skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Bukaj: Se šípkovou ! Hele, ty filtrboxy jsou světlezelený, tmavězelený, zelený do modra, modrozelený.. to určitě nikdy nebyl jeden jedinej odstín.. Já třeba opravoval taky hammeritem a do tmavýho kladívkovýho kapal stříbrnej kladívkovej, dokud jsem to netrefil.. Byl to kus z MBX - ty mám tři a každej má malinko jinej odstín..
-> Petr98: Modrozelenej
Odstín jsem trefil prakticky přesně namícháním bleděmodrého kladívkového Hammeritu s tmavězeleným. Poměr nevím, ale cca 6:1 (přimíchával jsem tmavězelený do plechovky s bleděmodrým a dělal zkušební nátěry na originál filtrbox, dokud to nebylo ono...)
Pak jsem opravoval prýskance na originálním filtrboxu u MBčka a na první pohled to není vidět (jen malinko odlišná struktura kladívkování).

Odstín jsem trefil prakticky přesně namícháním bleděmodrého kladívkového Hammeritu s tmavězeleným. Poměr nevím, ale cca 6:1 (přimíchával jsem tmavězelený do plechovky s bleděmodrým a dělal zkušební nátěry na originál filtrbox, dokud to nebylo ono...)
Pak jsem opravoval prýskance na originálním filtrboxu u MBčka a na první pohled to není vidět (jen malinko odlišná struktura kladívkování).
-> Petr98: Zelenej..
Jaký je odstín vzduchových filtrů v MB? Teďka se mi bude dělat kladívkáč do Géčka a nevím, zda má být modrý nebo zelený...???
-> Bukaj 03.05.14 11:20:45: aukro.cz/skoda-1000-100-1
10-starter-i4301783245.htm
l není náhodou tohle ten startér? vim že ty otvory na uchycení v přírubě nesedí, ale řekl bych, že to bude nějaká skříženina MB startéru a Octavy možná jen pro prototypy 

-> Bukaj: Jaj - to máš pravdu, ta rozdílná šířka pruhů mě vůbec nedošla... to jsem u žádnýho MB fakt neviděl.. asi mě zmátl ten šedivej rám, jsem zvyklej na černý L+LS.
Ty průchodky veliký a přitom stejně tvarovaný jako táhlový mám taky - ale o jejich původu nemám nejmenší tušení.
Ty průchodky veliký a přitom stejně tvarovaný jako táhlový mám taky - ale o jejich původu nemám nejmenší tušení.
-> Jozka: Hele, nevim jistě, kila neznám, ale MB mělo sedačky s pravidelným vrubováním, tyhle s různou šířkou pásků měly asi až kila...
A když jste tu řešili gumky omezovačů dveří - netušíte, z čeho mohou být gumky tvarově identické, ale o dost větší? Průměr větší, než kovová padesátikoruna...
A když jste tu řešili gumky omezovačů dveří - netušíte, z čeho mohou být gumky tvarově identické, ale o dost větší? Průměr větší, než kovová padesátikoruna...
Detail desénu.. rám je šedivej - mají úplně všechny kila rámy předních sedaček černý ?
-> Bukaj: Nee, ožvýkané to není, mají to všechny kola, vyfotím, ptž. mi utíkají dvě kola
tak to cvaknu 


-> Petr98: O zakulacených hranách nic nevím, nebylo to spíš ožvejkaný?
A taky čepy ramen jsou jiný (závit M10 vs M12 u pozdějších serií) a k tomu pochopitelně i matice...
...
...kdyby někdo potřeboval nový čepy horních ramen na prvomodely, rád vyměním za totéž na 67
A taky čepy ramen jsou jiný (závit M10 vs M12 u pozdějších serií) a k tomu pochopitelně i matice...
...
...kdyby někdo potřeboval nový čepy horních ramen na prvomodely, rád vyměním za totéž na 67

Další poznatek. První série neměly excentry brzd 17ku šestihran, ale 14ku s dost zakulacenými hranami 

-> Petr98: dik uz je to koupeno aspon nemusim letet 30km do garaze

-> mirecek.666: Že bychom dali postupně dohromady sadu ? Taky mám nějakej díl někde - snad zadní opěradlo..



