně jsem ji nešetřil a asi nebyla úplně seřízená, protože Sharan mi žere na stejnej trasách jen o litr víc.
Mě žrala felda s podtlakem kolem 9,5. Ale rozhodně jsem ji nešetřil a asi nebyla úplně seřízená, protože Sharan mi žere na stejnej trasách jen o litr víc.
Mohol by mi niekto povedať koľko má objem obyč. felda 1.3Mpi chladiacej sústavy normal benzín a keď má LPG? kedže predpokladám že tam asi bude rozdiel...
A koľko môže mať reálne také auto spotrebu plynu? Malo by to mať systém AGS 01. 04.
A koľko môže mať reálne také auto spotrebu plynu? Malo by to mať systém AGS 01. 04.
neresil nekdo palubak do feldy, aby ukazoval na LPG?
dal jsem to sem: skoda-virt.cz/cz/.../1671 64-zapojeni-tc-6-pro-lpg-f elicii
dal jsem to sem: skoda-virt.cz/cz/.../1671 64-zapojeni-tc-6-pro-lpg-f elicii
nevi nekdo, kde sehnat diagnostiku na LPG bingo lambda?
rikam si, ze tam dam skrtici sroub a bude... neni mozne, aby felda 1.3mpi 50kW brala na LPG 9,5l , kdyz rapid 1.4 me bere okolo 8l na stejne trasy a i lip jede nez ta hujda...
rikam si, ze tam dam skrtici sroub a bude... neni mozne, aby felda 1.3mpi 50kW brala na LPG 9,5l , kdyz rapid 1.4 me bere okolo 8l na stejne trasy a i lip jede nez ta hujda...
Kluci, trošku jsem ladil spotřebu a svíčky mám takovýhle, je to ok?
-> Tomaso435: to jsem nikdy neměřil na kolik se ohřeje,ale ruku na něm neudržím,a nezamrzne ani pří -10°C po startu na plyn.
-> Tomaso435: a ze saciho kam ? Do topeni ?
-> Chali: ja na to zejtra kouknu... ale to se ti reduktor neohřejvá tolik co by měl ne?
-> Dušan: jesi vidim dobře tak z domku do lpg, z lpg do sácího?
ja to nevidim moc dobre, ale z toho domku termostatu ti jde voda to plynu a z plynu do topeni ?
-> Chali: jak že to máš ty? seženu hadice a uvidime :D,, ale zase ty jezdíš za 11 :D
-> Tomaso435: většinou to jde z domku termostatu do reduktoru a z něj do sání.
-> Chali: ja nevim jak to mam sem to nějak nekoumal ještě . . . ale mam klasický topení... né feldí..
-> Tomaso435: a proto já mám reduktor chycenej od sitiče a topí to jako blázen
![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MOLSO: ja myslel že skrze reduktor to má stálej pruběh vody?
-> Dušan: takže nemám blbě nic? prostě to tak je že si nezatopim? :-D
-> Dušan: takže nemám blbě nic? prostě to tak je že si nezatopim? :-D
-> Tomaso435: kdyz jedes na plyn tak jak se ten plyn odparuje tak mrzne. Tim padem se to musi ohrivat vodou a ver tomu, ze to ma slusnej odber tepla.
-> Tomaso435: tak samozrejme ked reduktor neodobera teplo ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Dušan: ty bláho . . . to nevim :D ale při přepnutí na benál je vše v normě . . .
-> m8rinek: no jistě jak jinak :D ale de mi vo to že tak to bylo nastavený z výroby... ja s ejn doladil starty.. ale ted je problem s tou teplotou že by to mělo bejt vejš.... to je tou směsí což?
-> Tomaso435: jak mas zapoejenej reduktor ? To ma docela vliv na topeni.
