skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Rozdíly Mbček - co je originál?
Když je tu řeč o MB, viděli jste na FB ty pěkné fotky z výroby?
-> zralous: farbu disku je tazko definovat. Akurat vcera som odniesol do garaze sadu diskov s povodnym de Luxe lakom. Ale mam to 250km
Z pohladovej strany je to taka polomatna hlinikovo strieborna. Vnutro klasika, standard, zlto-neidentifikovatelna. Otazka je, ci to chces striekat dvojfarebne 


-> zralous: Vybírals správně.. nesedí



Rád bych poprosil, jestli někdo může vyfotit barvu disků na MB pro rok 69, nebo třeba napsat číslo barvy podle RAL vzorníku. Dneska jsem byl hodinu u lakýrníka a prostě mi tam žádná nesedí 

Dakujem za navody, toho rozpadu opletu sa bojim, ale mozno skusim. Ak sa nepodari, implementujem iny zvazok. ale ten nie je taky pekny, musel som oplet prestriekat...
-> Bukaj: Zvazok mam modelu 68, cize bocne smerovky aj brzdovka a pozicky su OK. Jedine co mi chyba je spiatockovy kabel
-> Bukaj: Zvazok mam modelu 68, cize bocne smerovky aj brzdovka a pozicky su OK. Jedine co mi chyba je spiatockovy kabel
-> Bukaj: Obráceně je to mnohem snažší - prostrčit tvrdej drát, napojit na něj vodič a pak za stálé manipulace s "punčochou" zatahovat.
Psát jsem to nechtěl - ale jo, přiznávám: do přední části svazku už jsem kdysi vodič soukal a byla to zbytečná práce, oplet byl zvětralej a tu a tam se rozsypal, takže to byl ztracenej čas..
E: hliníkovej svařovací drát 1,6 mm
Psát jsem to nechtěl - ale jo, přiznávám: do přední části svazku už jsem kdysi vodič soukal a byla to zbytečná práce, oplet byl zvětralej a tu a tam se rozsypal, takže to byl ztracenej čas..

E: hliníkovej svařovací drát 1,6 mm
-> Duri 16.03.15 14:36:53: Také jsem nad implementací kabelu uvažoval, napadlo mne použít vázací drát tloušťky toho kabelu a na jeho konec připájet ten kabel a pak tlačit, pokud nepůjde v kuse (což předpokládám), tak po kouskách vždy ven - u opleut se dá celkem rozumně roztáhnout "oko"...

-> Petr98 16.03.15 14:20:44: A jestli má 68 a nemá 68 svazek, tak ještě boční blinkry, kabel k brzdospojce a opreparovat kabely na pozičky...

-> Duri: alebo v dalsej iteracii k tomu motoru doimplementujes inu, deLuxkovu karoseriu 

-> Petr98: Zatial to je len v plane, ako docasne riesenie vyuzijem paralelny drot mimo zvazok, ale ak budes mat navod ako na to, tak by som to skusil implementovat do zvazku
-> Duri: No sice jednoduché to nebude, ale jde to. Jak na to spechas?
-> Petr98: Hmlovka ma moc netrapi, to nebolo origo, tak nech to ide bokom, ale idem robit deLuxa zo standard, a tie spiatocky ma trapia
Myslel som si, ze to nebude jednoduche, asi budem nuteny vymenit celu kabelaz

Myslel som si, ze to nebude jednoduche, asi budem nuteny vymenit celu kabelaz

-> Duri:
-> Jozka:
Vím o někom, kdo to už dělal. Sice na na staré Octávii, ale dělal. Budu dělat to samé. A zapomněli jste na mlhovku. To už jsou dráty dva.
-> Jozka:
Vím o někom, kdo to už dělal. Sice na na staré Octávii, ale dělal. Budu dělat to samé. A zapomněli jste na mlhovku. To už jsou dráty dva.
-> Duri: Voperovat do živý žížaly list z lupínkový pilky bude asi mnohem snažší..
Ten svazek je uvnitř opletu poměrně zkroucenej.. možná to do vytaženýho půjde, ale bude to boj s nejistým výsledkem..

Ten svazek je uvnitř opletu poměrně zkroucenej.. možná to do vytaženýho půjde, ale bude to boj s nejistým výsledkem..

Mam otazku
potrebujem z elektrozvazku Standard spravit de Luxe, cize potrebujem potiahnut novy kabel na spiatocku v ramci toho handroveho opletu (model 68). Skusal to niekto? Aj tak budem musiet asi zvazok vypreparovat z auta, ze jo?

potrebujem z elektrozvazku Standard spravit de Luxe, cize potrebujem potiahnut novy kabel na spiatocku v ramci toho handroveho opletu (model 68). Skusal to niekto? Aj tak budem musiet asi zvazok vypreparovat z auta, ze jo?

