
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
-> Jozka: No, to jsi mi připomněl, jak univerzální byly plechovky, používané na autolékárnu - v nich se (pochopitelně s jiným lakováním) také dalo koupit leccos. A nebo třeba plastové špuntíky - víčka od skleněných SPOFA lékovek, použité u řady 742 coby záslepky dutin v interiéru a takových věcí bylo tehdy mraky... 

-> Bukaj: Takovejch věcí bychom našli.. za mě ale pořád vede plechovka na čaj, použitá u Jawy 20 jako pikslička na drobné náhradní díly / žárovky
.

-> Jozka 07.05.18 08:30:54: Ono se není moc čemu divit - ta topení byla víceméně univerzální - podobně, jako se potom novější topení 3V3 montovalo od konce 70. let do 742 až po Karosy řady 700 ještě dlouho po roce 2000...

-> saskyn2: To nebyl dotaz, jen doplněk k výzkumu vývoje obalů..
Bagr může být, unifikace jen kvetla - ale předpisy i tak ukládaly povinnost dodávat ND po dobu 10ti let od ukončení výroby, čili teoreticky tak nějak do roku 1991.
Bagr může být, unifikace jen kvetla - ale předpisy i tak ukládaly povinnost dodávat ND po dobu 10ti let od ukončení výroby, čili teoreticky tak nějak do roku 1991.
-> Jozka: Asi jsem úplně nepochopil Tvůj dotaz, ale pokud se bavíme o topném tělese Š1000-110R tak stejné bylo v nějakém nakladači co se vyráběl až do 90 let, tak to zřejmě vyráběli do toho.
Potřeboval bych poradit s jednokomorákem. Mám nový motor a na něm upravený jednokomorák. Je to původně dif 23 zvětšen na 26. Přetryskovaný na 24 a mám zvětšenou hlavní trysku a vzdušník volnoběžné směsi. Bez zátěže jde motor krásně do otáček, ale při zátěži mám problém. Motor se při rozjezdu nebo po malém přidání plynu zacukává. Při plném plynu je všechno ok. Protože to byl původně karbec pro manuální sytič vyvrtal jsem podle originálního pár děr aby mi fungoval automatickej. Kde by mohl být problém? Je to ve zvětšeném difuzoru? Měnil jsem trysky jak volnoběhu tak i hlavní, ladil bohatost a je to více méně stejný. S větším vzdušníkem volnoběžné směsi za studena možná ještě horší. Kdyby někoho něco napadlo budu vděčnej, a kdyby někdo měl doma přebytnečněj jednokomorák s 24kou dufuzorem, tak bych měl zájem.
Někde jsme rozebírali obaly topnýho tělesa - šedý, černý, laminát.. s překvapením jsem minulej týden dozjistil, že ty skoro černý se vyráběly ještě v roce 1989 v Dlouhé Vsi u Sušice v objektech bývalé firmy Schell, patřících tehdy n.p. Solo Sušice.
Vstupní granulát se tam odněkud vozil (už jsem zapomněl odkud, pamatuju si jen, že cestou nesměl zmoknout), stroje a formy tam byly ještě začátkem 90. let. Docela by mě zajímalo, jestli to byla převzatá výroba výběhových ND, nebo už dodávky do prvovýroby (info o tom, od kdy to tam patlali, bohužel nevyplavalo).
Vstupní granulát se tam odněkud vozil (už jsem zapomněl odkud, pamatuju si jen, že cestou nesměl zmoknout), stroje a formy tam byly ještě začátkem 90. let. Docela by mě zajímalo, jestli to byla převzatá výroba výběhových ND, nebo už dodávky do prvovýroby (info o tom, od kdy to tam patlali, bohužel nevyplavalo).
-> Bukaj 26.04.18 06:48:10: Rozumím, zajímavý.. a buď jsem to vůbec neviděl, anebo si nikdy nevšilml..
-> Jozka: To první kilí provedení předního blinkru nemělo v plexi krytu drážku na těsnění a těsnění byl poměrně složitý gumový výlisek (odlitek), který přesně objímal obvod krytu blinkru (podobně, jako například těsnění pod osvětlení SPZ na Octávii, nebo 100-120). Toto těsnění vyčuhovalo do boku zpod pacek, které drží kryt k základně, takže to starší provedení blinkru poznáš na první pohled, ač všechny znaky, odlité na lícové části krytu jsou stejné, jako u novějšího provedení...
...fotku nikde nemůžu najít, a ten jeden blinkr mám někde zašitej
...fotku nikde nemůžu najít, a ten jeden blinkr mám někde zašitej

