Lpg pro lpgisty

prohledat
2672 příspěvků (zobrazeno 2051 až 2100) od 09.05.2007 do 24.09.2024, založil/a spartra
řadit dle data
19:48:31
12.12.2012
vhml
S feldou jsem do mínus 10 startoval vzdy jen na plyn, rovnou topení naplno a hurá. Nikdy nic nezamrzlo. Pokud bylo méně nastartoval jsem na benzín, oskrabal auto a po rozjedu prepnul na plyn...
upraveno 1x, naposled 12.12.2012 19:48:48
19:33:32
12.12.2012
Tomaso435
-> MOLSO: dojíždím a startuju zásadně na aditivovaný natural 98 i v létě. prostě pořád. lpg přepínám po zahřítí motoru tak na polovinu provozní teploty a s tim pouštím topení ....

sytič mi drží i na benál i lpg kolem 2500 pak 1500 a pak už klasika kolem 800. při extrémní teplotě mi volnoběh padá na 700ot. . . . no nebudu na to šahat zimu přečkám :-D
upraveno 1x, naposled 12.12.2012 22:11:52
16:07:23
12.12.2012
MOLSO
-> Tomaso435: ten motor sa musí v tej zime poohrievať tak či tak, ak aj štartuješ na plyn prvé minúty sú klúčové - ja si to natočím s tvypnutým kúrením a necham bafkať na mierne zvýšené otáčky aby sa trošku zohriala voda v malom okruhu a nevymrzol reduktor, medzivým oškriabem okná ometiem sneh a následne sadám a idem. Keď je motor na nejakých 60 - 70°C otváram kúrenie a prestávam sa triasť 3 3



treba jazdiť dlhšie trasy ak chceš šetriť motor. Behačky do pár km ti ho budú ničiť vždy
15:03:08
12.12.2012
Tomaso435
-> MOLSO: aha. jasny. takže odebirat teplo reduktoru (ač malé) se nevyplácí. ovšem teplota motoru v brutálních mrazech není moc slavná (ano je na provozní) ale topíme minimálně.

-> vhml: ja jezdim na oboje, takže nějaký zásahy dělat nechci....

-> francomk: mě jde spíš o něco takovýho co sem tady našel , ale nechci mit tim vyšší spotřebu opotřebení nebo problémy se zamrzáním.... skoda-virt.cz/cz/.../1535 49-lpg-a-topeni?gotopost=2 ...
14:28:07
12.12.2012
francomk
-> Tomaso435: Pozri sa, mám okruh ešte dlhší ako ty a nemá to na funkci rostlináře vliv... Je síce pravda, že termostat sa mi teraz v zime otvára fakt neskoro, asi po 7-8 km, ale zas zohrieva sa hned voda v kureni aj reduktore a samozrejme aj olej... Necítim nejake podstatne zhoršenie oproti predošlej zime, ked som nemal ani LPG ani vymennik 14
14:26:15
12.12.2012
vhml
-> Tomaso435: odpojit vyhřejvání sacího. Na plyn je to k hovnu, ohriva se to rychlejs, negativa jsem nezaznamenal žádný.
14:24:50
12.12.2012
MOLSO
-> Tomaso435: ak budes do reduktora dodavat malo tepla v zime ti moze zamrznut a nasledne sa ti motor zastavi a budes musiet cakat kymto rozmrzne.
14:19:26
12.12.2012
Tomaso435
...ještě pořešme ono topení u favoritu na plyn.



reduktor je vyhřejvanej na cestě od termostatu do sacího. Už tam není 20cm hadice ale jeden metr. Otázkou zní, zda je to v pořádku pro motor (teď pomineme že v -10 musim už jezdit v mikině) a nepotřebuju chladič jelikož to sem schopnej celkem podchladit jen topením.

