TURBO DO SKODOVIEK 105-136

prohledat
2520 příspěvků (zobrazeno 1601 až 1650) od 16.01.2005 do 12.07.2023, založil/a Fjoo
řadit dle data
14:13:36
12.04.2012
TechniX
-> pavucina: Ty máš výhodu že máš motor v předu tak potíže s přívod studenýho proudu vzduchu nemáš problém za to já s motorem vzádu a bez nějakýho zásahu do karoserie je to dost velký problém :( ... Jo máš pravdu Fabie má malinké písty a přeci jenom ten ze 135 by snad měl něco vydržet více a je jich u nás na skládce celkem dost .. tak snad to vydrží
13:49:35
12.04.2012
pavucina
-> TechniX: No az poresim chlazeni vetsi ic a chladic oleje, tak by na to obcas mohl jezdit, planuju par vychytavek, takze obcas by se mohlo objevit na displayi objevit 1,6 bar. Motoru z favorita se vsude vali dost... Fabia ma pisty jak skorapky od vajicka, je to na tobe, rozdil ve vykonu zasadni neni akorat kroutak dost leze no.
13:09:35
12.04.2012
TechniX
-> pavucina: 1.6Baru to už je rachot, to bych do škodovávkého motoru neřekl 9 Já bych to plánoval na maximum 1BAR nechci moc pokoušet ojnice ..



Ještě nevím ani pro jaký motor se rozhodnut, mám tu skoro všechny 781.135 rv 93 a nebo až po Fabii 1400ccm rv 2001
12:26:32
12.04.2012
pavucina
-> TechniX: zalezi jakej tlak chces jezdit, az na 1,6 baru!!! jsem nebyl schopen to uridit na 95
12:04:17
12.04.2012
TechniX
-> Jirik_Tuňák: vlastně je pravda že když to bude mít takový kompresní poměr tak to aspoň nebude líné od spoda... ale zase díky výsledném tlaku kdy bude tlačit i turbo to bude chtít čistější palivo s vyšším oktanovým číslem aby nedocházelo předčasným samovznícení a následně k detonacím... takže bych mohl využít teoreticky celkovou sílu E85 5
11:20:00
12.04.2012
Dušan
-> TechniX: dopadne to tak
11:13:13
12.04.2012
Jirik_Tuňák - zrušená registrace
-> TechniX: Tak ono motor 1.6 THP od BMW / PSA má taky kompresi 10,5:1 už od výrobce.
11:00:56
12.04.2012
TechniX
-> Dušan: asi bych se nad tím nezastavoval a netrávil tím zbytečně čas a radši koupil nový Blow off ventil na turbo benzínové motory, nejraději nějaký se seříditelnou tuhostí, jejich cena začíná od 1200kč a na výběr je jich dost > www.zbozi.cz/?q=blow+off. ..



Je fakt že ty plastové pro sériové vozy fakt nic nevydrží
07:01:46
12.04.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> pavucina: budu mit kompletni MPi, celou elektriku z auta vcetne klicku, jednotek, cidel...... kdosi v nejakym tematu prave psal, ze mu tu deaktivaci udelal kamos ve VW servisu... uvidime.
22:13:04
11.04.2012
pavucina
-> Marcius: Musis prehrat jednoho svaba, ale zmenit to v hexu zatim neumim a moc lidi ho nema a ty co maji tak ho nechteji dat, nejjednodussi je si prizpusobit, fungujici imo s klickem a nekam to zahodit pod palubku a nemusi se o to starat a stoji to nula korun
21:23:12
11.04.2012
colaczech
-> Dušan: tady v inzerci se ted jeden prodava. skoda-virt.cz/cz/.../1444 58-p-bow-ventil
21:05:33
11.04.2012
Dušan
chlapci selhavaji mi napady na membrany do blow off ventilu. Pouziti membrany ze sedru je fajn a funguje paradne, ale neudrzi tlak vic jak 0,7 resp vydrzi, ale nedokaze pretlacit tuzsi pruzinu aby nefoukala bokem uz driv. Napada nekoho jina membrana ? Z cehokoli. Nebo blow off ventil v rozumne cene.
upraveno 1x, naposled 11.04.2012 21:05:53
15:50:31
11.04.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> pavucina: rozumy z tebe tahat nechci, neboj, ale nevis nahodou jestli na MPi jde deaktivovat imobilizer ? nekdo psal ze jo, ale spousta lidi zase psala ze ne...
15:18:15
11.04.2012
pavucina
No evidentne asi vis jak to tady chodi a proto to tady nemam :) pouze se obcas zminim po ceskych webech u lidi co to auto znaji, jinak nemam duvod vysvetlovat mnou vyzkousene veci a to ze to jinym nefunguje, tak neznamena, ze to nefunguje ani me. Proto to nikde nebylo a zacinam se zminovat ted, kdyz to pres 10 tisic, ptz je to proste vyzkousene.