-> skoda 120ls: pozicka má m3
Nevi z vas nekdo jakej rozmer sroubku do pleku prijde na pridelani pozicek a jakej rozmer zavitu ma ten cervik co drzi krytku pozicky??Diky
sice to sem nepatří, ale jsou tady ti nejzasvěcenější:-) nechtěl by někdo zadní sedák na na MB tmavě modrý? Zadarmo v celkem dobrym stavu
-> Petr98 31.05.14 10:24:11: Jojo, to vlevo je pro průchod potrubí mostem nápravnice..
-> Petr98 31.05.14 10:52:21: Dvě "špičky" má těsnění kufru Š100/110, gumy pod zadní blatníky mají nejmíň tři a zpravidla jsou o něco tvrdší.. ale v principu se dají kufrový gumy 100 nebo 1000 s těma na podběhy vesele zaměňovat.
-> Petr98 31.05.14 10:52:21: Dvě "špičky" má těsnění kufru Š100/110, gumy pod zadní blatníky mají nejmíň tři a zpravidla jsou o něco tvrdší.. ale v principu se dají kufrový gumy 100 nebo 1000 s těma na podběhy vesele zaměňovat.

-> Petr98: mohla by být okolo kufru (škoda 100), nebo mezi podběh a zadní blatník
Takze vlevo průchodka brzd. trubek pod HLBV a vpravo teda dotazy dveří??
-> Medák 29.12.13 18:33:40: dneska jsem na motoru mojí 1100 MB z roku 1969 našel přesně ten samý nálitek 

Takže dle mých zásob: všechny krátké (model 69) mají kulatou gumku, a dlouhé: 6 kousků čtverec a dva kousky kulatá gumka. Nepředpokládám a i to tak vypadá, že ty dva doma nikdo nepřelepoval...... Ale nevím. Statisticky má teda Jozka pravdu a já se tímto omlouvám 

-> Bukaj: Mladej kluk, no..
Já zas mechy viděl až kdoví kdy, předtím při různých demontážích z provozovaných aut či vraků samý ty gumový hadičky neprůchozí..

panove prosim vas dal by mi sem nekdo fotku zapojeneho prepinace na pozicky.
mam tam hromadu dratu a nevim co stim.nejakej nouma to vytrhal a napajel draty od mlhovky.
nasel jsem 2draty nezapojeny zlutej a bilej ty sou smotany do sebe a pak tam je privod od pojistky a 4draty ktery jsou po 2 spojeny fastonem a nevim kam je pichnout.dik
mam tam hromadu dratu a nevim co stim.nejakej nouma to vytrhal a napajel draty od mlhovky.
nasel jsem 2draty nezapojeny zlutej a bilej ty sou smotany do sebe a pak tam je privod od pojistky a 4draty ktery jsou po 2 spojeny fastonem a nevim kam je pichnout.dik

-> Petr98:
Fakt na všech origo blinkrech, které mi prošly rukama, byly tyhle pěnový gumky
A lepit Chemoprenem...
Fakt na všech origo blinkrech, které mi prošly rukama, byly tyhle pěnový gumky

A lepit Chemoprenem...
-> Petr98: Dával jsem na 4-6 místech "kapky" chemoprenu, čistě jako fixaci pro montáž, ona si tam gumka zvykne, přilne a dle mě víc nebo líp netřeba..
A čím to lepit? Poradíte někdo?
-> Petr98:
Vyzkoumat a hlavně vyměnit..

-> Jozka: schválně to proberu, protože jsem teď vzal další dlouhý a zase ten čtvercový hnus....
-> Petr98: Jsem si taky původně taky myslel, že to bylo naopak, neb osobně jsem tuhle mřížkovanou mechovku viděl prvně až na 69 blinkrech, ale ta někdejší diskuse mě zviklala..