Pro životnost motoru a funkci lpg systemu je to OK?



pokud bych zapojil výhřev reduktoru tak nějak jakoby na téčko aby šlo i do sacho i do reduktoru stejně ale méně teplá voda, čili tim bych zhoršil funkci reduktoru? (vyšší spotřeba?) když by to bylo chladnější ? vic by to asi topilo, a co spalování motoru?(a opotřebení?)



je to jen teorie . životnost auta na ukor tepla v zimě bych si neubíral.....
23:48:47
11.12.2012
King
-> vhml: Spíš bych to upřesnil, že na LPG to bude žrát 10-20pct víc. Spíš těch 20, protože na MPI není moc prostor pro ochuzování směsi a úpravu předstihu.

-> Jožynek : Neznám ten tvůj reduktor, ale s vodou v přívodních hadicích bych to odhadoval na +0,5l
17:36:29
11.12.2012
vhml
S lpg bude mít o litr víc.



Mě žrala felda s podtlakem kolem 9,5. Ale rozhodně jsem ji nešetřil a asi nebyla úplně seřízená, protože Sharan mi žere na stejnej trasách jen o litr víc.
17:16:06
11.12.2012
Jožynek
Mohol by mi niekto povedať koľko má objem obyč. felda 1.3Mpi chladiacej sústavy normal benzín a keď má LPG? kedže predpokladám že tam asi bude rozdiel...



A koľko môže mať reálne také auto spotrebu plynu? Malo by to mať systém AGS 01. 04.
upraveno 1x, naposled 11.12.2012 17:23:49
02:56:38
02.12.2012
Jarda - zrušená registrace
neresil nekdo palubak do feldy, aby ukazoval na LPG?

dal jsem to sem: skoda-virt.cz/cz/.../1671 64-zapojeni-tc-6-pro-lpg-f elicii
20:47:30
13.11.2012
Jarda - zrušená registrace
nevi nekdo, kde sehnat diagnostiku na LPG bingo lambda?



rikam si, ze tam dam skrtici sroub a bude... neni mozne, aby felda 1.3mpi 50kW brala na LPG 9,5l , kdyz rapid 1.4 me bere okolo 8l na stejne trasy a i lip jede nez ta hujda...
upraveno 1x, naposled 02.12.2012 03:20:30
18:59:59
02.11.2012
Vojtisek
Kluci, trošku jsem ladil spotřebu a svíčky mám takovýhle, je to ok?
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Vojtisek vložen 02.11.2012 18:59:59
22:37:17
29.10.2012
Tomaso435
-> Dušan: takhle ...

zbytek pofotim zejtra....
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Tomaso435 vložen 29.10.2012 22:37:17
22:34:35
29.10.2012
Chali
-> Tomaso435: to jsem nikdy neměřil na kolik se ohřeje,ale ruku na něm neudržím,a nezamrzne ani pří -10°C po startu na plyn.
22:33:33
29.10.2012
Dušan
-> Tomaso435: a ze saciho kam ? Do topeni ?
22:31:19
29.10.2012
Tomaso435
-> Chali: ja na to zejtra kouknu... ale to se ti reduktor neohřejvá tolik co by měl ne?
22:29:45
29.10.2012
Chali
-> Tomaso435: asi takto ,ale je to cca 1,5m hadice navíc
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Chali vložen 29.10.2012 22:29:45
22:23:10
29.10.2012
Tomaso435
-> Dušan: jesi vidim dobře tak z domku do lpg, z lpg do sácího?
22:22:13
29.10.2012
Dušan
ja to nevidim moc dobre, ale z toho domku termostatu ti jde voda to plynu a z plynu do topeni ?
22:20:18
29.10.2012
Tomaso435
-> Chali: jak že to máš ty? seženu hadice a uvidime :D,, ale zase ty jezdíš za 11 :D
22:18:37
29.10.2012
Tomaso435
-> Chali: to nééé, to mam asi taky tak
zvětšit Lpg pro lpgisty - obrázek od Tomaso435 vložen 29.10.2012 22:18:37
22:13:30
29.10.2012
Chali
-> Tomaso435: většinou to jde z domku termostatu do reduktoru a z něj do sání.
22:11:27
29.10.2012
Tomaso435
-> Chali: ja nevim jak to mam sem to nějak nekoumal ještě . . . ale mam klasický topení... né feldí..
22:10:25
29.10.2012
Chali
-> Tomaso435: a proto já mám reduktor chycenej od sitiče a topí to jako blázen3 3 3
22:06:50
29.10.2012
Tomaso435
-> MOLSO: ja myslel že skrze reduktor to má stálej pruběh vody?