Vyštrachal jsem dnes náhradní dynamo a řemenice je dělená v pozinku.Ale když jsem ho vyndal ze skříně,tak jsem myslel,že je černá,až po umytí se zašlej pozink objevil.
Podle mě jsou tyto řemenice poslední modifikace na dynamech,potom už začli dávat altíky.Na fotce co dal zralouš jsou samotné lopatky jiné než na mojich dynamech,už jsme to tady na virtu kdysi probírali,jsou více podobné těm na alternátoru.Já je mám přihnuté k tělu dynama,viz foto.

-> Bukaj: je nýtovaná.
-> Bukaj 14.03.15 21:47:34: U mojí květnový 68" mám řemenici dělenou v zinku 

Nahlýdnul jsem do regálu s dynamama a všechny 4. plechový větrákořemenice jsou evidentně lakovaný černě.. ale o jejich původu / ročníku nemám ani tušáka a ražbu jsem byl línej zkoumat..
-> zralous 14.03.15 23:58:26: A vidím dobře, že řemenice dynama je snýtovaná? zdá se mi, že tam vidím nýty na čelní straně, ale nejsem si tím jist...
Určitě je,když jsem si zvětšil fotku,tak už to vidím taky.
-> Petr98:
No jo - asi fakt je..

-> Petr98: to bude ono viď



-> Jozka: to bude tim, ze ta clona je na fotce namontovana obracene 

-> zralous:
Mě by dřív nenapadlo, že ta tepelná clona, jejiž poloha je závislá na natočení spony, je až takhle blízko smyčky sytiče - nikdy jsem automat na autě zatím neměl..

-> Jozka: No to máš pravdu, nesedí.. Původní majitel, netuzer a nelakýrník
Myslím, že se tomu dá věřit. Spona výfuku je spíše moje ledabylost, musel jsem ještě vyměnit, respektive namontovat chybějící azbestové těsnění, tudíž jsem montáži nevěnoval větší pozornost. I s osou vozu by to asi šlo



-> zralous: Ale k tomu mrtvolně žlutozelenýmu zbytku moc nesedí..
Jinak jsem si asi už naživo všiml spony výfuku - dávám jí vždy dělící rovinou do osy auta a koukám, že to s tím kybernetickým sytičem možná ani nepůjde..


-> Jozka: Já šel u 1100MBX cestou černý, tam se sice původní barevné provedení také nedochovalo, ale u šedivky černá byla

-> Tabi: Super, dík - příchytku z kohoutu jistě navíc mám..
-> Bukaj: Tohle je hodně, ale u toho druhýho kusu to vypadalo, jako že někomu jen trochu ujela ruka při pojišťování matic barvou. Do těch dynam moc nedělám, ale můžu se zítra mrknout do regálu. Pro X jsem repasoval dynamo vyjmutý kdysi z flekouše, čili pozdní (08/68) a protože měla řemenice oba díly plechový černý (ani nebyly moc odřený), jsou zas černý..

-> Bukaj: Tohle je hodně, ale u toho druhýho kusu to vypadalo, jako že někomu jen trochu ujela ruka při pojišťování matic barvou. Do těch dynam moc nedělám, ale můžu se zítra mrknout do regálu. Pro X jsem repasoval dynamo vyjmutý kdysi z flekouše, čili pozdní (08/68) a protože měla řemenice oba díly plechový černý (ani nebyly moc odřený), jsou zas černý..

-> Tabi: Já mám obavu že vše co máš doma min 14 dní je v pozinku nebo v lesku. V originále tak max pneumatiky. 

-> Jozka: Příchytka bovdenu je opravdu stejná.
-> Bukaj: Mám doma dvě dynama 68/69 a obě řemenice v pozinku,ještě se podívám do skříně,mám tam jedno nerenovované.

-> Bukaj: Mám doma dvě dynama 68/69 a obě řemenice v pozinku,ještě se podívám do skříně,mám tam jedno nerenovované.
-> Jozka 14.03.15 19:38:57: Někdo maskoval oxidující pozink, ne? Taky jsem zatím viděl jen pozinkované/orezlé.
A jak je to s řemenicemi dynama? Na kamarádově 68 jsem demontoval řemenici snýtovanou a černě lakovanou (pod štětkolakem zbytky originálního polomatného laku). Dosud jsem se domníval, že řemenice byly všechny zinkované (kromě prvních Al) a trojdílné (půlka s lopatkami, půlka bez lopatek, vymezovací podložka).
Respektive žádné z MB (mimo zmíněnou 68), které jsem udržoval, nebo likvidoval se mi nedostalo pod ruce s původním dynamem - všechny měly altík a moje MBG sice dynamo, ale východoněmecké výroby. A všechna dynama, která jsem nashromáždil, měla řemenice rozebírací a zinkované.
A z katalogu také nejsem moudrý, jen, že pro 16. a 17. serii byla jiná řemenice. Ale Olík je konec 15. serie...
A jak je to s řemenicemi dynama? Na kamarádově 68 jsem demontoval řemenici snýtovanou a černě lakovanou (pod štětkolakem zbytky originálního polomatného laku). Dosud jsem se domníval, že řemenice byly všechny zinkované (kromě prvních Al) a trojdílné (půlka s lopatkami, půlka bez lopatek, vymezovací podložka).
Respektive žádné z MB (mimo zmíněnou 68), které jsem udržoval, nebo likvidoval se mi nedostalo pod ruce s původním dynamem - všechny měly altík a moje MBG sice dynamo, ale východoněmecké výroby. A všechna dynama, která jsem nashromáždil, měla řemenice rozebírací a zinkované.
A z katalogu také nejsem moudrý, jen, že pro 16. a 17. serii byla jiná řemenice. Ale Olík je konec 15. serie...