Jinak s tim jezdim denni provoz od 11.cervence 2011 6.

Lambdu si udelas jakou chces a kde chces stim neni problem.

No v lete bych chtel zkouset jezdit s karburatorem, ale rozdelovac si hodne rozmyslim, predstih je svine. At vidim co je v tom za takovej problem :)

Nekdo muze namitat, ze jsem sel do jednodussi cesty(jako se uz stalo), ale proc jsem teda jedinej(zatim sjem nikoho dalsiho nevidel) s MPi a turbem, kdyz je to tak snadny ?

Vice do detailu ohledne pridavne elektroniky a chipovani jednotky nebudu zachazet, musel jsem si to sám najit, naucit se, a nakej cas to trvalo... Takze to se nezlob.
14:53:04
11.04.2012
TechniX
-> pavucina: Přinejhorším to tak dopadne, ale i když moc nerad, protože to je cena víc než sem dal za turbo a radši bych za to nakoupil něco jiného na ten motor, ale asi nic nezbyde ....



Řeknu ti konečně další z Turbérů co něco dokázal, pochvala tobě, jsi fakt šikovenej! :)



Já taky budu provozovat E85, budu s Gardesem jezdit jen přes léto a to jen občas, ale taky někdy když mě chytne Hánácká je třeba na nějakej stopce udělat čáru a kvíknutí :)



Elektronické vstřikování je fakt výborné na přeplňování a ta úprava map při zatížení v určitých místech je k nezaplacení .. za to u karburátoru musíš udělat díry do trysek jak do prdele, abys vůbec dosáhl té bohatosti, na volnoběch to žere a při plném zatížení na plnej kotel už to chudne :( Pak kolem toho člověk lítá....



Určitě elektronické programovatelné zapalování je výborná věc, ale má taky svojí cenu a tady většinou to každej bere URBAN metodou 1



Chci se tě zeptat kolik máš přibližně Lambdu pokud si to měřil na volnoběch a pak při zatížení ? :) a pod jakým programem upravuješ mapy jednotky pokud to nejni tajné ? :)



Díky moc by si my pomohl 5
14:25:02
11.04.2012
pavucina
No kdyz ti nic jinyho nez zbyde, tak to vymenen vsechno at mas jistotu.



Pracuju s velkou kompresi, nevidim duvod proc ne, kdyz dokazu potlacit detonace, tak uz je to pak jen na mechanice jak si stim poradi a ani pro ni to na 1 baru neni problem, uvidime co si vyzada !!vhodna!! vacku pro turbomotor, treba s lepsim plnenim uz to nepude potlacit... Kazdopadne na KP 8 se nechystam ani nahodou. S MPi se pracuej krase, ale zalezi podle jake miry to beres, ano nemusim v tom lezet a menit trysky a drbat si hlavu u auta proc to nejede, kdyz si v klidu muzu udelat mapu doma, muzu si zmenit kde chci co chci, potrebuju obohaceni pri 50% zatizeni a 3500 otacek a na 3800 zas potrebunu normalni smes, neni problem, vse se da a kouzleni s predstihem jedna basen, proto se taky snazim doporucit pro karburatorove motory aspon programovatelne zapalovani, usnadnite si moc prace, ale nejak to nechcete pochopit.... A na druhous stranu uz musis resit jak to tam nahrat, napajet tam tohle a tamto, a nakonec mit vhodne chipy a spoustu kravin, ktery ani za boha nepotrebujes u karbce.



Samozrejme ze jsou upravene mapy, vetsi vstriky si to zadaji. Paliva jsem jezdil vsechny nebyl problem na 95, 98 (98+nafta) asi v 7 tisicich jsem presel na E85 a kdyz nejsou mrazy tak jezdim vyhradne cistej. Ted mam mapy v jednotce nalazene na "atmosferu s turbem na vyfuku" na E85 a velke vstriky a o zbytek se stara pridavna jednotka podle ruznych korekci... Ale tu mam chvili, tech 10 tisic to jezdilo na statickych mapach v jednotce a nebyl stim problem.1
upraveno 1x, naposled 11.04.2012 14:29:54
14:06:06
11.04.2012
TechniX
-> pavucina: Já mám toto Turbodmychadlo: www.turbobygarrett.com/tu rbobygarrett/turbocharger? productCd=... štve mě že kvůly dvoum pouzdrům budu kupovat celou sadu která stojí 1500kč a zbytek nepotřebuji ..



