-> palinator: PID je klasický PID regulátor
cs.wikipedia.org/wiki/PID
_regul%C3%A1tor a DC je duty cycle pro ventil N75, který ovládá řízení protitlaku (ať už obtok nebo lopatky).
100% je natvrdo zavřeno, 0% naplno otevřeno (nebo naopak podle generace ECU).
PID regulátor tady slouží jako zpětnovazebná korekce pro regulaci tlaku v sání.
Funguje to tak, že se jednotka při každé změně požadavku podívá do "N75 mapy", kde pro každou kombinaci otáček a množství vstřikovaného paliva má danou hodnotu duty cycle, která by měla odpovídat požadované hodnotě tlaku v sání.
Pokud po nastavení příslušné hodnoty zjistí rozdíl mezi požadavkem a skutečností, tak podle toho, jestli je to pozitivní nebo nagativní odchylka, k dané hodnotě nějaká procenta přičte nebo odečte a dělá to tak dlouho, dokud se skutečnost nerovná požadavku.
A čím větší je rozdíl, tím víc zasahuje do základních hodnot, aby se na požadavek dostala.
Proto, je ten požadavek v nízkých otáčkách při plném plynu tak vysoký - aby, PID běžel na horní hranici pozitivní korekce DC, a tedy za všech okolností dostal tlak na požadovanou hodnotu vždy co nejrychleji.