-> Tomaso435: takhle se dělaj snový spotřeby... chudou směsí :D
vlastně když jedu na plyn mužu mit zadělanej nárazník a chladit jen topením.. a moc to netopí. když přepnu na benál a jedu na benál tak topením neuchladim . . . . takže
přidat prutok? povolit šroub bohatosti? a tim padem dolatid zase volnoběh a starty.....
přidat prutok? povolit šroub bohatosti? a tim padem dolatid zase volnoběh a starty.....
když nemužu na plyn zahřát pořádně motor, tak asi budu mit chudou směs co?
-> MOLSO: jj, tak to mas dobrou spotrebu
-> all: stalo se vám uz, ze jste pri hodne horkem dni nedostali LPG do poloprazdne nadrze (kulicka v hrdle zasekla nebyla), me poprve letos ve Spanelsku u cerveneho MTX a je to problem, kdyz dalsi LPG cerpacka je za 300km a pak v Rumunsku u rapida, tam jsem s tim klepal asi 50km na benzin - nechapal jsem - pokazde teploty kolem 40°C a na ruznych autech, ale je tam stejny ventil - Tomasseto, jedine reseni je to uplne vyjet a az potom jde natankovat![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> all: stalo se vám uz, ze jste pri hodne horkem dni nedostali LPG do poloprazdne nadrze (kulicka v hrdle zasekla nebyla), me poprve letos ve Spanelsku u cerveneho MTX a je to problem, kdyz dalsi LPG cerpacka je za 300km a pak v Rumunsku u rapida, tam jsem s tim klepal asi 50km na benzin - nechapal jsem - pokazde teploty kolem 40°C a na ruznych autech, ale je tam stejny ventil - Tomasseto, jedine reseni je to uplne vyjet a az potom jde natankovat
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> Jarda: tak ja jazdim tak okolo 25 km do prace pripadne nejake behačky po okoli .... takže tam nie je čo riešit .... ![2](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
![2](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/2.gif)
-> MOLSO: chuda smes tomu muze dost uskodit- propalenej pist, vylamany krouzky
zalezi jake jezdis dalky - ja s 1.4 vacka felda 50kW nabrousena na vacce favorit, k.p. cca 10,3:1, rozdelovac 880, z.p. 14° pri 1000 ot/min. pneu 165 a kdyz vyjedu nadrz na jedno nastartovani, tak mam spotrebu okolo 7l LPG, Rumunsko jsem mel 7,3. Do prace 35km jedna cesta a 45km druha cesta s vychladnitim motoru jezdim kolem 8 - 8,5l
kamarad s tim dokazal jet dalkovou za 5,8l ,ale to brzdil tiraky :)
jinac z kopcu - brzdeni motorem - vypinám privod LPG
zalezi jake jezdis dalky - ja s 1.4 vacka felda 50kW nabrousena na vacce favorit, k.p. cca 10,3:1, rozdelovac 880, z.p. 14° pri 1000 ot/min. pneu 165 a kdyz vyjedu nadrz na jedno nastartovani, tak mam spotrebu okolo 7l LPG, Rumunsko jsem mel 7,3. Do prace 35km jedna cesta a 45km druha cesta s vychladnitim motoru jezdim kolem 8 - 8,5l
kamarad s tim dokazal jet dalkovou za 5,8l ,ale to brzdil tiraky :)
jinac z kopcu - brzdeni motorem - vypinám privod LPG
-> Mil@n: no ísť to musí to je jasné hádam sa nebudem za golfami srať
asi hladám problém tam kde nie je
Myslíš že chudobná zmes na LPG môže uškodiť sedlám vo feldovej MPI hlave ?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
asi hladám problém tam kde nie je
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> MOLSO: Pokud chceš aby to jelo tak to musí mít vyšší spotřebu,hlavně moc uškrcené bych to nenechaval kvuli ventilum
Myslím že tva spotřeba je takový zlatý střed níž určitě neee
Sam už jezdím několik let se zadohrabem na lpg a spotřeba obvykla je mezi 8-10litry a pokud dělam blbiny na parkovišti nebo furt točím kolem 5500 otáček tak mam spotřebu i 14litru lpg![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> vhml: tak s tými 8 l / 100 sa mám uspokojiť hej ?
mi to príde že stále len tankujem
ale potom ked si spomeniem že za 20 € urobím 300+ kilometrov a na benzíne 50 - 60 ...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
mi to príde že stále len tankujem
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
ale potom ked si spomeniem že za 20 € urobím 300+ kilometrov a na benzíne 50 - 60 ...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> MOLSO: velmi těžko se budeš dostávat níž.