-> Bukaj: Aha.. Takže ještě prvotní přední kilo se placatilo - to jsem taky nevěděl. Ona většina jetých MB blinkrů všeho druhu, co mi prošla rukama, měla gumky kulatý a ještě všechny možný = zřejmě náhrady, vložený při výměnách "sklíček".
-> Jozka: Právě z mé zkušenosti s originálními blinkry to vyseklé šedé pěnové těsnění bylo u všech (mých) originálních blinkrů a černá gumová šňůra až u blinkrů pozdějších datací (70. léta a novější).
Edit: Konkrétně jsem namátkovým průzkumem zásob zjistil, že ještě v dubnu 69 určitě bylo to šedé pěnové těsnění a u blinkrů z konce sedmdesátých let a začátku osmdesátých (nejnovější blinkr jsem našel z února 1982).
Jestli ona náhrada tou gumovou šňůrou z metráže nekorespondovala s použitím identické šňůry do těsnění modernizovaných skel předních blinkrů Š 100/110. Ale vlastně stejný profil je už od počátku výroby v zadních světlech 100/110, tak možná ten přelom byl s počátkem výroby nového modelu, tedy někdy v tom 69 (otázka, kolik těsnění měli "nasekaných" do foroty
A celkem by mne zajímalo, kdy došlo ke změně v těch blinkrech do nárazníku - zda až s počátkem výroby 105/120, nebo už dříve v průběhu výroby kila - zde jsem zatím pro nedostatek vzorků žádný průzkum nedělal...
Edit: Konkrétně jsem namátkovým průzkumem zásob zjistil, že ještě v dubnu 69 určitě bylo to šedé pěnové těsnění a u blinkrů z konce sedmdesátých let a začátku osmdesátých (nejnovější blinkr jsem našel z února 1982).
Jestli ona náhrada tou gumovou šňůrou z metráže nekorespondovala s použitím identické šňůry do těsnění modernizovaných skel předních blinkrů Š 100/110. Ale vlastně stejný profil je už od počátku výroby v zadních světlech 100/110, tak možná ten přelom byl s počátkem výroby nového modelu, tedy někdy v tom 69 (otázka, kolik těsnění měli "nasekaných" do foroty

A celkem by mne zajímalo, kdy došlo ke změně v těch blinkrech do nárazníku - zda až s počátkem výroby 105/120, nebo už dříve v průběhu výroby kila - zde jsem zatím pro nedostatek vzorků žádný průzkum nedělal...
-> Bukaj: Jak je to s těsněním mezi tělem a sklem ? Ten podivnej mřížkovanej materiál viz-> xMart 16.04.18 11:45:18: , kterej záhy na povrchu zkameněl a uvnitř se roztekl, se dával jen přechodně na hranatý provedení ?
E: Patrně jsem taky na tenhle blinkr (ve stádiu rozlámaný trosky) už jednou narazil, resp. měl jsem jistý podezření, že je nějakej divnej, ale protože z vlnobití se zachoval jen začátek - náznak a o existenci další varianty se dozvídám až teď, nevěnoval jsem tomu moc pozornost a patrně zahodil.
E: Patrně jsem taky na tenhle blinkr (ve stádiu rozlámaný trosky) už jednou narazil, resp. měl jsem jistý podezření, že je nějakej divnej, ale protože z vlnobití se zachoval jen začátek - náznak a o existenci další varianty se dozvídám až teď, nevěnoval jsem tomu moc pozornost a patrně zahodil.
-> xMart: Přeju hodně štěstí při shánění...
A jakmile budeš mít dva blinkry, tak k nim sehnat ještě adekvátní lištu....

A jakmile budeš mít dva blinkry, tak k nim sehnat ještě adekvátní lištu....

Diky za upozorneni
Tak ne z druhosky ze 70tych let ale naopak jeden z prvnich....jeste jsem to nikde nevidel...nemel by nahodou nekdo druhej?

Tak razitka vystupni kontroly jsem si vubec nevsiml..
-> xMart: To čubrnim
Vidím to poprvé a rozhodně to není druhovýroba, ale spíše něco "prototypového" .
Dle razítka výstupní kontroly je to vyrobeno v září 1968
Ale tou dobou už jela sériová výroba modelu 69, takže vůbec netuším, co je to zač.
Na mém MB, vyrobeném 1.8. 1968 byly blinkry i lišta s "klasickým" žebrováním, ale nejsem si 100% jist, zda byly původní...

