Volvo, Saab a jiná sobí spřežení...

prohledat
5871 příspěvků (zobrazeno 5401 až 5450) od 17.05.2013 do 02.05.2025, založil/a David29
řadit dle data
12:13:08
26.09.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tady máš inšpiráciji pro tvůj model. 2 2003ku máš jsi říkal, že?
zvětšit Volvo, Saab a jiná sobí spřežení... - obrázek od Jirik_Tuňák1983 vložen 26.09.2015 12:13:08
upraveno 1x, naposled 26.09.2015 12:13:23
12:10:11
26.09.2015
Bukaj
-> Jarda/felda 26.09.15 11:46:18: Ale asi ne na jedničkovym toledu3
11:46:18
26.09.2015
Jarda/felda
-> palinator 25.09.15 12:57:55: nějak ti to hulí 3 3 mě naměřili 0.05 2 2
11:42:02
26.09.2015
Jarda/felda
-> Syny 25.09.15 12:06:52: bez zátěže to tam nenapere tolik nafty 4
16:53:43
25.09.2015
Alenka
Problém s emisemi není v tom, že by zasažené auto neprošlo buzeračním měřením kouřivosti na STK, ale v tom, že používá jinou kalibraci EGR a počátku vstřiku pro homologční měření ve zkušebně a jinou pro ostrý silniční provoz, ačkoli by to tak podle úřadů být nemělo.



A týká se to jen emisí NOx při částečném zatížení,CO, kouř i spotřeba paliva bude mít s "podvodnou" kalibrací lepší hodnoty než co z toho lezlo při homologaci.
13:55:31
25.09.2015
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 25.09.15 12:29:26: Jooo to já jevím. Je to ale strašný. Máš třeba v rodině napnutej rozpočet, děti, auto na dojíždění do práce, které je na hraně co se týká stavu, ale funguje ještě dobře. Pak se to takhle protůruje na emisích, něco povolí a člověk je pěšec a nemá z čeho vzít peníze na opravu. Pak se většinou rozjíždí mašinérie s těma půjčkama, dluhama, exekucemi a tak. 8



Ještě jsem chodil denně okolo servisu Škoda (než zkrachoval) - mimochodem Auto Štádler, který x-krát změnil majitele pod stejným jménem a na to co jsem slyšel ze servisu za řev bych neměl žaludek. Prostě vytočenej nafťák do mrtě několikrát za sebou je asi to nejhorší co se dá slyšet. 8
12:57:55
25.09.2015
palinator
-> vhml:

Ne. Je to launch control pro lamy. Odpíchnout pořádně se s tim nedá.



-> Syny 25.09.15 12:06:52:

O poštěkání na omezovači to přece vůbec není. Je to zkouška tzv. volnou akcelerací. To znamená, že na volnoběh tomu šlápnou plnej. Fór je v tom, že je to měření dost neobjektivní. To, s čim maj dneska průser u VW, se týkal co vim tak emisí NOx. Na ME v ČR se měří pouze kouřivost.



Mimochodem včera Toledo emisema prošlo a od 1.1.2015 došlo ke změně, kdy už se za součinitel absorpce nepřičítá hodnota 0,5. Takže místo součinitele absorpce 1,9 mám 1,4 (naměřená 1,21 40). Takhle změna je snad právě kvůli vykuchaným DPF, kdy dneska výrobce udá součinitel absorpce, kterej to má vykazovat, což je u vozů s DPF třeba 0,5, dříve se k tomu připočítala právě konstanta 0,5 a proto to emisema prošlo. Protože s dnešním utaženým C-R se do týhle hodnoty na emisích dostal bez problémů i bez DPF.
12:29:26
25.09.2015
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 25.09.15 12:20:01: hele a kdo to pak zaplatí když to buchne při měření emisí ( ač teda předpokládám že nikdo )



-> colaczech 25.09.15 12:17:28: to je omezovač kvůli emisím? Já to na služebáku používám jako Launch control 3 3 3
12:24:33
25.09.2015
vhml
-> Alenka 20.09.15 11:42:41: na Sharanu musíš to světlo taky rozebrat úplně do mrtě abys vyměnil motůrek
12:20:01
25.09.2015
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 25.09.15 12:06:52: Třeba se to vešlo do limitů na STK? Někdy je tam docela široké rozpětí (podle EURA a stáří vozu). Jinak je to masakr to poslouchat za vraty, jak to řve. 3