-> Jozka: řekl bych dle skladu, že naopak 

-> Petr98: A asi jsme se přiklonili k tomu, že tenhle spékající se humus byl první varianta, později opuštěná ve prospěch provázku z pevnější pryže.. nebo naopak ?
Někde jsme řešili těsnění blinkrů. Mám tu kapku se čtvercovým těsněním.
-> skoda 120ls: Sežeň gumičky na 25,5, to se ještě dá a zkus prasátka zrenovovat. Já je měl zarezlé tak že jezdila jen jedna polovina, rozebral, vnitřek vyleštil silichromem pěkně do hladka, dal nové gumičky a šlapou parádně. Za pokus nic nedáš a pokud nejsou vložky úplně vyrezlé tak to můžeš zkusit. A nebo jsem někde na netu zahlédl možnost nechat vnitřek vyvložkovat nerezem a máš to na věky.
-> Bukaj: Dík, no - pozinkovanou nemám, tak mrknu na nerezovej sortiment a když neklapne, bude měď..
-> Jozka: Trubička ocelová zinkovaná, ale setkal jsem se i s měděnou, nicméně to bylo do-do.
Potah plata u MB skrývá vše, to až u 105/120/130 bylo z důvodu odmlžování zadního skla a kondenzátu na přepážce pod sklem plato kratší (105/12é mají kraj vyřezaný a jen packy se opírají o gumu pod sklem, 130/5/6 mají koženku o kousek kratší a prosvítá barva karoserie...
Při použití 19mm prasat je znát hlavně menší množství vytlačované kapaliny - pedál má rychlejší záběr (kratší mrtvý chod)...
Potah plata u MB skrývá vše, to až u 105/120/130 bylo z důvodu odmlžování zadního skla a kondenzátu na přepážce pod sklem plato kratší (105/12é mají kraj vyřezaný a jen packy se opírají o gumu pod sklem, 130/5/6 mají koženku o kousek kratší a prosvítá barva karoserie...
Při použití 19mm prasat je znát hlavně menší množství vytlačované kapaliny - pedál má rychlejší záběr (kratší mrtvý chod)...
-> mirecek.666: predu hadovky a vzadu or6 ja bych mel mit spravne ve predu 25.5ale to uz asi nesezenu vubec tak resim alternativu vsude 22
-> Danster: I tak dík, dospěl jsem (dle potahu ze 110L) k závěru, že domácí zásoba skutečně musí být potahy pro širokosloupek, ale nalepil jsem i tak, neb ono se to dost schová pod gumku okna a potom - ani náhodou se mi nechce dávat starej okyslej potah a už vůbec ne děrovat ty desítky oválných dírek do nový koženky..
Kruci, zapomněl jsem se podívat do katalogu, jestli je v něm alespoň uvedená délka té trubičky pro lanko k uzávěru..

Kruci, zapomněl jsem se podívat do katalogu, jestli je v něm alespoň uvedená délka té trubičky pro lanko k uzávěru..

-> Jozka 18.05.14 22:47:46: Sice asi pozdě ale včera když jsem byl v garáži tak ten potah zadního plata na mojí 68" vychazí tak že je ten plech schovanej. Tu trubičku na to lanko si nějak nevybavuju jestli je v pozinku.
-> skoda 120ls: Já mám na autě taky 19 brzdový válečky a žádnej problém
-> skoda 120ls: Já mám na autě taky 19 brzdový válečky a žádnej problém

A že zas marně hledám - trubička = vedení lanka uzávěru nádrže je pozink ocelová ? Beze stopy zmizela, mrcha..

-> Petr98: Jo "light ivory" = RAL 1015.
Ještě k barvě disků. Slonovka je odstím Ral 1015, že?
-> Petr98: Jojo.. 25/22 mám asi aktuálně na skládaným autě, ale jak to brzdilo si už ani nepamatuju.. Inu, 2009 naposled..

-> Jozka: Jestli to moje MB někdy vytáhnu z garáže, můžeš vyzkoušet 

-> Jozka: Proto nakonec montovali 25/19 aby to nebylo na zadku přebržděné
Já budu na MBGčku testovat 25/22, tak uvidím...
Já budu na MBGčku testovat 25/22, tak uvidím...
Takže 19/19 máte odzkoušeno? Co do brzdnýho účinku řekněme celkovýho jsem po zjištění ne-rozdílu mezi 22 a 25 jsem nakloněnej tomu věřit, ale zamlada jsem přesedl z 22/22 s omezovačem tlaku pro zadní do auta bez toho omezovače a i na těch OR 6 to hlavně za ten zadek tahalo dost ukrutně, tak od tý doby se držím vpředu víc (anebo kotouče)..
E: Když se ale nad tím zamyslím, tak dneska už by mě to nejspíš nevadilo :-))).
E: Když se ale nad tím zamyslím, tak dneska už by mě to nejspíš nevadilo :-))).
-> skoda 120ls: já měl na svym autě komplet 19mm, brzdilo to normálně - jako MBčko, ted mám všude 22mm jak to pro moji sérii má být a k tomu beralový pakny, když s tim člověk počítá brzdí to pěkně, ale jinak je zadek extrémně přebržděnej. Co máš za gumy? Jestli jezdíš klasický hadovky nebo ORka, tak je stejně skoro jedno co tam bude, protože ta guma si s tim nebude umět poradit
-> skoda 120ls: 22mm se ještě daj koupit i nový (originál slovenský Fragokov), musí je sice většinou objednávat, ale pořád je dělaj.
Jinak ale 19mm všude absolutně žádnej problém, mám to tak na svým MB a brzdí to podle mě normálně... akorát se teda ty brzdy daj dost rychle přehřát, ale to nebude velikostí válečku.
Jinak ale 19mm všude absolutně žádnej problém, mám to tak na svým MB a brzdí to podle mě normálně... akorát se teda ty brzdy daj dost rychle přehřát, ale to nebude velikostí válečku.
-> Jozka: tak ja se radsi podivam po tech 22 ono to zase tak nechvata hlavne aby to nebyla cina