Vidím to poprvé a rozhodně to není druhovýroba, ale spíše něco "prototypového" .
Dle razítka výstupní kontroly je to vyrobeno v září 1968

Ale tou dobou už jela sériová výroba modelu 69, takže vůbec netuším, co je to zač.
Na mém MB, vyrobeném 1.8. 1968 byly blinkry i lišta s "klasickým" žebrováním, ale nejsem si 100% jist, zda byly původní...
Zdravím.. mám dotaz: Viděl už někdo z Vás takovéto blinkry na model 69? Mám na mysli strukturu žebrování.. na foto v porovnání s klasikou... Není to nějaká pozdější druhovýroba nebo tak něco? Díky
Dostaly se mi do rukou skla (čelní/zadní) údajně 1000mb ale jsou o 1mm(5,5 vs 6,6) silnější než ty co mám.Otázka zní jestli je možné že jsou z tisícovky nebo spíše stovka ?Půjdou do nového těsnění co prodává autotyp/pragos ?
-> orf: Promazáním nic nezkazíš, taky zkontrolovat, jestli není na bowdenu někde příliš ostrý záhyb...

kuci potřebuji radu:
začal mě dost šustit tacho a poskakovat ručička.
Bude stačit promazat, nebo mám schánět nový náhon?
začal mě dost šustit tacho a poskakovat ručička.
Bude stačit promazat, nebo mám schánět nový náhon?
-> mirecek.666: Tohle byl klasika plech, nabízel obě varianty (i LS/R) a až na velmi jemný nuance výsledek odpovídal originálu (jeden kus provozuju).
-> mirecek.666: Ten k výfuku určitě nemám.
-> Jozka: ja ted videl nerez nebo laminat
-> mirecek.666: Plechy nad výfuk někdo vyráběl - a dost pěkný..
-> Enggik: krásný, náhodou ten sušplech nad vejfuk by nebyl? Ty velký už mám dva, ale nad vejfuk nic:-(
-> Enggik: super, dik.
-> mirecek.666 31.03.18 12:34:53: Myslím že mám, ještě ve zbytcích po 110ce (předpokládám že to bude stejný), večer dám vědět.
-> Kral288: Taky mi chybí - on se ten bazmek snadno ztratí..
-> Jozka: Právě , je to delší , nemáte někdo navíc ?

-> Kral288: I ta struna je uchycená, jak u ventilu. Otvorem je prostrčenej váleček s otvory pro strunu, vnějším 6ti-hranem a vnitřním závitem tak, že se vloží váleček, otvorem prostrčí struna a pak se v něm upevní přitažením šroubku.
Nejsem si jistej, jestli provedení spoje u páček je úplně stejný a nemám nic z toho po ruce - ale při zvětšení fotky se mi zdá, že tam toho máš nějak moc..
Nejsem si jistej, jestli provedení spoje u páček je úplně stejný a nemám nic z toho po ruce - ale při zvětšení fotky se mi zdá, že tam toho máš nějak moc..
-> Jozka: Bowden ano , já myslím samotný drát . Použil jsem úchyt co drží drát u paček mezi sedadlama , ale moc se mi to tam nezdá.
-> Kral288: Obdobně jako k ventilu radiátoru.
Minulý týden jsem to taky řešil . .
čím je drát uchyceny k te klapce?

eine grosse diletantenbande 

-> Bukaj: aha. skusim to tam nejak narvat. ked to nepojde silou tak treba este vacsiu silu
. ale cakal by som sofistikovanejsie riesenie. kazdopadne dakujem 


-> sliwowitz: Možná to na fotce není dobře vidět, ale ten bowden klapky ventilátoru (černý bowden) prochází plechem do motorového prostoru stejnou průchodkou, jako jedna z hadic topení (nad průchodkou svazku elektroinstalace) 

ty mas nad elektrikou este jwden otvor?
u seba vidim elektriku, palivo a dve hadice kurenia.
celkom pekne to vychadza cez palivo, ale aj tak jeden otvor postradam.
u seba vidim elektriku, palivo a dve hadice kurenia.
celkom pekne to vychadza cez palivo, ale aj tak jeden otvor postradam.

...a tudy vstupuje do motorového prostoru:
(bohužel nemám fotku z motorového prostoru, ale kudy tam leze je zde jasně vidět)
(bohužel nemám fotku z motorového prostoru, ale kudy tam leze je zde jasně vidět)

-> sliwowitz 20.03.18 21:57:19: Jo, bowden vede průchodkou vedle hadice. Nepamatuju si přesně, kterou, ale myslím, že jsme to tu už řešili, možná tu bude aj fotka... 

chlapi, prosim, rychly dotaz z garaze:
kade siel bowden klapky ventilatora cez medzistenu motoroveho priestoru?
dlzku dratu pisu 1990mm, to mi sedi.
najlepsie (dlzka aj uhol) to vychadza cez prechodku hornej hadice kurenia, ale nenarvem ho tam. mam sice neoriginalnu hadicu, ale priemer 16/23mm sedi.
kade siel bowden klapky ventilatora cez medzistenu motoroveho priestoru?
dlzku dratu pisu 1990mm, to mi sedi.
najlepsie (dlzka aj uhol) to vychadza cez prechodku hornej hadice kurenia, ale nenarvem ho tam. mam sice neoriginalnu hadicu, ale priemer 16/23mm sedi.