Je to zajímavé že pracuješ s dost velkou kompresí :) jakým palivem to krmíš ? Jinak s Multi Point Injection už se pracuje krásně, ECU si upravoval ? nebo si jen nějakým způsobem obohatil směs a více si nechal tak jak je ? .. A pro jeké turbodmychadlo si se rozhodl ty ? :)



Docela škoda že nemáš kartu auta a tam nějaký obrázky, docela by mě to zajímalo :)
13:34:43
11.04.2012
pavucina
No zalezi z ceho to mas z jakyho roku, co mam turbo ja, tak to je jeste stara dobra vyroba a nemam problem. Ale to vytoceni pouzder bych asi nedoporucoval :D



Ja uz to tady nekolikrat psal, nekde na 3 strance by mel byt odkaz i na fotky. Motor favorit 136 se snizenou hlavou KP 11+, s MPi a pridavnou elektronikou moji konstrukce. Nekolik tisic na 1 baru. Vykon se bude brzdit az s novou vackou, ale zase mi nejde o naky brutalni cisla, spis o to aby to vydrzelo a bylo to schopne jezdit ve vsech rezimech jako normalni a kdyz je treba tak to jede jak spasena svine, coz muzu povazovat za splnene.
12:35:23
11.04.2012
TechniX
-> pavucina: Tak to je úspěch :) Můžeš prosím prozradit tvojí stavbu ? nebo soukromě Vzkaz ..



četl sem že turba z výroby nejsou uplně až tak vyvážené, proto tím trpí uložení čili ložiska/pouzdra.. nemám a ani neznám firmu která to umí za rozumný peníz ..



Jinak ohledně těch pouzder mám je nechat vytočit si vlastní na soustruhu z bronzu ?
12:08:07
11.04.2012
pavucina
Po 10 tisicich(se vsim seriovym) jsem motor rozebral, zjisitl ze vse vydrzelo v poradku, preventivne jsem dal nove saly a pistni krouzky a je zpatky v aute. Pridavna jednotka ridi palivo a bude ridit i predstih. Budu davat vetsi IC, preventivne vetsi chladic vody a chladic oleje. Na 1 bar uz je to vice zatezovane a chce mu trosku ulevit.



SIce to taky delam levne, ale na repasi turba nesetri, cloveka to celkem pak nasere, kdyz si udela repas doma, spatne to vyvazi, da to na auto, turbo zacne hazet olej nebo se rovnou rozleti, je to zbytecna prace.
11:45:14
11.04.2012
TechniX
Tak co turbéééři jak kdo pokračuje na svých motorech ? :)





já sem zatím ve fázy schánění dílů: vhodný karburátor / blow off ventil / nějaký IC / Lambda sondu / regulátor tlaku paliva ... pokud se mi to povede sehnat do léta tak si mám s čím hrát



Turbodmychadlo už mám, jen akorát musím splašit pouzdra .. Kdyby někdo věděl na Garretta T15 kde koupit pouzdra samostatně a né celou repas sadu za 1500kč tak se mi prosím ozvěte







========

Jedna žhavá dobovka na skouknutí 2



Oldsmobile 1963 Jetfire s přeplňováním



"The engine is all aluminum and features higher 10.25:1 compression. A water/alcohol blend injected into the mixture (hopefully) reduces detonation. Check out the factory TV ad below, and make sure to wink at your passenger before you stomp on the accelerator."



1961 Oldsmobile Jetfire - Commercial
upraveno 1x, naposled 11.04.2012 12:10:22
12:03:07
05.04.2012
Dušan
-> Marcius: to je on, zkusim to reklamovat a uvidime :)
11:56:20
05.04.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> Eidy: ten z 1.8T neni tohohle typu... to je normalni DV, ma podtlakovej port na jedné straně membrány a na druhé je přívod tlaku od turba... ale co vím tak tyhle ventily se dost často serou, taky mám doma fouklej, kámoš měl na unu 2, taky fouklý ...



pokud se bavíme o tomhle www.s4biturbo.com/files/b osch_side.jpg
09:13:19
05.04.2012
Dušan
-> Eidy: to je prave co si myslim, ze by tam nemelo mit vliv kolik foukam, ale kvalita na to muze mit vliv
09:00:05
05.04.2012
Eidy
-> Dušan: Tohle je v principu pojistnej ventil a ten je pouze na principu "tlak vzduchu" z jedný strany a "pružina" z druhý strany. Když tlak přemůže pružinu, odfoukne ven.