-> Dušan: takže nemám blbě nic? prostě to tak je že si nezatopim? :-D
22:05:24
29.10.2012
Dušan
-> Tomaso435: kdyz jedes na plyn tak jak se ten plyn odparuje tak mrzne. Tim padem se to musi ohrivat vodou a ver tomu, ze to ma slusnej odber tepla.
22:05:17
29.10.2012
MOLSO
-> Tomaso435: tak samozrejme ked reduktor neodobera teplo 3
22:02:44
29.10.2012
Tomaso435
-> Dušan: ty bláho . . . to nevim :D ale při přepnutí na benál je vše v normě . . .
22:01:56
29.10.2012
Tomaso435
-> m8rinek: no jistě jak jinak :D ale de mi vo to že tak to bylo nastavený z výroby... ja s ejn doladil starty.. ale ted je problem s tou teplotou že by to mělo bejt vejš.... to je tou směsí což?
22:01:07
29.10.2012
Dušan
-> Tomaso435: jak mas zapoejenej reduktor ? To ma docela vliv na topeni.
21:56:34
29.10.2012
m8rinek
-> Tomaso435: takhle se dělaj snový spotřeby... chudou směsí :D
21:53:39
29.10.2012
Tomaso435
vlastně když jedu na plyn mužu mit zadělanej nárazník a chladit jen topením.. a moc to netopí. když přepnu na benál a jedu na benál tak topením neuchladim . . . . takže

přidat prutok? povolit šroub bohatosti? a tim padem dolatid zase volnoběh a starty.....
21:38:54
29.10.2012
Tomaso435
když nemužu na plyn zahřát pořádně motor, tak asi budu mit chudou směs co?
08:28:52
21.10.2012
Jarda - zrušená registrace
-> MOLSO: jj, tak to mas dobrou spotrebu4



-> all: stalo se vám uz, ze jste pri hodne horkem dni nedostali LPG do poloprazdne nadrze (kulicka v hrdle zasekla nebyla), me poprve letos ve Spanelsku u cerveneho MTX a je to problem, kdyz dalsi LPG cerpacka je za 300km a pak v Rumunsku u rapida, tam jsem s tim klepal asi 50km na benzin - nechapal jsem - pokazde teploty kolem 40°C a na ruznych autech, ale je tam stejny ventil - Tomasseto, jedine reseni je to uplne vyjet a az potom jde natankovat9
04:00:40
21.10.2012
MOLSO
-> Jarda: tak ja jazdim tak okolo 25 km do prace pripadne nejake behačky po okoli .... takže tam nie je čo riešit .... 2
22:21:52
20.10.2012
Jarda - zrušená registrace
-> MOLSO: chuda smes tomu muze dost uskodit- propalenej pist, vylamany krouzky

zalezi jake jezdis dalky - ja s 1.4 vacka felda 50kW nabrousena na vacce favorit, k.p. cca 10,3:1, rozdelovac 880, z.p. 14° pri 1000 ot/min. pneu 165 a kdyz vyjedu nadrz na jedno nastartovani, tak mam spotrebu okolo 7l LPG, Rumunsko jsem mel 7,3. Do prace 35km jedna cesta a 45km druha cesta s vychladnitim motoru jezdim kolem 8 - 8,5l

kamarad s tim dokazal jet dalkovou za 5,8l ,ale to brzdil tiraky :)

jinac z kopcu - brzdeni motorem - vypinám privod LPG
21:07:32
14.10.2012
MOLSO
-> Mil@n: no ísť to musí to je jasné hádam sa nebudem za golfami srať 3