Chlapci chcel by som sa spýtať
Aká je taká normálna spotreba zadohrabu na plyn ?
Motor favo - feldo mutant, KP okolo 10:1, vačka 136B, vyhladené kanály spasované potrubia, SEDR 130 s mechanickým otváraním druhej komory, predzápal na volnobeh cca 10 - 12°, od 2000 otáčok lezie postupne až do 30°
LPG systém lovato, gumy 175/70R13, prevodovka 3.9 5Q
Spotreba bola zo začiatku dosť vysoká, na jednu 45 litrovú nádrž (po rezervu) som najazdil len 300 km - spotreba vyše 10 l/100 km. Teraz som to dolaďoval a mal som spotrebu 8,5, po dnešku som to trošku uškrtil a dnes mi vyšla 7.90 l/100
Bolo by reálne dostať sa na 7.5 l / 100 ? na šporáku moc agresívne nejazdím ( len trošku
) Ladím to už skoro mesiac a furt to moc žere alebo to nejede ![40](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
Aká je taká normálna spotreba zadohrabu na plyn ?
Motor favo - feldo mutant, KP okolo 10:1, vačka 136B, vyhladené kanály spasované potrubia, SEDR 130 s mechanickým otváraním druhej komory, predzápal na volnobeh cca 10 - 12°, od 2000 otáčok lezie postupne až do 30°
LPG systém lovato, gumy 175/70R13, prevodovka 3.9 5Q
Spotreba bola zo začiatku dosť vysoká, na jednu 45 litrovú nádrž (po rezervu) som najazdil len 300 km - spotreba vyše 10 l/100 km. Teraz som to dolaďoval a mal som spotrebu 8,5, po dnešku som to trošku uškrtil a dnes mi vyšla 7.90 l/100
Bolo by reálne dostať sa na 7.5 l / 100 ? na šporáku moc agresívne nejazdím ( len trošku
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Vojtisek: ja som mal tú pálku na modrom filteboxe krížom prelepenú lepiacou páskou a uviazanú dokola. Pri naštartovanom motore pri prelepení normalne zdvihlo volnobežné otáčky
-> MOLSO: dát do chobotu hrdlo PETky, třeba?
-> Vojtisek: potrebuješ proste zmenšiť prierez nasávacieho traktu aby si mal dostatočný podtlak v mixéri
-> MOLSO: tak doted jsem vzduch tahal uzkým potrubím od ohřevu sání (bočním vývodem do airboxu). Nyní jsem to vrátil do původního stavu (nasávám klasicky a zapojil jsem ohřev od svodů). Na neutrál se to vytáčí pěkně, ale jakmile se chci rozjet tak to skoro chcípne. Nějak se to rozjede jen když to pořádně vytočím a pomaloučku pouštím spojku.
-> Vojtisek: zmenšil si podtlak v mixéri ... len to zase znova priškrť ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Kluci,když zvětším průřez sacího potrubí ke karburátoru, tak mi auto škube a sotva se rozjede, čím to můlže bejt? Putuje tam moc vzduchu a málo plynu? Mám povolit plyn na škrťáku?
-> chladic: Ta velka tenka membrana je z hlediska tvorby smesi ta nejdulezitejsi a jeji tvrdnuti ovlivnuje spoustu veci. Jako pouhe tesneni v reduktoru rozhodne neni ;-)