Jednou při podobném "pošimrání" praskl. majiteli rozvoďák. Prostě jsem slyšel řev několikrát za sebou, pak prd a ticho. A když jsem jel na STK s druhým autem, tak mi ten samý technik říkal, že už tam měli u nějakého popeláče i prasklou ojnici.
12:17:28
25.09.2015
colaczech
-> Syny: ty nové auta se dají na emisích vytočit do omezovače? Já jsem někde viděl, že na neutrál to šlo vytočit, už nevím přesně, ale nějak do 3tis max. A nevím jestli to byl koncern a jestli se to dá vypnout.
12:13:29
25.09.2015
Luky
-> Syny: noo... Třeba na to na STK serou? 3

Jde o to, co všechno se měří, a v čem jsou teď ty emise překračovaný. Třeba saze se prý neměří, proto (zatím) není problém s vykuchaným DPF
12:06:52
25.09.2015
Syny
-> Luky: Me by jen zajimala jedna vec - kdyz se meri emise na STK, tak prece ropaky na chvili selapnou az na podlahu a nechaj je chvili postekat na omezovaci a tak to udelaj parkrat dokola. Jak tedy mohlo to auto projit timhle, kdzy udajne ma tedy nekolikanosbne vyssi emise, nez bylo uvadeno? Ted nechme stranou nejaky ofiko/neofiko emise, ale prece by se na todle muselo prijit uz driv, ne? A nebo bez zateze, jen na neutral, to splnuje limity pri akceleraci na omezovac i tak?
upraveno 2x, naposled 25.09.2015 12:08:47
12:03:06
25.09.2015
Luky
Dneska ráno na BBC mluvil nějaký právní expert a říkal, že Ministerstvo dopravy bude zřejmě majitele aut vyzývat ke kontrole a případné úpravě SW. Pokud se na to ale vybodneš, trest prý nejspíš nehrozí, nikdo ti prý nesmí nařizovat nějaký kontroly (hned jsem si vzpomněl, jak tě policajti mohou poslat na linku STK v případě, že mají pochybnosti o technickém stavu 1 8 )
23:56:01
24.09.2015
Jarda/felda
-> Bukaj 23.09.15 00:30:55: je to možný, v soupisu věcí při garančních prohlídkách bude něco jako kontrola aktuálnosti SW případně přehrání 4 ty v zakázkovým listu podepíšeš jenom garanční prohlídka 1
11:40:36
23.09.2015
Alenka
Myslím, že z toho bude dobrý byznys.

"Chiptuning" teď už nebude jen o úpravách SW na zvýšení výkonu, ale budou se za zvýhodněnou cenu nahrávat i starší verze továrního SW až si lidi všimnou, že jejich TDI po návštěvě servisu nějak divně reaguje na plyn a žere o litr víc než předtím 1
00:35:25
23.09.2015
dragon_cb_cz
-> Bukaj: No, v kupní smlouvě se určitě majitel zavázal všechny podobné věci strpět...
00:30:55
23.09.2015
Bukaj
-> palinator: neschválený zásah do vozidla, nevyžádanou úpravu...

Nechceš mi snad říct, že je normální, abych ze své vlastní vůle někomu bez jeho souhlasu či dokonce vědomí jakkoli upravil jeho soukromou věc?

Aby to šlo takto dělat, musel by se kvůli konkrétním případům schvalovat nový zákon/vyhláška - v zájmu "veřejného blaha"7
23:40:41
22.09.2015
palinator
-> Bukaj:

A co budeš reklamovat?
22:56:48
22.09.2015
dragon_cb_cz
-> haso: Všechno na domluvě no... ono to zas taková tragédie podle mě nebude.
22:54:53
22.09.2015
haso
-> Bukaj: ano, lebo vw je spolahliva a rokmi overena znacka...tak aj reklamacia sa uzna 1
22:49:51
22.09.2015
Bukaj
-> haso: Pak reklamace4
22:45:13
22.09.2015
haso
-> dragon_cb_cz: a ked prides na garancku a ti prehraju soft?
22:38:16
22.09.2015
dragon_cb_cz
-> palinator: Rozumnej majitel na svolávačku nepojede...
19:10:53
22.09.2015
palinator
-> Luky:

Jsem zvědavej jak budou spokojení majitelé, až dostanou novej soft na svolávačce. Už nebudou mít ošklivej zlej neekologickej diesel, kterej do tý doby i trochu jel. Komu poděkujou? Ekologům? VW?
09:54:48
22.09.2015
Luky
-> dragon_cb_cz: no kamarád pracující v automotive mně už před mnoha měsíci říkal, že auta umí poznat, že se s nimi testy spotřeby dělají, a že se podle toho náležitě přiškrtí. U BMW prý nějaký myslitel vymyslel, že tyhle testy se dělají vždy v halách/laboratořích, a proto prý pokud BMW nemá signál GPS, tak je seškrcené "co kdyby náhodou test". Proto prý jakékoliv nové BMW v tunelu zoufale nejede 1



Proto mě překvapuje, že je kolem toho takové haló, já myslel že je to běžná věc
20:30:13
21.09.2015
dragon_cb_cz
-> Milan 136 20.09.15 21:03:36: Vůbec mě to nepřekvapuje... spíš čekám, kdo bude další po VW 1
12:08:58
21.09.2015
palinator
-> Alenka:

157
09:36:21
21.09.2015
Alenka
-> palinator: PID je klasický PID regulátor cs.wikipedia.org/wiki/PID _regul%C3%A1tor a DC je duty cycle pro ventil N75, který ovládá řízení protitlaku (ať už obtok nebo lopatky).

100% je natvrdo zavřeno, 0% naplno otevřeno (nebo naopak podle generace ECU).



PID regulátor tady slouží jako zpětnovazebná korekce pro regulaci tlaku v sání.

Funguje to tak, že se jednotka při každé změně požadavku podívá do "N75 mapy", kde pro každou kombinaci otáček a množství vstřikovaného paliva má danou hodnotu duty cycle, která by měla odpovídat požadované hodnotě tlaku v sání.



Pokud po nastavení příslušné hodnoty zjistí rozdíl mezi požadavkem a skutečností, tak podle toho, jestli je to pozitivní nebo nagativní odchylka, k dané hodnotě nějaká procenta přičte nebo odečte a dělá to tak dlouho, dokud se skutečnost nerovná požadavku.

A čím větší je rozdíl, tím víc zasahuje do základních hodnot, aby se na požadavek dostala.

Proto, je ten požadavek v nízkých otáčkách při plném plynu tak vysoký - aby, PID běžel na horní hranici pozitivní korekce DC, a tedy za všech okolností dostal tlak na požadovanou hodnotu vždy co nejrychleji.
upraveno 2x, naposled 21.09.2015 09:38:52
00:08:38
21.09.2015
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 17.09.15 22:54:08: do rema turbo se připrav na pálku, a do telefonu ti řeknou cenu bez dph 8
23:34:09
20.09.2015
palinator
-> Alenka:

Teď ještě vysvětlivky pro PID (asi to nebude Pražská Integrovaná Doprava) a DC a bude to fajn. 3
22:21:13
20.09.2015
Alenka
-> palinator: požadavek při plné zátěži do 2000 ot. je svébytná situace, kdy je schválně nastaven nereálně vysoký požadavek, aby PID běžel na nejvyšší možný gain a požadovaného tlaku se dosáhlo co nejrychleji.

Některé motory proto mají PID pod 2000 ot. aktivní až od 20 mg a při částečném zatížení jedou bez zpětné vazby dle defaultních hodnot pro DC N75. Kvůli tomu při zaslepení EGR bez dalších úprav většinou nedojde ke snížení spotřeby a při šolichání ve městě se může klidně zvýšit :)



Kalibraci pro EURO 2 jsem nikdy na vlastní oči neviděl. Nevím, co a jak moc tam soudruzi doprasili, takže netuším, proč ti to žere.



-> Tuner#2: tuhle funkcionalitu mají všechny jednotky BOSCH už od nástupu EDC16 v roce 2005 a VW ji minimálně od té doby aktivně používá nejen v USA, takže se divím, že se na to přišlo až teď 3
21:27:19
20.09.2015
palinator
-> Alenka 20.09.15 11:08:17:

No požadavek je sice krásná věc, ale co mám grafy z VAGu, tak v nízkejch otáčkách je sice požadavek na tlak jako kráva, ale skutečná hodnota je někde v prdeli.