asi hladám problém tam kde nie je 6 Myslíš že chudobná zmes na LPG môže uškodiť sedlám vo feldovej MPI hlave ?
20:52:18
14.10.2012
Mil@n
-> MOLSO: Pokud chceš aby to jelo tak to musí mít vyšší spotřebu,hlavně moc uškrcené bych to nenechaval kvuli ventilum4Myslím že tva spotřeba je takový zlatý střed níž určitě neee 6 Sam už jezdím několik let se zadohrabem na lpg a spotřeba obvykla je mezi 8-10litry a pokud dělam blbiny na parkovišti nebo furt točím kolem 5500 otáček tak mam spotřebu i 14litru lpg4
20:35:02
14.10.2012
MOLSO
-> vhml: tak s tými 8 l / 100 sa mám uspokojiť hej ?



mi to príde že stále len tankujem 40





ale potom ked si spomeniem že za 20 € urobím 300+ kilometrov a na benzíne 50 - 60 ... 3
20:30:49
14.10.2012
vhml
-> MOLSO: velmi těžko se budeš dostávat níž.
20:24:07
14.10.2012
MOLSO
Chlapci chcel by som sa spýtať



Aká je taká normálna spotreba zadohrabu na plyn ?



Motor favo - feldo mutant, KP okolo 10:1, vačka 136B, vyhladené kanály spasované potrubia, SEDR 130 s mechanickým otváraním druhej komory, predzápal na volnobeh cca 10 - 12°, od 2000 otáčok lezie postupne až do 30°



LPG systém lovato, gumy 175/70R13, prevodovka 3.9 5Q



Spotreba bola zo začiatku dosť vysoká, na jednu 45 litrovú nádrž (po rezervu) som najazdil len 300 km - spotreba vyše 10 l/100 km. Teraz som to dolaďoval a mal som spotrebu 8,5, po dnešku som to trošku uškrtil a dnes mi vyšla 7.90 l/100



Bolo by reálne dostať sa na 7.5 l / 100 ? na šporáku moc agresívne nejazdím ( len trošku 47) Ladím to už skoro mesiac a furt to moc žere alebo to nejede 40
20:46:38
12.10.2012
MOLSO
-> Vojtisek: ja som mal tú pálku na modrom filteboxe krížom prelepenú lepiacou páskou a uviazanú dokola. Pri naštartovanom motore pri prelepení normalne zdvihlo volnobežné otáčky
20:39:59
12.10.2012
Vojtisek
-> MOLSO: dát do chobotu hrdlo PETky, třeba?
20:38:09
12.10.2012
MOLSO
-> Vojtisek: potrebuješ proste zmenšiť prierez nasávacieho traktu aby si mal dostatočný podtlak v mixéri
20:29:34
12.10.2012
Vojtisek
-> MOLSO: tak doted jsem vzduch tahal uzkým potrubím od ohřevu sání (bočním vývodem do airboxu). Nyní jsem to vrátil do původního stavu (nasávám klasicky a zapojil jsem ohřev od svodů). Na neutrál se to vytáčí pěkně, ale jakmile se chci rozjet tak to skoro chcípne. Nějak se to rozjede jen když to pořádně vytočím a pomaloučku pouštím spojku.
20:18:18
12.10.2012
MOLSO
-> Vojtisek: zmenšil si podtlak v mixéri ... len to zase znova priškrť 4
20:03:01
12.10.2012
Vojtisek
Kluci,když zvětším průřez sacího potrubí ke karburátoru, tak mi auto škube a sotva se rozjede, čím to můlže bejt? Putuje tam moc vzduchu a málo plynu? Mám povolit plyn na škrťáku?
16:54:42
05.09.2012
King
-> chladic: Ta velka tenka membrana je z hlediska tvorby smesi ta nejdulezitejsi a jeji tvrdnuti ovlivnuje spoustu veci. Jako pouhe tesneni v reduktoru rozhodne neni ;-)
Extreme Tyres