Třeba ti to tlačí moc a membrána se při odpouštění rozvibruje a časem praskne.
00:06:37
05.04.2012
pavucina
Tak zkus koupit neco "lepsiho", nerikam nic extra drahy, ja taky drahej nemam ptz to stavim pod helsme hodne muziky, za malo penez, ale funguje jak ma.
22:47:58
04.04.2012
Dušan
klasika uzavrenej co fouka zpet do sani z Octavie 1.8T
22:42:49
04.04.2012
pavucina
Nevim co mas presne za ventil, ale mohl by to byt problem. Ja mam ventil stelovatelnej do 1 baru hlinikovej. Snazil jsem se ho stelovat, ale nema to smysl. Kdyz je utazenej tak ma lepsi zvuk ale pribrzduje turbo a kdyz je povolenej tak jen fouka, kdyz se trefi blbe s plynem tak slysis jak upousti. No abych pokracoval, je sice na bar, ale jezdil jsme stim na 1,7 a vydrzel. Nechapu co ty stim delas :D Ja 10 tisic na to sesahnul, az ted mi profouklo tesneni.
upraveno 1x, naposled 04.04.2012 22:48:51
22:32:46
04.04.2012
Dušan
resim problem s blow off ventilem. Nejsem si zcela jist principem ventilu, ale predpokladam, ze by nemel byt ventil staveny pouze na jeden tlak. Nekde jsem cetl ze ano, ale predpokladam, ze se na membrane pretlacuji tlaky pred a za klapkou. Jakmile se za klapkou snizi tlak tak pretlak sam otevre membranu a odfoukne. Muj problem je, ze uz me praskly 2 membrany. Kde je problem ?
07:33:30
29.03.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> TechniX: ale oni mají větší difuzory a jinej obsah... tohle pro nás může být maximálně vodítkem ... pokud máš výstružníky na trysky, jsi za vodou. u lekra bych to viděl na první komoru 120 trysku z druhe komory (puvodne 92,5) a na druhou komoru tak 135 až 145 ...
21:41:51
28.03.2012
TechniX
-> Marcius: Jen tak mimo.. podívej na tohle, našel sem rozebraného Brosola, třeba by sme mohly vyzkoušet toto otryskování co je na těch obrázkách co na to říkáš ? :)



foro.tuning-on.com/inyecc ion-electronica-carburador es/.../15



Rozšířit výstružníkama všechny trysky jako tyto, akorát upravit podle toho emulzní trubice a jak na to koukám v Brazílii jim to rve asfalty výborně, skoro každej Chevette je upravenej na verzi Turbo bez IC :)
19:59:36
28.03.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> darklord: vodní výměník z TSi mám doma ale je problém sehnat silné elektrické vodní čerpadlo za rozumnou cenu, takže ho mám do budoucna... nejdřív je prioritou vyladit celek, aby spolehlivě chodil a pak se dá hrát s IC typu voda/vzduch ... jinak k tomu mému řešení ... k IC budou směrovat vzduch plechy - vzduch beru v mřížkách zadní kapoty... nevím jak u sedanu, ale u kupé to kdysi COL měřil, měl teplotní čidla pod průduchy a skutečně tama vzduch vstupoval...



u škodovek to je nakokos, jak to nemá bejt na závoďáku, ale na street autě s papírama... když dáte IC doprava k altíku (což mě taky napadlo) a budete brát vzduch z pravého šusplechu, tak jakože super, ale zase ta délka potrubí turbo-ic / ic-karbec bude brutální... na ty naše turbíčka a miniaturní coolery... nej kompromis je asi zkrátit dráhu fakt pořádně, šupnout IC přímo pod kapotu jak to měl pista na 130ce a udělat nějakej rozumnej nasávač...



jinak co se týká přívodu/ odvodu vzduchu k IC se koukněte do knihy Maximum boost od Corky Bell...
19:05:04
28.03.2012
vhml
Pokud skrz chladič v kapote hnat nejaky realny mnozstvi tak jedine v zadni casti a s LR striskou a vanou
18:04:31
28.03.2012
m8rinek
Já bych teda uvažoval uplně opačně a to jako první chladit intercooler a pak až odvádět vzduch a ne ohřívat chladič vzduchem od motoru, takže chladič pod kapotu s výřezem, aby se chladnej vzduch tlačil do chladiče...
17:59:20
28.03.2012
Klubko_
-> Karel.: dolu ne. Ve vysce, jak to ma Marcius, jen pod pravy svetlo. A vzduch sbirat susplechem vpravo. Nevim teda, jak dlouhej je samotnej IC...i kdyz kolem alternatoru tam taky asi nejvic mista neni, ale lepsi, nez nic.