-> Tabi: Za chvilku půjdu do dílny,na ponku mi leží ventil topení a řekl bych,že je to uchycení bovdenu stejný.Můžu poměřit.

-> Jozka: Já to mám myslím u všech v pozinku.Tak jsem to i na tom co půjde zpět na auto nechal nově napozinkovat.

Uchycení ovládání klapky na ventilátoru topení bylo takhle černě opatlaný standartně ? Vytáhl jsem dva kusy a je to na obou..
A ten bazmek na čapnutí bowdenu vypadá nějak podobně jako na ventilu topení ? Jsem ho nějak zapomněl..

A ten bazmek na čapnutí bowdenu vypadá nějak podobně jako na ventilu topení ? Jsem ho nějak zapomněl..

-> sliwowitz 14.03.15 00:29:08:
Pán používá mozek - mne to také nenapadlo. Myslel jsem, že čepy jsou stejně dlouhé u všech škodovek... Ale dle katalogu se liší i čep pro 105 a 120. 130 má ale čep stejný, jako 120...

-> sliwowitz: To mě třeba vůbec nenapadlo - ale dedukce dobrá, může být..
a nebude nahodou rozdiel v tych 1100 capoch oproti 1000 len v tom, ze su dlhsie, kedze je vacsi priemer piestu?
-> Tabi: Do zadních dveří se jim moc nechce..

Zítra je tam vyzkouším nasadit,asi to jsou ony.

-> Tabi: To budou ty stovkový zátky nad větračky.. když se do otvorů zamáčknou a tím lehce rozplácnou, jsou přes celou šířky rámu dveří..
-> Tabi: Na nejakem embu uz jsem je videl
Dneska jsem hledal v dílech cívku do traktůrku a našel jsem tyto zátky.Nedávno se tady řešili leukoplastí zalepené díry na dveřích.Někdo se taky ptal jaké byly zátky na stovkách,podle barvy co je na jedné zátce je to z mojí bejvalky 110 L.Ale nevím jestli je to právě ta ze dveří,na první pohled se mi zdá větší.Zítra jedu do garáže,tak to vyzkouším.

-> Jozka: děkuji za šroubové info:) Zase jsem tedy něco zkompletoval a připravil pro montáž.
Do debaty o motoru 1100MB mohu vnést trochu světla.. Po letech si tedy nejsem jist na 100%, pro jistotu se doma ještě podívám na původní píst s ojnicí, který jsem si jako deko ponechal:) Sháněl jsem tehdy sadu s 18mm čepem
Do debaty o motoru 1100MB mohu vnést trochu světla.. Po letech si tedy nejsem jist na 100%, pro jistotu se doma ještě podívám na původní píst s ojnicí, který jsem si jako deko ponechal:) Sháněl jsem tehdy sadu s 18mm čepem

-> Bukaj: Ještě ten 1100 motor by někdo mohl poskytnout za účelem pitvy..

-> Petr98:
Tak -> Jozka: bude mít asi jako vždy pravdu, neboť po prostudování souhrnného katalogu zjišťuji, že od 16. série byly rozdílné (zesílené) pouze ojnice a jejich matice, pouzdro zůstává stejné pro všechna MB.
Ojniční pánve mělo MB jiné od 14. série - stejné pánve, jako měly MBX, MBG a 1100MB od počátku výroby.
A čepy jak píše Jožka - od 4. série zesílené a pro jedenáctistovky ještě jiný typ (ještě zesílené?).
Každopádně pouzdro i pojistný kroužek čepů je v katalogu jen po jednom typu
Tak -> Jozka: bude mít asi jako vždy pravdu, neboť po prostudování souhrnného katalogu zjišťuji, že od 16. série byly rozdílné (zesílené) pouze ojnice a jejich matice, pouzdro zůstává stejné pro všechna MB.
Ojniční pánve mělo MB jiné od 14. série - stejné pánve, jako měly MBX, MBG a 1100MB od počátku výroby.
A čepy jak píše Jožka - od 4. série zesílené a pro jedenáctistovky ještě jiný typ (ještě zesílené?).
Každopádně pouzdro i pojistný kroužek čepů je v katalogu jen po jednom typu

-> Petr98: Nic si z toho nedělej, jsem zas napsal "morou" místo motoru..

-> Jozka: jo promin, ja si to blbe precetl 

-> Petr98: Buď od třetí, nebo od 4. (jak praví katalog).. že to takhle bylo u 1100 jsem fakt nikde nepsal..