Mimochodem, ladění na spotřebu se nepromítlo do toho, že by výchozí hodnota regulace nebyla nastavená na vysokej plnící tlak (tak aby byl turboefekt menší), ale že by byla regulace otevřená, aby byl menší protitlak ve vejfuku? Nebo se s protitlakem zase počítá jako součást EGR?



Jinak, co jsou rezervy v účinnosti při částečným zatížení? To je opět to co nechceš prozradit? 1

Pokud EURO 2 rezervy v účinnosti tudíž nemá, nevim proč mi to nejezdí pod 4/1003
21:08:04
20.09.2015
Bukaj
-> Tuner#2: 3

Ale není se čemu divit. V době, kdy se vše konstruuje "na míru" různým normám a standardům to vůbec není překvapivé zjištění.
21:03:36
20.09.2015
Milan 136
-> Tuner#2: zrovna jsem na to koukal. Jestli to je pravda, tak je to globalni katastrofa3
20:55:03
20.09.2015
Tuner#2 - zrušená registrace
13:07:57
20.09.2015
MXMarek
Když už se tu mluví o S40, mám na tohle auto zálusk. Konkrétně rok cca 2005, 2.0D 100kW. Na internetu jsem našel, že motor pochází od PSA, je to tak? Co zbytek auta, je něco pro tohle auto typické, že odchází?
11:42:41
20.09.2015
Alenka
-> dragon_cb_cz: zrovna včera sem se bavil s majitelem Yarisu Verso o výměně motorku naklápění světel.

Všechny normální auta ho mají ve světle zezadu zacvaklý na bajonet, to ale pro Toyotu není dost dobré.



Na Toyotě je potřeba celé světlo nejdřív vyndat, což obnáší rozebrání půlkyy auta a následně se musí světlo rozlepit protože motorek je uchycen ZEVNITŘ světlometu... prostě japonci 3
11:23:12
20.09.2015
dragon_cb_cz
-> Alenka: Accord je EURO4 tuším (má zelenou ekoteror plaketu)... a svině nejsou, jen občas zapomínaj, že ne všichni maj tenký ručičky s pěti kloubama jako oni - na výměnu žárovky v jednom z předních světlometů si svýho času ze tří mechaniků v autorizáku kam táta jezdí troufal údajně jen jeden 3
11:15:31
20.09.2015
Alenka
-> dragon_cb_cz: za vším hledej emise. Poslední relativně rozumně naladěné motory byly EURO 3, a i tam jsou hlavně v částečném zatížení značné rezervy pro zvýšení účinnosti.



U Accorda bude určitě VNT, pokud je to EURO 4 a výš, ale japonci jsou občas dementi, ale nikdy svině, takže pokud udělají nějakou konstrukční botu, je to většinou opravdu chyba a ne plánovaná životnost jako u evropských výrobců, takže motory i jejich periferie většinou vydrží víc než u evropské konkurence.
11:08:35
20.09.2015
dragon_cb_cz
-> Alenka: Na accordu už podle mě obtok není... a jinak ohledně toho foukání jsi mě překvapil, čekal jsem, že v podobným pásmu foukat bude, ale spíš tak aby se neřeklo... Ale s číslama se nehádám, já vycházel čistě "z pocitů", takže díky za upřesnění.



Jo a ty tlaky u TSI jsou taky "vtipný"... pro mě je 1 bar "plnotučný turbo" a nízkotlačka má 0.4 1
upraveno 2x, naposled 20.09.2015 11:10:22
11:08:17
20.09.2015
Alenka
-> dragon_cb_cz: ty máš 1. obtok, tam je situace trochu jiná a 2. je to ještě bytelně zkonstruované a vyrobené turbo z časů před nástupem plánované životnosti.

Moderní turba mají tenké osičky, miniaturní futra i axiály a jsou úmyslně špatně vyvážené tak, aby se vysraly okolo 200K při běžném způsobu používání.



A dovolil bych si nesouhlasit s tím, že okolo předpisových rychlostí na dálnici turbo nic nedělá. Běžné auto nižší střední třídy s EURO 4+ potřebuje k udržení rychlosti 130 km/h okolo 30 mg paliva na pracovní zdvih a když se podívám do turbomapy motoru 2.0 TDI, tak ve 2500 ot. a 30 mg paliva požaduje jednotka tak turba 1900 mbar.