Myslim si, ze reseni, co nacrtnul Technix (i pres Trollku 3) nebude dostatecne fungovat. Leda udelat strisku nad zadnim oknem, ktera by proudici vzduch aspon trochu smerovala dolu, jak maj nektery dobovy 130LR.
17:49:25
28.03.2012
Karel.
-> Klubko_: tak to mám namyšlený já, hodit ho dolů a udělat díru do čela, pod nárazníkem a přívést tam vzduch, ale nevím kde ten vzduc vzít8 asi nadzdvihnu tu kapotu8
17:43:55
28.03.2012
Klubko_
a co posunout IC pod pravy zadni svetlo a v pravo kolem motoru spodem k nemu privadet vzduch?
15:05:47
28.03.2012
TechniX
-> darklord: Vodní výměník mě taky kdysy napadl, ale nevím jestli by měl význam, když by ho chladila voda o přibližnej teplotě cca 70-80°C a stále by to "topilo".. prostě náporu studeného vzduchu se to nevyrovná!
14:13:22
28.03.2012
darklord
A zohnat vymennik do vodneho okruhu s tym zeby sa nejakym sposobom zvysil vykon chladenia celeho motoru?
11:25:27
28.03.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
-> TechniX: spíš IC pod příčkou by vypadal příšerně... pokud by tam někdo neměl plastovej nárazník s difuzorem.
07:44:10
28.03.2012
Dušan
podle me to v tom miste jak to je bude porad ohraty od svodu. Ty svody nehrejou jak na facku. To doslova topi a neda se tam byt.
07:35:01
28.03.2012
TechniX
-> Marcius: přesně takhle sem to myslel, zatím asi nejideálnější řešení, na jinačí způsob sem nepřišel.



Je fakt že pod autem je dost velký fukar, ale strkat IC pod auto, který bude snížený a riziko že ho někdě trhnu nepřipadá k úvahu!
07:07:08
28.03.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
tajdlek je fotka jak je skloněnej.
zvětšit TURBO DO SKODOVIEK 105-136 - obrázek od Tunerláďa #2 - zrušená registrace vložen 28.03.2012 07:07:08
07:04:10
28.03.2012
Tunerláďa #2 - zrušená registrace
27.03.12 14:25:55-> TechniX: myslels nějak takhle ? tak jsem to taky měl, ale nelíbilo se mi a) IC blízko řemenice vodní pumpy a celkově ty staré lamely... b) nevypadalo to moc good. nakonec jsem IC sklonil o cca 50° nahoru a je schovaný jakoby nad tém otvorem a v něm je černá mřížka ..
zvětšit TURBO DO SKODOVIEK 105-136 - obrázek od Tunerláďa #2 - zrušená registrace vložen 28.03.2012 07:04:10
14:57:10
27.03.2012
vhml
-> afro100: cca od půlky kapoty dozadu už je přetlak. Ale bez vany nebude velký
14:55:11
27.03.2012
afro100
-> TechniX: taka technicka ... neviem ako to je s aerodynamikou a tieto veci, ale ked do kapoty spravis diery, nebude nahodou vznikat podtlak? teda prudiaci vzduch bude vytahovat teplo od motora smerom hore, podobne ako prieduchy vetrania na C-stlpikoch ... ? 74
upraveno 1x, naposled 27.03.2012 14:55:30
14:30:21
27.03.2012
Karel.
-> TechniX: Luxus obrázek, já to pochopil, ale zapomněl jsem na to co jsi psal o pár řádků níž, reagoval jsem jen na to, že to chceš udělat jak ten borec, prostě jsem přepracovanej1
14:25:55
27.03.2012
TechniX
-> Karel.: tak si přečti co sem psal níže :)



"Já to budu řešit tak že IC schovám na příč za zadní čelo, tam udělám mřížku podobně jako měla například na zadním čele škoda 100, pak by to chtělo ještě na kapotě udělat průduchy, aby to tudy táhlo studený vzduch, prošlo motorákem a pak přes IC a zadním čelem ven… "



a aby jsi to lépe pochopil, tak sem ti to radši nakreslil :)
zvětšit TURBO DO SKODOVIEK 105-136 - obrázek od TechniX vložen 27.03.2012 14:25:55
11:52:00
27.03.2012
Karel.
-> Gemini: pod? bych měl strach, že ho někde nechám1 A co tam jak říkám já, jakoby před alternátor?
11:47:56
27.03.2012
Gemini
ja som chcel dat dlhy intercooler pod priecku motora....tam je luftu dost
Extreme Tyres