To je pro představu asi o 50 mbar víc než je maximum, která tvoje rotačka natlačí při plném plynu (při sériovém naladění) a běžné benzínové motory tlačí při plné zátěži od 1500 mbar (1.2 TSI 110 k a 1.8 TSI 160 k) do 1800 mbar (2.0 TSI 200 k), takže jen tolik k představě o flákajícím se turbu na TDI při šolichání předpisovou rychlostí :)
upraveno 1x, naposled 20.09.2015 11:09:23
10:45:15
20.09.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
Ja sem hlavne zvedavej kolik vydrzi ty slavny skodovacky TSi...
10:33:36
20.09.2015
dragon_cb_cz
-> Syny: Jj, myšleno jeho přesunovadlo, ne to tvoje... že po 160ti tisících odejde turbína u chrochtáka zas tak vyjímečný není, to ne, ale u slušně ježděnýho auta by mně to taky přišlo předčasný - mě tlačí už 332 tisíc (a snad bude tlačit dál, pokud se vyplatí opravit jiný věci co se rozbily), na accordu už má tuším taky 250 tisíc natočeno a pořád pohoda... hodně asi záleží na režimu v jakým to bylo ježděný, když to pořád lítá po dálnici v nějakejch skoro-předpisovejch rychlostech, tak není důvod aby nevydrželo věky, když nemá co dělat....
upraveno 1x, naposled 20.09.2015 10:34:36
10:21:50
20.09.2015
Milan 136
-> Alenka: CDAA je super motor.

Tam se meni pisty furt dokola. Litr na 1000 je dobry, umi i vic :-D
10:08:56
20.09.2015
Syny
-> dragon_cb_cz 19.09.15 22:14:25: No, nejsem si uplne jistej, jestli je 2,0 TDi benzin 1 Ale kazdopadne i na Octavii co mame ve firme (1,9 TDi) turbo odeslo po 150 tis. Ale na druhou stranu jsou to sluzebaky, takze s tim kazdej jezdi jako kokos.



E: Jo tys myslel ze Matthes ma benzina, tak to jo...
upraveno 1x, naposled 20.09.2015 10:11:57
23:38:48
19.09.2015
Alenka
-> Matthes, záškodník z TechWebu: ano. A popraskaný housing bych neřešil, to je naprosto normální jev i v případě, že vše funguje jak má. U benzína jsou větší výkyvy teplot na výfukové straně, tak to jednou všechno popraská. Pokud to není ruplé u WG nebo v těsné blízkosti turbíný, neřešit.



EDIT: jinak, co se týče spotřeby oleje, tak na vině můžou být i vyběhané písty. Zrovna nedávno jsem viděl 1.8 TSI CDAA, která v žádném režimu nekouřila, nesmrděla, prostě nic, to jí však nebránilo v tom, aby sežrala 1l oleje na 1000km.

Nechápu jak to bylo možné, ale kdybych to neviděl na vlastní oči, neuvěřím.

Nepomohla výměna turba ani separátoru ve ventildeklu, musel se vyměnit celý motor.
upraveno 1x, naposled 19.09.2015 23:42:09
23:29:01
19.09.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Alenka: Což teda odpovídá teorii, že tam bylo origo turbo...
23:16:25
19.09.2015
Alenka
Rozlišujte, prosím, poněkud odlišnou zátěž turba v částečném zatížení u benzínového a naftového motoru. Nemůžete říct, že pokud vám na sazometu vyfluslo turbo po 160 000, tak na benzínu by už po podobných kilometrech mohlo mít taky nárok.



U moderního dieselu má turbo neustále natlačeno 0,5 až 1 bar i při nízké zátěži, zatímco u benzínu se ve stejném režimu jen tak naprazdno točí a dělá velké hovno, takže u benzínu je životnost turba vždy zásadně delší než u sazometu :)
22:46:19
19.09.2015
Matthes, záškodník z TechWebu
-> dragon_cb_cz: Tuzing u tohohle auta asi nehrozi, vzhledem k predchozim majitelum. Pokud to je pravda, spis to bude neceho zavada...
Extreme Tyres